تفاوت تونر صورت با سرم

امروزه تنوع محصولات مراقبت از پوست به حدی زیاد شده است که واقعا گاهی اوقات سبب گیج شدن ما شود. دو تا از محصولات مراقبت از پوست که در بسیاری از برنامه های روزمره مراقبت از پوست قرار دارند و به ویژه در انتهای روز و پیش از خواب از آن ها استفاده می شود، تونرها و سرم ها هستند که ظاهری کمی مشابه دارند ولی باید بدانید که این دو محصول کاملا با هم دیگر تفاوت دارند و نمی توانید آن ها را به جای هم دیگر به کار ببرید.

تفاوت تونر صورت با سرم در چیست؟

اصلی ترین تفاوت تونر صورت با سرم این است که تونرها پوست را تمیز می کنند و سبب بازیابی تعادل pH پوست می شوند اما سرم ها دارای غلظت بالایی از موادی هستند که فعالیت هایی را روی پوست شما انجام می دهند.

هم تونرها و هم سرم ها محصولات مراقبت از پوست هستند که بعد از شستن صورت، از آن ها استفاده می شود. تفاوت تونر صورت با سرم این است که تونرها می توانند pH پوست را به میزان طبیعی اش برگردانند، به پوست آب رسانی کنند و آن را تازه نمایند، در حالی که سرم ها دارای دوز بالایی از ترکیبات فعال هستند که علاوه بر آب رسانی به پوست که تونرها نیز آن را انجام می دهند، مشکلات پوستی مثل چین و چروک های پوست و هایپرپیگمنتاسیون (تولید بیش از حد رنگدانه در پوست و در نتیجه، تیره شدن بخش هایی از آن) را برطرف می نمایند.

هم تونر و هم سرم ظاهری شبیه به آب دارند ولی سرم ها گرانروی (ویسکوزیته) کمی بالاتری نسبت به تونرها نشان می دهند. اگر هم از تونر و هم از سرم استفاده می کنید، حتما سرم را بعد از تونر و پیش از مرطوب کننده استفاده کنید. برای اینکه تفاوت تونر صورت با سرم را بهتر درک کنید، در ادامه مقاله، هر دو محصول آرایشی و بهداشتی را به طور کامل برای شما توصیف می کنیم.

مهم ترین فوائد استفاده از نمک دریایی
مشاهده

 

از دست ندهید: دلیل تفاوت بوی عطر در بدن ها

 

تونر چیست؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست در حالت مایع است که پوست را تمیز و pH آن را متعادل می کند. معمولا تونرها را بعد از تمیز کردن پوست صورت، روی صورت می مالند. کار دیگر تونرها این است که پوست را مرطوب و احیا کرده و از آن محافظت می کنند. مهم تر از همه اینکه تونرها می نوانند احیا کردن پوست را با ملایمت و بدون برداشتن لایه مرطوب کننده طبیعی پوست انجام دهند. به همین دلیل، استفاده از تونرها سبب التهاب و خشکی پوست نمی شود.

تونرها به ویژه برای افراد دارای پوست چرب و کسانی که مستعد آکنه هستند مفید می باشند. همچنین کسانی که آرایش غلیظ کرده و نیازمند یک تمیز کننده اضافی بعد از شستن صورتشان هستند نیز می توانند از مزایای تونرها بهره مند شوند.

گرانروی تونرها در مقایسه با دیگر محصولات مراقبت از پوست، پایین محسوب می شود و این مایع شبیه آب به نظر می رسد، بنابراین نمی آن ها را مستقیما روی پوستتان به کار ببرید. در نتیجه باید آن ها را روی یک پد آرایشی پارچه ای ریخته و آن را روی صورتتان بمالید. تونرهای پوست انواع مختلفی دارند که عبارتند از: تونر صورت، تازه کننده های پوست و منقبض کننده های پوست.

تفاوت تونر صورت با سرم

مزایای تونر

تونرها منافذ پوست را می بندند و بنابراین مانع ورود چربی ها به آن ها می شوند و ظاهر پوست را بهتر می کنند. البته گاهی اوقات به ویژه برای کسانی که پوست خیلی چربی دارند، بستن منافذ صورت خوب نیست زیرا ممکن از قبل چربی وارد آن ها شده باشد و در نتیجه پوست نتواند نفس بکشد.

ترکیبات اسیدی داخل عرق سبب می شوند که pH طبیعی سطح پوست همیشه کمی پایین تر از محدوده خنثی و در حدود ۷/۴ و ۷۵/۵ باشد. استفاده از لوازم آرایشی و سپس شستن کامل صورت سبب به هم خوردن این pH و رسیدن آن به محدوده خنثی می شود و شرایط برای رشد باکتری ها مهیا می گردد. یکی از مهم ترین کارهای تونرها و یکی از مهم ترین موارد تفاوت تونر صورت با سرم، این است که تونرها pH صورت را به محدوده طبیعی خود باز می گردانند.

برای از بین بردن چروک و افزایش زیبایی گردن چه کنیم
مشاهده

یکی از مهم ترین ویژگی های هر محصول مراقبت از پوست این است که بتواند پوست را مرطوب کند یا حداقل آن را خشک ننماید. مرطوب نگه داشتن پوست سبب حفظ شادابی و سلامت آن می شود و از ایجاد التهاب جلوگیری می کند. تونرهای صورت می توانند به پوست آب رسانی کرده و رطوبت آن را حفظ نمایند.

