آلبرتو موریلاس

بیوگرافی آلبرتو موریلاس Alberto Morillas یکی از مهمترین طراحان عطر و ادکلن

عطر و صنعت عطرسازی به مرور زمان در طی پروسه هایی خاص به جایی رسیده است که ما اکنون و در دوران معاصر شاهد آن هستیم. در این دنیای وسیع اطلاعات زیادی وجود دارد که گاهی ما از آنها اطلاع دقیق نداریم؛ مثلا زندگینامه طراحان عطر و ادکلن. ما در این مقاله در مورد آلبرتو موریلاس و زندگی او و سهم او در ساخت عطر و ادکلن برای شما مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.

اهمیت آلبرتو موریلاس در دنیای طراحی عطر و ادکلن

در ابتدا باید گفت که ” آلبرتو موریلاس ” اهل کشور اسپانیا است. و در مورد خصوصیات منحصر به فرد او باید گفت که او یک عطار خود آموخته، با حساسیت هنری عالی است.

آلبرتو موریلاس در سال ۱۹۵۰ میلادی در سویای اسپانیا به دنیا آمد. اگر بخواهیم در مورد اینکه چگونه علاقه به ساخت عطر در آلبرتو موریلاس به وجود آمد، صحبت کنیم باید گفت که در نوجوانی مقاله ای در خصوص خانه ی مُد “ژان-پل گالتیه” به نوعی انگیزه ای در او به وجود می آورد تا به دنبال یادگیری مهارت و حرفه ای در صنعت عطر سازی برود. به دنبال این علاقه او در هجده سالگی وارد مدرسه ی هنرهای زیبا در ژنِو می شود و پس از تلاشهای مجدانه در حیطه یاد گرفتن اصول و شیوه های عطر سازی که در ان زمان به طور معمول بصورت خود آموز و انفرادی صورت می گرفت، موریلاس توانست در سال ۱۹۷۰ بعنوان یک عطر سازی جوان وارد بزرگترین تولید کننده ی اختصاصی عطر و اسانس یعنی “فیرمینچ” شود.

مدل لباس و استایل های آدری هپبورن
مشاهده

آلبرتو موریلاس سبک خاص خود را دارد و در حقیقت آنچه پشتوانه این سبک او است، آن است که این خود آموزی های او موجب شد تا آلبرتو خیلی زود سبک منحصر بفرد خویش را گسترش دهد. آلبرتو موریلاس تجسم ذهنی خلاقی داشته است، به طوری که او در ذهن خود روایح را بصورت رنگهای مختلف تجسم می کرد تا به این طریق بتواند آزادانه آنان را دسته بندی کرده و مورد استفاده قرار دهد.

موفقیت های آلبرتو موریلاس در صنعت عطرسازی

آلبرتو موریلاس در سال ۱۹۷۵ به نیویورک سفر کرد و شش سال بعد با پروژه ی عطر لو موست دو کارتیه در حقیقت اولین کار ش را با “کارتیه” شروع کرد. رمز موفقیت این طراح بزرگ عطر و ادکلن در ان است که آلبرتو بطور وسیعی مواد اولیه را مورد مطالعه قرار می دهد و پروژه های مختلفی را به عهده گرفته است و خالق تعداد بیشماری از پرفروشترین عطریات می باشد.

موفقیت های او به شکلی بود که در سال ۲۰۰۳ بهترین جایزه ی عطاری یعنی “فرانسوا کتی –Francois Coty” ، به او تعلق گرفت.

به این ترتیب این آموزش ها و تجربیات شخصی آلبرتو موریلاس باعث شده اند تا آثار موریلاس بر اساس قالب های ذهنی خاص و منحصر بفرد و در شکلهای مختلف خلق شوند و از هیچ یک از قوانین و اصول متداول و مرسوم پیروی نکنند. نکته مهم در مورد آلبرتو وکارهایش آن است که هیچ محدودیتی برای بکارگیری مواد اولیه برای شیوه های متعددی که مد نظر دارد قائل نمی شود. و دیگر این که او همواره زمان زیادی را به تحقیق و دنبال کردن علاقمندی های خویش اختصاص می دهد.

بیوگرافی الی صعب طراح لباس لبنانی
مشاهده

ذکر این نکته در مورد آلبرتو موریلاس ضروری است که در واقع او هیچ دوره تخصصی مربوط به این کار یعنی عطر سازی را نگذرانده و به صورت تجربی این کار را به انجام رسانده است و جالب تر اینکه بسیاری از بهترین و پر فروش ترین ادکلن ها که برنده جوایز شدن و فروش بالایی در کل جهان و به خصوص در ایران داشتن اغلب از این طراح مشهور هستند.

نام چند نمونه از کارهای معروف موریلاس

اگر با آثار آلبرتو موریلاس در دنیای عطر و ادکلن آشنایی ندارید در ادامه همراه ما باشید تا در این مورد اطلاعاتی را به دست آورید.

