خشکی پوست

درمان های خشکی پوست که تا کنون امتحان نکرده اید

این روزها با گسترش آزمایشات و علم پزشکی برای هر مشکلی یک راه درمان غیر تهاجمی شناخته شده است. استفاده از مکمل ها یکی از همین روش های غیرتهاجمی است. برای ضخیم شدن و رشد موها، تنظیم مجدد سلامت روده و حتی برای انرژی و آرامش، یک مکمل وجود دارد.

عده ای برای عدم استفاده از آدرال (Adderall)  (شامل ترکیبی از آمفتامین و دکستروآمفتامین) گیاهان دارویی تطابق پذیر را استفاده می کنند، البته قبل از هرگونه قطع سرخود داروهای خود باید با پزشک معتمد مشورت کنید. بنابراین برای پی گرفتن سلامتی بدن و حراست از آن باید راه هایی را امتحان کنید. سوال مهم اینجاست آیا مصرف ویتامین ها می توانند راه حلی برای درمان پوست خشک باشند؟ ما با مراجعه به یک متخصص تغذیه مشهور و یک متخصص مکمل به بررسی راه هایی که به مرطوب نگه داشتن پوست می انجامد سعی داریم شما را در این راه یاری کنیم.

خشکی پوست

ویتامین E

از راه های ساده و تاثیرگذار استفاده از ویتامین E  است، با مصرف موضعی و خوراکی ویتامین E خشکی پوست را از بین خواهید برد. با مصرف خوراکی این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی آن در بدن فعال می شود در بیشتر می تواند پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین ویتامین E می تواند به عنوان یک عامل ضدالتهاب برای تسکین قرمزی و خشکی پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد. الیسا گودمن (Elissa Goodman) متخصص تغذیه ی مشهور می گوید: با مصرف روغن ویتامین E به صورت موضعی بر روی صورت می توانید پوست را مرطوب نگه داشته و از عرق کردن بیش از اندازه ی آن جلوگیری کنید.

پاکسازی پوست در منزل
مشاهده

خشکی پوست

روغن ماهی

کمبود امگا ۳ در بدن به صورت خشکی پوست و خارش نمایان می شود، گودمن (Goodman) معتقد است که امگا ۳ برای جلوگیری از التهاب می تواند بسیار مفید فایده واقع شود. اگر می خواهید منبع مهم و غنی از امگا ۳ را در رژیم غذایی خود داشته باشید از تخم کتان و ماهی استفاده کنید. اما اگر طعم هیچکدام را نمی پسندید می توانید از مکمل های روغن ماهی موجود در بازار استفاده کنید.

لوتئین و زاکسانتین

این دو کاروتنوئید، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که در بدن تولید نمی شوند، بنابراین باید به رژیم غذایی اضافه شوند. در یک مطالعه مشخص شده است که مکمل لوتئین و زیگزانتین می تواند باعث افزایش میزان رطوبت در پوست شود که از خشک شدن آن جلوگیری می کند. بهترین راه برای مصرف آن ها در رژیم غذایی، استفاده از سبزیجات برگ دار است، گودمن (Goodman) پیشنهاد می دهد از سبزیجاتی مانند کلم و اسفناج استفاده کنید.

خشکی پوست

ویتامین D

ویتامین D از طریق پوست قابل جذب است، اما دریافت مقادیر مناسبی از آن به صورت خوارکی نیز می تواند بر ظاهر پوست شما تأثیر بگذارد. گودمن (Goodman) اضافه می کند: پایین بودن سطح ویتامین D3 در بدن منجر به خشکی پوست می شود.

خشکی پوست

زینک

جای تعجب نیست که بسیاری از لوسیون ها و کرم ها که برای درمان خشکی پوست و پوست های خارش دار تولید می شوند دارای زینک هستند، زینک به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند از خشکی و قرمزی پوست جلوگیری کند.به علاوه، زینک آنزیم های سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند، این عمل می تواند به جلوگیری از شرایطی مانند اگزما که به خشکی پوست منجر می شود نیز کمک می کند.

بارزترین علائم حساسیت پوستی به زیورآلات و بدلیجات
مشاهده

خشکی پوست

روغن گل پامچال

روغن گل پامچال پر از اسیدهای چربی است که بدن به آن احتیاج دارد، این روغن برای داشتن پوستی سالم و مرطوب مورد نیاز هر کسی است.اسیدهای چرب ضروری (EFA) که از اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ تشکیل می شوند برای حفظ سلامت پوست اهمیت فراوانی دارند. جفری گلاد (Jeffrey Gladd) دکتر، عضو شورای مراقبت و مشاوره علمی می گوید: بدن ما به طور طبیعی EFAs تولید نمی کند ، بنابراین آنها فقط از طریق رژیم غذایی و مکمل ها باید به بدن برسند.

استفاده از روغن گل پامچال می تواند به جلوگیری از خشک شدن پوست بی انجامد. جفری گلاد (Jeffrey Gladd)، تأکید دارد نوع تغذیه بر سلامتی تأثیر زیادی دارد.

پروبیوتیک

بیشتر اوقات با التهاب پوست، خشکی آن نیز در گام بعدی پیش خواهد آمد، از آنجا که التهاب ناشی از ضعف سیستم ایمنی است و بیشترین مسئولیت در ایمنی را دستگاه گوارش به عهده دارد، باید بدانید چه چیزی را مصرف می کنید و آن چگونه هضم می شود. در مطالعات اخیر این گونه به دست آمده که پروبیوتیک ها برای سلامت و هضم درست در روده بسیار مهم هستند.

بنابراین طبیعی است که بگوییم آنچه برای روده شما مفید است برای پوست شما نیز مفید خواهد بود.

خشکی پوست

آستاگزانتین

تحقیقات نشان داده که این آنتی اکسیدان در ارتقاء سلامت پوست و جلوگیری از علائم پیری موثر است. همچنین این آنتی اکسیدان از چرب شدن بیش از اندازه و عرق کردن پوست جلوگیری می کند. آستاگزانتین همان چیزی است که به مرجان و میگو رنگ مرجانی روشن آن ها را می بخشد و از میکرو جلبک های دریایی کشت شده استخراج می شود.

آرایش های ترند چشم عروس
مشاهده

آستاگزانتین به عنوان یک آنتی اکسیدان، بر عمل اکسیداتیو طبیعی روی پوست اثر می گذارد و آن را کاهش می دهد، این آنتی اکسیدان می تواند به بهبود رطوبت پوست و سلامتی آن کمک کند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.