راه های از بین بردن تتو

یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک پیدا کنید که تخصصش از بین بردن تتو باشد. بیشتر متخصصان پوست و جراحان پلاستیک در روند برداشتن تتو به شما کمک خواهند کرد، اما بهتر است فردی که متخصص آن است، پیدا کنید. سعی کنید به صورت آنلاین تحقیق کنید و یا تماس بگیرید و ببینید آیا هیچ متخصص پوست و یا جراحی پلاستیک در منطقه شما در این زمینه تخصص دارد یا خیر.

از بین بردن تتو با روش های مختلف

در هنگام تماس گرفتن از کارکنان و یا پزشکان بپرسید که چقدر کار از بین بردن تتو انجام داده‌اند، و آیا خودشان لیزر دارند یا خیر. آن‌هایی که مراجعه کننده بیشتری داشته‌اند، قطعاً تجربه بیشتری نیز دارند. همچنین می‌توانید از دوستان و خانواده خود بپرسید آیا کسی را می‌شناسند یا خیر. یا وب سایت‌هایی را بررسی کنید که مروری بر پزشکانی دارند که کار از بین بردن تتو انجام می‌دهند. اگر به دنبال بازخورد از مشتریان قبلی هستید، این کار نیز می‌تواند مفید باشد. در حالی که برخی از سالن‌های تتوکاری، از بین بردن آن با لیزر را پیشنهاد می‌دهند، بهترین کار این است که به پزشک متخصص و قانونی مراجعه کنید. با این حال، اگر نمی‌توانید یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک خوب در منطقه خود پیدا کنید، به دنبال اتاق خالکوبی بگردید که خدمات حذف را ارائه می‌دهد. ‌

از بین بردن تتو با روش های پزشکی

قرار ملاقاتی برای بحث در مورد گزینه‌های خود تعیین کنید. متخصص پوست و یا جراح پلاستیک باید تتو شما را ببیند تا در مورد بهترین راه برای برداشتن آن توصیه‌هایی بکند. یک قرار ملاقات برنامه‌ریزی کنید، و برای نشان دادن تتویی که می‌خواهید حذف شود آماده باشید.

شما می‌توانید در جلسه مشاوره بفهمید که حذف تتو چند جلسه طول می‌کشد و این فرآیند چقدر هزینه خواهد داشت. همچنین برای پرسیدن سؤالات آماده باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از متخصص پوست بخواهید که عکس‌های قبل و بعد از از بین بردن تتویی را که متخصص پوست برداشته است، بررسی کند. عکس‌ها به شما کمک خواهند کرد تا ببینید این روند چقدر مؤثر خواهد بود.

در مورد بهترین روشی که برای شما جواب می‌دهد سؤال کنید. اثربخشی هر روش حرفه‌ای به توانایی‌های متخصص، نوع پوست شما و اندازه و رنگ تتو شما بستگی دارد. متخصص پوست و یا جراح پلاستیک شما می‌تواند به شما در پیدا کردن این گزینه‌ها کمک کند.

به عنوان مثال، برخی از روش‌های لیزری بر روی رنگ‌های ویژه‌ای از خالکوبی بهتر از بقیه کار می‌کنند. همچنین حذف تتوهای آبی تیره و سیاه دشوارتر است. به طور مشابه، ممکن است قادر به برداشتن یک خالکوبی کوچک از طریق جراحی باشید، اما نمی‌خواهید این کار را برای تتو بزرگتان نیز انجام دهید. ‌

برداشتن تتوهای کمتر حرفه‌ای سخت‌تر است چون آن‌ها معمولاً ایجاد زخم کرده‌اند و یا به طور ناموزون ایجاد شده‌اند.

