مشکلاتی که باعث خواب رفتن دست و پا می شوند

برای پیدا کردن علت خواب رفتن دست و پا همراه ما باشید. معمولا برای بیشتر افراد این حالت به وجود آمده است که در هنگام نشستن های طولانی و یا به طور کلی در زمان خواب احساس گزگز کردن و به عبارت دیگر سوزن سوزن شدن در قسمت دست و پا پیش بیاید که این حالت برای افراد چندان خوشایند نیست و ناشی از فشار روی یک یا چند عصب باشد که برای برگشت به حالت عادی باید عضلات دست و یا پا را شل کرد اما این حالت ممکن است در بسیاری از افراد به صورتت مکرر تکرار شود که باید بگوییم در صورت تکرار این حالت ها می ‌تواند نشانه یک بیماری مزمن در فرد باشد که نیاز به بررسی دارد.

 

مهم ترین علت خواب رفتن دست و پا

همان طور که درباره احساس خواب ‌رفتگی در اندام‌ ها گفتیم ممکن است که این احساس که به آن «پارستزی» نیز گفته می شود به صورت مزمن و یا موقت باشد و علائمی مثل سوزن ‌سوزن شدن، گزگز و مورمورشدن یا احساس سوزش در دست و پا یا در قسمت‌های دیگر بدن مانند ساق پا و بازوها، دهان و گردن رخ دهد. از ان جایی که این حس معمولاً بدون درد است و فقط باعث بی‌حسی یا خارش می شود که نیاز به بررسی و درمان دارد ما در این بخش به بررسی علت خواب رفتن دست و پا و نکات مهم خانگی  در درمان آن ها می پردازیم .

روش هایی برای افزایش بوی عطر
مشاهده

گردش خون ضعیف

حرکت منظم جریان خون باعث می شود تا اعضای بدن در عادی ترین شرایط خود باشد معمولا با کاهش گردش خون نقاط مهم اعضای بدن مانند دست و پا دچار کرختی و گزگز می شود که در بسیاری از موارد با تغییر دادن حالت خواب می توانید آن را رفع کنید. علت خواب رفتن دست و پا در جوانان و افراد سالم بیشتر این مورد است.

 

 

دیابت

دیابت یکی از مهم ‌ترین و شایع ‌ترین بیماری مربوط به اعصاب محیطی است که باعث بروز اختلال در تغذیه اعصاب می‌شود، و از آن جایی که  اعصاب پاها آسیب‌ پذیر تر هستند از این رو در این بیماری پا به عنوان اصلی ترین عضو خواب رفته است.

سندروم تونل کارپلبیماری سندرم تونل مچ دست

کم‌کاری تیروئید، حاملگی و دیابت باعث آسیب به عصبی که از مچ دست وارد پنجه و نوک انگشتان است می‌شود و همین آسیب نیز بر اثر کار زیاد یا عوامل دیگری ممکن است تا با یک فعالیت مختصر به خواب برود این یکی از اصلی ترین علت خواب رفتن دست و پا نیز شناخته می شود.

 

آرتریت

از دیگر علت خواب رفتن دست و پا می توان به بیماری هایی که باعث تحریک و اسیب اعصاب در ناحیه مفصل می شود نام برد، بیماری آرتریت است که باعث التهاب و درد مفاصل و گزگز شدن دست و پا می شود.

 

بیماری ام اس

علت خواب رفتن دست و پا خیلی متفاوت و گوناگون است. ام اس بیماری‌ عصب مرکزی نخاع است که‌ می ‌تواند موجب کرختی اندام ها و یا گزگز دست ها شود معمولا بیماری ام‌ اس نیز همین علائم را دارد.

9 پیشنهاد ساده برای مراقبت از سلامت پوست در فصل پائیز
مشاهده

سکته مغزی

بیشترین علت خواب رفتن دست و پا و بی حسی ایجاد اختلال در اعصاب است که بروز سکته‌های مغزی به علت بی‌حسی ایجاد کرده و بر اثر آن دست و پا خواب می‌رود.

مسمومیت دارویی

در بیشتر افراد دیده شده است که مسمومیت‌های دارویی  باعث مسمومیت اعصاب محیطی شده که در میان دارو ها ، داروهای شیمی درمانی بسیار شایع تر هستند

مهم ترین راه‌های جلوگیری از آسیب‌های عصبی

* شیوه زندگی سالم

* حفظ وزن مطلوب بدن

* پرهیز از قرار گرفتن در معرض مواد سمی

* ورزش مناسب

* رژیم غذایی متعادل

* اجتناب از مصرف الکل

* اجتناب از سیگار کشیدن

و تامین مواد مغذی مناسب برای اعصاب محیطی

 

مناسب ترین راه های درمان خواب رفتن دست و پا

اولین کار بعد از یافتن علت خواب رفتن دست و پا و برای جلوگیری از عواقب خطرناک و جدی آن درمان به موقع است که با تشخیص علت صحیح می توان تا حدود زیادی بیماری را درمان و یا کنترل کرد .

 

دوش آب گرم

آب گرم باعث باز شدن عضلات منقبض می شود از این رو برای رفع فعلی این حالت بهتر است تا علاوه بر دوش آب گرم نقاط آسیب دیده مانند دست و یا پا را با استفاده از از آب گرم و یک تکه پارچه به خوبی گرم کنید.

ماساژ

مناسب ترین روغن های ماساژ برای رفع خواب رفتگی اعضای بدن و تنظم گردش خون روغن نارگیل است که شامل مواد مغذی مفید ی می باشد که باعث تقویت عضلات می‌شود. بهتر است تا سه بار در روز، ناحیه را با روغن نارگیل یا زیتون به خوبی ماساژ دهید.

تفاوت عطر زنانه و مردانه از یکدیگر در چه چیزی می باشد
مشاهده

انجام فعالیت های ورزشی سبک

تحرک و انجام فعالیت های ورزشی مانند ایروبیک و شنا باعث بهبود گردش خون و رفع بی حسی می شود اما فراموش نکنید که انجام تمرینات با شدت بالا باعث ایجاد بی‌حسی بیشتر در اندام ها می شود ازاین رو باید از آن‌ها اجتناب کنید.

 

مناسب ترین ورزش برای گردش خون مناسب انجام یوگا  به مدت ۲۰ دقیقه در روز است که باعث بهبود گردش خون می شود از این رو یوگا درمانی روشی بسیار مؤثر برای خواب رفتن پا به علت دیابت است.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.