تست های شخصیت شناسی

تست های شخصیت شناسی چه کمکی به ما می کنند؟

با گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنت به سادگی تست هایی را خواهید یافت که در فرهنگ و کشور شما بسیار مورد اهمیت هستند. یکی از این تست های شخصیتی، تست مایرز بریگز (Myers Briggs) است که حقایق جالبی را برای شما آشکار می سازد. اگر این تست را انجام دهید به این نتیجه خواهید رسید که یک ارزیابی پانزده دقیقه ای می تواند سرنوشت شما را تغییر دهد، از جمله اینکه شغل مناسب شما چیست؟ روابط شما در چه سطحی قرار دارند و یا چگونگی رسیدن به اهدافتان در اوقات فراغت با چه رویکردی امکان پذیر است.

شخصیت شناسی در فضای مجازی

در اپلیکیشن تیندر (Tinder) که یک شبکه ی اجتماعی است و در آن می توانید بر حسب موقعیت مکانی دوستانی را پیدا کنید بخشی برای معرفی خود (bio) در اختیارتان قرار گرفته است، در این بخش قابلیت دنبال کردن کلمات کلیدی را دارید و می توانید از اهمیت این تست های شخصت شناسی آگاه شوید.

در لیست کلمات کلیدی می توانید آرمانگرایی، درونگرایی، تغذیه و .. را ببینید که بیشتر آن ها نتایج تست های شخصیت شناسی هستند. این تست ها تا جایی پیش می روند که  حتی به شما می گوید چه رژ لبی را استفاده کنید. این سوال پیش می آید که آیا ما بیش از حد روی این تست ها حساب باز کرده ایم یا نه؟ در هر صورت این میزان از وسواس بر آگاهی از شخصیت واقعا لازم است؟

فواید وکس شکری و طرز تهیه
مشاهده

تست های شخصیت شناسی

در واقع استفاده از تست مایزر بریگز بسیار ساده است و بیشتر ما در استفاده از آن دچار مشکل هستیم

برای استفاده ی درست از تست مایرز، ما به منبع موثق آن مراجعه کردیم و از مایکل سگوویا (Michael Segovia) مشاور ارشد شرکت مایزر کمک گرفتیم. طبق گفته های سگوویا تست شخصیت شناسی مایزر بریگز که به نام MBTI نیز شناخته می شود یک چهارچوب و زبان برای فهم شخصیت هر فرد است و همه چیز را در بر نمی گیرد.

هدف طراحی تست مایزر بریگز سنجش علاقمندی های فرد و نحوه ی تصمیم گیری اوست. این تست ها بر اساس تیپ های شخصیت شناسی کارل گوستاو یونگ طراحی و برنامه ریزی شده اند. سگوویا ادامه می دهد: مایزر به شما زبانی را می آموزد که به کمک آن می توانید نیروهای مثبت و منفی را تشخیص دهید، همچنین با کمک این زبان می توانید دربیابید که یادگیری و سازمان دهی شما در هر موقعیت چگونه خواهد بود. به طور کلی مایزر چهارچوب کلی زندگی روزانه شما را بر اساس شخصیتتان به شما نشان خواهد داد.

تست های شخصیت شناسی

به گفته ی روانشناس درمانگر الیسون استون (Alison Stone) تست مایرز بسیار جذاب است زبرا مردم دوست دارند احساس کنند از نظر روانشناختی دارای شخصیت و تیپی هستند به همین دلیل چهارچوبی مانند مایزر بسیار محبوب و همه گیر است. برای عامه ی مردم خوب است که معیاری برای سنجش و اندازه گیری هر وبعد از شخصیت آن ها وجود داشته باشد و حتی بتواند به سوالات آن ها پاسخ دهد،

به طور مثال یکی از سوالات مهم هر شخص در زندگی روزمره اش این است که چرا من اینگونه هستم؟ استون (Stone) می گوید: چندین تست شخصیت شناسی متفاوت وجود دارد. تست شخصیت شناسی مورد علاقه ی من اناگرام است، که نُه گونه ی شخصیت را در بر می گیرد.