انتخاب یک تکنیک برای از بین بردن تتو

جراحی لیزر را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کنید. به طور معمول، این نوع حذف بهترین انتخاب برای اغلب تتوها است. قبل از عمل، یک متخصص پزشکی پوست شما را با بی‌حسی موضعی بی‌حس خواهد کرد. سپس لیزر را به سوی تتو هدایت می‌کنند و رنگ‌ها انرژی را از نور جذب می‌کنند. رنگدانه با این انرژی تجزیه می‌شود و توسط بدن شما از بین می‌رود.

تفاوت تونر صورت با سرم
مشاهده

حذف لیزر بیش از ۱ جلسه طول می‌کشد تا تتو شما کاملاً حذف شود. در واقع، معمولاً بین ۶ تا ۱۰ جلسه درمان طول می‌کشد. متخصص پوست و یا جراح پلاستیک شما باید بتواند تخمین بزند که چند جلسه طول خواهد کشید. با اینکه این روش ایمن است اما باز هم می‌تواند شما را دچار جای زخم کند. درست بعد از عمل ممکن است دچار تورم، تاول و یا خونریزی شوید. شما می‌توانید پماد آنتی‌بیوتیک را بر روی آن منطقه بمالید. این روش معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد زیرا یک روش انتخابی در نظر گرفته می‌شود.

از جراحی برای برداشتن تتوهای کوچک استفاده کنید. با این روش، متخصص پزشکی پوست را با بی‌حسی موضعی بی‌حس خواهد کرد. سپس دکتر از یک چاقوی جراحی برای از بین بردن تتو استفاده می‌کند. دکتر با بخیه کردن پوست کار را تمام می‌کند.

این روش همچنین جای زخم بخیه شده را باقی می‌گذارد. اگر چه این روش می‌تواند برای تتوهای بزرگ‌تر نیز کار کند اما شما ممکن است برای انجام آن به پیوند پوستی نیاز داشته باشید. پیوند پوستی یعنی دکتر یک تکه پوست را از جای دیگری از بدن شما می‌گیرد و آن را به منطقه‌ای که در حال برداشتن تتو است، اعمال می‌کند. خطراتی برای پیوند پوست وجود دارد از جمله عفونت و رد پیوند پوست. هم چنین می‌تواند شما را با عدم تعادل در ظاهر پوستتان رها کند. در گذشته، سرما جراحی، روشی برای انجماد پوست با نیتروژن مایع، گاها برای برداشتن تتو استفاده می‌شد. اما این کار به ندرت دیگر انجام می‌شود.

پوست خراشی را به عنوان روشی ارزان‌تر ولی کارایی کمتر در نظر بگیرید. این روش در واقع لایه رویی پوست شما را از بین می‌برد. دکتر، پوست را با سرد کردن آن بی‌حس خواهد کرد و سپس از ابزار چرخشی برای از بین بردن پوست استفاده می‌کند. پس از آن، رنگ از بین خواهد رفت.

این روش معمولاً به اندازه لیزر یا جراحی مؤثر نیست.

پوست شما حداقل برای چند روز احساس خام بودن خواهد کرد و شما احتمالاً خونریزی شدید خواهید داشت.

بهبودی کامل ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. طبیعتاً شما تنها برای از بین بردن تتویتان سراغ این روش آمده‌اید، اما این روش خرج‌های دیگری نیز روی دستتان می‌گذارد. چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار آمریکا.

استفاده از درمان‌های خانگی برای از بین بردن تتو

مخلوطی از نمک و آب لیمو را به کار ببرید. ۱۰۰ گرم نمک را با کمی آب لیمو مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ تشکیل دهید. لایه پنبه‌ای آغشته به این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر روی آن بمالید. سپس منطقه را با استفاده از آب‌گرم بشویید.

