تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

خیلی احتمال‌اش کم است که نامِ برند ورساچه به گوش‌تان نخورده باشد. اما احتمالِ این امر کم نیست که در باب چگونگیِ تولدِ این برند ایتالیایی چیزی ندانید، یا بهتر بگویم چیز زیادی ندانید. اگر واقعاً چیز زیادی در مورد برند ورساچه نمی‌دانید با من همراه باشید تا به همراهِ هم مروری مختصر داشته باشیم بر تاریخچه‌ی این برند مشهور. در ادامه در باب زندگی مؤسس این برند برای‌تان خواهم گفت و پس از آن  برخی از عطرهای مشهور این برند را معرفی خواهم کرد.

الف) تاریخچه‌ی برند ورساچه

۱- مختصری در مورد جیانی ورساچه، مؤسس برند ورساچه:

گمان می‌کنم بهتر باشد ابتدا  اندکی در مورد “جیانی ورساچه” بدانیم و پس از آشنایی با او، به برند ورساچه  و مسائل مربوط به آن بپردازم.

جیانی ورساچه در دوم دسامبر سال ۱۹۴۶ به دنیا آمد. به سبب آن که مادرش خیاط بود، از همان دورانِ کودکی ذهن و ناخودآگاه‌اش درگیر لباس و مسائل مربوط به لباس شد. او حتی در همان دورانِ کودکی یک دوره‌ی کارآموزی در نزدِ مادر خود گذراند و بعدها در اوایل جوانی فعالیت خود را به مثابه‌ی یک طراح فریلنسر آغاز کرد.

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

جیانی در ۲۵ سالگی اقدام به ایجاد کلکسیون‌های prêt-à-porter برای خانه‌های مد آن زمان کرد، از Genny  گرفته تا Complice و Callaghan.

چند سال بعد، یعنی در سال ۱۹۷۸، بود که جیانی همراه با برادرش کمپانی “جیانی ورساچه” را بنیان نهادند. در همان سال بود که کلکسیون‌های جیانی ورساچه برای زنان در شهر میلانِ ایتالیا به نمایش درآمدند.

 

تاریخچه برند لالیک Lalique
مشاهده

جیانی فردی جسور بود و در عین حال با هوش. به همین سبب بود که او مداوم درصدد به چالش کشیدن مرزهای صنعت مد برمی‌آمد. چندی نگذشت که همگان این فردِ خلاق را، و البته هنرهای‌اش را، دیدند و پسندیدند و ستایش‌اش کردند. در همین راستا بود که او در سال ۱۹۸۲ به سبب کلکسیون‌های زنانه‌ی پاییزه و زمستانه‌اش برنده‌ی جایزه‌های Cutty Sark و Golden Eye شد.

موفقیت های جیانی

جیانی از تئاتر بسیار خوش‌اش می‌آمد و به سبب همین علاقه به تئاتر بود که درصدد تعامل با آن برآمد. تعامل با تئاتر در زندگی جیانی تأثیری مثبت نهاد و در واقع به عاملی مهم در پیش‌رفت او مبدل گردید.

به هر روی، هر روزی که از پسِ روز پیشین می‌آمد افزایش موفقیت جیانی را در پی داشت. لباس‌های شگفت‌انگیز و تماشایی او در سرتاسر جهان و در مراسم‌های متعدد به نمایش درآمدند و مورد استقبال  مردمان واقع شدند. از جمله‌ی این مراسم‌ها می‌توان به “Don Pasqale” و “Dionysos” در سال ۱۹۸۴، “Leda and the Swan” در سال ۱۹۸۷ و “Doktor Faust” در سال ۱۹۸۹ اشاره کرد. جالب آن که جیانی ورساچه در همین دوران، در سال ۱۹۸۵، موفق به دریافت جایزه‌ی “Maschera d’Argento” (نقاب نقره‌ای) برای همکاری‌اش با تئاتر شد و در سال ۱۹۸۸ از سوی هیئت ژوری جایزه‌ی Cutty Sark به عنوان خلاق‌ترین طراح جهان شناخته شد.

موفقیت‌های جیانی را پایانی نبود. ۵ سال پس از این ماجرا، شورای طراحان مد آمریکا جایزه‌ی اسکار مدِ آمریکا را به او اهدا کرد و حتی از سوی رییس‌جمهورهای ایتالیا و فرانسه نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

سال بعد، یعنی سال ۱۹۹۴، از جمله سال‌های خوش زندگانی جیانی بود و موفقیت‌های بسیاری در این سال نصیب‌اش گردیدند. او توانست در سال ۱۹۹۴ بوتیک ورساچه را در Kurfürstendamm (خیابانی مشهور در آلمان) افتتاح کند. در سپتامبر همان سال نیز نمایشگاه ورساچه در Kunstgewerbemuseum برگزار شد. مهم‌تر از همه او توانست نسخه‌ی انگلیسی کتاب‌اش، یعنی “Vanitas – Ricami e Decori – Decori e Ricami” را نیز به چاپ برساند.

با کمک ناشر و البته چند تن دیگر، جیانی سه جلد دیگر از کتاب‌های‌اش را منتشر کرد.

تاریخچه برند ورساچه و موسس آنتاریخچه برند ورساچه و موسس آن

قتل جیانی

اما پس از این همه موفقیتی که در زندگی جیانی ورساچه نمایان گشتند، دست‌آخر جیانی، این طراحِ باهوش و خلاقِ قرن بیستم، در پانزدهم جولای سال ۱۹۹۷ در میامی فلوریدا کشته شد. قاتلی با نام “اندرو کونانان” جیانی را به قتل رساند و جالب آن که همین کونانان پس از گرفتنِ جان از جیانی، جان از خود نیز گرفت.

