فواید چای سفید برای سلامت عمومی بدن

خواص چای سفید برای سلامتی به قدری زیاد است که تصمیم داریم به تمام این خواص اشاره کنیم. چای از نوشیدنی هایی بسیار پر طرفدار در کشور ما است که می توان گفت بیش از ۹۰ درصد افراد به آن علاقمند و مصرف می کنند. چای سفید نوعی چای است که آن را از جوانه و گلبرگ چای تازه تهیه می کنند و به علت پرز های سفید و نقره ای جوانه هایش به نام چای سفید شناخته می شود. این نوع چای دارای مزایای بسیاری است که ما در این بخش به مزایای چای سفید می پردازیم.

خواص چای سفید شبیه به چای سبز است ولی با این تفاوت که فرایند تولید و تخمیر چای سفید کمتر از چای سبز می باشد، چای سبز در مقایسه با چای سفید طعم خاصی دارد ولی چای سفید طعمی نزدیک به طعم شیرین را دارد. با توجه به این که تاثیرگذاری و خاصیت این چای در مقایسه با چای سبز چند برابر است از این رو این نوع دمنوش نه تنها در ایران بلکه در کشور های آسیای شرقی نیز دمنوش بسیار معتبر و گران تری نسبت به سایر دمنوش ها است.

 

خواص چای سفید

با توجه به این که طعم این نوع چای در مقایسه با چای سبز بسیار طعم خوبی است از این رو بیشتر افراد دوست دارند تا از این چای بنوشند زیرا این دمنوش فوائد بی نظیری را برای بهبود سلامت پوست، قلب، کلیه، گردش خون و مغز دارد.

تغذیه سالم و مقاومت در برابر آلودگی هوا
مشاهده

مهم ترین فواید و خواص چای سفید برای سلامتی

  •  کاهش وزن
  •  درمان آکنه
  •  مفید برای دوران بارداری
  •  کمک به درمان سرطان
  •  بهبود وضعیت سلامت پوست و مو
  • درمان دیابت
  •  تقویت میزان انرژی و هشیاری
  •  کمک به کاهش التهاب‌
  •  مفید برای کلیه‌ ها
  •  بهبود وضعیت سلامت کبد
  •  مفید برای قلب
  •  مفید برای دندان
  •  مفید برای درمان کم‌کاری تیروئید
  • تقویت حافظه
  •  دارای خواص ضد پیری
  •  کمک به هضم غذا
  • کمک به کاهش فشار خون
  •  دارای خاصیت ضد باکتریایی
  •  کمک به رفع سیاهی دور چشم
  • کمک به کاهس چربی خون

خواص چای سفید و فنجان

 

 کاهش چربی خون از خواص چای سفید

تری گلیسیرید در خون باعث بروز بیماری های قلب عروقی می شود که نوشیدن چای سفید که حاوی پلی فنل است برای تجزیه تری گلیسیرید یا همان چربی خون بسیار مناسب و مفید است چای سفید با داشتن ترکیبات عالی باعث بهبود گردش خون، محافظت در برابر رادیکال های آزاد، جلوگیری از رشد سرطان، افزایش ایمنی می شود.

 

 کمک به کاهش التهاب‌

چای سفید حاوی مقادیر زیادی کاتچین است که این ماده مفید نقش بسیار مهمی در کاهش التهاب و هم‌ چنین کاهش خطر بیماری‌های مربوط به التهاب مزمن مثل نظیر سرطان، دیابت، و تصلب شرایین دارد مصرف این چای در روز باعث فروکش کردن التهاب ماهیچه ‌ها و سرعت بخشیدن به بازیابی ماهیچه ‌ها پس از انجام فعالیت بدنی می‌شود. در واقع این آنتی ‌اکسیدان بسیار قدرتمند به درمان بیماری ‌هایی نظیر سرما خوردگی و آنفولانزا  نیز بسیار کمک می کند از این رو مصرف این چای در صورت سرماخوردگی بسیار مناسب است.

 

خواص چای سفید از نظر ضد سرطانی بودن

علاوه بر کاتچین چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان پلی فنول است که مصرف آن به می تواند تا حدود زیادی از دچار شدن به انواع سرطان ها جلوگیری کند و در واقع مانند چای سبز  این نوع چای نیز خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد.

4 روش برای تهیه ی کرم لاغری چربی سوز خانگی
مشاهده

 

خواص چای سفید

ضد ویروس، باکتری و قارچ

سیستم ایمنی بدن در صورت مقاوم بودن در برابر باکتری ها، می تواند تا بدن را از ابتلا به بیماری ها و ویروس ها محافظت کند. چای سفید با داشتن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان با ویروس ها و عفونت های باکتریایی مبارزه کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از این رو مناسب ترین فصل برای نوشیدن این چای و تقویت سیستم ایمنی  نوشیدن چای سفید در زمستان است.

