نحوه استفاده از هایلایتر

استفاده از هایلایتر برای روح بخشیدن به صورت الزامی است. هیچ آرایشی بدون یک هایلایت نهایی کامل نیست. از آن جایی که این روز ها خیلی از سلبریتی ها از صورتشان را هایلایت می کنند، رقابتی سخت هم بین شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و هم بین آرایشگرهای حرفه ای و متخصصان زیبایی برای توسعه تکنیک های جدید هایلایت کردن صورت ایجاد شده است.

با وجود اینکه هایلایت ها توان این را دارند که چگونگی انعکاس نور از سطح صورت را به کلی تغییر داده و ظاهر حالت کلی صورت را به کلی دگرگون سازند، ولی هایلایت کردن استادانه صورت خیلی کار راحتی نیست و نیازمند دانش و مهارت بالایی است.

همچنین انتخاب مواد آرایشی برای هایلایت کردن صورت از میان انبوه فرمولاسیون ها و برندهای مختلف موجود در بازار نیز چالش بزرگی است. چه بخواهید یک درخشش تابستانی ملایم روی صورتتان ایجاد کنید یا اینکه همانند یک بازیگر هالیوود چهره تان را بسیار باشکوه کنید، باید روش استفاده از هایلایتر را بدانید؛ خواه هایلایتر کرم باشد یا پودر یا هر چیز دیگری.

نحوه استفاده از هایلایتر

هایلایت کردن صورت می تواند کاری بسیار ظریف باشد. اگر از هایلایتر در بعضی بخش های صورتتان خیلی استفاده کنید، یک درخشش غیرطبیعی در صورت شما ایجاد می شود که ممکن است صورت شما را شبیه به صورت یک مرد بسیار لاغر کند که هیچ کس دوست ندارد به غیر از مناسبت هالووین خودش را آن شکلی کند!

بیشتر بخوانید: تکنیک های جالب نحوه آرایش و انتخاب رژ گونه

نکته ای که در روش استفاده از هایلایتر وجود دارد این است که باید از کمترین میزان آن در نواحی خاصی استفاده کنید تا درخشش صورتتان طبیعی به نظر برسد. در ادامه این مقاله روش استفاده از هایلایتر را به شما می آموزیم تا مجبور به آزمون و خطاهای وقت گیر، هزینه بر و خسته کننده نشوید.

برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟
مشاهده

ابزارهایی که برای هایلایت کردن صورت نیاز دارید

شما برای یادگیری روش استفاده از هایلایتر، علاوه بر لوازم آرایشی معمول خود به کانسیلری که یک سایه روشن تر از تن پوستتان باشد، یک براش آرایشی پرموی سایه چشم و یک هایلایتر که می تواند به صورت کرم، مایع یا پودر باشد، نیاز دارید.

آماده سازی

روش استفاده از هایلایتر به این صورت است که ابتدا باید صورتتان را پیش از مالیدن مقدار زیادی از مواد آرایشی روی آن، آماده سازی کنید. بنابراین پیش از هایلایت کردن باید با استفاده از یک مرطوب کننده و پرایمر، زمینه را برای ساخت فونداسیون صورتتان فرآهم کنید. سپس فونداسیون مورد نظر خود را استفاده نمایید تا سطح پوستتان صاف و یکنواخت شود. توجه داشته باشید که فونداسیون مایع نسبت به فونداسیون پودری، سطح پوست را صاف تر می کند.

کار بعدی که باید انجام دهید، این است که برجستگی های صورتتان را با یک سایه کمی تیره تر از پوستتان کانتورینگ کنید تا شکل کلی صورتتان ایجاد شود و بخش های هایلایت شده، بهتر مشخص شوند. اکنون باید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر را به صورت افقی و نقطه نقطه روی پیشانی خود، زیر چشمان و زیر چانه خود بزنید و سپس با استفاده از یک پد آرایشی، آرا با بخش کنید. مرحله بعدی در این روش استفاده از هایلایتر، درخشان کردن پوست است.

بخش هایی که باید هایلایت کنید

در هر روش استفاده از هایلایتر، برای اینکه پوستتان درخششی طبیعی داشته باشد، باید بخش های خاصی را هایلایت کنید. شما باید بخشی از پوستتان را هایلایت کنید، که در حالت طبیعی نور، بیشتری نور را از صورتتان باز تاب می کند.

استفاده از چندین لایه هایلایتر روی قسمت فوقانی گونه ها و زیر کمان ابرو، سبب می شود که این قسمت ها بیشتر به چشم بیایند. یک خط نازک روی پل بینی، نه تنها آن را نازک تر نشان می دهد، بلکه حالت بینی را بسیار زیباتر می کند.

تفاوت تونر صورت با سرم
مشاهده

برای اینکه لب هایتان برجسته تر به نظر بیاید، کمی هایلایتر روی مرز فوقانی لب بالایی خود استفاده کنید. استفاده از کمی هایلایتر روی چانه سبب می شود که لب زیری نیز ظاهری برجسته تر پیدا کند. در یک روش استفاده از هایلایتر، می توان چشمان خمار را بازتر و صورتتان را سرحال تر نشان داد. مقدار بسیار کمی در دو نقطه کوچک در زیر گوشه داخلی چشمتان و کمی هم در وسط پلک بالایی شما، چشمانتان را بازتر و شما را سرحال تر نشان می دهد.

