پاکسازی پوست در منزل

برای داشتن پوستی سالم و روشن باید حتما نسبت به نگهداری و مراقبت از پوستمان آگاه باشیم. نوع تغذیه، آب و هوا و مشکلات داخلی بدن ما در سلامت پوست ما تاثیرگذار هستند. برای شناخت بهتر نوع پوستمان باید حتما از تغییرات هورمونی بدنمان آگاهی پیدا کنیم و با مراجعه به دکتر پوست و انجام آزمایشات اولیه از سلامت آن اطمینان حاصل کنیم.

پوست علاوه بر مراقبت هر روزه و رسیدگی‌های مداوم، نیاز به پاکسازی و تازه شدن دارد. برای پاکسازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد اما خیلی راحت می‌توانیم در منزل این کارها را انجام دهیم. البته کلینیک‌های مراقبت و پاکسازی پوست بسیاری هستند که این شرایط را دارا هستند اما باید با تحقیق و دقت بررسی کنید و از تخصص کلینیک و دکتر مورد نظر مطمئن باشید.

ماسک‌ها و محصولاتی مراقبتی زیادی از برندهای مختلف برای پاکسازی و حفظ شادابی پوست وجود دارند که هر کسی بسته بهه پوستی که دارد آن محصول را انتخاب می‌کند. البته در کنار استفاده از این محصولات باید از مصرف مواد غذایی ناسالم و دخانیات پرهیز کرد. استرس نیز یکی از عواملی است که به سلامت و شادابی پوست لطمه می‌زند.

برای پاکسازی پوست ابتدا باید از طریق بخور دادن پوست را آماده کرد تا لایه‌های رویی پوست(اپیدرم) نرم شود و نسبت به تحریکات پوستی واکنش نشان دهد. بعد از این مرحله نوبت به انواع ماسک‌ها، کرم‎‌‌‌‌‎ها و روغن‌ها می‌رسد. توجه داشته باشید لازمه داشتن پوستی شاداب و شفاف، علاوه بر انجام این موارد نیاز به مصرف میوه و سبزیجات و نوشیدن آب فراوان دارد.

پف صبحگاهی چشم و درمان آن
مشاهده

برای پاکسازی پوست باید طبق روش‌های زیر عمل کرد.

بخور دادن

منافذ پوست در اثر گرما و رطوبت باز می‌شوند و اگر پوستتان تمیز نباشد آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند. برای جلوگیری از این کار، صورتتان را با شوینده تمیزی بشویید و با آب ولرم بخور دهید تا منافذ پوستتان باز شود و سموم و چربی‌های زیر پوست آماده خارج شدن باشد. برای تحریک پوست می‌توانید از گیاهانی مثل بابونه، رزماری و مریم گلی استفاده کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد.

برای بخور و پاکسازی پوست ابتدا ۲ لیوان آب جوش را در ظرفی بریزید. حوله‌ای روی سرتان بگذارید و ده دقیقه بخور دهید. مراقب باشید آب زیاد داغ نباشد و دچار سوختگی نشوید. اگر جوش‌های سر سیاه زیادی روی پوست دارید بهتر است از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک درون ظرف آب بریزید و بخور دهید. بعد از اتمام بخور، حوله را بردارید و گل‌های بابونه که در آب ریختید را برای ۵ دقیقه روی پوستتان قرار هید.

بعد از انجام این کارها صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ پاکسازی شده بسته شود. سپس از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای کسب نتیجه مطلوب، بهتر است سه بار در هفته این کار را امتحان کنید.

خارج کردن جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سر سیاه، دانه‌های سیاه رنگی هستند که در اکثر نواحی پوست صورت وجود دارند. در قسمت بینی، چانه، خط لب و در قسمت گونه‌ها که منافذ بازتر هستند این دانه‌های سیاه دیده می‌شوند. این دانه‌ها همان جوش‌های سفید و چرکی هستند که در اثر باز بودن منافذ پوست و ترکیب با اکسیژن اکسید شده و سیاه می‌شوند. بعضی از این جوش‌ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند.

تقویت پوست و روش های درمانی مناسب برای طراوت و زیبایی
مشاهده

برای خارج کردن این جوش‌ها از پوست از میله‌ای که مخصوص کار پلینگ( پاکسازی) است استفاده می‌شود. سر میله حلقه‌ای شکل است و با کشیدن روی پوست در جهت‌های مختلف باعث خارج سازی جوش‌های سر سیاه و زیر پوستی می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این وسیله حتما آن را با الکل سفید ضد عفونی کنید.

به این ترتیب بعد از بخور دادن می‌توانید جوش‌ها را خارج کنید. نکته‌ای که برای بخور دادن باید رعایت کنید این است که حتما از بخور ولرم استفاده کنید تا سلول‌های روی پوست نرم شوند و خارج کردن جوش‌ها راحت‌تر انجام شود.

ماساژ با انواع روغن

ماساژ دادن باعث افزایش گردش خون می‌شود و پوست را تازه می‌کند. پاکسازی پوست در حفظ جوانی آن موثر است و استفاده از روغن‌ها باعث افزایش خون رسانی در آن قسمت می‌شود. روغن زیتون، روغن آرگان و بسیاری از روغن‌های دیگر علاوه بر مرطوب کنندگی پوست باعث بازسازی سلول‌های آسیب دیده و زخم‌ها می‌شوند.

برای انجام ماساژ پوستی، مقداری روغن را گرم کنید و آن را روی نوک انگشتان خود بمالید، خیلی آرام و با حرکات دورانی پوست را ماساژ دهید. این کار باعث آرامش و حفظ سلامت پوست می‌شود.

انواع ماسک

ماسک جوانه گندم

جوانه گندم به شکل تازه و یا پودر شده بسیار برای پوست و بدن مفید است. برای درست کردن ماسک جوانه گندم ابتدا حدود ۵ دقیقه پوستتان را بخور دهید سپس، یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب همراه با یک قاشق چای خوری پودر جوانه گندم مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. آرام و به صورت دورانی شروع به ماساژ دادن کنید سپس اجازه دهید ۱۵ دقیقه دیگر روی پوست بماند و خشک شود. بعد از این مرحله صورت را با آب سرد بشویید و مرطوب کننده فاقد چربی بزنید.

چگونه از برس پاکسازی استفاده کنیم؟
مشاهده

ماسک سفید

استفاده از ماسک‌های سفید برای پوست مفید است و تاثیر به سزایی در شادابی و شفافیت پوست دارد. علاوه بر ماسک جوانه گندم و ماست که در مورد قبل ذکر شد، استفاده از ماسک سفید دیگری نیز برای پوست مناسب است. یک قاشق ماست کم چرب را به همراه یک قاشق چای خوری نشاسته مخلوط می‌کنیم و به حالت دورانی روی پوست ماساژ می‌دهیم. بعد از اتمام، صورت را با آب سرد می‌شوییم.

ماسک خیار و گلاب

خیار و گلاب از ترکیبات مهمی است که به حفظ طراوت پوست کمک می‌کند. یک خیار با پوست را به صورت ریز رنده کنید و یک قاشق مربا خوری به آن گلاب اضافه کنید و روی پوست قرار دهید. این ترکیب خنک کننده حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند و می‌تواند بیشتر از ماسک‌های دیگر روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد شسته شود.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.