درمان لبخند لثه ای

چرا باید درمان لبخند لثه ای را جدی گرفت؟

درمان لبخند لثه ای خنده ای جذاب و ظاهری زیبا را پدید می آورد. از دیرباز تا به امروز خوش رو بودن و خوش خنده بودن یکی از نکات مهم و مورد توجه در زیبایی و شادابی چهره است که داشتن دندان‌هایی بدون جرم با پوشش کامل لثه و برخورداری از لبهایی زیبا و متناسب در این امر بسیار تاثیر گذار و مهم است. در بسیاری از افراد ممکن است تا به دلیل بزرگ بودن بافت لثه هنگام لبخند زدن دندان ها بسیار بزرگ تر نمایان شوند که این موضوع باعث عدم ایجاد طرح لبخند زیبا در افراد می شود که به آن لبخند لثه ای گفته می شود.

درمان لبخند لثه ای

منظور از لبخند لثه ای در واقع لبخندی است که در آن در هنگام لبخند زدن فرد بیشتر از سه یا چهار میلی‌متر از لثه نمایان شود. که این نوع افراد معمولا در هنگام لبخند زدن همیشه سعی در پوشاندن این حالت دارند و برای همین سعی می‌کنند با دهان بسته بخندند و یا در هنگام لبخند دستشان را جلوی دهانشان قرار دهند. با توجه به روش های نوینی که امروزه برای رفع مشکلات دندان و لثه وجود دارد خوشبختانه برای رفع این مشکل نیز امروزه روش‌های متعددی وجود دارد. ما در این بخش ابتدا به انواع لبخند لثه ای ، دلایل ایجاد و درمان و مزیت های درمان لبخند لثه ای و هزینه آن می پردازیم.

خواص ژل آلوئه ورا
مشاهده

انواع لبخند لثه ای:

در افرادی که دچار لبخند لثه ای هستند معمولا با اندازه گیری ارتفاع لثه شدت لثه ای بودن لبخند در هنگام خندیدن مشخص می شود که این حالت به ۴ صورت است.

خفیف: ارتفاع لثه کمتر از ۲۵% است.

متوسط: ارتفاع لثه بین ۲۵ تا ۵۰ درصد ارتفاع دندان است.

پیشرفته: ارتفاع لثه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد ارتفاع دندان می باشد

شدید: ارتفاع لثه نمایان بیشتر از ۱۰۰ درصد ارتفاع دندان است.

درمان لبخند لثه ای
انواع درمان لبخند لثه ای

دلایل ایجاد لبخند لثه ای

عوامل متعددی در به وجود آمدن لبخند لثه ای نقش دارد که این عوامل عبارتند از :

* عوامل ارثی و اختلالات متابولیک

* عمل های ترمیمی دندان

* بزرگ بودن فک بالا

* رشد بیش از اندازه قسمت بیرونی استخوان فک بالا

* رشد بیش از اندازه بافت لثه ای بر اثر مصرف دارو هایی مانند دیلانتین، سیکلوسفورین

* رشد بیش از اندازه بافت لثه ای بر اثر انجام ارتودنسی

* التهاب لثه ها بر اثر نبود بهداشت دهان و دندان

* بیماری لثه

درمان لبخند لثه ای
روش های جراحی در درمان لبخند لثه ای

همه ی راه های درمان لبخند لثه‌ای

همان طور که گفتیم داشتن لبخند و در کنار آن دندان های سالم و مروارید گونه تاثیر بسیاری زیادی را در زیبایی صورت دارد که متاسفانه همه افراد از این مزیت برخوردار نیستند و بر اثر عواملی که در بخش فوق گفتیم ممکن است که دچار مشکلات لثه باشند اما امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است برای درمان و برطرف ساختن مشکل لبخند لثه‌ای درمان ‌های مختلفی وجود دارد. در این بخش ما به معرفی و بررسی انواع درمان های لبخند لثه ای می پردازیم.

