کدام محصولات به پوست شما شادابی بیشتری می بخشد؟

پوست بی نقص باید مرطوب، یک دست و براق باشد. شاداب واژه دیگری برای توصیف پوست است. ممکن است استفاده از این صفت برای توصیف پوست در ابتدا کمی عجیب بنماید ولی شادابی پوست به معنی جوان بودن و با طراوت بودن آن است. پوست شاداب چیزی است که هر کسی آرزویش را دارد.

وقتی که تولید کنندگان محصولات مراقبت از پوست ادعا می کنند که محصولشان سبب شادابی پوست می شود، منظورشان این است که آن محصول می تواند خاصیت کشسانی (الاستیسیته) پوست را افزایش داده و آن را مقاوم، انعطاف پذیر و کشیده می کند و چروک های آن را کاهش می دهد.

شادابی پوست و عوامل موثر

با افزایش سن، شادابی پوست اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا وقتی سن افزایش میابد، تولید پروتئین های الاستین و کلاژن که به طور طبیعی الاستیسیته و شادابی پوست را حفظ می کنند، در پوست کاهش می یابد.

برای افزایش شادابی پوست، بهترین فرمولاسیون شامل محتویاتی است که کلاژن و الاستین را تقویت کرده و به پوست آب رسانی و آن را نرم می کنند. نوروپپتیدها یکی از این محتویات مهم هستند زیرا خاصیت الاستیسیته پوست را ترمیم نموده و بازسازی می کنند.

احتمالا شما قبلا با محصولاتی که موها را شاداب می کنند، آشنا هستید و از آن ها استفاده کرده اید. در این مقاله می خواهیم شما را با محصولاتی آشنا کنیم که پوست شما را شاداب می کنند.

کرم های کلاژن

همانطور که گفتیم، حضور پروتئین کلاژن در پوست برای شادابی پوست بسیار اهمیت دارد. ما انسان ها بعد از ۲۰ سالگی، با افزایش سن، هر سال ۱٪ از کلاژن پوستمان را از دست می دهیم. شواهد مطالعاتی بسیار کمی مبنی بر بهبود میزان کلاژن در پوست با مصرف مواد خوراکی مثل پودرها و پاستیل ها در دست می باشد. اما آیا می توان کلاژن را مستقیما به پوست رساند؟

نگهداری مناسب عطر و بالا بردن طول ماندگاری عمر عطر
مشاهده

پاسخ به سوال فوق چندان ساده نیست. از آن جایی که پروتئین کلاژن، اسکلت بندی پوست را می سازد و ساختار آن را شکل می دهد، بسیاری از مردم باور دارند که استعمال مستقیم کلاژن روی پوست، سبب افزایش شادابی پوست می شود.

کلاژن مولکول بسیار بزرگی است. در واقع، بزرگ تر از آن است که بتواند از لایه خارجی پوست عبور کرده و خودش را به بافت های زیرین پوست برساند. اما این گفته بدین معنی نیست که محصولات مراقبت از مو که دارای کلاژن هستند، هیچ مزیتی برای پوست ندارند.

درست است که به کارگیری مستقیم کلاژن روی پوست سبب افزایش میزان کلاژن در پوست نمی شود، اما این پروتئین، خواص مرطوب کننده دارد و می تواند یک لایه عایق روی پوست ایجاد کرده و رطوبت پوست را حفظ نماید. بنابراین محصولات مراقبت از پوست که دارای کلاژن هستند، می توانند برای پوست بسیار خوب باشند. به علاوه، بعضی از این محصولات واجد محتویاتی مثل رتینول هستند که اثر آن ها در تحریک تولید کلاژن در پوست، اثبات شده است. در ادامه چند تا از بهترین کرم های کلاژن را که سبب شادابی پوست می شوند، به شما معرفی می کنیم.

