تتو خط لب برای چه کسانی مناسب است؟

خط لب دائمی یا تاتو خط لب برای همه مناسب خواهد بود؟ همه ما می خواهیم لب هایی زیبا، شاداب و دارای ظاهری سالم داشته باشیم. با افزایش سن، لب های ما شروع به از دست دادن رنگ طبیعی و شادابی خود می کنند و مرزهای آن ها یا همان خط لب به تدریج محو می شود. بنابراین بسیاری از زنان به آرایش دائمی روی لب هایشان رو می آورند.

اگر در نظر دارید که لب هایتان را به صورت دائمی آرایش کنید و هنوز بهترین گزینه را برای خود پیدا نکرده اید، بدون تردید به دنبال این هستید که بفهمید بهترین گزینه برای شما کدام است؟ تاتو خط لب یا تتو رژ لب؟ اگر لب های شما رنگ و روی خود را از دست داده اند، خط لب شما محو شده است، لب های نازکی دارید، لب هایتان دچار آفتاب سوختگی شده اند یا حتی به رژ لب آلرژی دارید، هردوی این گزینه ها برای شما مناسب هستند. توضیح هر یک از این روش های تتو لب، به شما کمک در تصمیم گیری کمک می کند.

توضیحی مختصر در رابطه با تاتو خط لب

تاتو خط لب برای این است مرزهای لب ها با مابقی پوست اطراف دهان را واضح تر کند. از این روش برای تصحیح مشکل عدم تقارن در لب ها استفاده می شود و نتیجه نهایی، لب هایی است ظاهری جوان تر دارند. تاتو لب مانع از بیرون زدن رژ لب از محدوده لب و نیز، کاهش ایجاد چین و چروک اطراف لب می شود. شما می توانید از تتوکار بخواهید یک خط لب ملایم و دارای ظاهری طبیعی یا یک خط لب دارای سایه ای مشخص تر برای شما تتو کند.

چرا باید درمان لبخند لثه ای را جدی گرفت؟
مشاهده

معمولا تاتو خط لب همراه با تکنیک های دیگر، شامل هایلایت خط لب  و تاتو رژ لب به کار می رود تا ظاهری طبیعی تر داشته باشد. تتوکار باید خیلی با احتیاط کار کند و حاشیه های خط لب را با شیبی ملایم به سمت لب محو نماید نا کنتراست زیادی با ظاهر طبیعی لب نداشته باشد.

تکنیک تتو خط لب که به خط لب دائمی نیز مشهور است، زمانی که توسط یک تتوکار ماهر انجام شود و کنتراست زیادی با لب نداشته باشد، سبب می شود لب ها برجسته تر به نظر برسند و مرز لب کاملا مشخص شود و در نتیجه لب ظاهری جوان تر به خود می گیرد.

تاتو رژ لب

اگر می خواهید ظاهر کلی لب های خود را تقویت کنید، به طوری که درشت تر و برجسته تر به نظر برسند، تاتو رژ لب که روی تمامی سطح لب انجام می شود برای شما مناسب است. از تاتو رژ لب می توان برای تصحیح عدم تقارن لب ها استفاده کرد.

اگر سن شما رفته رفته در حال زیاد شدن است، خط لب های شما محو شده اند و لب هایتان رنگ و رو و شکل خودشان را از دست داده اند، تتو رژ لب برای شما عالی است. اگر می خواهید لب هایتان ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ظاهری شاداب و آرایش شده داشته باشند، بهترین گزینه برای شما تتو رژ لب است.

بیشتر بخوانید: راه های از بین بردن تتو

آیا تاتو خط لب و رژ لب نیاز به ترمیم دارد؟

تاتو خط لب و تتو رژ لب همانند دیگر روش های آرایشی، به مرور زمان کم رنگ می شوند و برای اینکه ظاهر خودشان را حفظ کنند، نیازمند ترمیم می باشند. در واقع دائمی نبودن تتو خط لب و تتو رژ لب، یک مزیت محسوب می شود زیرا ممکن است پس از مدتی سلیقه تان تغییر کند یا مد روز عوض شود و بخواهید رنگی دیگری را انتخاب کنید. دلیل موقتی بودن تتو رژ لب و تتو خط لب این است که در این روش ها از رنگدانه به جای جوهر معمولی تتو استفاده می شود و البته عمق این تتوها نیز خیلی زیاد نیست.

9 عامل مهم بر ریزش مو را بشناسید
مشاهده

تتو خط لب در ۴ تا ۶ هفته اول، ۴۰ تا ۶۰ درصد از رنگ خود را از دست می دهد و بنابراین توصیه می شود که پس از این مدت، ترمیم انجام شود.

مقایسه تاتو خط لب با تزریق لب

تاتو خط لب
تاتو خط لب با وسایل بهداشتی

در تکنیک تزریق لب از یک سوزن برای استفاده کننده یک ماده پر کننده مثل ژل به درون لب استفاده می شود، در حالی که در برای تتو کردن خط لب از سوزن هایی بسیار نازک تر برای فرو کردن رنگدانه به درون لب استفاده می شود. معمولا هزینه تاتو خط لب برابر یا کمی بیشتر از هزینه تزریق لب است و هر دو این تکنیک ها، ۶ تا ۹ ماه نیازی به ترمیم ندارند.