 

معرفی چند عطر نشاط آور و ضد افسردگی
مشاهده

۲- مسائل مهم برند ورساچه:

با مروری مختصر بر سرگذشت جیانی ورساچه، تا حدودی، البته غیر مستقیم، مروری بر کلیتِ فعالیت برند ورساچه نیز شده. اما برای آشنایی بیش‌تر با برند ورساچه، می‌توان برخی از مهم‌ترین مسائل مربوط به این برند را ذکر کرد.

گفته شد که در اواخر دهه‌ی ۷۰ میلادی برند ورساچه به وسیله‌ی جیانی ورساچه بنیان نهاده شد. در همان سال‌های آغازین و خصوصاً سال‌های دهه‌ی ۸۰، موفقیت‌های بسیاری نصیب برند ورساچه در زمینه‌ی لباس گردید، به گونه‌ای که علاوه بر جوایز متعددی که برای این برند در نظر گرفته می‌شد، مردم نیز در سرتاسر جهان روی بسیار خوشی به لباس‌های این برند نشان می‌دادند.

اما در آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی، ورساچه فعالیت خود را گستراند و علاوه بر لباس، عطر و ادکلن نیز روانه‌ی بازار کرد و توانست در این زمینه نیز در زمره‌ی برترین برندهای جهان قرار گیرد.

با مرگ جیانی ورساچه، خواهرش، دوناتلا ورساچه، مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و توانست موفقیت‌های برادر خود را ادامه دهد.

ب) عطرهای ورساچه:

آن‌چه که بیش‌تر به ما در ایرانوس مربوط است ادکلن ورساچه است و نه لباس‌های‌اش. از این روی، حال که مروری مختصر داشته‌ایم بر سرگذشت ورساچه، بهتر است مروری هم بر برخی از بهترین عطرهای ورساچه داشته باشیم تا اگر با عطرهای این برند موفق آشنا نیستید، بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید.

۱- Versace Eros:

 

این عطر در سال ۲۰۱۴ به همگان معرفی گردیده است. ورساچه اروس از جمله بهترین عطرهای برند ورساچه می‌باشد و می‌تواند بسیاری از زنانِ خواهان زیبایی را راضی نگاه دارد. نت‌های آغازینِ این عطر، نارنج، انار و لیمو هستند. در نت‌های میانی از یاسمین و شکوفه‌ی لیمو استفاده شده و نت‌های پایانی مشک و چوب صندل می‌باشند.

این عطرِ با کلاسِ برند ورساچه در فروشگاه ایرانوس قابل تهیه می‌باشد. در صورتی که قصد خرید این عطر را دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://iranous.com/versace/1676-versace-eros-edp-100ml.html?search_query=versace&results=29″ icon=”fa-share” target=”true”]خرید این عطر خوشبو [/button]

همه چیز درباره غلظت عطر
مشاهده

۲- Versace Yellow Diamond:

 

این عطر از دیگر عطرهای عالی برند ورساچه است که برای بانوان ساخته شده. معرفی این عطر در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته و از همان هنگام تا کنون استقبال خوبی از آن شده است.

بوی ملایم و ماندگاری که عطر Yellow Diamond دارد در نت‌های آغازین از لیمو، گلابی و نارنج نشأت می‌گیرد. نت‌های میانی شامل گل زنبق آبی و درخت گل ابریشم اند و در نت‌های پایانی از عنبر، مشک و چوب گایاک بهره گرفته شده است.

اگر دوست‌دار عطرهای خنک و در عین حال شیرین هستید، این عطر مناسب شماست. می‌توانید آن را از طریق فروشگاه ایرانوس تهیه کنید.

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://iranous.com/versace/1678-versace-yellow-diamond-edt-90ml.html?search_query=versace&results=29″ icon=”fa-share” target=”true”]خرید این عطر خوشبو [/button]

۳- Bright Crystal Absolu:

 

این عطر نیز مخصوص بانوان طراحی گردیده و در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شده است. اگر خواهان آن هستید که در هر محفلی بوی خوش‌تان باقی بماند، می‌توانید از این عطر استفاده کنید. نت‌های آغازین این عطر، انار و آب هستند. در نت‌های میانی از تمشک، گل صدتومانی و لاله‌ی مردابی استفاده شده و نت‌های پایانی را مشک، کهربا و چوب ماهون تشکیل می‌دهند.

امکان خرید عطر Bright Crystal Absolu از فروشگاه ایرانوس میسر است. برای این کار، کافی ست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://iranous.com/versace/1824-versace-bright-crystal-absolu-edp-90ml.html?search_query=versace&results=29″ icon=”fa-share” target=”true”]خرید این عطر خوشبو [/button]

۴- Versace Versense:

 

Versace Versense نیز عطری ست زنانه و با ترکیبی از نارنج و گلابی و انجیر و هل و زنبق و سدر و مشک، رایحه‌ای آرامش‌بخش داشته و در عین حال بسیار لاکچری است.

خرید این عطرِ حرفه‌ای برند ورساچه از طریق لینک زیر امکان‌پذیر است:

تاریخچه برند ورساچه و موسس آن

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://iranous.com/versace/1683-versace-versense-edt-100ml.html?search_query=versace&results=29″ icon=”fa-share” target=”true”]خرید این عطر خوشبو [/button]

انواع عطر شیرین : معرفی و خرید عطرهای شیرین
مشاهده

 این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده.استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.