۱۳ نکته مهم که حتما باید قبل از خواب رعایت کنید

اگر به دنبال یک روش آرایشی و بهداشتی همیشگی برای قبل از خواب هستید که خیلی زمان بر یا پرخرج نباشد، با ما همراه باشید تا نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب را به شما معرفی کنیم. اغلب زنان زمان کافی برای رسیدگی به پوستشان پیش از خواب اختصاص نمی دهند.

یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب، شستن آرایش پیش از رفتن به تخت خواب است. پوست صورت ما حساس ترین بخش پوست ما است و به شدت مستعد آکنه و چروک شدن می باشد.

اکثر زنان پیش از رفتن به تخت خواب، صورت خود را می شویند تا آرایشی که در طول روز روی آن انجام داده اند، شسته شود. اما اگر در طول روز آرایش نکرده باشیم چطور؟ یا اینکه آیا اگر خوابیدن با آرایش سبب ایجاد مشکلات پوستی مثل آکنه برای ما نشود، باید نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب را رعایت کنیم؟ آیا واقعا به شستن صورتمان نیاز داریم؟

نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب ( سریع و کاربردی )

صرف نظر از اینکه شما در طول روز، آرایش کرده اید یا خیر، یا اینکه مستعد آکنه هستید یا خیر، باید صورتتان را پیش از خوابیدن، بشویید. شستن صورت سبب می شود که:

  • منافذ پوست تمیز شوند: وقتی که مواد آرایشی را از روی صورتتان پاک می کنید، منافذ پوست شما باز شده و پوستتان می تواند نفس بکشد.
  • چربی از روی صورت پاک شود: حتی اگر آرایش نکرده باشید، صورت شما در انتهای روز، اندکی چرب است و اگر بدون شستن صورت به تخت خواب بروید، چربی روی پوست می تواند منافذ پوستتان را مسدود کند و پوست شما مستعد آکنه شود و ظاهری غیرشاداب به خودش بگیرد. شستن صورت سبب پاک شدن این چربی، باز شدن منافذ پوست و باطراوت شدن پوست شما می شود.
  • چین و چروک روی صورت شما ایجاد نشود: نشستن صورت می تواند سبب پیر شدن زودرس صورت و ایجاد چین و چروک روی پوست شود زیرا شستن صورت را که یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی پیش از خواب است، رعایت نکنید، پوست شما به مرور زمان خشک می شود و شادابی خودش را از دست می دهد.
  • پوست و ذهن شما با طراوت شود: اگر صورتتان را هر شب بشویید، پوستتان صاف تر شده و ذهنتان پیش از رفتن به خواب، آرام تر و تازه تر می شود.
درامدی بر رایحه درمانی
مشاهده

۱۳ نکته مهم قبل از خواب که حتما باید رعایت کنید

متأسفانه با وجود مزایای متعدد شستن صورت پیش از خواب، بسیاری از مردم به قدری مشغله دارند که فراموش می کنند صورتشان را پیش از خواب بشویند و با عدم رعایت این مورد، که یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی پیش از خواب است، از مزایای آن بی بهره می شوند.

اگر در هنگام جوانی، با رعایت نکات آرایشی و بهداشتی پیش از خواب، به خوبی از پوستتان مراقبت نکنید، در سنین بالاتر قطعا پشیمان خواهید شد. اما چگونه می توانیم با وجود مشغله ها و هزینه های فراوان زندگی های امروزی، با صرف کمترین زمان و پول، نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب را رعایت کنیم؟ در ادامه این مقاله، ۱۲ نکته ای که باید قبل از خواب رعایت کنید به شما معرفی خواهند شد.

۱- برای مراقبت از پوستتان زمان بگذارید

حتی زمانی که در مسافرت هستید یا شب دیر به منزل می رسید، برای شستن صورت خود پیش از خواب، زمان اختصاص دهید. زمانی که متوجه شدید که شستن صورتتان چقدر زمان می برد، این زمان را به کارهایی که پیش از خواب انجام می دهید، اضافه کنید. آیا شستن صورتتان ۱۰ دقیقه زمان می برد؟ مشکلی نیست! تلوزیون را زودتر خواموش کنید یا کمتر سرتان داخل گوشی باشد!

۲- از آب گرم استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی پیش از خواب این است که برای شستن صورت خود قبل از رفتن به تخت خواب، حتما از آب گرم استفاده کنید تا منافذ پوست شما باز شوند و چربی ها،کثیفی و باکتری های داخل آن ها که می توانند سبب آکنه شوند، خارج شوند. این کار به ریلکس شدن صورت شما پیش از خواب نیز کمک می کند.

مراقبت از پوست صورت و روش های جذاب شدن آن
مشاهده

۳- از یک براش استفاده کنید

براش های شستشوی صورت، ابزارهایی عالی برای تمیز کردن سطح پوست و منافذ آن، برداشتن لایه سلول های مرده پوست و پیشگیری از آکنه هستند. خیلی ساده براش تمیز کننده صورت را روی پوستتان بکشید و با آن، به ملایمت پوستتان را ماساژ دهید تا پوست صورتتان پیش از رفتن به تخت خواب، ریلکس شود.

۴- از پدهای آرایشی برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید

نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب

پدهای پاک کننده مواد آرایشی یا دیگر پدهای تمیز کننده صورت نباید جایگزین دیگر نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب شوند، اما در صورتی که منزل نباشید یا زمان محدودی داشته باشید، راه حلی فوری برای تمیز کردن صورت هستند. این پدها می توانند بخش زیادی از مواد آرایشی را پیش از خواب تمیز کنند و منافذ پوست شما را تا حدی باز کنند.

