کاموفلاژ در گریم چگونه به کار می آید؟

کاموفلاژ تکنیک یا معجزه ؟! زیبایی پوست یکی از مهم ترین جنبه های زیبایی شناسی صورت و بدن است. همه ما نیاز داریم که دیگران ما را زیبا ببینند و زیبایی تأثیر بسیار زیادی در اعتماد به نفس و روابط اجتماعی ما دارد.

زیبایی یک ویژگی کیفی است و کمی سازی آن کاری بسیار دشوار و شاید حتی غیر ممکن می باشد. بنابراین وقتی صحبت از زیبایی پوست می شود باید بدانیم که هر نوع پوستی زیبایی های خاص خودش را دارد و اینکه ما چه نوع پوستی را زیبا می دانیم، تا حد زیادی وابسته به سلیقه شخصی ماست. با این حال، چندین متغیر وجود دارند که تأثیر زیادی در زیبایی پوست فرد از منظر عموم دارند.

تقارن و تناسب اولین چیزی است که وقتی صحبت از یک چهره زیبا می شود، به ذهمان خطور می کند. انسان ها همانند همه مهره داران دیگر دارای تقارن دو طرفی هستند. یعنی یک محور تقارن دارند که نیمه چپ و راست بدن را از هم دیگر جدا می کند. اگر پوست سمت راست صورت دارای رنگ، خال، بافت یا هر چیز دیگری باشد که در سمت چپ آن به همان کیفیت موجود نباشد، از زیبایی آن کاسته می شود.

پوست زیبا به پوستی گفته می شود که رنگ و بافتی یکنواخت و طبیعی داشته و سطح آن صاف و فاقد پستی و بلندی باشد. تیره یا روشن بودن رنگ پوست ارتباطی با زیبایی ندارد و هر دو بسته به سیلقه افراد، زیبا هستند ولی اگر بخشی از پوست تیره باشد و بخش دیگر روشن، آن پوست زیبا نیست.

منافذ پوست هرچه ریزتر باشند، پوست صاف تر به نظر می رسید و زیباتر است. همچنین اندکی درخشش و براق بودن هم در حد طبیعی در زیبایی پوست نقش دارد.

کاموفلاژ

همه ما از نعمت داشتن پوستی زیبا برخوردار نیستیم. بعضی از ماها دارای ناهنجاری های مادرزادی در پوستمان می باشیم و پوست بعضی ها نیز در طول زندگی آسیب می بیند زیرا خارجی ترین لایه بدن می باشد و تمامی عوامل محیطی روی آن تأثیر گذارند.

3 روش خانگي و بسيار موثر براي از بين بردن آکنه صورت
مشاهده

این گونه ناهنجاری ها و زخم هایی که در طول زندگی در پوست ما به دلایل مختلف مثل جراحی یا سوختگی ایجاد می شوند، هم از طریق از بین بردن تقارن صورت، هم از طریق از ناهموار کردن سطح پوست و هم از طریق تغییر رنگ بخش هایی از پوست، زیبایی صورت را به شدت کاهش می دهند و اثرات بسیار سنگینی روی اعتماد به نفس افراد دارند و گاهی اوقات انسان را به شخصی منزوی و افسرده تبدیل می کنند.

خوشبختانه روش هایی به غیر از جراحی های خطرناک و پرهزینه که گاها به نتیجه مطلوب هم ختم نمی شوند، برای استتار کردن چنین ایرادهایی در پوست توسعه یافته اند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بابی براون

معمولا این ناهنجاری های پوستی از طریق آرایش معمولی پوشانده نمی شوند و نیازمند گریم کردن می باشند. استتار این نقص های پوستی کاموفلاژ (camouflage) نامیده می شود که معنی لقوی آن در فارسی همان استتار است. کاموفلاژ در گریم کاربردهای زیادی دارد و می تواند چهره فرد را به کلی تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد کاموفلاژ در گریم آشنا کنیم. اصطلاح علمی کاموفلاژ در گریم، درموکازمتولوژی تصحیحی (corrective dermocosmetology) است.

