چگونگی از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس

لکه شدن لباس یک امر بدیهی است، لکه ها ممکن است از نوع مواد غذایی، آرایشی یا چربی باشند. شاید شما هم لکه مواد غذایی روی لباس را تجربه کرده باشید، چون این یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است در مهمانی ها رخ دهد. ریختن مواد غذایی، سس، یا روغن خوراکی باعث بروز لکه های آزار دهنده روی لباس ها می شود. چیزی که اهمیت دارد این است که بتوان راه حلی برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس پیدا کرد. ما دراین مقاله قصد داریم شما را در رابطه با چگونگی از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس راهنمایی کنیم.

چگونه لکه مواد غذایی را از روی لباس از بین ببریم؟

لکه های مواد غذایی برای بانوان بسیار آزاردهنده است. مهم ترین نکته در از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس این است که شما در اسرع وقت تمیز کاری را انجام دهید. شما هرچه سریع تر نسبت به از بین بردن لکه اقدام کنید، به راحتی می توانید لکه را از بین ببرید. لکه های مواد غذایی اقسام مختلفی را شامل می شود. از روغن گرفته تا آبمیوه و شکلات و . . . ما در این مقاله چندین ترفند برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس را به شما معرفی می کنیم.

ساده ترین راه های از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس

  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با دستمال کاغذی: شما می توانید دستمال کاغذی را روی لکه بکشید و لکه را پاک کنید.
  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با پودر جوش شیرین: برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با جوش شیرین، ابتدا جوش شیرین را روی لکه بریزید و به مدت ۶۰ دقیقه منتظر بمانید. جوش شیرین در این مدت زمان روغن مواد غذایی را جذب خود کرده و به رنگ قهوه ای در می آید. سپس با استفاده از یک کارد جوش شیرین را از روی لباس تمیز کنید. می توانید به جای جوش شیرین از آرد ذرت نیز استفاده کنید.
همه چیز درباره لیفت ابرو و تاثیر آن در زیبایی
مشاهده

  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با پودر ماشین لباس شویی: با استفاده از پودر ماشین لباسشویی می توان لکه مواد غذایی برروی لباس را به راحتی پاک کرد. برای این کار یک اسفنج را به پودر آغشته کرده و روی لکه بکشید تا کف کند، سپس با استفاده از یک مسواک لکه را پاک کنید.
  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با ژل آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس موثر است. برای انجام این کار ابتدا لباس را خیس کرده، ژل را روی لکه بمالید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با نوشابه: اگر فقط چند ساعت از ریختن مواد غذایی روی لباس گذشته باشد، نوشابه برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس موثر خواهد بود. برای این کار قسمتی که لکه شده را به مدت یک الی دو ساعت داخل نوشابه بگذارید تا لکه به طور کامل از بین برود.
  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با اسپری موی سر: با پاشیدن اسپری روی لکه، مولکول های ناشی از روغن مواد غذایی از روی لباس آزاد می شود و با آبکشی کردن لباس این لکه ها از بین می روند.
  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با شامپوهای مخصوص موهای چرب: شامپویی که چربی مو را از بین می برد. برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس هم مفید خواهد بود.
  • از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس با آب گرم: شستشوی لباس با آب گرم راه حل مناسبی برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس است. برای این کار باید از مواد شوینده نیز استفاده کرد.
روش صحیح اصلاح صورت با ژل اصلاح
مشاهده

درسته که روغن در مواد غذایی عامل اصلی لکه شدن لباس است اما لکه های دیگری از مواد غذایی وجود دارند که در ادامه در مورد چگونگی از بین بردن این لکه ها صحبت می کنیم.

از بین بردن لکه آبمیوه از روی لباس

ریختن آبمیوه روی لباس سفید بسیار ناخوشایند است. برای از بین بردن لکه آبیموه از روی لباس، ابتدا لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید. در مرحله بعد لباس را در محلولی که ترکیب آب گرم و شوینده ی آنزیم داراست بگذارید وبعد با آب سرد آبکشی کنید. و در مرحله ی آخر لباس را در ترکیب آب و سرکه به نسبت دو به یک به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. با انجام این کار ها لباس تان مثل روز اول می شود.

از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

برای از بین لکه قهوه از روی لباس می توان از ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کرد. و یا اینکه لکه را با یک محصول پاک کننده پوشاند و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب گرم و پودر آنزیم دار شست. در صورتی که لکه ایجاد شده ناشی از شیر قهوه باشد، برای پاک کردن این لکه از محلولی استفاده کنید که حلال در چربی باشد.

از بین بردن لکه شکلات از روی لباس

با استفاده از یک قاشق یا یک کارد شکلات را از روی لباس تمیز کنید. بعد پودر ماشین لباس شویی را روی لکه بریزید و به مدت ۵ دقیقه ماشاژ دهید. سپس با کلر یا سفیدکننده لباس های رنگی آن را بشوئید.

جشن کریسمس و دانستنی های جذاب آن
مشاهده

از بین بردن لکه ناشی از سس کچاپ و سایر مواد غذایی شامل گوجه فرنگی

برای از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس خصوصا زمانی که مواد غذایی شامل گوجه فرنگی باشد، سریعا برای از بین بردن لکه اقدام کنید. ابتدا قسمتی از پارچه که لکه شده را سریعا زیرآب سرد بگیرید. بعد لباس را در داخل آب گرم قرار دهید و یک اسفنج آغشته به صابون ظرف شویی روی لکه بکشید. سپس یک لکه بر را روی قسمت لکه بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. ( برای لکه های سرسخت می توانید از متیل الکل استفاده کنید. ) و در مرحله ی آخر از سرکه ی رقیق شده برای پاک کردن اثر باقی مانده لکه استفاده کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.