چگونه براش های آرایشی را بشوییم؟
مشاهده

این نُه شخصیت متفاوت در یک مدل هندسی جمع آوری شده اند که خود به سه گروه تفکر، غریزه و احساس تقسیم بندی می شوند. این تست ابزاری مهم برای درک جنبه های مختلف شخصیت است. به یاد داشته باشید که هر شخصیت منحصربفرد و پیچیده است، این نوع تست های شخصیت شناسی تمایل دارند صفات شما را به صورتی منظم و قابل درک در گروه های مختلف جای دهند.

تست های شخصیت شناسی

 

او اضافه می کند که تحلیل و خواندن نتایج یک تست شخصیت شناسی درست مانند قرار دادن هر تکه از پازل در محل درست خود است. این نوع تحلیل و استفاده از تست های شخصیت شناسی شبیه به میل ما به استفاده از طالع بینی یا رجوع به آداب و رسوم فرهنگی مان است. اگر تا به حال از عملکرد خود تعجب کرده اید و یا از خود پرسیده اید چرا این مشکل برای من پیش آمده؟ ممکن است یک تست شخصیت شناسی بتواند شما را توجیه کند.

تست مایزر می تواند تعیین کننده ی خط مشی در زندگی کاری و عشقی باشد

آیا واقعا باید از MBTI استفاده کنیم تا موقعیت های شغلی مناسب پیدا کنیم؟ و یا با استفاده از MBTI رابطه های خود را برنامه ریزی کنیم؟ به گفته ی سگوویا (Segovia ) وقتی صحبت از شغل و روابط ما می شود MBTI می تواند یک راهکار خوب و به جا ارائه کند. MBTI فقط در مورد نوع تیپ شخصیتی شما نیست، این تست هر آنچه شما در طول زندگی خود جذب کرده اید و یا به نوعی صفت های اکتسابی شما را هم نمایان می سازد.

همه چیز درباره ی کراتین کردن مو
مشاهده

در نتیجه، تحلیل این تست می تواند در دوست یابی و انتخاب شغل شما مثمرثمر باشد. سگوویا (Segovia ) توضیح می دهد که در ارزش یابی شغلی MBTI می توانید توازنی بین نوعی شغلی را که به آن مشغول هستید و علاقمندی های خود ایجاد کنید، که در نهایت به بازدهی بالا در کار و رضایت شما از شغلتان می انجامد.

تست های شخصیت شناسی

در عین حال مردم باید یاد بگیرد که در محیط کاری خود انعطاف پذیر باشند، شما سخت کار می کنید و پیدا کردن کسی که صد در صد از کار و مرتبه ی خود راضی باشد سخت است!

استون (Stone) اعتقاد دارد که تست های شخصیتی را باید به عنوان یک ابزار در نظر گرفت، همچنین او تاکید می کند که با این ابزار نمی توان جزئیات زندگی هر فرد را شناسایی کرد و راهکار برای آن ها ارائه داد. او دلیل این نظریه ی خود را این می داند که بعضی افراد برای توجیه رفتارهای ناپسند خود از پوشش این تست ها استفاده می کنند. او اذعان میکند که استفاده از تحلیل های تست مایزر برای هر سبک زندگی و هر شخصیتی مناسب نیست.

 

علاوه بر این ها تست های شخصیتی می توانند شما را محدود سازند. فرض کنید در یک رابطه ی عاشقانه به شخصی علاقمند هستید که مطابق تمام فاکتورهای احساسی و عقلی شما در بهترین جایگاه قرار دارد، اگر تست مایزر بگوید این شخص مناسب شما نیست عکس العمل شما چه خواهد بود؟

رابطه ی عاشقانه ی خود که در مسیر درست است را نابود می کنید؟ به هیچ وجه! نتایج این تست ها هر چه که باشند به آن معنی نیستند که یک موقعیت مناسب را از دست بدهید. استون (Stone) می گوید: اگر بیش از حد به این تست ها اهمیت دهید آن ها می توانند دست و پا گیر شوند.

راهنمای کامل میکروبلدینگ
مشاهده

به طور کلی ممکن است شما با ریسک کردن و امتحان موقعیت های مناسب بتوانید یاد بگیرید و رشد کنید اما طبق تست های شخصیت شناسی هرگز نباید دست به ریسک بزنید! بحث در این معقوله کمی سخت خواهد بود و احتیاج به یک مطالعه ی دقیق در حوزه ی شخصیت شناسی دارد و هیچ چیز کاملا به اثبات نرسیده است.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.