کرم شب گیاهی دارای کلاژن و پنیرک Sisley برای شادابی پوست

در فرمولاسیون این محصول، کلاژن محلول و تغلیظ شده برای جذب بیشتر و نرم کنندگی پوست با عصاره پنیرک همراه شده است. استفاده شبانه از این کرم سبب شادابی پوست و نرم شدن و مخملی شدن آن می شود.

ژل چند منظوره کلاژن آستاگزانتین DHC

ترکیب آستاگزانتین اثر بسیار مثبتی روی پوست دارد. این آنتی اکسیدان فوق العاده قوی که از نوعی جلبک سبز گرفته می شود و اثر آنتی اکسیدانی آن حتی از ویتامین C نیز قوی تر است، همراه با کلاژن هیدرولیز شده می تواند الاستیسیته پوست را افزایش داده و آن را نرم کند.

هنگام خرید فرش به چه نکاتی دقت کنیم؟
مشاهده

کرم صورت شب پرکننده و مرطوب کننده کلاژنی L’Oreal

این کرم کلاژنی نسبتا ارزان قیمت، در صورت مصرف مداوم، به مرور زمان چین و چروک های روی صورت را پر می کند و در عین حال، تعادل رطوبتی روی پوست را بازیابی کرده و رطوبت پوست را حفظ می کند و بنابراین اثر مثبتی روی شادابی پوست دارد.

کرم دریایی پرو-کلاژن Elemis

در این محصول، یک ترکیب کلاژنی دریایی که از یک جلبک بومی دریای مدیترانه گرفته شده است، همراه با عصاره های کهن‌دار (یا همان ژینکو)، جلبک کلرلا، عصاره رز و میموسا به کار رفته تا یکی از بهترین کرم های کلاژنی موجود در بازار ساخته شود. آزمایش های بالینی نشان داده اند که استفاده از این کرم، ظرف مدت ۱۴ روز، چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ویتامین هایی که برای داشتن پوستی شاداب ضروری هستند

کلاژن خواب Genius

این کرم شبانه علاوه برای مقدار زیاد کلاژن گیاهی، دارای آلگورونیک اسید است که اثرات بسیار مثبتی روی شادابی پوست دارد. ناگفته نماند که این فرمولاسیون توسط برند Genius ثبت اختراع شده است.

مرطوب کننده کلاژنی ®FIRMx

مرطوب کننده کلاژنی ®FIRMx با دارا بودن هفت نوع ماده کلاژنی شامل کلاژن های گیاهی، دریایی و هیدرولیز شده، همراه با ترکیبات حمایت کننده از تولید کلاژن در پوست مثل پپتیدها، آمینو اسیدها و اسیدهای چرب،  الاستیسیته و شادابی پوست را به طوری باور نکردنی افزایش می دهد.

کرم براق کننده Advanced C با ویتامین C و کوفاکتور کلاژنی ۱۰x

این کرم شاداب کننده قوی پوست، که دارای یک مخلوط کلاژنی است، با ترکیب ضد پیری رتینول و ویتامین C تقویت شده است و واقعا اثری شگفت انگیز روی پوست دارد.

کرم تزریق کلاژنی سریع Murad

این کرم غنی شده با آمینواسیدها برای پوست دارای چین و چروک بسیار عالی است و دارای ترکیب آب رسان هیالورونیک اسید و پپتیدهای جوان کننده پوست است.

با رعايت اين چند نکته آرايشي هر مردي را عاشق خود کنيد! (قسمت اول)
مشاهده

مرطوب کننده آب رسان It cosmetics Confidence In A Cream

این کرم شاداب کننده پوست دارای سرامیدها، نیاسین، پپتیدها، آنتی اکسیدان ها، هیالورونیک اسید، ویتامین ها، کره شیا و البته کلاژن است و یک مرطوب کننده بی نظیر برای شادابی پوست می باشد.

کرم ویتامین C+کلاژن

شادابی پوست

ویتامین C که سریعا وارد پوست می شود و با اثر آنتی اکسیدانی خود باعث روشن شدن و باطراوت شدن پوست خسته می شود، همراه با مخلوطی از آمینواسیدهای کلاژنی گیاهی، درخشندگی و شادابی پوست را افزایش می دهد.

