راهنمای خرید لنز رنگی چشم

لنزهای رنگی چشم نیز همانند لنزهای طبی باید مورد تأیید نهادهای ناظر بهداشتی قرار بگیرند. در ایالات متحده، این لنزها باید توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شوند و همه لنزها، چه انواع طبی و چه انواع رنگی تنها باید با نسخه فروخته شوند.

شما می تواند از لنزهای رنگی چشم استفاده کنید تا ظاهر طبیعی چشم خود را تغییر دهید. همچنین، لنزهای طبی نیز می توانند رنگی باشند. لنزهای رنگی برای چشمان نزدیک بین، دوربین و آستیگمات (قرنیه دارای شکل نامنظم) خته می شوند.

راهنمای خرید لنز رنگی چشم

استفاده از لنزهای رنگی درست همانند استفاده از لنزهای طبی با خطراتی همراه است که از میان آن ها می توان به پتانسیل ایجاد عفونت چشمی، واکنش آلرژیک چشم به لنز، ضعیف شدن بینایی یا ایجاد شدن خراش روی قرنیه اشاره کرد.

متأسفانه، برای خرید لنزهای رنگی در ایران، برخلاف ایالات متحده آمریکا، نیازی به نسخه پزشک نیست اما توصیه می شود که اگر می خواهید لنز رنگی استفاده کنید، حتما با چشم پزشک خود مشورت کنید. همچنین، برای خرید لنز رنگی چشم، به استاندارد بودن لنز توجه کنید؛ لنزهای غیراستاندارد می توانند آسیب های غیرقابل جبرانی به چشمان شما وارد کنند.

مشخصات لنزهای رنگی

لنزهای رنگی و دکوراتیو، ظاهر طبیعی چشم شما را تغییر می دهند. به علاوه، انواع طبی این لنزها نیز موجود است. تمامی لنزها، اعم از رنگی معمولی، رنگی طبی، و طبی معمولی، ابزارهای پزشکی محصوب می شوند و حتما باید توسط نهادهای بهداشتی ناظر، مثل FDA در ایالات متحده آمریکا، مورد تأیید قرار بگیرند.

لنزهای رنگ می توانند ظاهر چشم شما را به صورت های مختلفی تغییر دهند. شما با خرید لنز رنگی چشم می توانید چشمان خود را روشن تر کنید، رنگ طبیعی چشمان خود را تقویت کنید یا اینکه رنگ دیگری برای چشم خود انتخاب نمایید. به علاوه، نوع خاصی از لنزهای دکوراتیو وجود دارد که «لنز افکت خاص» یا «لنز غیرمعمول» نامیده می شوند. برای مثال این لنزها می توانند چشما شما را گربه ای کنند یا ظاهری شبیه به چشمان یک خون آشام به آن ها بدهند.

خواص زینک برای سلامتی عمومی بدن
مشاهده

قسمت رنگی چشم (عنبیه) دارای خطوط، اشکال و نقطه هایی است. لنزهای رنگی نیز این عناصر را دارند طبیعی به نظر برسند. همچنین از هر رنگی از لنزهای دکوراتیو، مدل های بسیار متعددی وجود دارد که عناصر گفته شده در بالا، در آن ها متغیر هستند. بخشی از لنز که روی مردمک چشم قرار می گیرد، کاملا شفاف است و بنابراین لنزهای رنگی اختلالی در بینایی شما ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید: انواع ویروس چشمی

قیمت لنزهای رنگی بسیار بیشتر از لنزهای طبی غیررنگی است. معمولا برای خرید لنز رنگی چشم، باید پولی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از یک لنز طبی غیررنگی بدهید.

در خرید لنز رنگی چشم، صرف نظر از رنگ لنز و ظاهری که لنز به چشم شما می دهد، باید از یک چشم پزشک برای مشورت بگیرید. در صورت نیاز می توانید نسخه ای نیز از چشم پزشک برای خرید لنز دکوراتیو یا همان لنز رنگی دریافت کنید.

