شامپو ضد شوره سر خانگی

شوره سر یک وضعیت پوستی رایج است که ضرری برای سلامت پوست ندارد ولی به دلیل ظاهر نامناسبی که به مو می دهد، ترجیح بر این است که برطرف شود. اگر شوره سر خیلی سنگین باشد، روی شانه ها می افتد و لباس هایتان را نیر زشت می کند. شوره در موی تیره بیشتر به چشم می آید. شوره سر می تواند موجب خارش و احساس خشکی در پوست سر شود.

برای مقابله با شوره سر رایج ترین روش استفاده از شامپوهای ضد شوره سر است که می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید ولی بهتر است به جای این شامپوها از انواع مختلف شامپو ضد شور سر خانگی استفاده کنید.

دلایل بهتر بودن شامپو ضد شوره سر خانگی در مقایسه با شامپوهای ضد شوره سر صنعتی

  • اکثر شامپوهای ضد شوره صنعتی دارای سدیم لوریل سولفات (SLS): این ترکیب یک دترجنت بسیار قوی است که چربی ها را از روی پوست و موی سر پاک می کند. با این حال، SLS سبب التهاب پوست، خارش پوست سر، خشکی پوست سر، اگزما و آلودگی آب های زیرزمینی می شود.
  • ترکیبات نگهدارنده موجود در شامپوهای ضد شوره سر صنعتی ممکن است سبب واکنش های آلرژیک شوند.
  • شامپوهای ضد شوره صنعتی به دلیل وجود محتویات قوی، چربی های حفاظتی را از پوست و مو کاملا بر می دارد و آن ها را خشک و آسیب پذیر می کند.
  • حتی شامپوهای ضد شوره صنعتی که تحت عنوان طبیعی فروخته می شوند نیز مشکلاتی دارند: شامپوهای دارای ترکیبات طبیعی pH بسیار بالاتری نسبت به pH پوست و موی سر دارند. ایت تفاوت pH روی عملکرد پوست تأثیر گذاشته و آن را مستعد خشکی، خارش و التهاب می شود.
  • شامپوهای ضد شوره سر صنعتی روی فولیکل ها اثر داشته و سبب وز شدن و شکننده شدن مو می شود. وقتی پوست سر که زیربنای مو است، سالم نباشد، موی سالم از آن رشد نمی کند.
چگونه یک روتین مراقبت از مو داشته باشیم
مشاهده

 

از دست ندهید: آموزش هایلایت طبیعی مو به صورت خانگی

 

بنابر دلایل فوق، اگر دچار مشکل شوره سر هستید و چیزی به رفع آن ها کمک می کند، از خرید شامپوهای ضد شوره دست بردارید و از انواع مختلف شامپو ضد شوره سر خانگی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، استفاده نمایید.

انواع شامپو ضد شوره سر خانگی

۱-شامپوی سم زدای پوست سر خیار و لیمو

شامپو ضد شوره سر خانگی

این شامو ضد شوره سر خانگی یک پاک کننده ملایم و نرم کننده خوب برای درمان پوسته پوسته شدن پوست سر است. خیار دارای خواص ضدالتهاب و منقبض کننده است و به کاهش التهاب پوست، قرمز شدن و خارش آن کمک می کند.

خیار معمولا پوست سر را نرم، صاف و مرطوب می کند و سبب درمان پوسته پوسته شدن و خشکی آن می شود. به علاوه، خیار دارای مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان، مواد معدنی، بیوتین، ویتامین C و دیگر ریزمغذی ها است که همه آن ها فولیکول های موی سر را تغذیه کره و رشد مو را بهبود می بخشند.

نقش لیمو نیز بسیار مهم است. لیمو به دلیل ماهیت اسیدی اش، چربی، کثیفی و سلول هار مرده را از پوست سر می شوید. لیمو دارای ویتامین C و دارای خواص سم زدایی و ضد عفونی کنندگی است. عصاره لیمو نه تنها پوست سر شما را سالم نگه می دارد، بلکه سبب نرم و براق شدن مو نیز می شود.

برای ساخت این شامو ضد شوره سر خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک فنجان خیار رنده شده
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • سه قطره عصاره رزماری (اختیاری)

ابتدا خیار را تا اندازه مناسب رنده کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس آن را درون یک پاره فشار دهید تا آبش خارج شود. سپس آب لیمو (و اگر دوست دارید، عصاره رزماری را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. شامپو ضد شور سر خانگی شما آماده استفاده است.

اثر سولفات بر روی مو چیست؟
مشاهده

این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید. شما می توانید برای این کار از انگشتان خود استفاده کنید و چند دقیقه مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۵ تا ۱۵ دقیقه روی پوست سر بماند و سپس آن را آب بکشید. اکنون موی شما تمیز و مرطوب و به خوبی تغذیه شده است.

 

از دست ندهید: ساخت میسلار واتر خانگی

 

اگر موی بلند یا فر دارید، از آب خیار به جای خیار رنده شده استفاده کنید. بعد از اینکه خیار را به خوبی رنده کردید، آن را در یک پارچه فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس پالپ خیار را دور بیاندازید و از آب آن استفاده کنید. این کار مانع چسبیدن تکه های خیار به موهای شما می شود.

