فواید نوشیدن روزانه آب

۴ فواید نوشیدن روزانه آب

 

استفاده روزانه از آب، برای سلامتی هر موجود زنده ای ضروری است اما اکثر مردم به این جمله توجهی نمی کنند و به مقدار کافی مایعات در روز مصرف نمی کنند. حدود ۶۰ درصد بدن ما انسان ها، از آب تشکیل شده است و تقریبا ۷۱ درصد سطح کره ی زمین از آب پوشیده شده است.
شاید به دلیل فراوانی آب است که مردم نوشیدن این مایع با ارزش را در اولویت های خود قرار نمی دهند و نوشیدن آب را جدی نمیگیرند.
اکثر مردم نمی دانند که به منظور عملکرد صحیح هر یک از اعضای مختلف بدن، تمامی سلول ها باید به مقدار کافی آب دریافت کنند وگرنه امکان نداشت که اهمیت روزانه نوشیدن آب را جدی نگیرند.

حقایق جالب و کوتاه در مورد آب و نوشیدن این مایع با ارزش

• ۶۰ درصد بدن افراد بزرگسال از آب تشکیل شده است و ۹۰ درصد خون ما انسان ها از آب است.

• هنوز به طور جهانی اعلام نشده است که چه مقدار آب باید در روز مصرف کرد.

• رساندن آب به کلیه ها و دیگر اعضای بدن ضروری است چرا که اکثر اعضای بدن فقط هنگامی که به مقدار کافی آب دریافت کنند، کار خود را به درستی انجام می دهند. همچنین اگر آب به اندازه کافی به بدن نرسد، پوست خشک می شود و در برابر اختلالات پوستی و چروک، آسیب پذیر تر می شود.

شیوه ی اصولی اصلاح صورت آقایان
مشاهده

• نوشیدن آب به جای استفاده از نوشیدنی های گازدار و نوشابه ها، باعث لاغری می شود.

و حالا…
۴ فواید نوشیدن روزانه آب

۱. آب و انرژی بدن

میزان انرژی در کسانی که روزانه به‌مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبه‌روست، از سطح بالاتری برخوردار است. کم‌آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد. درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه کمبود آب در ستون مهره‌ها و دیسک‌ها است.

دریافت آب بیشتر به رفع این مشکلات کمک می‌کند. شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می‌کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول‌های بدن می‌شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول‌ها می‌شود. اگر بدن شما به‌اندازه کافی پرآب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

۲. کمتر مریض می شوید و احساس سلامتی می کنید

نوشیدن مقدار زیادی آب باعث می شود بدن شما در مقابل آنفولانزا مقاومت کند و از سایر امراض مثل سنگ کلیه یا سکته قلبی به دور باشید. از لیمو و آب برای درمان بیماری های تنفسی و مشکلات روده ای، روماتیسم، دردهای آرتروز و … استفاده می شود همچنین از فواید دیگر آب می توان به افزایش ایمنی بدن اشاره کرد.

 

۳. از بین بردن خستگی

آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، قلب شما، بطور مثال، باید خیلی سخت کار کند تا بتواند به همه سلولهای بدن اکسیژن رسانی کند، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید.

خواص زینک برای سلامتی عمومی بدن
مشاهده

۴. آب و جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آنها راحت‌تر انجام شود. همچنین آب به‌عنوان یک روان کننده در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.