خطرات کاشت مژه

کاشت مژه چیست و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟

امروزه مسئله زیبایی در سراسر جهان اهمیتی زیادی پیدا کرده است.به گونه ای که هزینه های بسیار سنگینی برای زیبایی پرداخت می شود. مردم در سر تا سر جهان به زیبا شدن توجه می کنند و این به آن دلیل است که بتوان نظر دیگران را به خود جلب کرد. این مسئله دلایل روانشناختی بسیاری دارد که در این جا قابل بازگویی نیست. اما به هر ترتیب فعالیت زیادی برای افزایش زیبایی به خصوص در خانم ها انجام می گیرد. از عمل های جراحی پلاستیک گرفته تا کاشت ناخن و کاشت مژه!

[tie_list type=”checklist”]

  • کاشت مژه چیست؟
  • خطرات کاشت مژه چیست؟
  • آیا خطرات کاشت مژه جدی است؟

[/tie_list]

در ادامه با پاسخ دادن به این سوالات در این مطلب از مجله ایرانوس در خدمت شما خواهیم بود.

Product query unexpected return: Internal Server Error

کاشت مژه یا اکستنشن مژه چیست؟

کاشت مژه به معنی اضافه کردن مژه و موهای مصنوعی و یا طبیعی به چشم به منظور زیباتر شدن چشم است. این روش برای زیبا سازی چشم ها مدت کوتاهی است که در کشور ما رواج پیدا کرده ولی در همین مدت زمان کوتاه به شدت در میان بانوان ایرانی فراگیر شده است.

درامدی بر رایحه درمانی
مشاهده

در گذشته برای افزایش مژه ها و زیبا تر کردن چشم از مژه های مصنوعی موقت استفاده می شد که برای مدت زمان خیلی کوتاه مثلا یک شب یا طول مدت یک جشن قابل استفاده بود که به شدت تصنعی بودن خود را نمایش می گذاشت. امروزه نیز کسانی که به کاشت مژه طولانی مدت علاقه ندارند از این روش برای مهمانی ها و جشن های خود استفاده می کنند. مژه مصنوعی های امروزی به نسبت گذشته طبیعی تر به نظر می رسند.

خطرات کاشت مژه

کاشت مژه برای مدت طولانی تری انجام می شود و بعد از مدت زمان مشخصی نیاز به ترمیم دارد. چرا که این مژه ها دائمی نیستند. اکستنشن مژه به صورت دانه ای و دسته ای انجام می شود که در تمامی این روش ها از چسب های قوی برای ماندن مژه روی پلک استفاده می شود. حال سوالی در اینجا مطرح می شود که آیا اکستنشن مژه خطرناک است یا نه؟ در صورت خطرناک و مضر بودن آیا خطرات کاشت مژه جدی است یا می توان به سادگی از آن ها گذشت؟

 

پزشکان درباره اکستنشن مژه خطرات جدی را اعلام کرده اند که در ادامه به توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم.

خطرات چسب هایی که برای اکستنشن مژه استفاده می شود

چسب های خاصی برای کاشت مژه استفاده می شود که باعث التهاب پوست پلک، اگزما و حساسیت چشم می شوند. ممکن است که این عوارض برای همه کسانی که مژه می کارند پیش نیاید و حتی خود شما هم برای اولین مراجعه دچار مشکل نشوید اما باید بدانید که این چسب ها از مواد شیمیایی ساخته می شوند و سرطان زا هستند و در دراز مدت می توانند تاثیرات مخربی بگذارند.

Product query unexpected return: Internal Server Error

حساسیت از خطرات کاشت مژه

علاوه بر شیمیایی و خطرناک بودن، این چسب ها موادی به نام لاتکس دارند که مژه ها را روی پلک نگه می دارد. باید بدانید که این ماده بسیار حساسیت زا بوده و از طرفی خود مژه ها از مواد مصنوعی و فلزات سمی و مواد نگه دارنده قوی ساخته می شوند که به شدت برای چشم ضرر دارد. اگر تمایل زیادی به کاشت مژه دارید پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام این کار به کلینک ها و پزشک های متخصص در حوزه آلرژی مراجعه کنید از حساسیت یا عدم حساسیت خود به لاتکس مطلع شوید.

