مشکلات مالی
مشکلات مالی

چطور بفهمیم که استرس ما ناشی از مشکلات مالی است

اگر تابه حال نصف شب به طور ناگهانی از خواب پریده باشید و با حال بد و عرق ریزان به این فکر کرده باشید که برای اجاره خانه و مسائل مالی خود چه راه چاره ای باید بیابید، پس این را بدانید که شما تنها نیستید!طبق گزارشی که اخیراً توسط انجمن روانشناسان آمریکا انجام شده است، دغدغه ها و مشکلات مالی، جزو اصلی ترین عوامل شناخته شده است که تشدید کننده ی اضطراب و استرس در سال ۲۰۱۹ است.

همچنین طبق گزارشی دیگر توسط همین انجمن، ۸۵ درصد از زنان امریکایی دغدغه های مالی دارند و اضطراب و استرس روزانه شان از دغدغه های مالی نشأت می گیرد.

 

مشکلات مالی
مشکلات مالی

 

به عبارت دیگر، دغدغه ی مالی واقعا آزاردهنده و سرسام اور است اما امری کاملا رایج است، مخصوصا با افزایش قیمت های اخیر. در مراحل اولیه، استرس قابل کنترل است اما رفته رفته و به تدریج این استرس جای خود را به اضطراب های تنش بر انگیز و عذاب آور می دهد. این استرس ها که از مشکلات مالی نشأت می گیرند، در نهایت به یک سندروم روانی اجتماعی تبدیل می شوند.

طبق مطالعات اخیر، کسی که این سندروم را دارد مدام نگران نگرش ها و رفتار های ناسالم خود در رابطه با مشارکت و مدیریت مالی شخصی خود است.

 

مشکلات مالی
مشکلات مالی

 

تشخیص این دو مورد یعنی «استرس قابل کنترل» و «اضطراب های تنش برانگیز و سرسام اور» بسیار سخت است، آن هم درست زمانی که ۳۱ درصد از دانشجویان آمریکایی باید شهریه کالج و یا دانشگاه خود را بپردازند و ۵۸ درصدشان هم کمتر از ۱۰۰۰ دلار در حساب بانکی خود دارند. اما مطمئناً تفاوتی بین دو مورد ذکر شده وجود دارد.

روش های تقویت موی نازک با چند حرکت ساده و روزمره!
مشاهده

 

نگرانی شما در مورد مشکلات مالی
نگرانی شما در مورد مشکلات مالی

 

برای اینکه دقیقا متوجه شوید نگرانی شما در مورد مشکلات مالی چقدر شدید است و آیا این نگرانی شما بجا و درست است، ادامه مقاله را دنبال کنید.

چه قدر در روز را به دغدغه های مالی خود فکر میکنید و این مسائل چقدر در روز ذهن شما را درگیر خود می کند؟

 

فرض کنید که یک روز، به طور کاملا اتفاقی متوجه می شوید که مقدار خرج و برج شما از مقدار پولی که در کارت اعتباری خود دارید بیشتر شده است…

 

دغدغه های مالی
دغدغه های مالی

اگر بعد از متوجه شدن این موضوع چند ساعتی را احساس اضطراب و نگرانی کنید و سپس برنامه ای مبنی بر چگونگی کاهش هزینه ها و خرج و برج هایتان ارائه دهید، می توان قاطعانه گفت که روشی که با آن شما نگرانی و استرس خود را کنترل و مدیریت می کنید بسیار سالم است و نگرانی های چند ساعته شما طبیعی است.

اما اگر بعد از متوجه شدن این موضوع روزها و شب های خود را با ابری از افکار منفی و نگرانی های بیش از اندازه بگذرانید و در نهایت نتوانید به یک راهکار برسید، قطعا این روندی که در پیش می گیرید شما را از پا در می آورد.نگرانی بی جا و بی حد و اندازه در مورد مسائل زندگی و خصوصا مسائل مالی، بسیار آزاردهنده است، اگر نمی توانید چاره ای بیایید، از کسی که میدانید صلاح شما را می خواهد، در این زمینه کمک بگیرید.

با این 8 روش از سرماخوردگی جلوگیری کنید
مشاهده

خانم الیسون استون (Alison Stone)، روان درمانگر معروف، می گوید: «نگرانی های چند دقیقه ای و بعضاً چند ساعته، طبیعی هستند و این نگرانی ها و استرس های چند دقیقه ای در زندگی هر شخصی، باعث رشد فردی می شود، چرا که به دنبال نگرانی و اضطراب، مغز به طور طبیعی و خودکار به دنبال ریشه یابی مشکل و در نتیجه حل کردن آن مشکل است، اما اگر نتوانستید مشکل مالی خود را برطرف کنید، به خودتان فشار روحی وارد نکنید، چون این عمل شما، اوضاع را بدتر می کند»

اگر از آن دسته افراد هستید که تا چشم باز نکرده اید و از خواب بیدار نشده اید، به مسائل مالی فکر می کنید و شب ها با دو دو تا چهار تا کردن در مورد دغدغه های مالی خود به خواب می روید، بهتر است روند زندگی خود را تغییر دهید. قطعا نیاز دارید که هرچه سریع تر به مشکل مالی خود رسیدگی کنید.

و در آخر …

بهتر است از کسی که می دانید می تواند به شما پول قرض بدهد و قابل اعتماد است، کمک بگیرید.
اما اگر از آن دسته افراد هستید که هیچ مشکل مالی ای ندارید ولی باز هم اصلی ترین دغدغه شما مشکلات مالی است، بهتر است برای کاهش اضطراب و استرس خود به یه روانشناس مراجعه کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.