خواص میوه های پاییزی

فصل پاییز یکی از نشانه های زیبایی خلقت است که خداوند در این فصل هنر و قدرت خود را در زیبایی و تنوع میوه ها و مواد غذایی که مخصوص این این فصل است، نشان می دهد.

شروع فصل پاییز

میوه های پاییز پر از مواد معدنی و ویتامین های سالم هستند. در واقع طبیعت با تولید میوه هایی که رنگ های فصلی را نشان می دهند ، راهی برای نشان دادن نیروی خود دارد. میوه های تیره ی غنی مانند شاه بلوط ، سیب زرد و گلابی ، پرتقال های آبدار ، میوه های قهوه ای مایل به قرمز ، انگور و میوه های قرمز مانند انواع توت های فوق العاده سالم. پاییز انواع و اقسام طعم ها و رنگ ها را برای ما به ارمغان می آورد. در این مقاله قصد داریم به تعدادی از این میوه ها اشاره کرده و خواص آن ها را بیان نماییم.

 

خواص و فواید میوه های پاییزی

میوه های پاییزی

انگور

انگور که نماد فصل پاییز است و بدون شک شما می توانید در هر نقطه ای از ایران که باشید، انگور های مفید و تازه را یافت نمایید. انگور ها انواع مختلفی دارند، مانند انگور های بدون دانه، شیرین، دانه دارو … که همه و همه غنی از مواد قندی هستند. همچنین انگور شامل کالری به مقدار زیادی است که طبق بررسی های انجام شده در هر ۱۰۰ گرم انگور ۶۶ کالری وجود دارد. انگور ها به دلیل غنی بودن از  مواد معدنی، ، پتاسیم، آهن، ید ، سیلیس ، کلرید آرسنیک ، کلسیم ، منیزیم ، منگنز و ویتامین های A B C به علاوه فلاونوئیدها میوه های بسیار مناسبی محصوب می شوند. انگور آنتی اکسیدان های قوی دارد که از سیستم گردش خون قلبی و عروقی محافظت می کند.

کمردرد صبحگاهی و روش های درمان
مشاهده

میوه های پاییزی

 

خرمالو

میوه خرمالو (شارون) که تا همین اواخر در کشورهای مدیترانه محبوبیت زیادی نداشت ، هم اکنون در بسیاری از سوپر مارکت های اصلی این کشور ها یافت می شود. شاورن ها فوق العاده سرشار از فیبر و پتاسیم هستند ، بنابراین برای هر کسی که از یبوست رنج می برد می تواند میوه ایده آلی باشد. همچنین این میوه به راحتی منبع انرژی و قند را تجزیه می کند. خرمالوها بسیار شیرین هستند ، بنابراین اگر کودک شما طعم شیرینی  را دوست دارد، بهتر است طعم شیرینی طبیعی را با میوه ی شارون بچشد.

میوه های پاییزی

سیب و گلابی

سیب و گلابی، میوه هایی هستند که سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشند. این میوه ها دارای کالری کم بوده و برای هرکسی که رژیم غذایی دارد، گزینه ی مناسبی است.

میوه های پاییزی

انار

انار، یکی دیگر از میوه هایی که سرشار از فیبرهای آنتی اکسیدان و ویتامین C است. توجه داشته باشید که برای حفظ ارزش غذایی این میوه باید دانه های آن را به طور کامل خورد.

میوه های پاییزی

توت های قرمز

توت های قرمز، میوه هایی هستند که از اواسط ماه آبان چیده شده و به عنوان بهترین خوراکی ها در فصل پاییز خورده می شود. این میوه ی فوق العاده ، برای درمان بیماریهای قلبی عروقی و محافظت از شبکیه چشم بسیار مفید بوده و می تواند یک میوه اصلی در فصل پاییز به شمار آید.

میوه های پاییزی

کیوی

کیوی میوه ی دیگری که سرشار از ویتامین C است و برای اطمینان از عملکرد منظم روده مناسب استو برای همین به افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، میوه بسیار مناسبی است.

بهترین کرم دورچشم
مشاهده

چغندر

چغندر که یکی از و مقوی ترین مواد غذایی پاییز است میتواند جایگزین بسیاری از مواد با ارزش غذایی کمتر باشد. مفید بودن چغندر از  رنگ های بنفش تیره یا طلایی آن مشخص می شود. این مواد غذایی حاوی ترکیباتی است که احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد و ممکن است جریان خون به مغز را تقویت کند.

 

سیب زمینی شیرین

مصرف سیب زمینی شیرین در پاییز به اوج خود می رسد. رنگ نارنجی تیره ، نشانگر مقدار زیادی ویتامین A است. سیب زمینی شیرین با همکاری ویتامین C ، پتاسیم و فیبر ، ستاره سبزیجات پاییزی است. سیب زمینی های شیرین یا کبابی شده ، همراه با هر وعده غذایی می تواند میل شده و کمبود پتاسیم و فیبر بدن شما را تامین نماید.

پاییز

کدو حلوایی

پاییز دارنده ی عضو خاص  و مقوی خود در خانواده ی میوه های سرشار از انرژی است. انواع کدو حلوایی که سرشار از فیبر ، پتاسیم و ویتامین  A است.

کدو تنبل

کدو تنبل  یکی دیگر از اعضای خانواده کدو حلوایی می باشد که به عنوان ماسک مشهور هالووین نیز شناخته می شود. در فصل پاییز از مزایای کدو تنبل غافل نباشید. بخصوص تخم کدو تنبل که منبع خوبی از یک اسید چرب امگا ۳ ، اسید آلفا لینولئیک است که باعث تقویت سلامت قلب شما می شود.

 

هویج

هویج که بسیاری از ما به حضور آن در تمام طول سال در سوپر مارکت ها عادت کرده ایم، اما فراموش می کنیم که این سبزی پاییزی وقتی در فصل برداشت مستقیم خود استفاده شود، چه اندازه می تواند مقوی تر و مفید تر باشد. در فصل پاییز به هیچ عنوان اجازه ندهید که بدون برخورداری از مزایا و ویتامین های این سبزی که منبع عالی آنتی اکسیدان ، بتاکاروتن است، باقی بمانید. این مواد غذایی می تواند به عنوان یک میان وعده عالی ، غذای جانبی و سالاد مصرف شود.

معرفی چند عطر نشاط آور و ضد افسردگی
مشاهده

 

شلغم

شلغم،یکی دیگر از سبزیجات ریشه ای فیبر دار است. این مواد غذایی حاوی فیبر و کلسیم چشمگیری است که به کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها کمک می کند.

زغال اخته

رنگ روشن بنفش یا قرمز زغال اخته نشانه ای از مواد تغذیه ای مفید آن است. از این میوه در فصل پاییز می توانید به راحتی به عنوان آب میوه یا خشک استفاده نمایید. این میوه شامل  موادی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.