برای سلامت دندان از چه رژیم غذایی استفاده کنیم؟
مشاهده

کم پشت شدن مژه از دیگر خطرات کاشت مژه

اگر احساس می کنید که مژه های خوبی ندارید لطفا به کاشت مژه پناه نبرید. به دلیل اینکه گذاشتن و کاشت مژه مصنوعی فشار زیادی را به مژه های طبیعی وارد می کند موجب تضعیف پیاز مژه ها شده و باعث کم پشت تر شدن مژه های طبیعی خودتان نیز می شود. در بعضی موارد حتی ممکن است مژه ها خودتان را از دست دهید. برای پرپشت کردن مژه هایتان استفاده از روش های ساده و ارزان مثل ریمل را به شما پیشنهاد می دهیم. روش های دیگری مثل استفاده از روغن زیتون و ساخت ریمل های گیاهی نیز وجود دارد.

خطرات کاشت مژه

برای درک بهتر لازم است بگوییم که با مراجعه به آرایشگاه ها، آرایشگر هرگز برای شما مژه نخواهد کاشت بلکه تعدا بالایی مژه را با فشار و استفاده از چسب های قوی به پلک شما اضافه می کند که با این کار مژه های خودتان دیگر جایی برای تنفس نخواهند داشت.

در صورت مشاهده علائم خطرات کاشت مژه به پزشک مراجعه کنید

در اثر استفاده از مژه مصنوعی اگر با علائمی مانند علائم زیر مواجه شدید سریعا مژه مصنوعی را از چشم برداشته و به پزشک پوست مراجعه کنید:

[tie_list type=”checklist”]

  • پرخون شدن چشم ها
  • خارش در چشم و پلک
  • وجود درد در چشم
  • قرمز شدن چشم و لبه های پلک
  • وجود ترشح از لبه های پلک

[/tie_list]

Product query unexpected return: Internal Server Error

گل مژه از دیگر خطرات کاشت مژه

علاوه بروز مشکلاتی مثل اگزما، ورم، خارش، سوزش، خشکی، قرمزی و پوسته ریزی پلک گل مژه نیز از مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. گل مژه از دسته بیماری های چشمی است که در اثر وجود باکتری ها ایجاد می شود. اگرچه این بیماری خطر جدی ندارد ولی در دراز مدت می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگتری شود.

ریزش مو در دوران بارداری
مشاهده

خطرات کاشت مژه

عوارض کاشت مژه

[tie_list type=”checklist”]

  • اگر کسی که کار کاشت مژه را انجام می دهد به اندازه کافی مهارت نداشته باشد ممکن است مژه های بالا و پایین را به هم بچسباند و مژه های طبیعی شما نیز از بین برود.
  • ورود چسب های کاشت مژه به داخل چشم اگرچه به بینایی صدمه ای نمی زند اما می تواند باعث عفونت چشمی بشود.
  • تغییر رنگ پلک در اطراف چشم و تیره شدن پوست حاشیه پلک از ذیگر عوارض کاشت مژه می باشد.
  • همچنین اگر پیش شخص ماهری برای کاشت مژه نروید علاوه بروز مشکلات نام برده شده هیچ زیبایی بدست نخواهید آورد. به دلیل اینکه افرادی در کاشت مژه ناشی هستند از مژه هایی نامناسب با حالت چشم شما استفاده می کنند و از طرفی چسب های به کار رفته در کاشت مژه شما با پلک زدنتان دیده می شود که به هیچ وجه ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

[/tie_list]

Product query unexpected return: Internal Server Error

 

کاشت مژه برای چه کسانی توصیه می شود؟

کاشت مژه برای کسانی که مژه های طبیعی خود را از طریق بیماری یا سوختگی از ذست داده اند پیشنهاد می شود. البته این افراد نیز قبل از کاشت مژه باید به پزشک مراجعه کنند و از حساسیت نداشتن خود مطمئن شوند.

در آخر باید به این نکته اشاره شود که روش های رسیدن به زیبایی بیشتر همیشه با خطر های احتمالی همراه اند و ممکن است در مدت زمان طولانی تاثیرات مخربی را روی سلامتی بگذارند. به هر ترتیب اگر شما علاقه زیادی به داشتن مژه های پرپشت و حالت دار از طریق کاشت مژه دارید، قبل از انجام این کار با پزشک متخصص مشورت کنید و به مراکز معتبر و قابل اطمینان برای این کار مراجعه کنید تا خطرات کاشت مژه برای شما به حداقل برسد.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.