چگونه مدل موی خودمان را همانند یک شاهزاده درست کنیم

در سال ۲۰۱۱، توجه ۲۳ میلیون نفر به مراسم ازدواج پرنس ویلیام و کیت میدلتون جلب شد و در ماه می سال پیش حدود ۳۰ میلیون نفر تماشاچی این مراسم ازدواج از تلوزیون بودند.

باید اعتراف کنیم که علاقمندان زیادی به خانواده ی سلطنتی در سراسر جهان وجود دارند که نگاهی سطحی به ظاهر این خانواده دارند. کیت و مگان با پوشیدن لباس های مورد علاقه شان و استفاده از محصولات آرایشی عامه پسند سلیقه ی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. آنان برای زیبایی خود هزینه می کنند اما این به آن معنا نیست که این نوع آرایش ها برای ما دور از دسترس باشند.

همه ی زنانی که قصه ‌ی پرنسس‌ها را در کتاب داستان‌ها می‌خوانند و هم دختربچه ‌هایی که لباس بزرگسالان را میپوشند سعی می‌کنند شبیه  آن‌ها(خانواده سلطنتی) باشند. برای مثال موهایشان، کیت با موهای فر ریزش و مگان با موهایی ساده همیشه به روز هستند، آن ها نشانه ‌های کوچکی از زیبایی و ظرافت را در خود دارند که می توان به راحتی آن ها را دید.

البته که شما هم می ‌توانید موهایی ‌به زیبایی آن دو دوک داشته باشید و برای اینکه نشان دهیم چگونه آن‌ها قدم به قدم به این زیبایی دست پیدا کردند، به استایلیستِ مشهورِ هربال اسنس(herbal essence) بریجت براگر ( Bridget Brager) مراجعه کردیم. می‌توان گفت هربال اسنس اولین برند مراقبت از مو با تولید انبوه است که توسط باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، Kew تایید شده که بیشترین تنوع زیستی را در جهان دارد و مورد علاقه ‌ی ملکه الیزابت نیز هست)

چگونه مدل موی خودتان را همانند یک شاهزاده درست کنید.

موهای موج دار و فنری کیت(Kate)

براگر ( Bridget Brager) معتقد است “برای داشتن مویی با فر ریز مثل کیت، نخست باید با دوش گرفتن با شامپوی حجم دهنده و نرم کننده شروع کنید” “شامپوی مورد نظر من شامپوی حجم دهنده‌ ی سفید گریپ ‌فروت و موز و نعنای هربال اسنس است”این حالت ‌دهنده نه تنها موهای شما را با تکنولوژی جدید هربال اسنس تقویت می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود موهای شما ماندگاری بسیار بیشتری را برای مدل موی یک پرنسس داشته باشد.

برای اشاره دقیق‌تر به خاصیت گیاهی این شامپو باید گفت که توسط Kew تایید شده است. بعد از شست و شوی موهایتان، با مقدار مورد نیازی از کرم استایلینگ که به براق شدن موهایتان می انجامد و همچنین از خشکی آن ها جلوگیری می کند موهایتان را ماساژ دهید.بعد از این با توجه حجم موهای خود موس بعد از حمام استفاده کنید، این موس حجم و ضخامت موهای شما را چندین برابر خواهد کرد.

چطور بفهمیم که استرس ما ناشی از مشکلات مالی است
مشاهده

کیت برای شانه کردن موهایش از یک برس ۵/۱ اینچی با موهای گراز استفاده می کند که جایگزین آن برای شما می تواند شانه های چوبی نرم باشد. بعد از آن بوسیله ی یک سشوار مدل T3 موهایش را خشک می کند. براگر ( Bridget Brager) توصیه می کند قبل بستن موها با کلیپس آن ها را به مدت ده تا پانزده دقیقه با استفاده از آپشن خنک کننده ی سشوار، سشوار بکشید تا به دمای معمولی برسند این کار حالت موهای شما را برای چند روز بیشتر تضمین خواهد. سپس برای پیچ و تاب های موهایتان از اتوی مو ۵/۱ اینچی استفاده کنید.

روشی که موهای خود را برای موج دار کردن، می پیچید بسیار مهم است، به جای اینکه مانند مدل‌ های مدرن ‌تر از جلو یا وسط شروع به پیچیدن موهای خود کنید، از عقب و به سمت بالا موها را بپیچید.(براگر ( Bridget Brager) معتقد است، این شیوه‌ای است که کیت موهایش را می پیچد تا موهای زیرش کامل فر شوند). همینطور به سمت مرکز ادامه دهید تا موهایی نرم در عین حال فر دار را ایجاد کنید. در آخر با ایراسپری ( Airspray) هربال اسنس برای مدت زیادی این مدل مو را دست نخورده نگه دارید.

چگونه مدل موی خودتان را همانند یک شاهزاده درست کنید.