۵- صورتتان را آب بکشید

بعد از اینکه از محلول شستشوی صورت و براش پاک کننده صورت استفاده کردید، صورت خود را با آب گرم، بشویید. همچنین می توانید از یک پارچه شستشوی تمیز، برای پاک کردن باقیمانده های محلول شستشو و لایه سلول های مرده از روی پوست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از ضد عرق قبل از خواب

۶- تکرار

یکی از نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب، که خیلی از کسانی که صورتشان را هر شب می شوند، رعایت نمی کنند، تکرار شستشوی صورت است. وقتی که یک بار صورتتان را شستید، یکبار دیگر نیز پیش از رفتن به تخت خواب، آن را بشویید.

البته دیگر نیازی نیست که از براش تمیزکننده صورت استفاده کنید، ولی حتما از محلول تمیز کننده صورت استفاده نمایید، زیرا یکبار شستشو معمولا تمامی موارد آرایشی، چربی ها و لایه سلول های مرده روی پوست را پاک نمی کند. اکثر مواد آرایشی طوری طراحی می شوند که ۱۲ الی ۲۴ ساعت دوام بیاورند، بنابراین به راحتی از روی پوست پاک نمی شوند.

بهترین کرم دورچشم
مشاهده

۷- صورتتان را خشک کنید

نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب
خشک کردن صورت از نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب

هر چند که خیلی ها این مرحله را جدی نمی گیرند، ولی واقعیت این است که خشک کردن صورت مهم است و سبب می شود که هیچ آب اضافه یا موادی مثل شوینده روی پوست شما باقی نماند. به علاوه، سبب می شود که پیش از رفتن به تخت خواب، حس خیلی خوبی داشته باشید.

۸- از یک لوسیون استفاده کنید

استفاده از یک مرطوب کننده یا یک لوسیون غنی از آنتی اکسیدان روی صورت، یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی پیش از خواب است که باید آن را رعایت کنید زیرا پوست شما را شاداب نگه می دارد و پیر شدن پوست را به تأخیر می اندازد.

۱۰- کرم هایی که پزشک برایتان تجویز کرده را استفاده کنید

اکنون می توانید هر کرمی را که یک متخصص پوست و مو برای شما تجویز کرده است، استفاده کنید. اگر پوست صورتتان آکنه دارد، از یک ژل کوتاه-مدت آکنه یا یک کرم دارای بنزوئیل پراکسید یا سالیسیلیک اسید استفاده کنید. این داروها سبب می شوند اندازه آکنه ها کاهش یابد و رنگ آن به تدریج محو شود. همچنین شما می توانید در این مرحله کمی هم اسانس مثل اسانس رز، آرگان، روغن درخت چای، مارچوبه، رزماری و … روی صورت خود بمالید. تمامی این اسانس ها کاملا طبیعی هستند و هیچ مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی کنند. تنها یک قطره روی یک انگشت خود بریزید و آن را روی تمام صورت خود پخش کنید.

۱۱- از بالم لب استفاده کنید

استفاده از بالم لب یکی از نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب

یکی از مهم ترین نکات آرایشی و بهداشتی قبل از خواب این است که لب هایتان را فراموش نکنید. پوست لب حساس ترین قسمت پوست در بدن است و به شدت مستعد پوست پوست شدن می باشد. معمولا در طول شب که حدود ۶ تا ۸ ساعت چیزی نمی خورید یا آب نمی نوشید، لب ها خشک می شوند.

عوارض کم خوابی و استرس بر سلامت پوست
مشاهده

خوشبختانه محصولاتی برای رسیدگی به مشکل خشکی، ترک خوردن و پوست پوست شدن لب ها به نام بالم لب موجود هستند. انواع بسیار متنوعی از بالم لب در بازار موجود می باشند ولی بهتر است آن هایی را انتخاب کنید که دارای محتویات طبی و فاقد الکل و رایحه های شیمیایی هستند.

بیشتر بخوانید: عوارض کم خوابی و استرس بر سلامت پوست

بالم لب های طبیعی معمولا دارای عصاره های گیاهی مثل عصاره آلوئه ورا بوده و سبب آب رسانی به پوست لب می شوند و آن را نرم و شاداب نگه می دارند.

۱۲- یک لیوان آب بنوشید

شاید هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب برای پوست شما مفید نباشد. آب سبب می شود که پوستتان مرطوب باقی بماند و سلامتی آن را حفظ می کند. همچنین، نوشیدن آب سبب می شود که رطوبت پوست لبتان نیز تا حدی حفظ شود. نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب، به شما کمک می کند تا در طول شب دچار کم آبی نشوید و صورت شما را برای هر بلایی که قرار است صبح سرش بیاورید، آماده می کند.

۱۳- به پشت بخوابید

اگر روی شکم خود بخوابید، بالش می تواند مانع نفس کشیدن پوست گونه ها شود و اصطحکاکی که با پوست ایجاد می کند، اثر نامطلوبی روی پوست می گذارد. همچنین، پژوهش های علمی ثابت کرده اند که خوابیدن روی صورت می تواند سبب تشدید چین و چروک های پوست شود. برای مثال اگر همیشه روی گونه سمت راست خود بخوابید، گونه سمت راست شما سریع تر از گونه سمت چپتان چروک می شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.