با این ۸ روش از سرماخوردگی جلوگیری کنید

هیچ چیز بدتر از آبریزش بینی، سرد و گرم شدن بدن، گلودرد، سردرد، حس نکردن طعم مواد غذایی و تنگی نفس در اثر سرماخوردگی نیست. همه این موارد دست در دست هم به مختل شدن زندگی عادی فرد دامن می زنند و بدن را تا جای ممکن ضعیف و بی انرژی می کنند.به همین خاطر، برای اینکه بهترین روش ها برای دور ماندن از ویروس های آنفولانزا و  سرماخوردگی  را پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید که به ۲۰ روش برای مقابله با این بیماری ها اشاره شده است.

۱. مصرف ویتامین

ویتامین D از جمله مواردی است که در مسیر مقابله با ویروس های سرماخوردگی به شما کمک شایانی می کنند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس های سرماخوردگی را نصف کند.

 

۲. به سر و صورت خود زیاد دست نزنید

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفت، مشخص گشت اشخاصی که معمولا عادت دارند زیاد چشم ها و بینی خود را لمس کنند، ۴۱ درصد بیشتر از بقیه افراد ویروس های هوا را جذب و پراکنده می کنند.

 

۳- مصرف ماست را افزایش دهید

یکی از مقالات علمی منتشر شده در نشریه انجمن تغذیه بیماران، افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی محصولات پروبیوتیک مصرف می کنند، تا ۲۷ درصد احتمال ابتلا به ویروس های آنفولانزا را در بدن خود کاهش می دهند.در همین راستا، گفته می شود که مصرف همیشگی ماست یونانی می تواند به پیشگیری سرماخوردگی کمک زیادی بکند.

خواص شگفت آور ماسک زردچوبه برای پوست
مشاهده

 

۴- مدیتیشن کنید

محققان دانشگاه ویسکانسین در مدیسن بیان داشته اند، کسانی که همیشه عبادت، مراقبه و مدیتیشن می کنند تا ۷۶ درصد کمتر از دیگران به آنفولانزا مبتلا می شوند. دلیلش هم این است که با این ورزش شما می توانید خونسردی و تمرکز خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید؛ احتمالا می دانید که استرس، آسیب پذیری بدن در مقابل انواع بیماری ها و ویروس ها را افزایش می دهد.

۵- چای گیاهی بنوشید

به جای نوشیدن قهوه تلخ و نسکافه، مصرف چای سبز را افزایش دهید. نوعی کاتچین موسوم به EGCG موجب انهدام ویروس های آنفولانزا شده و راه ورود آن ها به سیستم داخلی بدن را مسدود می کند. دانشمندان آلمانی در این رابطه بیان داشته اند که این عنصر حتی ممکن است در پیشگیری از ورود باکتریِ ایجادکننده ذات الریه نیز نقش مهمی ایفا کند.به همین منظور، خوب است که در طول روز مقدار زیادی چای سبز بنوشید.

 

۶- واکسن بزنید

یکی از بهترین و موثرترین روش های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در طول فصول سرما، واکسن آنفولانزاست. واکسن در بدترین حالت، نشانه های بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد و بدنتان را در مقابل ویروس های مورد بحث مقاوم می کند.

 

۷- پیش از واکسن زدن ورزش کنید

کارشناسان باور دارند، اگر پیش از تزریق واکسن ورزش کنید، التهاب پس از ورزش باعث افزایش واکنش های دفاعی بدن در مقابل ویروس های موجود در واکسن می شود. این امر در نهایت به بیشتر شدن قدرت ایمنی بدن در مقابل ویروس منجر می گردد.بر اساس یک تحقیق بریتانیایی، افرادی که ۲۵ دقیقه برای افزایش دور بازوی خود وزنه می زنند، واکنش های سیستم ایمنی بدن خود را نیز افزایش می دهند.

طرز تهیه انواع ماسک ‌های پاییزی در خانه
مشاهده

 

۸ مجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید

مویچه های موجود در حفره های بینی و سینوس ها در دور کردن و از بین بردن عوامل بیماری زا بسیار موثر هستند. به گفته دکتر جیمز پالمر، هنگامی که این مویچه ها در معرض هوای گرم قرار می گیرند، حرکاتشان تندتر می شود، اما در هوای سرد، به طور ضعیف تری حرکت کرده و در نتیجه در پاکسازی عوامل بیماری زا کندتر رفتار می کنند.به همین خاطر، وقتی برای مدت طولانی در معرض هوای سرد تنفس کنید، امکان جذب ویروس های آنفولانزا زیاد می شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.