۱- بولگاری اومنیا –Bulgari Omnia

۲- کنزو فلاور- Flower by Kenzo

۳- بولگاری بی ال وی مرد و زن –Bvlgari BLV / women and men

۴- سی کی وان -CK One

۵- کارولینا هررا ۲۱۲- Carolina Herrera ۲۱۲

۶- کارولینا هررا ۲۱ س ک سی -۲۱۲ se*y

۷- ژیوانشی پی -Givenchy Pi

۸- آکوا دی جیو -Acqua di gio

۹- ورساچه برایت کریستال –Versace bright crystal

ترکیبات مورد استفاده آلبرتو موریلاس در ساخت ادکلن

موریلاس در خصوص استفاده از مواد طبیعی بسیار حساس و در عین حال سخت گیر است و کیفیت اثر مهم ترین موضوعی است که او هیچ گونه سازش و انعطافی در مورد پایین بودن سطح آن از خود بروز نمی دهد و ترکیبات طبیعی را به قدری مهم می انگارد که معتقد است بدون آنها نمی تواند عطر جدیدی بسازد.

آلبرتو موریلاس از ترکیبات طبیعی بدیع و با ارزش و نیز مواد صنعتی خاص و منحصر بفردی که در فرمینچ تولید می شود بهره می گیرد و معتقد است که قرار نیست عطری نیش و خاص ارائه دهد، بلکه هدفش ارائه یک اثر خاص و شگرف است. در حقیقت این نکته سنجی ها و تیزبینی در سایر بخشهای فعالیتش نیز نمود دارد و در این خصوص عنوان می کند که: واقعاٌ نمی دانید که چه زمانی باید متوقف شوید. برای ساخت یک عطر تغییرات و معادل سازی های بسیار زیادی انجام می دهم و در نهایت یکی را انتخاب می کنم.

آشنايي با یکی از طراحان بزرگ عطر ژان كلود النا Jean Claude Ellena
مشاهده

موریلاس با این بینش که هیچ چیز کامل و مطلق نیست و کمال محض و مطلق خسته کننده است؛ بر این اعتقاد است که برخی از اوقات روایح زیبا و بی نظیر به علت نقصی و ایرادی است که در ترکیب آنها وجود دارد ایجاد می شوند. در حقیقت او بخوبی از قدرت بزرگ این نوع نقایص آگاه است و اطلاع دارد که این موضوع تا چه حد می تواند جهت عملی کردن یک ایده موفقیت آمیز باشد و یا اینکه کار را به اتمام برساند. از همین رو استعداد آلبرتو موریلاس در آشکار کردن طبیعت واقعی زیبایی آثارش نهفته است.

رمز و رازهای موفقیت آلبرتو موریلاس

موریلاس از سفرهای متعدد و اکتشافات مختلفی که باعث گسترش دایره الهامات و ایده های او شده اند بعنوان یکی از مهم ترین داشته های خود یاد می کند و با پذیرفتن جهان پیرامون اش بعنوان منبع اصلی ایده پردازی خود، معتقد است که یک ایده ی ناب ممکن است در هر مکان و در لحظه ای غیر منتظره خلق شود. آغاز هر روز برای موریلاس به مانند یک کاوش تازه در جهان است تا با تأثیر گرفتن از موضوعی تازه رایحه ای جدید کشف و درک کند. او پس از سالها فعالیت در این عرصه و خلق حدود سیصد عطر با رایحه های بی نظیر، هنوز هم با حرارت و شوق از عطر سخن می گوید: «بدون حضور عطر در زندگی ام نمی توانم به زندگی ادامه دهم. عطر در من جاری است. زمانی که میخوابم و هر گاه که بیدار می شوم؛ عطر حضور دارد!»

بیوگرافی بابی براون
مشاهده

آلبرتو موریلاس استاد خودساخته جذاب، متواضع و شوخ طبع و با نشاط جهان عطر را می توان از ماندگارترین هنرمندان این دنیای دوست داشتنی دانست. مردی که بنا به اعتقاد خودش سه کلمه ی قدرت، صراحت بیان و شفافیت را عامل موفقیت شیوه عطر سازی خود عنوان می کند و هر ساخته ی خود را همچون فرصتی برای مکاشفه به شمار می آورد.

جایزه آلبرتو موریلاس

در نهایت در مورد موفقیت های این طراح بزرگ در دنیای عطر و ادکلن باید گفت که آلبرتو موریلاس در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ی معتبر “فرانسوا کوتی” شد و در سال ۲۰۱۵ هم به تولید عطرهای “میزِنزیر -Mizensir” مشغول شد که تا کنون ۱۷ عطر با استفاده از مواد طبیعی مورد علاقه خویش که با استفاده از شیوه های سنتی و اصیل عطر سازی با هم ترکیب و ساخته می شوند در قالب این برند عرضه کرده است.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده.استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.