چگونه براش های آرایشی را بشوییم؟

چرا تمیز کردن براش آرایشی اهمیت دارد؟

ما هر روز از براش ها برای آرایش کردن استفاده می کنیم اما آیا هر روز براش ها را می شوییم؟ باید بدانید که شستن ماهانه براش های آرایشی کافی نیست. دلایل متعددی برای شستن براش آرایشی وجود دارد که در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • به مرور زمان و با استفاده مکرر از براش های آرایشی، باکتری ها روی آن ها تجمع می کنند. هرچه بیشتر براش ها را تمیز کنید، باکتری های مولد آکنه را کمتر روی پوست خود پخش می کنید.
  • علاوه بر باکتری ها، سلول های مرده و چربی پوست نیز روی براش ها تجمع می کنند. این سلول های مرده و چربی ها می توانند سبب منافذ پوست را مسدود کرده که این مسئله سبب ایجاد جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه و آکنه و نیز، ترک خوردن پوست می شود.
  • براش های تمیز مواد آرایشی را بهتر روی پوست توزیع می کنند. حتی بهترین مواد آرایشی در صورت استفاده از براش های کثیف، به صورت ناهمگن روی پوست توزیع می شوند. براش های تمیز، تضمین می کنند که مواد آرایشی به طور یکنواخت تری روی پوست پخش شوند.
  • تمیز کردن مرتب براش های آرایشی سبب می شود که موهای براش ها نرم باقی بمانند و در نتیجه پوست را ملتهب نکنند.
  • براش هایی که به خوبی تمیز شوند، بیشتر عمر می کنند و بنابراین لازم نیست که براش های محبوبتان را به سرعت تعویض کرده و البته پول بیشتری بابت خرید براش های جدید خرج کنید.

تمیز کردن براش آرایشی هر چند مدت یکبار لازم است؟

تمیز کردن براش آرایشی دور چشم

به دلایلی که در بالا گفته شد، متخصصان پوست و مو پیشنهاد می کنند که شما باید هر براش آرایشی، به ویژه براش های فونداسیون و کانسیلر را حداقل هر ۷ تا ۱۰ روز تمیز کنید. اگر براش برای به کارگیری مواد آرایشی روغنی مورد استفاده قرار می گیرد باید هر هفته تمیز شود زیرا زودتر کثیف می شود.  برای براش های دیگر مطابق زیر عمل کنید:

  • براش های مورد استفاده در اطراف چشم باید حداقل هر دو ماه یک بار شسته شوند.
  • تمامی براش های دیگر باید حداقل ماهی یکبار شسته شوند.
تفاوت عطر و ادکلن و اسانس در چه چیزی می باشد
مشاهده

چگونگی تمیز کردن براش آرایشی 

تمیز کردن براش آرایشی کار چندان سختی نیست. روش های متوعی برای این کار وجود دارد که و می توانید در YouTube نیز تعداد زیادی فیلم آموزشی در این باره ببینید اما بهتر است که نظر متخصصان را در این باره جویا شوید. در این مقاله ما روش هایی را برای شستن براش آرایش به شما معرفی می کنیم که برگرفته از نظر متخصصان پوست و مو و آرایشگران حرفه ای هستند.

چه زمانی باید براش ها و پدهای آرایشی را تعویض کنید؟

اگر شما از از براش های آرایشی به خوبی استفاده کنید، می توانید سال ها آن ها را نگه دارید. هر وقتی که هم براش ها دیگر برای پوست شما مناسب نبودند، آن ها را دور نیاندازید زیرا می توانید از آن ها به عنوان قلموی نقاشی استفاده کنید!

زمان تعویض براش های آرایشی به میزان استفاده و نحوه نگه داری شما بستگی دارد، اما زمانی که موهای براش شروع به دو شقه شدن یا ریختن کردند یا اینکه براش بو گرفت، باید براش آرایشی را تعویض کنید. در مورد پد آرایشی هم همینگونه است و هر وقت که بافتش فرسوده شود و بو بگیرد باید تعویض شود. برای افزایش طول عمر براش های خود باید جای براش های آرایشی را هر ماه یک بار تمیز کنید.

 

از دست ندهید: چگونه از برس پاکسازی استفاده کنیم؟

 

همچنین اگر موهای براش ها تیز شدند و شما را غلغلک می دادند، معنی اش این است که زیادی از براش استفاده کرده اید و باید آن را تعویض کنید. البته می توانید از کلاهک هایی که برای محافظت از سر براش ها طراحی شده اند استفاده کنید تا عمر براش افزایش یابد.

کاهش عمر باتری
مشاهده

چه ابزارهایی برای تمیز کردن براش آرایشی نیاز هست؟

انواع بسیار زیادی از محصولات تخصصی برای تمیز کردن براش آرایشی در بازار موجود هستند و بسیاری از آن ها به صورت اسپری به فروش می رسند. روش بهتر برای شستن براش آرایش، استفاده ار محلول های شستشوی براش آرایش است. زمانی که می خواهید سریعا از یک رنگ دارای پایه سربی به یک رنگ دارای پایه روغنی بروید، این محلول ها کمک زیادی به شما می کنند. اکثر آرایشگرهای حرفه ای از محلول های شستن براش استفاده می کنند.