آب رسان ها

ممکن است مرطوب کننده هایی که در دهه های سوم و چهارم زندگی شما سبب شادابی پوست می شوند، نتوانند در دهه های پنجم و ششم زندگی شما همان اثر را روی پوستتان داشته باشند، زیرا همانطور که گفته شد، با افزایش سن، تولید کلاژن و ترشح چربی در پوست کاهش پیدا می کند. به علاوه، کلاژن و الاستین به تدریج تجزیه می شوند. در نتیجه، پوست خشک تر، ضخیم تر و شل تر می شود.

برای اینکه پوست شادابی خود را حفظ کند، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. شما نیاز دارید برای حفظ شادابی پوست خود از محصولاتی استفاده کنید که درم را تقویت کرده و آب رسانی به آن را انجام می دهد. این محصولات نباید خیلی ناملایم با پوست رفتار کنند. البته نباید از آشامیدن مقادیر بالای آب غافل شد زیرا کم آبی بدن سبب خشک شدن پوست هم می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماسک برای پوست چرب

مشخص شده است که محصولات دارای هیالورونیک اسید، سرامیدهای ایجاد کننده لایه عایق رطوبتی روی پوست، نیاسین آمید روشن کننده پوست و رتینول که ضد چین و چروک است، تأثیر مثبتی روی شادابی پوست دارند. البته هیچ محصول مرطوب کننده ای در بازار یافت نمی شود که همه این ترکیبات را یکجا داشته باشد و البته هیچ فردی به همه این مواد نیاز ندارد. در ادامه مرطوب کننده هایی را به شما معرفی می کنیم که بهترین اثر را در شادابی پوست دارند.

دلایل خرید از فروشگاه آنلاین عطر
مشاهده

کرم مرطوب کننده CeraVe

کرم مرطوب کننده CeraVe یک محصول ارزان قیمت است که برای پوست خشک عالی است زیرا دارای گلیسرین، سرامیدها و هیالورونیک اسید است و کار آب رسانی به پوست را به بهترین شکل انجام می دهد. با افزایش سن، میزان تولید هیالورونیک اسید در پوست ما کاهش میابد. این ترکیب می تواند ۱۰۰۰ برابر وزن خودش، آب نگه دارد و بنابراین وجود آن در این کرم، اثر فوق العاده ای در آب رسانی به پوست دارد. به علاوه این محصول فاقد رایحه های شیمیایی است و بنابراین برای افراد دارای پوست حساس نیز مناسب است.

کرم شب آب رسان Cetaphil Rich

با بالا رفتن سن، استفاده از محصولات دارای اثر ملایم و محتویات با کیفیت که سبب التهاب پوست نمی شوند، اهمیت بیشتری میابد. این مرطوب کننده برند Cephil یکی از ملایم ترین مرطوب کننده های موجود در بازار است. این مرطوب کننده، بدون مسدود کردن منافذ پوست، آب رسانی را انجام می دهد و در تمام طول سال می توان از آن برای همه نوع پوستی استفاده کرد. ترکیبات آب رسان موجود در این کرم مرطوب کننده عبارتند از گلیسرین و هیالورونیک اسید. به علاوه این محصول محتوی نرم کننده های پوست مثل گلیسریل سیترات و روغن بادام شیرین و نیز ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان با آسیب UV مقابله می کند.

مرطوب کننده Neutrogena

این محصول همانند یک اسفنج اب را روی لایه خارجی پوست حفظ کرده و سبب شادابی پوست می شود. این ژل سبک یکی از بهتریم مرطوب کننده های موجود در بازار است و اثری عالی روی پوست خشک دارد. البته این محصول برای همه انواع پوست ها مناسب است. این مرطوب کننده محصول Neutrogena با افزایش بسیار زیاد رطوبت پوست، تا حدی سبب کاهش چین و چروک های پوست نیز می شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.