این روش ممکن است باعث ایجاد زخم موقت شود. ‌

مخلوطی از آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست را امتحان بکنید. ۲ قاشق سوپ خوری (‌۳۰ میلی‌لیتر) ژل آلوئه ورا، ۲ قاشق سوپ خوری (حدود ۳۴ گرم) نمک، ۲ قاشق سوپ خوری (‌۳۰ میلی‌لیتر) عسل و ۲ قاشق سوپ خوری (‌۳۰ میلی‌لیتر) ماست را در یک کاسه ترکیب کنید. مخلوط را روی تتو بمالید و بگذارید حداقل به مدت ۳۰ دقیقه خیس شود. ‌

این ناحیه را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با نمک بپوشانید. این فرآیند به عنوان شوره شناخته می‌شود، و شما عمدتاً پوست خود را با نمک سنباده می‌کشید. از یک اسفنج آغشته به نمک بر روی آن استفاده بکنید و آن را به قسمت تتو خود بمالید تا این که منطقه قرمز تیره شود.

این فرآیند راحت خواهد بود، اما نمک به عنوان یک داروی بی‌هوشی عمل خواهد کرد. بعد از این که نمک را بر روی پوست خود استفاده کردید، از پماد آنتی‌بیوتیک استفاده بکنید و به مدت ۳ روز آن را بپوشانید. ‌

پوست شما ظاهری چرم مانند خواهد داشت. بعد از یک هفته، لایه‌های رویی پوست شما از بین می‌رود و رنگ تتوی شما کمرنگ می‌شود. با این حال، این فرآیند می‌تواند منجر به زخم شدن و عفونت شود. ‌

برای سلامت دندان از چه رژیم غذایی استفاده کنیم؟
مشاهده

شما می‌توانید این درمان را در ۶ تا ۸ هفته بعد از این که پوست به طور کامل خوب شد، دوباره امتحان کنید. ‌

کرم برای از بین بردن تتو را در خانه درست کنید

یک قاشق چای خوری (۱۵ میل) ژل آلوئه ورا، دو عدد کپسول ویتامین E و یک قاشق چای خوری (۱۵ میل) ژل Paederia Tomentosa را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس تتو را با آب گرم بشویید.

ابن کار را ۴ بار در روز به مدت یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

از کرم‌های تجاری برای پاک کردن تتو خودداری کنید. این نوع کرم‌ها توسط سازمان فدرال دارو تأیید نشده‌اند و ممکن است اثری نداشته باشند. علاوه بر این، چون این کرم‌ها از اسید ساخته شده‌اند ممکن است سبب ایجاد بیماری‌ها و مشکلات پوستی بشوند.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن تتو، که خودتان ساخته‌اید، مراقب سلامت پوست خود باشید. برخی از سایت‌های اینترنتی محصولات شمیایی را که از اسیدتری کلرواستیک ساخته شده‌اند، به فروش می‌رسانند. در حالی که محصولات شیمیایی ممکن است مؤثر باشند اما باید در استفاده از محصولاتی که خودتان ساخته‌اید، دقت کنید زیرا ممکن است خطرناک باشند. شما کیفیت محصولاتی را که در سایت‌ها وجود دارند نمی‌دانید پس باید خیلی دقت کنید.

  • می‌توانید به سوختگی‌های شیمیایی عمیق که به پیوند پوست نیاز دارند، پایان دهید.
  • اگر می‌خواهید محصولات شیمیایی را امتحان کنید، به متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر موفق به پاک کردن تتو نشدید، می‌توانید با آرایش آن را محو کنید. می‌توانید از کرم‌پودر و یا کانسلیر مناسب رنگ پوستتان استفاده کنید، برای پوست‌های روشن کرمی مناسب از که تناژ هلویی و صورتی داشته باشد و برای پوست‌های تیره‌ای کرمی که تناژ نارنجی یا زرد دارد، مناسب است. سپس از پودر مات و تثبیت کننده استفاده کنید. در ادامه دوباره یک لایه کرم بزنید و بعد دوباره یک لایه پودر مات و تثبیت کننده استفاده کنید.