تاتو کردن خط لب چگونه انجام می شود؟

ابتدا تتوکار یک کرم بی حس کننده روی ناحیه ای که قرار است تتو شود می مالد تا درد را کمتر کند. از این مرحله به بعد، هر تتوکاری روش خاص خودش را دارد اما به طور کلی تتوکار پس از استفاده از کرم بی حس کننده، با استفاده از یک مداد، یک خط دور لب ها می کشد و هر عدم تقارنی که در لب ها وجود داشته باشد را تصحیح می کند. ضحامت این خط باید یکنواخت باشد و نیمی از آن بیرون لب و نیمی از آن روی لب باشد. باید از دو رنگ مداد مختلف استفاده شود که یکی مشابه رنگ پوست و دیگری مشابه رنگ لب باشد. رنگ خط لب باید حداکثر ۴ سایه از رنگ لب تیره تر باشد. مدت زمان متوسط التیام تاتو خط لب، ۱۰ روز است که البته بسته به عمق و اندازه خط لب، می تواند متفاوت باشد.

انتخاب سایه مناسب برای تاتو خط لب

بعضی صورت ها با لب های قرمز و برجسته، زیباتر می شوند ولی این لب ها به همه نمی آیند. بسیاری دوست دارند که رنگ خط لبشان، یک رنگ طبیعی مثل صورتی باشد. در هر صورت باید رنگ خط لب با پوست صورت تطابق داشته باشد و در نتیجه، مهم است که تتوکار با تئوری رنگ ها و چرخ رنگ های نیوتون آشنا باشد تا بهترین سایه را برای تتو کردن خط لب انتخاب نماید. برای این منظور باید:

نکاتی که قبل از رفتن به آرایشگاه باید بدانید
مشاهده

۱) زیرتن رنگ پوست خود را شناسایی کنید: به بخش داخلی مچ دست خود نگاه کنید، اگر رگ هایی را که در زیر پوست مشاهده می کنید، آبی هستند، زیرتن پوست شما خنک و صورتی است. اگر رگ ها سبز به نظر می رسند، زیرتن پوست شما گرم تر و متمایل به زرد است. اگر رنگ رگ های مچ دست شما هم سبز و هم آبی است، زیر تن پوست شما سرد است و باید از رنگدانه های گرم مثل صورتی پر رنگ استفاده شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لیفت ابرو و تاثیر آن در زیبایی

۲) بدانید کدام زیرتن با کدام رنگ خط لب بیشترین انطباق را دارد. زیرتن های زرد با رنگ های گرم و زیرتن های صورتی با رنگ های آبی یا ارغوانی انطباق بهتری دارند.

۳) با استفاده از رژ لب های دارای رنگ های مختلف آزمون و خطا کنید.

ظاهر نهایی خط تاتو خط لب چگونه است؟

نتیجه نهایی تتو کردن خط لب بستگی زیادی به تکنیک مورد استفاده تتوکار و مهارت او دارد با این حال، هدف اصلی تتو خط لب، برجسته تر و متقارن تر به نظر رسیدن لب ها و هایلایت کردن خط لب ها است. استفاده از تکنیک های آرایشی دیگر مثل تتو رژ لب نیز می تواند اثر تتو کردن خط لب را تقویت کند.

ممکن است تاتو کردن خط لب در کسانی که مبتلا به تبخال هستند سبب تحریک بیان ژن های ویروس هرپس سیمپلکس و ایجاد زخم های تبخال شود. بنابراین بهتر است این افراد بعد از تتو کردن خط لب خود از پماد آسیکلوویر که بیان ژن ویروسی را سرکوب می کنند، استفاده کنند تا از ایجاد زخم های تبخال، پیشگیری شود.

روغن بچه؛ همه کاره ای بی خطر و پر فایده!
مشاهده

آیا پس از استفاده از تاتو کردن خط لب همچنان می توان از مواد آرایشی استفاده کرد؟

خوبی تکنیک تتو خط لب این است که پس از تتو کردن خط لب خود می توانید لوازم آرایشی مورد علاقه تان مثل رژ لب ها و خط لب ها را استفاده کنید. در واقع این تکنیک سبب نمی شود که لب ها آرایش شده به نظر برسند، بلکه ظاهر طبیعی آن ها را تقویت می کند.

تاتو خط لب
تاتو خط لب به رنگ نوود

تتو خط لب برای چه کسانی مناسب است؟

تاتو خط لب مناسب کسانی است که لب های آن ها رنگ و رو رفته هستند و مرزهای آن ها خیلی مشخص نیست. به علاوه، کسانی که می خواهند از رژ لب و خط لب استفاده کنند، باید به جای استفاده از تکنیک تتو رژ لب، از این تکنیک استفاده کنند. تکنیک تتو خط لب زمان مورد نیاز برای استفاده از خط لب و رژ لب را کاهش می دهد. دیگر افرادی که می توانند از این تکنیک بهره مند شوند، کسانی هستند که خط لب طبیعی خودشان خیلی متقارن نیست.

چه کسانی نباید خط لب خود را تتو کنند؟

کسانی که سنشان زیر ۱۸ سال است نباید از این تکنیک استفاده کنند. تتو خط لب برای زنان باردار توصیه نمی شود. افراد مبتلا به صرع به هیچ عنوان نباید لب هایشان را تتو کنند. بیماری های خود ایمنی نیز از موارد پرهیز تاتو کردن خط لب است. این تکنیک برای افراد دارای بیماری های تیروئیدی، بیماری های قلبی و بیماری های عفونی توصیه نمی شود. کسانی که پیوند عضو داشته اند نیز به هیچ عنوان باید خط لب خود را تتو کنند. افراد مبتلا به اگزما یا پسوریازیس بهتر است تتو خط لب نکنند. استفاده از این تکنیک برای کسانی که در یک سال گذشته از آکوتان استفاده کرده اند توصیه نمی شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.