کراتینه کردن مو

همه چیز درباره ی کراتین کردن مو

بیشتر افرادی که دارای موهای فر و مواج هستند همیشه به دنبال روش هایی هستند تا موهای صاف و یک دستی را داشته باشند با توجه به این که راه های مختلفی برای صاف کرد موهای فر و وز وجود دارد از این رو یکی از این راه ها کراتین کردن موی سر است از کراتینه می توان برای صاف کردن انواع جنس مو ها حتی مو های دکلره و آسیب دیده استفاده کرد. کراتینه کردن مو می تواند راه حل نهایی برای این مشکلات باشد.

کراتین ماده ای است که در بدن انسان نیز وجود دارد این مواد در مو، پوست و ناخن ها به وفور یافت می شود علاوه بر انسان کراتین در پشم، شاخ، پر و سم حیوانات نیز یافت می شود.

کراتینه کردن مو

کراتین دو نوع است آلفا کراتین و بتا کراتین، کراتین موجود در پوست و موی انسان آلفا کراتین نام دارد. همان طور که گفتیم موها به طور طبیعی دارای کراتین هستند اما در برخی از افرادی که دارای موهای وز هستند این ماده به اندازه کافی نبوده و همین امر سبب فر یا وز شدن موهای آن ها شده است.

زمانی که فرد کراتینه را انجام میدهد این پروتئین وارد ساختمان مو می شود که در نهایت باعث صافی ، نرم و درخشندگی موها می شود.

9 روش کلیدی برای ماندگاری ادکلن
مشاهده

بیشتر افراد از کراتینه کردن مو برای درمان موهای آسیب دیده استفاده می کنند که این روش زیبایی دو چندانی به موها می بخشد. اما ناگفته نماند که با توجه به این که کراتینه مو سبب زیبایی موها می شود این روش صاف کردن مو با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند عوارض بسیار بدی را برای فرد داشته باشد.

کراتینه کردن مو

 

مواد تشکیل دهنده کراتینه چیست؟

 

کراتین مناسب ترین راه برای صاف و لخت کردن موهای آسیب دیده و وز می باشد مهم ترین مواد تشکیل دهنده کراتین مو عبارتند از : ترکیب گلیسیرین ( تقویت کننده )،پروپیلن گلیکول( مرطوب کننده قوی ) و کراتین ( پروتئین اصلی مو ) به علاوه فرمالدئید ( صاف کننده )

در میان ترکیبات کراتین فرمالدئید اصلی ترین محرک مو و خطرناک ترین ماده است که باعث سرطان می شود از این رو امروزه محصولات کمی وجود دارد که فاقد فرمالدئید هستند .

 

عوارض کراتینه  کردن مو

 

خطر سرطان:

یکی از اصلی ترین مواد کراتینه که ضروری ترین مواد برای صاف کردن مو نیز است فرمالدئید، است این ماده با  توجه به ضرورتری که دارد یک ماده سرطانزاست و خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای فرد به وجود بیاورد حتی در مشهورترین مواد کراتینه نیز فرمالدئید وجود دارد.

ریزش مو:

ریزش مو یکی از عوارض بسیار جبران ناپذیر استفاده از کراتینه کردن مو است علاوه بر ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو  در بسیاری از افراد دیده می شود.

کراتینه کردن مو

تخریب ساختمان مو:



یکی از علت های که خانم ها برای زیبایی موهایشان استفاده می کنند مکراتین کردن مو است با توجه به این که موها پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده می شوند اما کراتینه کردن، قوام و بافت مو را تغییر می دهد. و مو را خشک و شکننده می کند

 

واکنش های حساسیتی:

معمولا عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. ممکن است که این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی مو برای فرد مشکلاتی را به وجود بیاورد از این رو کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد ممکن است سبب بروز مشکلاتی شود مشکلاتی مانند خارش و دانه های قرمز رنگ بر روی پوست سر

 

مدت زمان ماندگاری کراتینه بر روی مو چقدر است ؟

معمولا مدت زمان ماندگاری و دوام کراتین، بین ۳ تا ۵ ماه می باشد ممکن است که نتایج درمان‌های کراتینه ‌مو بین افراد بسیار متفاوت باشد ممکن است تا در بعضی‌ اوقات فرد تا مدت ها با موهای صاف بماند اما در بسیاری دیگر نیز ممکن است تا چند هفته بعد موها به حالت اولیه باز می‌‌ گردد.

کراتینه کردن مو

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

 

مهم ترین کار برای ماندگاری بیشتر کراتینه مو مراقبت خوب از مو های کراتینه شده است از این رو شما بر رعایت این موارد می توانید تا ماندگاری بهتر و بیشتری را داشته باشید

بهتر است تا هنگام خوابیدن باید از بالش‌های که رویه ساتنی و ابریشمی دارند استفاده کنید

برای رفع وزی موهایتان از اتو استفاده کنید

برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهایتان از مواد تقویت کننده مو استفاده کنید

انتخاب شامپوی مناسب

بهتر است تا در چند روز اول اصلا از سنجاق سر یا کش مو برای نگه داشتن موهایتان استفاده نکنید چون به طور حتم باعث آسیب به موهایتان می شوید.

 

همان طور که گفتیم کراتینه کردن مو روشی برای زیبا شدن موهای وز و زبر است اما مراقبت از موی کراتینه شده سختی هایی را هم دارد که بیشتر تکنسین ها توصیه می کنند تا از خیس کردن مو ها در هفته های اول خودداری کرد زیرا آب و رطوبت برای موها در روز های اول کراتینه اصلا خوب نیست و به توصیه بیشتر تکنسین های زیبایی تا مدت ۳ روز بعد از انجام کراتینه، به هیچ وجه نباید موی سر خود را خیس کنید و در صورت خیس شدن بهتر است تا سریعا با سشوار خشک کنید و خیلی زود موهایتان را صاف کنید.  بهتر است تا برای شستشوی موهایتان از شامپوهای حاوی سولفات سدیم، استفاده نکنید زیرا این شامپو ها کراتین موهای شما را ازبین می‌برند؛ از این رو سعی کنید تا از شامپوهایی استفاده کنید که بدون سولفات باشند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.