 

برای اینکه آرایش ماندگاری بیشتری داشته باشد، کرم را روی پوست کاملاً خشک بدون هیچ مرطوب کننده‌ای بزنید و در انتها یک لایه اسپری مو یا اسپری تثبیت آرایش بزنید. سعی کنید قسمتی را که آرایش کرده‌اید اصلاً لمس نکنید.

در حالی که این روش برای محو کردن دائمی تتو نیست اما به شما کمک می‌کند تا در مواقع لازم تتو را محو کنید.

 

لیزر کردن برای از بین بردن تتو

لیزر رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش برای از بین بردن تتوی دائمی است. اگرچه یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن تتو است، اما هزینهٔ زیادی لازم دارد و همچنین دردناک است. لیزر روی تتوی شما قرار می‌گیرد و در طی یک دورهٔ چند جلسه‌ای (بستگی به اندازه تاتوی شما دارد ممکن است این زمان کم یا زیاد شود) لیزر رنگدانه های موجود در تتوی شما را تجزیه می‌کند. این تکه‌های کوچک رنگدانه ها توسط بدن دفع می‌شوند.

هزینه: ۱ تا ۳ میلیون

درد: در مقیاس یک از ده، تقریباً ۱۱! (خیلی دردناک است).

 پوشش آرایش

اگر نمی‌توانید ذهن خود را برای انجام لیزر گران قیمت آماده کنید، می‌توانید از آرایش نیز برای پوشاندن تتو استفاده کنید. تا زمانی که برای انجام لیزر آماده شوید، می‌توانید تتو را با کانسیلر استتار کنید. اگر در فکر چگونگی از بین بردن تتو دائمی هستید، این یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این کانسلیر ها مانند کانسلیر های معمولی نیستند، بلکه مخصوص پوشش تتو هستند. یکی از بهترین موارد موجود در بازار، نمونه‌ای است که توسط هنرمند مشهور تتو Kat Von D ساخته شده است، نام این کانسیلر Lock-it Tattoo concealer است که در اکثر فروشگاه‌های سفورا موجود است. این یک روش آسان برای از بین بردن تتو در خانه است.

چگونه از خستگی مفرط حین کار در خانه جلوگیری کنیم؟
مشاهده

هزینه: ۳۰ تا ۳۰۰ هزارتومان

درد: در مقیاس یک تا ده، صفر

 

 بالم مخرب

این روش به نظر می‌رسد که خیلی مؤثر و خوب باشد. بالمی است که می‌توانید برای محو کردن تتو استفاده کنید. این محصول تحولی است برای کسانی که به دنبال محو تاتو هستند. متأسفانه، این کار خیلی طول می‌کشد. شما باید نسبت به این کار متدین و صبور باشید. این روش واقعاً اثر می‌کند اما زمان زیادی می‌خواهد و گران است. این روش برای شما دردناک نخواهد بود، اما مطمئناً برای جیب شما دردناک است (گران است)! بنابراین، یک راه دیگر برای پاک‌کردن تتو را نیز معرفی کردیم.

هزینه: در ایران موجود نیست

درد: در مقیاس یک تا ده، صفر

 

 جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک سریعترین، ارزان قیمت‌ترین و کم درد ترین روش برای پاک کردن تتو است. اگر نمی‌توانید کل مراحل لیزر را طی کنید، می‌توانید جراح پلاستیک را که لایهٔ دیگری از پوست را در ناحیه تتو پیوند می‌زد، انتخاب کنید. این روش در بین افراد زیادی محبوب است.

هزینه: از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان

درد: در مقیاس یک تا ده، ۵ است، شما باید چند روز در بیمارستان بستری شوید.

از بین بردن تتو با جراحی پلاستیک

 اسکراب نمک برای از بین بردن تتو

این روش می‌تواند مؤثر باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تتو را پاک کنید، پس دقیقاً در جای مناسبی قرار دارید. این روش شامل لایه برداری بیش از حد است. اگرچه پاک کردن پوست بیش از حد چیز خوبی نیست، اما این آخرین روش برای خلاص شدن از تتو بر روی پوست است. برای پاک کردن تتو می‌توانید برای مدت طولانی از اسکراب نمک استفاده کنید، اما باید مراقب باشید زیاد پوست شما صدمه نبیند. این یک روش ارزان است، اما می‌تواند صدمات ماندگار بر روی پوست شما به جای بگذارد.

