توپ ضد استرس

توپ ضد استرس چیست؟

امروزه با توجه به نوع زندگی و وجود مشکلات اجتماعی و . . . شاید کمتر کسی پیدا می شود که دچار استرس و اضطراب نشده باشد و زندگی عادی خود را داشته باشد زیرا امروزه استرس جزئی جدا نشدنی از زندگی بیشتر افراد است که این به هیچ وجه برای سلامتی مناسب نیست و بسیار نگران کننده است. در این مقاله با کارکرد توپ ضد استرس آشنا خواهیم شد.

زیرا استرس، علاوه بر اینکه می تواند مشکلاتی در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. می تواند زمینه ساز بروز بیماری های دیگر شود از این رو بیشتر روانشناسان امروزه در پی یافتن راه‌ های برای کاهش استرس و اضطراب هستند .

بیشتر افراد برای رفع این مشکل استفاده از دارو های آرام بخش را توصیه می کنند که باید بگوییم استفاده از این دارو ها در دراز  مدت می تواند بسیار بد باشد زیرا عوارض بسیار ناگواری را برای فرد می تواند در بر داشته باشد.

استرس و راه های رفع آن 

همان طور که گفتیم استرس برای سلامتی بسیار بد و مضر است از این رو بهتر است تا با انجام راه کارهای مهم مانند شنا، مطالعه، مدیتیشن، ورزش، پیاده روی و . . .  تا حدودی این استرس را از زندگی روزانه کاهش داد.

انواع توپ های ضد استرس

 

چطور در یک ماه 3 کیلو وزن کم کنیم
مشاهده

یکی از جالب ترین و مناسب ترین روش های کم کردن استرس خرید توپ های ضد استرس است که  در انواع مختلف وجود دارد ما در این مقاله به بررسی ۲ نوع آروماتراپی (رایحه دار) و فیجیت بال ها می پردازیم با توجه به محبوبیت این توپ ها هر دو نوع به راحتی در دسترس هستند.

 توپ ضد استرس

 

توپ ضد استرس آرماتراپی

بیشتر افراد زمانی که اسم آرماتراپی به گوششان می خورد اولین چیزی که مطمئنا به ذهن شان می رسد عطر و رایحه‌ی است که در آروما تراپی یا ( رایحه‌ درمانی ) برای درمان مشکلات جسمی و روحی در فضا منتشر می شود. اما در این جا منظور ما توپ ضد استرس آرماتراپی است که این توپ ضد استرس را می توان با خمیر بازی آروماتراپی رایحه دار ساخت. با توجه به اهمیت موضوع بازی با این نوع توپ می تواند با پراکندن رایحه های ضد استرس از گیاهان موثر برای درمان استرس، استرس و اضطراب را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

 توپ ضد استرس

 

فیجت ضد استرس

فیجت ها نیز نوع دیگی از ضد استرس ها هستند در واقع فیجت یعنی ضد استرس و آرامش دهنده و همان طور که از اسم این توپ مشخص است بازی با این توپ می تواند استرس را در بین نوجوانان و حتی بزرگسالان کاهش دهد.

ایده ساخت این توپ توسط یونیکس بود او فعالیت های زیادی را در این عرصه داشته است و بدون شک یکی از بهترین اختراعات قدیمی او نیز توپ ضد استرس و یونیکس است.

زمانی که این توپ را در دست می فشارید احساس بسیاری خوبی را خواهید داشت زیرا در داخل این توپ ضد استرس هفت رنگ، به جای استفاده از اسلایم پر از خاک شنی است. این مدل میش بال( فیجت) بسیار جذاب تر و محکم تر و مقاوم تر از مدل های دیگری است که توسط یونیکس ساخته شده است .

عطرهایی با رایحه رز
مشاهده

 

 توپ ضد استرس

مهم ترین مزایای استفاده از توپ ضد استرس

 

 

 از بین بردن تنش های ذهن :

زمانی که این توپ را در دست می فشارید معمولا عضلات بازو و مچ دست تان تحت تاثیر فشار توپ قرار می گیرد و عضلات شما سفت و شل می شود این عضلات شل شده ، تنش را از بین می برد

 

 تحریک اعصاب : 

زمانی که این توپ را می فشارید عصب های دست شما تحریک یافته ، و با تحریک شدن عصب های بی شمار دست تان باعث بروز تحریک در بخش هایی از مغز تان می شود که این تحریک پذیری مغز باعث ترشح اندورفین می شود. مهم ترین خاصیت ترشح اندورفین مبارزه  با استرس و بروز خوشحالی و شادی و بهبود خلق و خو است.

منحرف کردن مغز :  

مغز بسیار پیچیده است و دارای عصب های بسیاری است برای گمراه کردن مغز می توان که یک توپ را بفشارید و تمرکزتان را به ان بدهید سپس فکرتان را آزاد کنید.

 توپ ضد استرس

 

جلوگیری از بروز آسیب های تکراری :

بدون شک استفاده زیاد از هر چیزی می تواند که باعث مخرب شدن آن شود از آن جایی که بسیاری از کارها مثل تایپ کردن در کامپیوتر، نواختن آلات موسیقی و استفاده از تلفن همراه، ، می تواند آسیب های دست یا مچ دست را برای فرد به وجود بیاورد از این رو بهتر است تا با استفاده از توپ استرس  عضلات مچ دست را تقویت کرد با استفاده از این توپ ها علاوه بر این که دست تقویت می شود بلکه عضلات آن  انعطاف پذیر تر و در نتیجه از صدمات جدی در امان می ماند.

عطر با رایحه توت فرنگی برای فصل تابستان
مشاهده

 

درباره استرس گفتیم که وجود استرس حتی استرس های زود گذر و بسیار کم اهمیت مانند دیر رسیدن به مهمانی دوستانه و یا ترافیک و یا امتحان و یا هر چیز دیگری که باعث به وجود امدن استرس شود نقش زیادی را در زندگی دارد. استرس علاوه بر این که بر سلامت کلی شما تاثیر می‌گذارد.  بلکه این تاثیر بر افکارتان، احساساتتان و یا حتی رفتارتان نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.