چند مدل مانتو دخترانه بهاری

برای انتخاب پوششی که مناسب فضاهای خارج از منزل باشد معمولا از مانتو یا روپوش استفاده می‌شود. انتخاب مانتو یا روپوش با توجه به سلیقه فرد مشخص می‌شود. کوتاه و بلند بودن، سایز و رنگ مانتو در انتخاب آن نقش مهمی دارد. مانتو مهم‌ترین استایلی است که به چشم می‌آید. بنابراین مدل‌های متنوع و زیادی برای انتخاب آن وجود دارد.

مانتو یا به صورت آماده خریده شده یا دوخته می‌شود. برای دوخت مانتو از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پارچه‌هایی مثل ریون، حریر، فاستونی، نخی، کرپ، ویسکوز و کتان مورد استفاده ترین پارچه‌‌‌های مانتویی برای فصل بهار هستند.

بعد از انتخاب جنس پارچه، به سراغ رنگ می‌رویم. رنگ پارچه تاثیر مهمی در پوشش و شخصیت شما دارد و با توجه به محیط‌های گوناگون انتخاب می‌شود. مثلا زمانی که تصمیم دارید برای دانشگاه یا محل کار مانتو بخرید حتما جنسی را انتخاب کنید که راحت باشد و چروک نشود. این پارچه‌ها چون خاصیت اتو پذیری بالایی دارند برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند.

رنگ‌ها در دوره‌های مختلفی ترند می‌شوند. مثلا در فصل بهار رنگ‌های شاد و پاستلی بیشتر طرفدار دارند و در زمستان رنگ‌های تیره در لباس‌ها دیده می‌شود. به طور کلی رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای از رنگ‌هایی هستند که کثیفی را نشان نمی‌دهند و کاربرد بیشتری برای محیط کار و دانشگاه دارند.

برای جلوگیری از یکنواختی رنگ‌های تیره می‌توانید از اکسسوری‌های تزئینی در کنار آن استفاده کنید تا استایل متفاوت و متنوعی داشته باشید. ساعت، کیف و کفش رنگی، دست بندهای سنگی هر کدام به نحوی استایل شما را متفاوت می‌کنند.

چگونه مثل مدل های ویکتوریا سکرت به نظر برسید
مشاهده

در این مطلب می‌خوانید:

مدل‌های مانتو بهاری

در فرهنگ عامیانه فارسی واژه اسپرت را بسیار شنیده‌اید. اسپرت که به معنی پوشاک ورزشی می‌باشد در فرهنگ ما به معنی پوششی راحت و ساده است. این نوع مانتوها بسیار کاربردی هستند و قابلیت استفاده در محیط‌های مختلف را دارند. مانتوهای سبک اسپرت طراحی خاصی ندارند اما می‌شود با انتخاب رنگ‌های مناسب جذابیت آن‌ها را افزایش داد.

در طراحی مانتوهای اسپرت، معمولا آن را فیت یا گشاد می‌دوزند. این مدل مانتوها با دکمه یا بند در جلو بسته می‌شوند و دارای جیب هستند. البته جیب‌ها انواع مختلفی دارند که باتوجه به جنس پارچه و مدل انتخابی دوخته می‌شوند. مانتوهای اسپرت مدل‌های متنوعی دارند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

مانتو اسپرت دانشجویی

استایل مانتوهای دانشجویی به گونه‌ای است که به راحتی با مقنعه و شلوار جین ست می‌شود. خیلی راحت و خنک است و بافت ضخیمی ندارد. بسیار مناسب روزهای پرکار دانشگاه است. برای طراحی مانتو اسپرت می‌توانید از پارچه‌های خال خالی، راه راه عمودی و افقی و گلدار استفاده کنید. معمولا برای دوخت پارچه‌های رنگی بدون طرح زمینه از برش‌های اندامی استفاده می‌کنند. اما اگر پارچه دارای حاشیه یا طرح زمینه باشد بهتر است از برش استفاده نکنیم چون به چشم نمی‌آید.

مانتو جین اسپرت

مانتوهای جین یکی از اصلی ترین استایل‌های اسپرت را می‌سازند. استایل جین خیلی خوب با لباس‌های دیگر ست می‌شود و با کوچک ترین خلاقیتی تنوع جالبی را ایجاد می‌کند. مانتو جین با تی شرت و شلوار جین به صورت جلو باز یا جلو بسته هماهنگ می‌شود.

مدل لباس و استایل های آدری هپبورن
مشاهده

مانتو ورزشی( اسپرت)

مانتوهای ورزشی یا اسپرت، مانتوهایی هستند که بیشتر مناسب کوه نوردی، پیاده روی و … هستند. معمولا برای انتخاب ست‌های ورزشی تمام ست را هم رنگ انتخاب کنید و از چند رنگ کردن آن پرهیز کنید. مانتوی ورزشی جنس نرم و لطیفی دارد و با زیپ در جلو بسته می‌شود یا جلوباز است و با بند بسته می‌شود.

مانتوهای مجلسی بهاری

مانتوهایی که برای مجالس و موقعیت‌های رسمی طراحی می‌شوند معمولا پارچه‌های خاصی را دربرمی‌گیرند. استفاده از پارچه‌هایی با طرح گیپور گلدار، تور گلدار و لمه یکی از مشخص ترین ویژگی‌های مانتو بهاره است. طراحان لباس برای طراحی مانتو از ایجاد برش‌ها و طرح‌هایی روی یقه و آستین استفاده می‌کنند و معمولا این تغییرات بیشتر ترند شده است.

برای خرید مانتو مجلسی یا دوخت آن جنس پارچه با توجه به فصل انتخاب می‌شود. فاکتور مهمی که در هنگام دوخت مدنظر قرار می‌گیرد اندازه گیری و بررسی اندام است. بعد از باید به سراغ انتخاب رنگ برویم. معمولا برای انتخاب مناسب ترین رنگ باید به ته رنگ پوستتان توجه کنید. از جمله پارچه‌های با کیفیت می‌توان به حریر، فاستونی، شانتون، ریون، ساتن، ابریشم، پرادا، فیونا، کتان، فاستونی و کرپ اشاره کرد که مانتو مجلسی زیبا و شیکی را می‌توانید بدوزید.

خیلی از مانتوهای مجلسی سنگ دوزی شده هستند و تزئیناتی را روی آستین، دور مچ یا دور یقه می‌دوزند. حجم تزئینات روی مانتو به سلیقه فرد و رنگ پارچه بستگی دارد. قبل از دوخت مانتو و خرید پارچه به فاکتورهای انتخابی خود دقت کرده و آن‌ها را بررسی کنید. می‌توانید با یک طراح لباس یا خیاط مشورت کنید تا با اطمینان نتیجه مطلوبی به دست آورید.

تاریخچه برند مشهور ترک دیفکتو
مشاهده

امیدواریم از مطلب امروز رضایت داشته باشید و نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.