کاربردهای لنزهای رنگی

معمولا هدف افراد از خرید لنزهای رنگی، مقاصد زیباشناسانه است. خیلی ها رنگ طبیعی چشمان خود را دوست ندارند و می خواهند با استفاده از لنزهای دکوراتیو، ظاهر چشم خود را تغییر دهند. بعضی ها نیز برای مناسب های خاص، از لنزهای رنگی استفاده می کنند.

شما می توانید لنزی انتخاب کنید که رنگ آن تفاوت چندانی با رنگ طبیعی چشمان شما نداشته باشد یا اینکه لنزی بخرید که رنگ آن به کلی با رنگ طبیعی چشم شما، متفاوت باشد. هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

همچنین، می توانید لنزهای رنگی را سفارش دهید تا آن گونه که می خواهید برای شما ساخته شوند تا مثلا بخشی از چشم را که آسیب دیده است بپوشانند. از لنزهای سفارشی سازی شده برای پوشاندن ناهنجاری های مادرزادی در چشم نیز استفاده می شود. این لنزهایی که به سفارش مشتری ساخته می شوند، می توانند شبیه یک عنبیه طبیعی ساخته شوند و رنگی کاملا طبیعی داشته باشند.

طبیعی ترین آنتی بیوتیک ها علیه سرماخوردگی
مشاهده

راهنمای خرید لنز رنگی چشم

از لنزهای رنگی سفارشی سازی شده می توان به ویژه برای به کارگیری در شرایط خاص که امکان استفاده از عینک وجود ندارد، مثل شرکت در مسابقات ورزشی که نیاز به دید خوبی دارند، استفاده کرد. این لنزها معمولا دارای رنگی هستند که خیره کنندگی تابش آفتاب یا دیگر نورهای شدید را کاهش می دهد و عمق میدان دید را افزایش می دهند و کنتراست را بیشتر می کنند. اگر به صورت حرفه ای در فضای باز ورزشی می کنید که نیاز به دید دقیقی دارد، مثل تیر اندازی، می توانید با خرید لنز رنگی ورزشی، دید خود را بهبود ببخشید.

انواع لنزهای رنگی

برای خرید لنزهای رنگی باید بدانید که دو نوع از این لنزها وجود دارد: لنزهای رنگی پلاننو (plano) و لنزهای رنگی طبی. لنزهای رنگی پلانو تنها برای تغییر رنگ و ظاهر چشم مورد استفاده قرار می گیرند و تأثیری در بینایی ندارند. اگر دچار نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم هستید نیز می توانید با خرید لنز رنگی طبی مورد نظر خود، یک تیر و دو نشان بزنید؛ هم مشکل بینایی خود را رفع کنید و هم رنگ دلخواه خود را برای چشمتان انتخاب نمایید.

برای خرید لنز رنگی چشم یا لنز طبی حتما باید یا نسخه چشم پزشک داشته باشید یا اینکه با یک چشم پزشک مشورت کرده باشید زیرا هر دوی این لنزها، وسایلی پزشکی هستند که درون چشم شما که شاید حساس ترین نقطه بدن شما باشد، قرار می گیرند. هم لنزهای طبی و هم لنزهای رنگی و دکوراتیو باید استاندارد باشند تا آسیبی به چشمان شما وارد نکنند.

در خرید لنز رنگی چشم انتخاب های نامحدودی دارید و می توانید هر یک از رنگ های زیر را انتخاب کنید:

