تا عید نوروز ۹۹ پوستی شاداب داشته باشید پاکسازی پوست سریع در خانه

بدون شک انسان ذاتا طرفدارو خواهان زیبایی است. زیبایی ظاهری تاثیر شگفت انگیزی در اعتماد به نفس هر فردی دارد، بدون اعتماد به نفس زندگی ما دچار مشکل خواهد شد. داشتن پوستی شاداب، صاف و یکدست تاثیر فوق العاده ای در زیبایی ظاهری هر شخصی دارد. داشتن پوستی شاداب و صاف دغدغه ی بسیاری از خانم ها و حتی آقایان است. برای داشتن پوستی شاداب و صاف نیاز به تغییر سبک زندگی و مراقبت از پوست می باشد. پاکسازی پوست یکی از راهکارها برای داشتن پوستی شاداب و صاف است. ما در این مقاله روش های پاکسازی پوست و سریع ترین راه پاکسازی پوست را به شما معرفی می کنیم.

 

پاکسازی پوست سریع در خانه تا عید نوروز

  • تغییر سبک زندگی

جدا از اینکه برای داشتن پوستی شاداب، استفاده از انواع مرطوب کننده ها،آبرسان ها، لوسیون ها، کرم پودر…تاثیرگذار است، تغییر سبک زندگی برای رسیدن به پوستی شاداب و صاف بسیار ضروری است. چراکه با قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض باد و طوفان، رطوبت، داشتن رژِیم غذایی نا سالم نمی توان انتظار داشت که پوستی شاداب و صاف داشته باشید. هیچ کرم پودری، هیچ عمل جراحی، هیچ روش ارگانیک نمی توان جایگزین سبک زندگی برای داشتن پوستی شاداب شد. از این رو برای اینکه بتوان پوستی شاداب و صاف داشت بایستی در کنار مراقبت های پزشکی و استفاده از انواع روش های پاکسازی پوست سبک زندگی را تغییر داد، تحر ک زیاد، ورزش و رژیم غذایی سالم تاثیر شگفت انگیزی در شادابی پوست خواهد داشت.

آشنایی با کاربردی ترین ابزار های اصلاح ابرو
مشاهده

پاکسازی پوست در خانه

  • پیشگیری بهتر از درمان است

همیشه پیش گیری بهتر از درمان بوده است. استفاده مرتب و روزانه از کرم ضدآفتاب چه در روز های ابری چه غیرابری حتما موثر خواهد بود. استفاده از کرم ضدآفتاب پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند و از تیره و کدر شدن پوست جلوگیری می کند.

 

  • محافظت از پوست

پوست یکی از اعضای اصلی صورت بوده و تغییرات در زیبایی آن به سرعت مشخص می شود. اولین قدم برای محافظت از پوست این است که شما نوع پوست خود را بشناسید و از روش درستی برای پاک سازی پوست استفاده کنید. لایه برداری و پاک سازی پوست هفته ای یک بار باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود، و باعث می شود پوست شما شاداب و صاف باشد.

 

  • مرطوب نگه داشتن پوست

رطوبت مناسب پوست نیز تاثیر زیادی در شادابی پوست دارد. پوست خشک باعث تیرگی و کدر شدن پوست می شود. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست و شادابی پوست ضروری است.

 

  • پاکسازی پوست با بخور صورت

بخور صورت سریع ترین راه پاک سازی صورت است. این روش بدون هزینه بوده و باز کردن منافذ بسته ی صورت بسیار مناسب است. با باز شدن منافذ پوست انواع جوش های سر سیاه و آلودگی های پوستی از بین می رود. شما برای داشتن پوستی شاداب می توانید این کار را هفته ای دو بار انجام دهید. برای این کار حوله ای بر سر خود انداخته و صورت خود را برابر بخور قرار دهید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زیر حوله بمانید تا پوست شما کاملا خیس شود. سپس از تونرصورت ( برای تعادل ph صورت ) و از مرطوب کننده ی صورت استفاده کنید. این کار باعث می شود منافذ پوست باز شود و شما پوستی شاداب و جذاب داشته باشید.