کاربردهای اصلی کاموفلاژ در گریم

کاموفلاژ در گریم از دهه ۱۹۴۰ استفاده شده و کاربردهای آن در پوشاندن نقص های پوستی، روز به روز، بیشتر شده است. امروزه از کاموفلاژ در گریم برای پوشاندن لکه های پوستی که به دلیل جراحی پلاستیک یا جراحی بازسازی کننده، مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت، داروهای پوست، تغییر رنگ بخش هایی از پوست و بیماری های پوستی ایجاد می شوند، استفاده می شود.

عطر شیک پوشان چند نوع می باشد
مشاهده

موارد اصلی استفاده از کاموفلاژ در گریم عبارتند از:

  • جراحی: لیفت صورت، جراحی زیبایی بینی و بلفاروپلاستی
  • درمان های درماتولوژیک؛ پرکننده ها، سایش پوست، لیزر کردن پوست
  • بیماری های پوستی: آکنه و زخم های آکنه، روزاسه، ویتیلیگو، پسوریازیس، مورفا و LES
  • نقص های پوستی موقتی یا دائمی: رگه های روی شکم پس از تولد، خال ها، آفتاب سوختگی ها، ملاسما، زخم های ترومایی مثل سوختگی ها یا جراحی ها

در چه مواردی نباید از کامولاژ در گریم استفاده کرد:

  • زخم هایی که به دلیل عفونت ایجاد می شوند.
  • درماتیتی که در فاز حاد باشد.
  • زخم های پوستی دارای ترشحات
  • پسوریازیس اریترودرمیک و جوش دار
  • حساسیت زیاد به هر یک از محتویات مواد مورد استفاده برای کاموفلاژ در گریم

اهداف کاموفلاژ در گریم چیستند؟

  • پنهان کردن نقص های پستی و حفظ ظاهر طبیعی پوست
  • ماندگاری بالای گریم
  • سهولت استفاده

کاموفلاژ در گریم مردان و گریم زنان و در هر جایی از بدن که نیاز به پوشاندن یک نقص زیبایی شناختی پوستی باشد، استفاده می شود. اجرای تکنیک کاموفلاژ در گریم باید سریع و تکرار آن به راحتی امکان پذیر باشد تا بتوان آن را در صورت نیاز، همیشه و در هر جایی از بدن استفاده کرد.

کاموفلاژ

محصولات کاموفلاژ در گریم باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

  • نقص پوست را پوشش دهند
  • رنگ های متنوع داشته باشند
  • اثر مات کننده داشته باشند
  • دوام زیادی روی پوست داشته باشند
  • مقاوم به آب باشند

به علاوه این محصولات نباید آلرژی ایجاد کنند. بنابراین فرمولاسیون آن ها نباید دارای محتویات دارای پتانسیل ایجاد التهاب / حساسیت باشند و در ساخت آن ها از فلزات سنگین مثل سرب استفاده نشود.

نحوه استفاده از کاموفلاژ در گریم کردن

تکنیک کاموفلاژ در گریم کردن شامل ۵ مرحله متوالی است که همه آن ها برای یک کاموفلاژ موفق، مهم هستند:

۱) تمیز کردن

پیش از به استفاده از محصول کاموفلاژ در گریم کردن، باید پوست را به خوبی تمیز کرد. یک تمیز کننده ملایم نیازمند شستشو یا بدون نیاز به شستشو که لایه هیدرو-لیپیدی روی پوست را تغییر ندهد و عملکرد سد لیپیدی را با مشکل مواجه نکند، برای این کار ایده آل است.

راه های از بین بردن تتو
مشاهده

۲) مرطوب کردن

بعد از تمیز کردن پوست و پیش از استفاده از کاموفلاژ در گریم، و به ویژه اگر پوست دچار کم آبی است، بهتر است که پوست با یک کرم ملایم و سب یا یک مایع مرطوب کننده غلیظ، مرطوب شود.