  • رنگ تقویتی: خرید لنز رنگی دارای رنگ تقویتی به کسانی توصیه می شود که چشمان رنگی دارند. رنگ تقویتی این لنزها می تواند سبب نمود بیشتر رنگ چشمان این افراد شود و آن ها را زیباتر نشان دهد. درواقع این نوع لنزها شفاف هستند و تنها اثری که دارند، براق کردن رنگ طبیعی چشم می باشد.
  • راهنمای خرید لنز رنگی چشم
  • رنگ مات: لنزهای دارای رنگ مات شفاف نیستند و می توانند ظاهر طبیعی چشم شما را به کلی تغییر دهند. اگر چشمان تیره دارید، می توانید با خرید لنز رنگی مات، رنگ چشم خود را به کلی تغییر دهید. لنزهای دارای رنگ مات، در رنگ های بسیار متنوعی موجود هستند. لنزهای دارای افکت خاص نیز معمولا دارای رنگ مات می باشند.
  • رنگ شفاف: لنزهای دارای رنگ شفاف، تنها تغییر اندکی در رنگ طبیعی چشم ایجاد یا اینکه هیچ تغییری در آن ایجاد نمی کنند. این رنگ سبب می شود که بتوانید لنز را در چشمتان پیدا کنید تا گذاشتن و برداشن لنز، چالش چندان دشواری نباشد.
  • رنگ های سفارشی: خرید لنز رنگی سفارشی برای کسانی مناسب است که می خواهند لنز با ویژگی های خاص چشم آن ها، انطباق داشته باشد. اگر می خواهید یک آسیب چشمی را بپوشانید، اگر ورزشکار هستید و به دنبال یک لنز اسپرت دارای رنگ خاص می باشید یا فقط به دنبال خرید لنز رنگی منحصر به فرد هستید، این لنزها برای شما مناسب می باشند.
درمان تبخال با روش های قطعی و سریع
مشاهده

لنزهای رنگی همانند لنزهای طبی دارای انواع مختلفی مثل روزانه، یکبار مصرف، هفتگی یا ماهانه هستند. اگر تنها می خواهید رنگ چشم خود را گاهی اوقات و نه به صورت همیشگی تغییر دهید، خرید لنز رنگی روزانه یکبار مصرف را به شما پیشنهاد می کنیم. با خرید این لنزها می توانید رنگ های مختلف را روی چشم خود امتحان کنید و ببنید که کدام رنگ بیشتر به چشم شما می آید.

بیشتر بخوانید: درمان سیاهی دور چشم

خطرات احتمالی لنزهای رنگی چشم

راهنمای خرید لنز رنگی چشم

استفاده از لنزهای رنگی همانند لنزهای طبی دارای خطراتی نیز می باشد. معمولا اگر از دستورالعمل های استاندارد تمیز کردن، گذاشتن و برداشتن و نگهداری این لنزها پیروی کنید، این خطرات به حداقل می رسند. عفونت چشمی یکی از بزرگترین مشکلات مرتبط با لنزهای رنگی است. رعایت بهداشت به کاهش این خطر کمک می کند.

لنزهای رنگی باید با چشم شما انطباق داشته باشند و تنها چشم پزشک است که می تواند این موضوع را تأیید را رد کند. اگر لنزها به درستی درون شما شما قرار نگیرند، امکان ایجاد مشکلات زیر وجود دارد:

  • انحرافات قرنیه ای یا خراشیده شدن قرنیه
  • عفونت قرنیه
  • کاهش بینایی
  • واکنش های آلرژیک
  • ورم ملتحمه چشم
  • کوری

گاهی اوقات لنزهای رنگی می توانند تا حدی دید را کاهش دهند. اندازه مردمک شما در طول روز با تغییرات نور محیط، تغییر می کند. ممکن است قطر بخش شفاف لنز رنگی دقیقا با حداکثر گشودگی مردمک انطباق نداشته باشد. این مسئله می تواند سبب کاهش دید شود.

مشکل دیگری که گاهی اوقات در استفاده از لنزهای رنگی پیش می آید این است که این لنزها ممکن است درون چشم جا به جا شوند و به طور کلی دید شما را مسدود نمایند. همچنین، اگر شما به کسی نگفته اید که رنگ چشمان شما طبیعی نیست و به دلیل لنز است، جا به جا شدن لنز رنگی، راز شما را به ناجورترین شکل ممکن برملا می کند.

همه چیز درباره تزریق فیلر؛ فیلر بینی، فیلر لب و ..
مشاهده

ایمنی لنز

برای خرید لنز رنگی چشم حتما با چشم پزشک مشورت کنید و از او بخواهید که انطباق لنز با چشم شما را بررسی کنید. همانطور که در بالا گفتیم، عدم انطباق لنز با چشم می تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند.

برای خرید لنز رنگی چشم تنها به داروخانه مراجعه نمایید و از خرید لنز رنگی چشم از سالن های زیبایی، مغازه های لوازم آرایشی یا فروشگاه های اینترنتی خودداری کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.