موهای دم اسبیِ پیچ و تاب دار کیت (Kate)

کیت بعد از حالت دادن به موهایش از مدل دم اسبی برای بستن آن ها استفاده می کند. به لطف شامپوی هربال اسنس ( Bio: Renew Volume Dry Shampoo) میتوانید به راحتی این استایل زیبا را بسازید. برای یک روز که کیت می خواهد موهایش را جمع کند از یک اتوی مو T3 با ضخامت ۵/۱ اینچ استفاده می کند. راز زیبایی و فرهای ساده ی او این است که موهایش را از پایین به سمت ریشه ی موهایش می پیچد و مدت زمانی که اتو با موهایش در ارتباط است چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد. او موهای مجعداش را زیاد شانه نمی کند.

بعد از این کارها نوبت می رسد تا کیت موهایش را به چند دسته تقسیم کند و از اسپری شامپوی خشک بر روی موهایش بزند تا از روغن و چربی های اضافی از آن ها گرفته شود.سپس از برس‌ مویی برای حجیم کردن تاج موهای خود (پوش دادن) و برای ارتفاعی بیشتر استفاده کنید با این کار موهایتان همانند موهای کیت نرم و براق به نظر می رسند.

بعد از آن، خیلی آرام و با ملایمت موها را شانه بزنید و با یک کش پشت گردن خود ببندید. سپس برای اضافه کردن جزییاتی که کیت در دم اسبی خود دارد :” به عقیده‌ ی من دلیل زیبا به نظر آمدن مدل دم اسبی کیت، در نوع بستن نواری است که بر روی قسمت بسته شده با کش می آید. برای این کار باید یک چهارم اینچ از موهای دم اسبی خود را به دور قسمتی که کش دارد بپیچید سپس با یک یا چند گیره آن های را به پشت گردن اتصال دهید.

روتین پوست چیست؟
مشاهده

چگونه مدل موی خودتان را همانند یک شاهزاده درست کنید.

موج های هالیوودی مگان (Meghan)

برای اینکه موهایی مثل مگان داشته باشید با ابتدا با شامپو و نرم کننده ی روغن آرگان ( Argan Oil of Morocco Shampoo and Conditioner) موهای خود را بشویید.این دو شامپو و نرم کننده دارای ویتامین هستند. براگر ( Bridget Brager) معتقد است که روغن آرگان باعث حفظ رطوبت مو و درخشندگی آن ها می شود. چیزی که در این مدل مو بسیار اهمیت دارد فَرق موهای شماست، با انتهای یک شانه از تاج ابروهای خود موهایی که روییده اند را به یک سمت هدایت کنید و به نوعی یک فرق کج برای خود بسازید.

بعد از آن باید با مقدای از ژل حالت دهنده موهای خود را به آرامی ماساژ دهید، سپس با یک برس نرم تمام آن ها را شانه کنید. مگان برای حالت دادن به موهای خود از اتوی مو Harry Josh استفاده می کند، او با تقسیم موهایش به چند دسته و پیچیدن آن ها به دور میله ی اتو ( فرها به سمت صورت باشد) کار خود را ادامه می دهد تا تمامی موهایش تا اندازه ی دلخواه فر دار شوند سپس از یک اسپری مو برای ثابت نگه داشتن آن ها استفاده می کند. جهت پیچیدن موها را از یاد نبرید تا یک موی موج دار کلاسیک به شیوه ی هالیوودی داشته باشید.

اگر مایل هستید این موج ها طولانی مدت حالت خود را حفظ کنند بعد از اینکه هر قسمت را اتو کردید باز هم آن ها را به همان روش بپیچید و با یک گیره ببندید تا خنک شوند. بعد از چند دقیقه موهای خود را باز کنید و با یک اسپری مو و برس نرم فرهای آن را به اندازه ی دلخواه بکشید تا یکدست شوند. برای پنهان کردن موهای ریز و زائد از یک مسواک و اسپری مو خود استفاده کنید.

چگونه مدل موی خودتان را همانند یک شاهزاده درست کنید.

شینیون کم اما زیبای مگان (Meghan)

او برای آرایش موهای خود ابتدا آن ها را می شوید، او در مراحل شست و شوی موهای خود از یک برس با موی گراز استفاده می کند. مگان بعد از اینکه با مواد شوینده ی مخصوص موهای خود را آغشته کرد با برس خود از بالا تا پایین موهایش را شانه می کند تا موهایش تمیز شود. او از این برس برای رساندن روغن های طبیعی مخصوص مو به ریشه و تمام سطوح موهایش استفاده می کند.