 سلامت پوست از مهم ترین خواص چای سفید

خواص چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. عملکرد سلول های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می کند. همچنین، پوست را جوان می سازد. چای سفید دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد، از بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد موجب پیر شدن و تخریب سلول های پوستی می شوند.

 

 کمک به درمان آکنه

با توجه به این که آنتی اکسیدان ها بهترین محافظ پوست در برابر بسیاری از بیماری های پوستی نظیر اکنه هستند و چای سفید با دارا بودن خواص ضد عفونی و آنتی ‌اکسیدانی از پوست در برابر آسیب‌ های سلولی ناشی از رادیکال ‌های آزاد محافظت می‌کنند و باعث حفظ سلامتی آن می ‌شود. از این رو با نوشیدن چای سفید می توانید تا پوستی شاداب و بدون آکنه را داشته باشید

خواص چای سفید و دم کردن آن

برای سلامت دهان و دندان

از مهم ترین خواص چای سفید، آنتی اکسیدان موجود در این چای است که باعث شده تا با مصرف آن سیستم ایمنی بسیار قوی شود اما این چای علاوه بر انتی اکسیدان دارای مقادیر بسیاری فلوراید است که نوشیدن این چای جلوی خرابی های دندان را گرفته و باعث خوش بو شدن دهان می شود

فواید و خواص چغندر
مشاهده

 

سلامت استخوان

با شروع میانسالی تراکم استخوان کمتر شده و  ریسک آسیب بیشتر می شود اما استفاده از مواد غذایی مورد نیاز و نوشیدنی های حاوی ترکیبات عالی مانند چای سفید به بیشتر شدن تراکم استخوانی کمک می کند و علاوه بر این موارد از شکستگی های استخوانی و به درمان آرتریت ( ورم مفاصل ) بسیار کمک می کند از این رو بهتر است تا روزانه ۲ فنجان از این چای بنوشید

 

ضد پیری

با شروع میانسالی پوست افراد دچار تغییراتی می شود که بروز چین و چروک و شل شل پوست صورت از مهم ترین علائم آن است وجود رادیکال های آزاد باعث می شود تا پوست سفتی و شادابی خودش را از دست بدهد و به مرور زمان، شل و افتاده شود که بیشتر محققان نوشیدن چای سفید را بهترین دارو برای مبارزه با رادیکال های ازاد پوست می دانند. خواص چای سفید می‌تواند از چین‌ و چروک‌ها و شل شدن پوست پیشگیری و به خنثی ‌سازی رادیکال ‌های آزاد کمک کند.

 

خواص چای سفید و دم کرده ی آن

کاهش وزن

چاقی از عمده دلایل بیماری های قلبی و مغزی است که می تواند مشکلات بسیار جدی را برای فرد به وجود بیاورد دمنوش های بسیاری برای لاغری وجود دارد که با توجه به این که چای سفید فاقد کالری می باشد از رشد سلول های جدید چربی در بدن جلوگیری کرده و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی می شود. از خواص چای سفید بالا بردن سرعت سوخت و ساز و شکستن چربی های ذخیره در بدن است.

 کاهش کلسترول

نوشیدن این چای با توجه به ازدیاد خواص چای سفید می تواند به درمان کلسترول بد خون نیز بسیار کمک کند این چای با داشتن مقادیر زیادی کاتشین، کمک زیادی به کاهش کلسترول بد خون و کلسترول خوب را افزایش می دهد. از این رو با توصیه متخصصان مصرف روزانه ۲ فنجان خطر مشکلات قلبی و عروقی را بسیار کمتر می کند.

خواص زینک برای سلامتی عمومی بدن
مشاهده

 

طرز تهیه چای سفید

دم کردن این نوع چای درست مانند چای سبز است از آن جایی که آنتی اکسیدان‌ های موجود در چای سفید و چای سبز به دمای بالاتر از هشتاد درجه حساس  هستند از این رو بهتر است تا آب در دمای ۱۸۰ درجه باشد. سپس یک قاشق چای خوری چای سفید داخل فنجان ریخته و یک در پوش بر روی آن قرار دهید تا چای دم کشیده و آماده مصرف شود معمولا ۸ الی ۱۰ دقیقه زمان برای دم کشیدن آن لازم است. مصرف روزانه ۲ الی ۳ فنجان از این چای به بهبود سلامت کلی بدن کمک می کند.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.