لباس های زمستانی

چگونه از لباس زمستانی نگه داری کنیم؟

نگه داری از لباس زمستانی در کنار خرید لباس زمستانی باید انجام بپذیرد تا بتوانید زمستانی خوب را پشت سر بگذارید، پس بهتر خواهد بود تا با طرز نگه داری این نوع لباس ها بیشتر آشنا شوید پشم از الیاف محبوب در فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با دیگر الیاف ها گرما و دوام بالایی را دارد و می تواند از نفوذ سرما تا میزان زیادی جلوگیری کند از این رو با ورود به فصل پاییز و نزدیک شدن به سرما باید از لباس های تابستانی خود خداحافظی کنیم و به سراغ لباس زمستانی و پشمی برویم. از آن جایی که جنس بیشتر لباس های زمستانی پشمی است و با توجه به حساس بودن الیاف این نوع لباس ها در صورت مراقبت نادرست از آن ها امکان آسیب دیدنشان بسیار زیاد است. معمولا پلوور ها و ژاکت های پشمی در صورتی به ‌خوبی نگهداری نشود، ممکن است به ‌سرعت از هم باز شده و گشاد و خراب ‌شوند . بنابراین لازم است تا برای افزایش عمر لباس های پشمی بعضی نکات اولیه را رعایت نمایید.

ما در این بخش برای شما موارد مهمی را درباره نگه داری لباس پشمی ذکر می کنیم از این رو شما با مطالعه این بخش اطلاعات مناسبی را درباره نگه داری لباس های پشمی به دست می آورید.

شستن لباس زمستانی

 

در این مطلب می‌خوانید:

نکات مهم در نگه داری از لباس زمستانی و پشمی

* از آویزان کردن لباس های پشمی ظریف بر روی چوب لباس اجتناب کنید و برای نگه داری آن ها بهتر است تا ان ها را تا  شده و در کمد نگهداری نمایید.

* بهتر است تا محلن گه داری از لباس زمستانی خنک و بدون رطوبت باشد.

* برای رفع بوی بد و نگه داری از لباس زمستانی در انباری می توانید لابه لای لباس ها، بوگیر و یا صابون های قالبی معطر قرار دهید.

* بهتر است تا از تا زدن شال‌های پشمی خود خودداری کنید و برای نگه داری آن ها را دور یک لوله مقوایی یا استوانه پلاستیکی بپیچانید.

* لباس های پشمی را قبل از جمع آوری برای استفاده مجدد بهتر است بشویید و کثیف جمع آوری نکنید.

* بعد از شستشوی برای نگه داری از لباس زمستانی بهتر است تا لباس ها را از طناب آویزان نکنید

نگهداری لباس پشمی

 

نکات مهم در شستشو و خشک کردن لباس زمستانی

بهتر است که در شستشوی لباس ها با توجه به الیافی که دارند به نکات توصیه شده در بر چسب لباس ها توجه کرد و توصیه های آن را جدی گرفت بگیرید تا لباس های پشمی شما تغییر رنگ و یا تغییر سایز ندهند.

 

از ریختن مواد شوینده زیاد بپرهیزید

بهتر است برای نگه داری از لباس زمستانی آن ها با مواد شوینده کمی بشویید و در صورتی که لباس هایتان زیاد کثیف نیستند از ماشین لباسشویی یا مواد شوینده زیاد استفاده نکنید فقط کافیست تا برای شست و شوی این نوع لباس ها آن ها به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه در تشت آب سرد که مقداری مواد شوینده در آن حل شده قرار دهید. توجه داشته باشید تا دمای آب زیاد نباشد زیرا باعث تغییر شکل و سایز لباس می شود علاوه بر این موارد بهتر است تا از چنگ زدن لباس های پشمی بپرهیزید و برای رفع کثیفی و نگه داری از لباس زمستانی قسمت های کثیف شده را با ملایمت مالش دهید.

چرت زدن در طول روز و نکاتی برای بهبود کیفیت استراحت در طول روز
مشاهده

 

تنظیم درجه ماشین لباسشویی در درجه بسیار پایین

مناسب ترین نوع الیاف پشمی برای شستن در ماشین لباسشویی معمولا الیافی هستند که بسیار کلفت تر و ضخیم تر از سایر لباس های پشمی هستند و امکان شست و شو با دست را ندارند از این رو باید برای شستشوی این نوع درجه ماشین لباسشویی را روی کم تنظیم کنید و دمای آب را پایین قرار دهید تا آسیبی به بافت لباس ها وارد نشود.

لباسهای زمستانی

از چلاندن لباس های پشمی بپرهیزید

از آن جایی که بافت و نوع الیاف لباس های پشمی بسیار حساس است از این رو بایستی پس از شستشوی این نوع لباس زمستانی و برای خشک شدن سریع آن از چلاندن و فشار دادن آنها خودداری کنید زیرا به بافت آن آسیب میزنید بهترین کار برای گرفتن آب و نگه داری از لباس زمستانی قرار دادن آن ها درون یک سبد و یا این آن ها را داخل یک حوله بزرگ بپیچید تا آب لباس جذب حوله شود.

 

از آویزان کردن لباس پشمی بر روی شومینه و شوفاژ پرهیزید

آویزان کردن لباس های پشمی خیس ممکن است که باعث شل شدن و کش آمدن بافت لباس شود از این رو بیشتر افراد برای خشک مردن لباس های پشمی از شومینه و شوفاژ و بخاری استفاده می کنند که این کار نیز باعث  تغییر حالت و آسیب به پشم می شود. از این رو پهن کردن لباس های پشمی بر روی یک سطح صاف و به دور از نور مستقیم خورشید بهترین کار برای خشک کردن این دسته از البسه ها می باشد.

آبرسانی پوست در فصل سرما
مشاهده

 

استفاده از اتوی بخار برای اتو کردن لباس زمستانی

معمولا بعد از شستن لباس ها ممکن است تا مقداری چروکیده شوند معمولا اتو بخار مناسب ترین روش برای از بین بردن چروک لباس های پشمی است فراموش نکنید که قبل از اتو حتما بین اتو و لباس از یک پارچه مرطوب استفاده کنید تا گرمای اتو باعث تغییر حالت و آسیب نشود تا بتوانید به خوبی عمل نگه داری از لباس زمستانی را انجام دهید

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.