معرفی بهترین ضد آفتاب برای موی سر
مشاهده

او این روغن ها را برای سالم تر ماندن موهایش استفاده می کند. براگر ( Bridget Brager) توضیح می دهد که با این کار مگان به جریان خون در سطح پوست سرش کمک می کند همچنین رشد موهای وی را نیز افزایش می دهد .در مرحله ی بعدی به سراغ خشک کردن موها می رویم. مقدار مناسبی از کرم گیاهی شیرنارگیل ( Coconut Milk-Infused Crème Emulsify) را بین دو دست خود بمالید و به نرمی  تمام موها را به آن آغشته کنید.

بعد از این کارها نوبت به آن می رسد که شینیون شیک و جمع و جور مگان را ببندیم. مگانابتدا یک دم اسبی در پایین گردن خود با یک کش می بندد او برای این کار از یک کش محکم استفاده می کند تا تا موهایش محکم سر جای خود بایستند. سپس موهایی که دم اسبی بسته شده اند را به دو قسمت تقسیم می کند.

یکی از آن دو قسمت را به دو دم اسبی که با کش بسته شده است می پیچد و با گیره ای به پشت موهایش متصل می کند، قسمت دوم را نیز مانند قسمت اول می پیچد، این را فراموش نکنید، ممکن است گاهی بیشتر از یک گیره یا سنجاق برای اتصال موهای به سر نیاز داشته باشید. در انتهای کار همیشه موهای بیرون زده و کوتاهی وجود خواهند داشت، بهتر است با یک مسواک و اسپری مو این موهای ریز را بپوشانید و صاف کنید. با استفاده از اسپری مو اضافی در صورت لزوم می توان ماندگاری این شینیون را بیشتر کرد.

مگان (Meghan) و موهای ساده ی موج دارش

راز موهای پریشان اما پرحجم و مجعد مگان چیست؟ خب او این کار را با شست و شوی موهای خود با یک شامپوی هیدارته و نرم کننده آغاز می کند و پس از آب کشی موهای خود با موس ماساژ می دهد. در مرحله ی بعدی موهای نم دار که حالا موس هم بر روی آن هاست را به صورت حلقه هایی می پیچد و با استفاده از یک خشک کن آن ها را تا هفتاد درصد خشک می کند و در مرحله ی آخر با یک برس گرد حالت دلخواهش را به موهایش می دهد، راز موهای طبیعی و ساده ی مگان همین است.

برای دست کردن موج بر روی موهای خود بهتر است یک قسمت میانی را ایجاد کنید. سپس این قسمت انتخاب شده را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. برای شروع موج دادن به موهای خود، یک دسته از موها را بر روی اتوی مو قرار دهید سعی کنید از اتوی موی ۴/۱ اینچی برای موج دادن به موهای خود استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. میله ی اتوی مو را عمودی نگه دارید و  تا حرارت و فشار بیشتری بر روی موها قرار گیرد.

از بین بردن جرم دندان در خانه
مشاهده

اگر کار با اتوی مو را می دانید که کار آسانی را برای موج دادن به موهای خود در پیش دارید، اما اگر بار اول است که می خواهید موهای خود را به تنهایی و با اتوی خود موج دار کنید اصلا نگران نباشید با عمودی نگه داشتن میله ی اتو مو می توانید گیره ای کخ به آن متصل را ببینید با باز و بسته کردن این گیره جایی که باید موهای خود را در آن قرار دهید را خواهید دید،  همانطور که در بالا اشاره شد قسمت مشخص شده ی موی خود را بین دو لبه ی اتو قرار دهید و گیره را ببندید.

حال برای حالت دادن به موهای خود دسته ای از موها را که انتخاب کرده اید را تا فاصله ی یک اینچی از پوست سر خود تا نوک موها به دور میله ی اتو بپیچید. بعد از پیچیدن موها نوبت قسمت پیجیده ی ماجراست، برای حالت دار شدن موها باید در عین حال که گیره ی اتو را باز و بسته می کنید همزمان هم به سمت پایین موهایتان موهای پیچیده شده را باز کنید، ابتدا شاید برایتان گیج کننده باشد اما با چندبار امتحان خواهید فهمید کار سختی نیست. این کار را تا زمانی ادامه دهید که به نوک موهای خود رسیده اید.

بعد از موج دادن مو ها با اتو، بهتر است برای زیباتر شدن حالت موها آن ها را کمی به سمت پایین بکشید تا فرهایی یک دست و یکنواخت ایجاد شود.  براگر( Bridget Brager) می گوید: برای اینکه چهره ای جذاب تر داشته باشد، می توانید قسمت های جلویی موهایتان را کمتر موج دار کنید و این موج ها را به صورت متناوب در قسمت های کناری افزایش دهید.

زمانی که تمام موها را موج دار کردید از یک کرم مو (مخصوص موهای حالت دیده ) استفاده کنید، مقدار کمی از این کرم را بین دست های خود بمالید و آرام از بالا تا پایین فرها را به آن آغشته کنید، در آخر از یک اسپری فیکس مو برای منظم نگه داشتن موها استفاده کنید. موهای زیبای موج دار شما آماده ی درخشش هستند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.