۲-شامپو ضد شور سر خانگی عسل

شامپو ضد شوره سر خانگی

عسل یک تمیز کننده ملایم است و می تواند به لطف داشتن خواص فوق العاده شفابخشش، نقش یک شامپو ضد شوره سر خانگی را ایفا کند. مطالعات زیادی اثبات کرده اند که عسل در درمان شوره سر، درماتیت سبوره ای و پسوریازیس مؤثر است.

به علاوه، خاصیت اندکی اسیدی عسل با pH پایین پوست سر انطباق داشته و مانع رشد باکتری ها و قارچ ها روی پوست سر می شود.

دیگر ویژگی مهم عسل این است که یک مرطوب کننده عالی است. عسل به دلیل ماهیت مرطوب کننده اش، به خوبی به پوست سر آب رسانی کرده و سبب نرم شدن و براق شدن مو می شود.

برای ساخت شامپو ضد شوره سر خانگی عسل به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک قاشق چای خوری عسل (عسل خام بهتر است)
  • یک-چهارم فنجان آب
  • یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا (اختیاری، سبب کاهش التهاب پوست سر می شود)
  • یک قطره روغن نعنای هندی (اختیاری، سبب بی حس شدن پوست سر می شود)
بهترین شامپوهای بدون سولفات را بشناسیم
مشاهده

عسل و آب را مخلوط کرده و آن را داخل یک فنجان بزرگ به شدت هم بزنید. شامپوی عسل شما آماده است.

ابتدا موهایتان را به خوبی خیس کنید. سپس شامپو ضد شوره سر خانگی عسل را حدود یک دقیقه روی سرتان ماساژ داده و آن را آب بکشید. اجازه دهید مویتان به صورت خود به خود خشک شود.

روش دیگر استفاده از این شامپوی ضد شوره سر، استفاده از آن برای آب کشیدن مو می باشد. این کار برای درمان شوره سر عالی است.

به یاد داشته باشید که همیشه عسل خام و غیر فراوری شده بخرید زیرا دارای بیشتری مقدار آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و خواص شفابخش است. این عسل نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

بعضی ها دوست دارند پس از استفاده از شامپو ضد شوره سر خانگی عسل، سرشان را با سرکه سیب یا آب لیمو، آب بکشند. یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب قاطی کرده و روی سرتان بریزید و سپس سرتان را آب بکشید. این کار سبب افزایش درخشندگی مو و کاهش رسوب املاح آب سخت روی پوست و موی سر می شود.

۳-شامپوی زرده تخم مرغ برای موهای چرب

شامپو ضد شوره سر خانگی

آیا می دانستید که زرده تخم مرغ، یک تمیز کننده عالی برای موی سر است؟ زرده تخم مرغ حاوی لسیتین می باشد که یک ترکیب امولسیون کننده است. این ترکیب سبب امولسیون شدن چربی موی سر در آب می شود. حتی وقتی که موی سر خود را می شویید، چربی و کثیفی کاملا شسته می شوند. بنابراین، باکتری های مسبب شوره، غذایی برای خوردن نخواهند داشت و در نتیجه می توان از زرده تخم مرغ برای ساخت یک شامپو ضد شوره سر خانگی بسیار خوب استفاده کرد.

با وجود اینکه زرده تخم مرغ به خوبی پوست سر و موی شما را تمیز می کند، ولی چربی های طبیعی  آن را کاملا از بین نمی برد و بنابراین سبب حساس شدن پوست سر و خشک شدن موهای شما نمی شود. این خاصیت سبب درمان سریع شوره سر می گردد.

بهترین رنگ موهای بدون آمونیاک
مشاهده

به علاوه، زرده تخم مرغ غنی از اسیدهای چرب ضروری، پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12، فولات و روی است. تمامی این ترکیبات سبب تقویت رشد موی شما و حفظ سلامت آن می شوند.

 

از دست ندهید: طرز تهیه شامپو خانگی

 

برای ساخت شامپو ضد شوره سر خانگی تخم مرغ به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک زرده تخم مرغ
  • ۱ الی ۲ قاشق چای خوری آب
  • ۲ قاشق چای خوری شیر نارگیل (اختیاری، پوست و موی سر را نرم و مرطوب می کند)
  • ۱ قاشق چای خوری شنبلیله (اختیاری، بوی خوبی به سر بخشیده و حس خوبی به پوست سر می دهد)
  • ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا یا آب لیمو (اختیاری، پاک کنندگی و شویندگی شامپو را افزایش می دهد)

ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید. سپس زرده ها را به یک کاسه منتقل کرده و ۱ الی ۲ قاشق چای خوری به آن ها آب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

اگر دوست داشتید، مواد اختیاری را به اضافه کنید. اگر از پودر شنبلیله استفاده می کنید، پیش از اضافه کردن آن به زرده تخم مرغ، ابتدا آن را به آب اضافه کرده و یک خمیر از آن تهیه کنید.

می توانید شامپو ضد شوره سر خانگی تخم مرغ را روی موی خشک یا خیس به کار گیرید. نصف قاشق چای خپری از مخلوط را روی دستتان بریزید و با دست روی پوست سرتان بمالید. چند دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید. اجازه دهید شامپوی خانگی شما ۵ دقیقه روی پوست سرتان بماند و سپس آن را با آب سرد یا ولرم بشویید. این شامپو مو را به خوبی تمیز و شاداب می کند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.