تمیز کردن براش آرایشی با اسپری

بسیاری از آرایشگرهای حرفه ای و کسانی که هر روز آرایش می کنند، از صابون دستشویی و مایع ظرفشویی برای شستن روزانه براش ها استفاده می کنند. این شوینده ها از یک سو برای تمیز کردن براش آرایشی به اندازه کافی ملایم هستند و از سوی دیگر، دارای ترکیباتی مثل دترجنت ها هستند که چربی ها را به راحتی از روی براش های آرایشی می شویند.

اگر می خواهید براش های آرایشی خود را ضد عفونی کنید، از الکل استفاده نکنید زیرا باقیمانده های آن روی براش می تواند سبب التهاب پوست شود. یکی از موادی که برای این منظور پیشنهاد می شود، روغن درخت چای است که مواد ترکیبات ضدمیکروبی طبیعی است.

هر یک از محلول های شستن براش آرایش و هر یک از شوینده های دیگری که برای این منظور استفاده می شوند، برای پاک کردن نوع خاصی از مواد آرایشی از روی براش مناسب تر هستند. برای مثال، صابون های قالبی برای پاک کردن مواد آرایشی چرب مثل کانسیلرها، رژلب ها و فونداسیون ها از براش ها و پدهای دارای جنسی های مصنوعی و سنتزی مناسب تر هستند. همچنین، صابون دستشویی مایع تنها چیزی است که تمامی رنگ ها را از پد ها می شوید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود که از یک صابون قالبی استفاده کنید.

رفع تشنگی در ماه رمضان و توصیه هایی برای این ماه
مشاهده

تمیز کردن براش آرایشی با صابون

در هنگام تمیز کردن براش آرایشی ، استفاده از دستکش ها و فرچه های مخصوص برای این کار می تواند به پاک کردن کوچکترین باقیمانده های مواد آرایشی از میان بافت براش کمک کند. این ابزارها به گونه ای طراحی شده اند تا رنگ دانه ها را نیز از روی براش ها و پدها بردارند.

آموزش گام به گام تمیز کردن براش آرایشی

در این بخش، به شما آموزش می دهیم که چگونه براش های خود را تمیز کرده و بشویید. برای شستن پدهای آرایشی نیز می توانید از همین مراحل پیروی کنید.

تمیز کردن سریع با اسپری

۱- یک اسپری تمیز کننده براش آرایشی را چند بار از زوایای مختلف روی براش اسپری کنید ولی همواره سر براش را پایین نگه دارید تا محلول اسپری شده به چسب نگهدارنده موهای براش نرسد و آن را خراب نکند.

۲- براش را روی یک پارچه یا حوله تمیز بچرخانید تا رنگدانه های نشسته روی آن پاک شوند.

۳- اجازه دهید براش ها روی یک سطح صاف، با هوا خشک شوند.

شستشوی سریع براش های آرایشی با یک محلول شستشوی براش

تمیز کردن براش آرایشی

۱- یک کاسه کوچک را با یک لایه نازک از محلول شستن براش آرایش پر کنید (اگر محلول خیلی غلیظ است، مقدار حتی کمتری از آن را داخل کاسه بریزید).

۲- نوک براش را به درون محلول فرو کنید.

 

از دست ندهید: روتین پوست چیست؟

 

۳- خیلی آرام براش را روی یک دستمال حوله ای تمیز یا یک حوله میکروفیبر عقب و جلو کنید تا تمامی مواد آرایشی چسبیده به آن جدا شوند و براش کاملا تمیز شود.

۴- براش را روی یک سطح صاف بگذارید تا با هوا خشک شود.

شسشوی کامل براش آرایشی با آب و صابون

۱- سر براش را به سمت پایین بگیرید. شیر آب را باز کرده و آن را ولرم کنید. نوک موهای براش را خیس کنید. نباید آب به محل چسبیدن موها به براش برسد زیرا این کار سبب فرسوده شدن چسب نگهدارنده آن ها شده و موهای براش خیلی زود می ریزند و نیاز به تعویض براش پیدا می کنید. همچنین، اگر دسته براش چوبی باشد، مجاورت با آب سب فرسودگی آن می شود. بنابراین براش ها را کاملا درون آب نیاندازید و آن ها را با آب داغ نشویید.

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری
مشاهده

۲- مقداری از شوینده مد نظر خود (مثل صابون دستشویی یا مایع ظرفشویی) را روی پد آرایشی (یا حتی کف دست خود) بریزید و نوک موهای براش را درون صابون بچرخانید تا کاملا آغشته به کفش شده و مواد آرایشی پاک شوند. اگر از صابون قالبی استفاده می کنید، خیلی آهسته براش را صابون بمالید تا موهای آن کفی شود.

۳- به آهستگی موهای براش آرایشی را فشار دهید تا آب و شوینده از لا به لای آن ها خارج شوند.

۴- مجددا سر براش را به همان شکل قبلی آب بکشید (سر براش به سمت پایین باشد). از آب داغ استفاده نکنید.

۵- خیلی آهسته موهای براش را بفشارید تا آب از میان آن ها خارج شود و براش ها را جایی قرار دهید تا با هوا خشک شوند.

۶- براش ها را روی یک دستمال حوله ای یا حوله معمولی بخوابانید. می توانید آن ها را به گونه ای لبه میز قرار دهید که سر براش از لبه میز بیرون بزنند تا هوا از همه طرف در میان موهای براش گردش کند.

۷- اگر می خواهید براش سریع تر خشک شود، آن را در مقابل یک پنکه قرار دهید. به هیچ وجه از سشوار استفاده تکیند زیرا سبب خشک شدن بیش از حد براش ها می شود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.