  • شست و شوی روزانه پوست با عسل

خواص عسل برای پوست بسیار شگفت انگیز است. عسل علاوه بر خاصیت روشن کنندگی پوست، در حفظ رطوبت پوست بسیار موثر است. شما می توانید به جای استفاده از شست وشو دهنده های پوست از عسل به طور روزانه برای شست و شوی پوست استفاده کنید . عسل همچنین سریع ترین راه پاک سازی پوست است، به این ترتیب که شما می توانید از عسل به عنوان ماسک پوست استفاده کنید، لایه ی نازکی از عسل را روی پوست کشیده و بعد از چند دقیقه آن را بشویید، این کار تاثیر زیادی در شادابی پوست خواهد داشت.

بهترین ریمل ابرو
مشاهده

پاکسازی پوست در خانه

  • استفاده از شکر برای پاکسازی پوست

شکر به عنوان یک لایه بردار یک روش سریع برای پاکسازی صورت است. برای این کار دو قاشق غذاخوری از شکر را به حالت پودر درآورید و سپس نصف آب یک لیمو و کمی آب به آن اضافه کنید تا به حالت خمیری به خود بگیرد. آن را روی پوست صورت بمالید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس صورت خود را بشوئید. این روش باعث باز شدن منافذ بسته ی صورت شده و باعث شادابی و جذابیت پوست می شود.

 

  • استفاده از آرد گندم به منظور روشن شدن پوست

آرد گندم را با مقداری آب یا گلاب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس آن را روی پوست صورت بمالید تا خشک شود و سپس آن را با آب بشوئید.

 

  • پوست خود را با روغن بادام ماساژ دهید

استفاده از روغن بادام برای کاهش چین و چروک صورت و روشن و جوان شدن پوست بسیار موثر است، چراکه روغن بادام با داشتن اسید های چرب غیراشباع و مواد معدنی زیاد باعث روشن شدن و مرطوب شدن پوست می شود. برای این کار روغن بادام را روی پوست صورت بمالید و به مدت چند دقیقه صورت را ماساژ دهید و سپس آن را بشوئید. با انجام این کار به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته بعد از مدتی پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

پاکسازی پوست در خانه

  • ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش تیرگی رنگ پوست بسیار موثر است. برای این کار یک برگ گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و ژل آن را بگیرید و آن را روی پوست خود بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس صورت خود را بشوئید.

  • پاکسازی صورت با ماست

ماست به علت داشتن اسید لاکتیک بالا برای روشنی و سفیدی پوست بسیار موثر است. می توانید ماست را به صورت خالی و یا ترکیبی از عسل به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. ماسک ماست روش سریع برای پاک سازی صورت است. با استفاده مداوم از این ماسک می توانید پوستی شاداب و جذاب داشته باشید.

نحوه استفاده از هایلایتر
مشاهده

 

  • پاکسازی پوست صورت با جوش شیرین  

جوش شیرین یک راه سریع برای پاکسازی پوست صورت است. جوش شیرین با باز کردن منافذ بسته ی پوست آلودگی های پوستی را از بین می برد و همچنین با تنظیم PH  پوست باعث شادابی و جوانی پوست می شود. دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست حاصل شود. این خمیر را روی پوست خود مالیده و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و بعد از ۵ دقیقه با آن ولرم بشوئید. استفاده از این ماسک هفته ای یک بار موثر است.

پاکسازی پوست در خانه

  • پاکسازی پوست صورت با تخم مرغ

استفاده از سفیده ی تخم مرغ به دلیل داشتن خواصی برای شفاف سازی و جوان سازی پوست عالی است. استفاده از سفیده ی تخم مرغ به عنوان یک ماسک برای باز کردن منافذ بسته ی پوست روشی سریع برای پاک سازی صورت است. برای تهیه ی این ماسک سفیده ی تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند، سپس به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید، سپس با آب نصف لیمو مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود بمالید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشوئید. استفاده از این ماسک هفته ای یک الی دو بار موثر خواهد بود.
برای تهیه ی ماسک تخم مرغ می توانید سفیده ی تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری بادام زمینی پودر شده و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.