۳) خنثی سازی تغییر رنگ پوست

استفاده از کاموفلاژ در گریم برای خنثی سازی تغییر رنگ پوست به معنی ناپدید کردن تقریبا کامل تغییر رنگ پوست می باشد و برای این کار به رنگی متضاد با رنگ لکه پوستی نیاز دارید. این گام نیز در کاهش میزان ماده کاموفلآژ مصرفی لازم برای پوشاندن لکه به صورت زیر، تأثیرگذار است.

خنثی سازی تغییر رنگ پوست با کاموفلاژ در گریم براساس نظریه رنگ های مکمل انجام می شود: از آن جایی که رنگ های متضاد هم دیگر را خنثی می کنند، رنگ اولیه توسط یک اثر اپتیکی خنثی می شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای زیباتر شدن آرایش عروس

بنابراین کانسیلر مورد استفاده در کاموفلاژ در گریم باید رنگی مکمل با لکه روی پوست داشته باشد و آن را با انگشتان یا یک پد آرایشی روی لکه بمالید.

  • رنگ مرجانی، تغییر رنگ های متمایل به آبی و بنفش را خنثی می کند و بخش هایی از پوست را که دارای رنگ قهوه ای تیره هستند، روشن تر می نماید: تیرگی دورچشم ها، کبودی ها، مویرگ هایی که از زیر پوست مشخص هستند و لکه هایی که دارای رنگدانه زیاد (هایپرپیگمنتاسیون) هستند با این رنگ استتار می شوند.
  • رنگ سبز، تغییر رنگ های قرمز را خنثی می کند: قرمزی پوست، اریتروزیس، روزاسه، هماژیوم صاف، بثورات و جای زخم های اخیر با این رنگ خنثی می شوند.
  • به یاد داشته باشید که بسیاری از محصولات کاموفلاژ، غلظت بسیار زیادی رنگدانه دارند و باید خیلی کم از آن ها استفاده کنید.
تتو خط لب برای چه کسانی مناسب است؟
مشاهده

۴) کاربرد فونداسیون در کامولاژ در گریم:

صرف نظر از اینکه ایراد پوست در کجا است، برای استفاده از کاموفلاژ در گریم، باید ناحیه دارای تغییر رنگ پوستی را با نواحی اطراف که حالت طبیعی دارند، یکپارچه کرد.

  • از یک سایه فونداسیون که نزدیک ترین رنگ را به رنگ پوست دارد، استفاده کنید.
  • بافت فونداسیون را براساس شدن لکه ای که باید پوشانده شود، انتخاب نمایید: فونداسیون های غلیظ که دارای مقادیر بیشتری تز رنگ دانه ها هستند، مثل کرم ها، برای نقص شدید پوستی مناسب می باشند و فونداسیون های مایع که وزن سبکی دارند، برای نقص های پوستی ملایم تا متوسط مناسبند.
  • فونداسیون را از طریق مالیدن آن با انگشتانتان یا با اسفنج استفاده کنید و مرزهای لکه پوستی را با نواحی اطراف که دارای رنگ طبیعی می باشند، با شیبی ملایم یکپارچه کنید.

۵) نشاندن گریم

فونداسیون را با استفاده از یک پودر صورت سبک و غیرقابل نفوذ، سر جایش بنشانید. برای این کار پودر را با استفاده از یک براش آرایشی روی پوست به کار ببرید.

نهایتا، یک محلول احیا کننده را روی مواد مورد استفاده برای کاموفلاژ در گریم اسپری کنید تا مواد  مورد استفاده سرجایشان بنشینند، سطح پوست ناهموار نشود و ظاهر آن طبیعی به نظر برسد. هر مقدار اضافه ای از مواد مورد استفاده برای گریم که روی صورت باقی مانده است، با ملایمت از طریق یگ دستمال کاغذی بردارید.

نکات پس از کاربرد کاموفلاژ در گریم

بعد از پوشاندن نقص های پوستی، می توانید گریم خود را با دیگر محصولات آرایشی که ترجیحا دارای فرمولاسیون مناسب برای پوست حساس باشند، بپوشانید.

در انتهای روز باید گریم از روی صورت یا دیگر بخش های بدن پاک شود. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید که مواد  گریم را به طور مؤثری پاک کند و در عین حال، تعادل پوست را حفظ نماید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.