دوران بارداری

مراقبت های زیبایی در دوران بارداری

دوران بارداری یکی از شیرین ترین و مهم ترین دورانی است که بدون شک همه خانم ها دوست دارند آن را تجربه کنند اما با توجه به اهمیت و شیرینی لذت بارداری برای داشتن ظاهری مناسب و حفظ سلامتی پوست رعایت نکاتی بسیار الزامی است همان طور که می دانیم  بیشترین نگرانی خانم ها در دوران بارداری نگرانی از خراب شدن و لک دار شدن پوست صورت و یا ترک های شکم است. علائم بارداری را بیشتر بشناسید.

سلامت پوست و مو در بارداری

یکی از مهم‌ترین نکات در داشتن پوستی سالم و وزنی ایده‌آل در بارداری مسلما داشتن برنامه غذایی خوب و سالم در بارداری است. از این رو با مصرف کردن میوه و سبزیجات و داشتن یک رژیم غذایی که شامل مواد غذایی مهمی مثل نان و غلات، لبنیات، پروتئین، آهن، مایعات سالم، میوه و سبزیجات است علاوه بر داشتن وزن سالم می توانید به پوستی شفاف و با طراوت نیز دست پیدا کنید.

مهم ترین مراقبت های زیبایی در بارداری

کاملا طبیعی است که در دوران بارداری دچار جوش ‌صورت، کک و مک، به ‌هم‌ ریختن تناسب اندام و اضافه وزن شوید … تمامی این اتفاقات با تمام شیرینی های مادر شدن می تواند باعث ناراحتی و در بیشتر موارد افسردگی فرد شود در بیشتر موارد بیشتر خانم ها به دلیل تغییر شکل اندام و اضافه وزن و جوش زدن صورت از شرکت در مهمانی  و حتی جمع های دوستانه نیز دوری می کنند. از این رو ما در این بخش چند نکته مهم را برای حفظ زیبایی در دوران بارداری به شما می آموزیم که رعایت این توصیه ها به شما کمک می کند تا علاوه بر رفع مشکلات پوستی هر روز زیباتر از قبل شوید و اعتماد به نفس بالایتان را حفظ کنید.

تست های شخصیت شناسی چه کمکی به ما می کنند؟
مشاهده

دوران بارداری

توجه ویژه به پوست در بارداری

معمولا بیشترین تغییرات پوستی در همان ماه های اول بسیار زیاد است زیرا با افزایش میزان ترشح هورمون‌ ها شادابی و طراوات خود را از دست داده و زرد و بی رنگ می شود. مهم ترین دلیل این تغییر نیز تغییر هورمون ، خستگی شدید بدنی و در بسیاری از موارد نیز مشکلات گوارشی است بیشتر افراد برای رفع این مشکل به سراغ استفاده از محصولات آرایشی می روند که با توجه به مضرات استفاده از آن ها بعد از مشورت با پزشک در ماه های ابتدایی به سراغ محصولاتی بروید که روی همه محصولات خود برچسب و فهرستی از مواد تشکیل دهنده دارند.

بهترین روش برای اینکه پوست زیبا و شفافیت داشته باشید استفاده از کرم های تغذیه کننده و پاکساز کننده پوست و استفاده از لیف برای صورت و بدن است. لیف کشیدن پوست باعث فعال شدن و محرک فیبرهای نگهدارنده پوست می شود که این نوعی ماساژ و برطرف کننده پوست های مرده و خشک روی پوست است.

 

 اصلاح وضعیت بدنی در دوران بارداری

مطمئنا یکی از مواردی که می تواند بر روی روح و زیبایی، سلامت و تناسب‌اندام بسیار تاثیرگذار باشد  داشتن وضعیت بدنی صحیح است. یکی از دلایل بروز مشکلاتی مانند کمردرد، گرفتگی های عضلانی، درد سیاتیک و… مطمئنا بد نشستن و بد ایستادن است از این رو اصلاح فرم نشستن و ایستادن در رفع این مشکلات بسیار می تواند موثر باشد از این رو سعی کنید تا هنگام نشستن کمرتان را صاف نگه دارید.