فواید و خواص چغندر
مشاهده

روش جراحی

این روش یکی از ساده ترین روش هایی است که با برداشتن بافت اضافی لثه و شکل دادن به خط لثه برای درمان لبخند لثه ای خفیف و متوسط بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که پزشک متخصص با استفاده از این روش بدون هیچ درد و بخیه ای برای برداشتن بافت لثه اضافی این نوع جراحی را انجام می دهد معمولا دو هفته پس از انجام این روش جراحی لثه ها کاملا بهبود می یابند.

افزایش طول تاج یا لیفت لثه

افزایش طول تاج یا لیفت لثه بیشتر مناسب افرادی است که لبخند لثه ای شدید تری دارند و از همین رو برای رفع پزشک باید از روش های پیشرفته تری استفاده کند.

درمان لبخند لثه ای

در جراحی افزایش طول تاج پزشک برای دسترسی به بافت استخوانی دندان بافت لثه ای را کنار می زند برای این که بیمار درد کمتری را احساس کند این نوع روش را تحت بی حسی موضعی انجام می دهد.

جراحی لیزری برای درمان لبخند لثه ای

با توجه به پیشرفت تکنولوژی لیزر در دندانپزشکی یکی از درمان های موثر استفاده از درمان لیزر برای درمان لبخند لثه است. در این روش پزشک به راحتی می تواند تا علاوه بر اینکه بافت اضافی لثه را بر دارد می تواند تا با شک دادن به لثه و دندان و استخوان فک زیر لثه طول دندان را افزایش داد و خط لبخند را تنظیم کرد. در مقایسه با سایر روش های درمانی این  نوع درمان با بستن رگ های خونی لثه باعث جلوگیری از بروز خونریزی می شود.

عطر درمانی و عطرهایی برای افزایش بازدهی عملکرد مغز
مشاهده

ونیرهای دندان

معمولا این روش مناسب ترین روش برای افرادی است که دارای دندان های کوتاه و یا در مواردی که دندان به شدت ساییده شد‌ه است می باشد استفاده از روش ونیر و کامپوزیت هم رنگ دندان باعث می شود تا دندان ‌ها به طول طبیعی ‌شان باز گردند.

تزریق بوتاکس و درمان لبخند لثه ای

ممکن است که برای درمان لبخند لثه ای پزشک بخواهد تا تحرک بیش از حد عضله لب فوقانی را کمتر کند برای این کار بایستی از چند تزریق بوتاکس کوچک برای کاهش حرکت عضلات بالابرنده لب فوقانی استفاده کند با این کار حرکات عضله را کاهش داده و آن را ریلکس می کند. در واقع پایین آوردن لب فوقانی با بوتاکس باعث می‌شود که انقباض عضلات بالا برنده لب کمتر شود، به طوری که لب بالا در هنگام لبخند زدن کمتر به سمت بالا کشیده می ‌شود.

درمان لبخند لثه ای
تزریق بوتاکس در لب

مزایای درمان لبخند لثه ای چیست؟

* افزایش اعتماد به نفس بیمار

* زیباتر شدن و شادابی صورت

* دوره درمان و بهبودی بسیار کم

* اصلاح ناصافی خط لثه

* برداشتن بافت اضافه لثه

* بهبود لبخند و ظاهر کلی چهره

هزینه درمان لبخند لثه ای

معمولا در افرادی که به دنبال زیبایی صورت و لبخند زیبا هستند داشتن دندان های مرتب، سفید، بدون ساییدگی دندان و یا شکستگی دندان از مهم ترین معیار ها است که باید بگوییم همه این معیار ها در همه افراد وجود ندارد اما امروزه روش‌های مختلفی برای درمان لبخند لثه ای و داشتن صورت و لبخندی زیبا و شاداب وجود دارد. درباره هزینه این نوع درمان ها باید بگوییم که بسته به نوع درمان و میزان شدید بودن لبخند لثه‌ای، هزینه آن بسیار متفاوت است از این رو برای اطلاع از میزان دقیق هزینه دندان خود بهتر است تا قبل از انجام این کار، مشاوره با متخصص را فراموش نکنید.

درمان های خشکی پوست که تا کنون امتحان نکرده اید
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.