هزینه: اسکراب نرم و شفاف پوست تشکیل شده از نمک دریایی و اکسیژن: هزینه ۵۰ هزارتومان

درد: در مقیاس یک تا ده، ۴.

 آب لیمو و نمک

استفاده از نمک و آب لیمو یکی از راه‌های پاک کردن تتو است. به جای انتخاب لیزر برای پاک‌کردن تتو، می‌توانید از این ترکیبات استفاده کنید تا تتوی خود را به صورت طبیعی از بین ببرید. برای استفاده از این روش، صد گرم نمک را با آب لیمو مخلوط کنید و یک توپ پنبه‌ای را در این محلول خیس کنید. اکنون این توپ پنبه‌ای خیس شده را به مدت ۳۰-۶۰ دقیقه روی تتوی خود بمالید تا این مخلوط توسط پوست شما عمیقاً جذب شود. پس از اتمام کار، می‌توانید آن قسمت را با آب گرم بشویید.

 

کرم پاک کنندهٔ تتو Profade

اگر به دنبال کرم مناسب برای از بین بردن تتو هستید، می‌توانید کرم پاک کنندهٔ تتو Profade را که شامل سه کرم است، امتحان کنید. این کرم یکی از بهترین کرم‌های محو تتو است. با ادعای پاک شدن تتو در طی ۳-۹ ماه، هر کرم هدف متفاوتی برای انجام دادن دارد.

اولین کرم برای آماده‌سازی پوست شما برای دو کرم بعدی به کار می‌رود. کرم دوم فرآیند شکستن ذرات جوهر تتو روی پوست شما را آغاز می‌کند و کرم آخر برای افزایش بیشتر فرآیند از بین بردن تتو از روی پوست شما به کار می‌رود.

 

 پاک کردن تتو با محلول نمک

شما می‌توانید این روش را ببرای از بین بردن تتو ابرو، امتحان کنید. ممکن است در مورد برنامه آرایش دائم شنیده باشید، درست است؟ خوب، همان روش است اما به جای تزریق رنگدانه‌ها، محلول آب‌نمک / آب شور در ناحیه پیشانی تزریق می‌شود.

نمک تزریق‌شده به آرامی از پوست شما پوست استخراج می‌کند و باعث درد بیشترتان می‌شود. پوست شما هم دست‌نخورده باقی خواهد ماند. این کار می‌تواند ۴ تا ۶ هفته طول بکشد تا این عمل انجام شود.

 عسل

یکی از بهترین مواد برای این که از شر تتو خلاص شوید عسل است. دستورالعمل‌های زیر را برای آماده‌سازی بهترین پاکسازی تتو به صورت طبیعی دنبال کنید.

انواع کرم‌های ترمیم کننده زخم
مشاهده

شما به ژل آلوئه ورا تازه، نمک، ماست بدون لاکتوز و عسل نیاز خواهید داشت. تمام مواد مختلف را با هم مخلوط کنید تا کرم مانند خمیر شود. قبل از استفاده از کرم، دقت کنید که ناحیه تتو شده را کاملاً تمیز کنید. حال کرم را تا زمانی که کاملاً توسط پوست جذب شود، بمالید تا بتوانید جوهر تتو را از بین ببرید.

از بین بردن تتو با عسل

 لیمو

آیا از بین بردن تتو دردناک است؟ بله، هست. به همین دلیل است که شما نیاز دارید این روش پاکسازی طبیعی را بدون استفاده از روش لیزر انجام دهید. لیمو یکی از رایج‌ترین مواد غذایی یافت‌شده در خانه‌های ما است و به جای انتخاب برخی از فن‌آوری‌های پاک کردن تتو، می‌تواند برای پاکسازی به کار رود.