دوران بارداری

 

پیش گیری از افتادگی سینه ها

یکی از نگرانی های بیشتر افراد در دوران بارداری بزرگ تر شدن سینه ها و افتاده تر شدن آن ها است این کاملا طبیعی است که خانم های باردار با تغییر هورمون‌ها،یشان دچار تغیر شکل در ناحیه سینه شوند از این رو یکی از راه های که می تواند از شدت افتادگی پیش گیری کند استفاده از سوتین های مناسب و استاندارد بارداری است. جنس این سوتین ها از کتان است علاوه بر این مورد انجام حرکات ورزشی نیز  می تواند از افتادگی سینه بعد از زایمان و طی شیردهی پیشگیری کند. در کنار همه ی این ها سرطان سینه از دیگر معضلات بانوان است که آگاهی درباره ی آن می تواند مفید فایده باشد.

خواص شیر مادر برای نوزاد
مشاهده

 

شامپوی مناسب مو

در بیشتر موارد تغییرات هورمونی باعث ریزش مو و کم پشت شدن موها در دوران بارداری می شود که این ممکن است برای فرد بسیار نگران کننده باشد از این رو بهتر است تا از یک شامپوی مناسب برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید علاوه بر شامپو تغذیه مناسب و استفاده از ویتامین ها در کم کردن ریزش مو بسیار مهم است.

 

ورزش را فراموش نکنید

به جز مواردی که پزشک تاکید کرده است معمولا در طول بارداری بی تحرکی می تواند بسیار خطر ساز باشد بهتر است تا در صورت احساس سنگینی زیاد نیز تمرینات سبک و روزانه انجام دهید انجام ورزش در این دوران علاوه بر تاثیر مثبت بر روحیه کمک می کند تا اضافه وزن بیش از حد خود را نیز کم کنید. ورزش باعث ترشح هورمون آندروفین می‌شود که برای خلق ‌وخوی شما خوب است. از این رو یکی از مناسب ترین ورزش هایی که بهتر است خانم ها در دوران بارداری انجام دهند پیاده‌روی و انجام نرمش‌های ملایم است

دوران بارداری

 لباس راحت بپوشید

با بزرگ تر شدن شکم و بهتر است تا لباس هایی را بپوشید که راحت تر باشید از این رو لباس تنگ ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی شود بهتر است تا از  لباس‌های گشاد مخصوص بارداری استفاده کنید.

 

هر روز دوش بگیرید

با توجه به این که به دلیل ترشح بیشتر هورمون استروژن، میزان جریان خون و ترشح عرق افزایش پیدا کرده است دوش گرفتن بهترین کار برای رهایی از عرق و بوی بد در طول بارداری است. برای اینکه احساس تازگی کنید هر روز صبح و عصر با آب ولرم دوش بگیرید.

آرایش های ترند چشم عروس
مشاهده

 

استرس را از خودتان دور کنید

دوره بارداری یکی از شیرین ترین دوره هایی است که فردد می تواند در زندگی تجربه کند از این رو عبور از این دوره ها می تواند برای فرد هم همراه بااسترس باشد هم بسیار هیجانی بیشتر افراد به جای لذت بردن از دوره شیرین بارداری استرس بسیار دارند که این استرس علاوه بر بروز مشکلات پوستی  می تواند برای جنین نیز مضر باشد از این رو بهتر است تا در این دوره به موزیک مورد علاقه‌تان گوش دهید، با همسرتان خوش بگذرانید

 دوران بارداری

داشتن تغذیه خوب و مناسب

داشتن تغذیه مناسب و پر از املاح نقش بسیار زیادی را در داشتن پوستی سالم دارد از این رو بارداری فرصت خوبی برای انواع میوه و سبزیجات سالم و تازه و گوشت ماهی و تخم‌‌مرغ است که همگی سرشار از ویتامین مورد نیاز بدن در این دوران می باشد.

 

ضد آفتاب بزنید

با توجه به این که پوست افراد در دوران بارداری بسیار حساس تر از زمان های دیگر است از این رو بهتر است در هر فصل سالی که باشید در هنگاماز خروج از منزل ضد آفتاب بزنید. تا به این ترتیب احتمال بروز لک و افتاب سوختگی در پوستتان کمتر ‌شود.

 

عادت های غلط تان را اصلاح کنید

داشتن تغذیه سالم، ترک سیگار، گوش دادن به موسیقی آرام و نوشیدن مقدار مناسب آب و کنترل وزن مناسب ترین راه کار برای داشتن اندام و پوستی ایده ال در دوران بارداری است.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.