پوست اولیه لایه حفاظتی بدن در مقابل عوامل خارجی و به ویژه پاتوژن هایی مثل باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها است. بنابراین به شدت در معرض آسیب دیدن است زیرا خط مقدم دفاع بدن می باشد. استفاده از لوازم آرایشی و سپس شستن صورت در انتهای روز به ویژه با دترجنت های قوی و لایه بردارها، سبب تضعیف قابل توجه این سد دفاعی می شود. بعضی از محصولات مراقبت از مو مثل تونرهای صورت می توانند از پوست آسیب پذیر شما محافظت نمایند و آن را احیا کنند.

یکی از ضایعات پوستی ناخوشایند، موهایی هستند که نه به سمت بیرون، بلکه به سمت داخل رشد می کنند. این موها می توانند مشکلات پوستی وحشتناکی ایجاد کنند و گاهی برای برداشتن آن ها نیاز به جراحی های سختی است. یکی از موارد تفاوت تونر صورت با سرم در این است که تونرها می توانند مانع رشد اینگونه موها شوند.

 

از دست ندهید: تفاوت عطر زنانه و مردانه از یکدیگر در چه چیزی می باشد

 

سرم چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که فرمولاسیون بسیار غلیظی دارد و سرشار از ترکیبات فعالی است که برای نفوذ به درون پوست و انجام فعالیت های خاصی طراحی شده اند. شما باید بعد از شستن صورتتان سرم را روی آن بمالید ولی این کار باید قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام شود. یکی از موارد تفاوت تونر صورت با سرم، گرانروی پایین تر تونر صورت نسبت به سرم است.

پف صبحگاهی چشم و درمان آن
مشاهده

سرم ها از مولکول های کوچکی تشکیل می شوند که می توانند به درون پوست نفوذ کنند. این مولکول ها معمولا ترکیبات فعالی مثل عصاره های گیاهی، ویتامین ها و لایه بردارهای شیمیایی پوست هستند. انواع مختلفی از سرم ها در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها عملکردهای متفاوتی دارند. برای مثال می توان از سرم های آب رسان، سرم های ضد چین و چروک و سرم های روشن کننده پوست نام برد.

معمولا سرم ها ظاهری ژل مانند دارند یا مایعی با ویسکوزیته بالاتر از تونرها هستند که کاملا بی رنگ می باشند. البته ویسکوزیته سرم ها خیلی پایین تر از بسیاری از محصولات پوستی مثل کرم ها است. ما معمولا از سرم ها پیش از مرطوب کننده ها استفاده می کنیم زیرا کار سبب حفظ رطوبت می شود.

پیش از اینکه سرم را روی صورت خود بمالید، صورتتان را به طور کامل شسته و تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ مقداری چربی یا مواد آرایشی روی پوست شما باقی نمانده است و سپس چند قطره از سرم را روی صورتتان بریزید و با ملایمت با استفاده از نوک انگشتان خود آن را روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی به درون پوست نفوذ کند.

تفاوت تونر صورت با سرم

تفاوت بین تونر صورت با سرم

تعریف: تفاوت بین تونر صورت با سرم در تعریف آن نیز مشاهده می شود. تونر صورت یک محصول مراقبت از پوست مایع و با ویسکوزیته بسیار پایین است که پوست را تمیز کرده و تعادل pH آن را احیا می کند، در حالی که سرم یک محصول مراقبت از پوست بسیار غلیظ و با گرانروری بیشتر از تونر است که حاوی ترکیبات فعال نفوذ کننده در پوست می باشد.

4 ست پاییزی عالی
مشاهده

تفاوت تونر صورت با سرم از نظر عملکرد: تونرها می توانند pH پوست را به حالت طبی باز گردانند، پوست را آب رسانی کننده و آن را احیا نمایند، در حالی که سرم ها حاوی غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند که می توانند وارد پوست شوند علاوه بر آب رسانی پوست، مشکلات پوستی مثل چین و چروک را برطرف نموده و پوست را شاداب کنند.

تفاوت تونر صورت با سرم از نظر کاربرد: همانطور که گفته شد ویسکوزیته تونر صورت بسیار پایین و چیزی شبیه به آب است، بنابراین برای اینکه هدر نرود باید آن را روی یک پد آرایشی پارچه ای بریزید و روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که از پد اسفنجی استفاده نکنید زیرا بخشی از تونر را جذب می کند. سرم ها دارای ویسکوزیته مناسب برای استفاده مستقیم روی پوست هستند. غلظت ترکیبات فعال در سرم ها بالا است و کافی است چند قطره روی پوست بریزید و آن را در سرتاسر صورتتان پخش کنید. همچنین باید پیش از استفاده از سرم ها و تونرها، ابتدا صورتتان را کاملا بشویید و خشک کنید، سپس تونر را به به کار ببرید و بعد از تونر و پیش از مرطوب کننده، از سرم استفاده نمایید.

تفاوت تونر صورت با سرم از نظر بسته بندی و قمیت: اکثر تونرهای صورت در یک باطری دارای اندازه متوسط فروخته می شوند و یک درب ساده دارند، در حالی که سرم ها به دلیل غلظت بالاترشان، در یک بطری کوچک و دارای درب پمپ دار به فروش می رسند. معمولا سرم ها از تونرها گران تر هستند زیرا غلظت بالایی از ترکیبات فعال خاص مثل عصاره های گیاهی در آن ها استفاده می شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.