با تمیز کردن ناحیه تتو با آب‌گرم، فشار دادن کمی آب لیمو و مالیدن آن به محل تتو شروع کنید. بعد از مالیدن آب لیمو، صبر کنید تا خشک شود و پوست شما سخت شود. زمانی که خشک شد، می‌توانید با استفاده از آب‌گرم آن را آبکشی کنید. قطعاً این روش یک راه مؤثر برای حذف تتو در خانه است.

در تصویر زیر قبل و بعد استفاده از آب لیمو را بررسی کنید.

بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش حذف یک تتو دائمی بدون شک “تصمیم گرفتن برای انجام ندادن یک تتوی نامناسب است! ” افراد عاقل می‌گویند که باید یک تتو موقتی ببزنید و ببینید که قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای همیشه آن را داشته باشید، چقدر برای شما مناسب است. به یاد داشته باشید، این بدن شما است و شما باید قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چیزی را تتو کنید، یک انتخاب عاقلانه درباره آن انجام دهید.

بهترین کرم‌ها برای از بین بردن تتو

فروش کرم‌های پاکسازی تتو، بخاطر تصمیم گیری نا درست، سریع‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. این کرم‌ها باعث می‌شود فرآیند پاکسازی تتو ساده‌تر و کارآمدتر شود، آن‌ها ارزش خرید را دارند. تعداد کمی از کرم‌های پاکسازی تتو که به خاطر نتایج پرثمر شهرت زیادی به دست آورده‌اند، عبارتند از:

از بین بردن تتو با کرم

  • کرم “تب بی گان (Tab B Gone):

تب بی گان (Tab B Gone) کرمی با امتیازات بالا برای تغییرات پوست است. این کرم به کم رنگ کردن مؤثر تتوی روی پوست کمک می‌کند. این کرم به دلیل بهره‌وری و قیمت مناسب بازارهای عظیمی را به خود جلب کرده‌است. این کرم در یک فرآیند سه‌مرحله‌ای کار می‌کند اما گفته شده‌است که بهتر از اکثر فرایندهای سه مرحله‌ای است، که وجود دارند.

مزایا:

  • مقرون‌به‌صرفه
  • استفاده آسان
  • نتایج تضمین‌شده

معایب:

  • به زمان نیاز دارد تا عمل کند.
  • مورد مصرف یک ماه
  • قیمت: ۶۵ دلار

 

  •  TCA کیت محصولات خانگی پوست:

این محصول فقط متعلق به پاکسازی تتو نیست، بلکه به گستره وسیعی گسترش می‌یابد. این محصول بر روی علامت‌های طولانی، زخم، چین و چروک، جوش، آکنه، کک و بسیاری از موارد کار می‌کند. همه چیز در یک کیت است ارزش خرید و امتحان کردن را دارد! استفاده آسان در منزل و بسته بندی ایده‌آل به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام کار بر روی مسائل خود در وقت صرفه‌جویی کنید.

مزایا:

  •  مناسب برای انواع پوست
  •  باعث می‌شود که احساس جوان‌تر بودن داشته باشید
  • پوست را بهبود می‌بخشد

معایب:

  • گاهی باعث احساس سوزش می‌شود

هزینه: ۴۹ دلار

 

در حالی که راه‌های بسیاری برای از بین بردن تتو دائمی وجود دارد، اما تتوهایی که انجام می‌شوند، مانند ابرو، لب‌ها و تتوهای زیبایی شاید کمی مشکل باشد که از شر آن‌ها خلاص شویم. پس مطمئن شوید که ۲ بار فکر می‌کنید و تصمیم به انجام تتوی دائم می‌گیرید.

 

امیدوارم از این پست برای از بین بردن تتو دائمی لذت برده باشید. لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.