روش استفاده از هایلایتر مایع

در این بخش، روش استفاده از هایلایتر مایع را به شما آموزش می دهیم. هایلایتر مایع ابزاری عالی برای هایلایت کردن سریع صورت است. این ابزار هایلایت کردن نه تنها بسیار جمع و جور است، بلکه ظرف پیچی هایلایتر مایع سبب می شود که خیلی سریع بتوانید با استفاده از آن صورت خود را هایلایت کنید.

در این روش استفاده از هایلایتر، بعد از اینکه فونداسیون صورت خود را تکمیل کردید و کانتورینگ را انجام دادید، با استفاده از مقدار کمی از یک پودر نیمه شفاف، ماده مورد استفاده برای کانتورینگ را روی صورت خود بنشانید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، سبب می شود تا کرم براق کننده، بهتر به پوست شما بچسبد.

هایلایتر مایع را روی بخش هایی از صورتتان را که می خواهید برجسته کنید بکشید و سپس با استفاده از یک پد معمولی، یک براش نرم یا حتی نوک انگشتان خود، هایلایتر را پخش کنید. بسیاری از هایلایترهای مایع برای استروبینگ که نوع پیشرفته ای از هایلایت کردن است، هم عالی هستند.

روش استفاده از هایلایتر پودری

استفاده از هایلایتر
استفاده از هایلایتر پودری

در این بخش شما را با روش استفاده از هایلایتر پودری آشنا می کنیم. اگر می خواهید هر روز درخشش ملایمی به صورتتان ببخشید، هایلایتر پودری، انتخابی عالی است. زمانی که فونداسیون صورت خود را استفاده کردید، می توانید با استفاده از یک براش، کمی هایلایتر پودری روی گونه ها، چانه، بینی و پیشانی خود بمالید.

روش های خانگی برای درمان جای جوش ها
مشاهده

نکته کلیدی در این روش استفاده از هایلایتر، این است که باید هایلایتر را به صورت لایه لایه استفاده کنید تا بتوانید کنترل بیشتری روی درخشش پوست داشته باشید. به این صورت که ابتدا یک لایه را تکمیل نمایید و در صورتی که درخشش مورد نظرتان ایجاد نشد لایه بعدی را روی آن پیاده کنید و به همین ترتیب ادامه دهید که به درخشش مورد نظر خود برسید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنزه کننده ها

از آن جایی که این روش استفاده از هایلایتر، در هایلایت کردن برجستگی های صورت شما ملایم تر از روش هایلایتر مایع است، سبب می شود که آرایش شما خیلی غلیظ به نظر نیاید. بافت نرم هایلایتر پودری، صورت را باطراوت و بدون زاویه نشان می دهد.

از چه براش هایی برای هایلایت کردن استفاده کنیم؟

استفاده از هایلایتر
براش برای استفاده از هایلایتر

تنها دانستن روش استفاده از هایلایتر پودری برای اینکه هایلایت خوبی روی صورتتان ایجاد کنید، کافی نیست، بلکه باید براش مناسب برای این کار را انتخاب کنید. وقتی که می خواهید با استفاده از هایلایتر پودری، صورت خود را هایلایت کنید، نمی توانید از هر براشی که می خواهید استفاده کنید و تنها چندین براش آرایشی معدود برای این کار مناسب هستند.

یک براش پودری استاندارد دارای اندازه متوسط سبب پوشش ملایم و یکنواخت پوست با پودر هایلایتر می شود. همچنین با استفاده از یک براش زاویه دار کابوکی (Kabuki) می توانید هایلایتر را به صورت دقیق تری روی پوست بمالید. با این حال، بعضی از آرایشگرهای حرفه ای ترجیح می دهند تا از یک براش پودری بادبزنی استفاده کنند زیرا شکل آن به گونه ای است که نواحی بزرگتری از پوست مثل پیشانی و گونه ها را با تنها با چندین حرکت، هایلایت می کند و در عین حال می توان از آن برای ایجاد خطوط هایلایت نازک مثل هایلایت های بینی یا ابروها استفاده کرد.

روش استفاده از هایلایتر دارای فرمولاسیون کرم

استفاده از هایلایتر
استفاده از هایلایتر کرمی

در آخرین بخش از این مقاله آموزشی، با روش استفاده از هایلایتر دارای فرمولاسیون کرم آشنا می شوید. فرمولاسیون کرم از هایلایترهای پودری و مایع غلیظ تر است و بنابراین رنگدانه های بیشتری دارد و به همین دلیل، برای هایلایت های سنگین تر، مناسب می باشد.

چرا باید درمان لبخند لثه ای را جدی گرفت؟
مشاهده

با این حال، باید مراقب باشید که خیلی از کرم استفاده نکنید زیرا سبب ایجاد درخششی غیرطبیعی در صورت می شود. شما می توانید در انی روش استفاده از هایلایتر، از انگشتانتان یا پدهای آرایشی برای پخش کردن تدریجی هایلایتر تا رسیدن به درخشش مطلوب، استفاده کنید. اگر می خواهید درخشش بعضی از بخش های صورت، کمی بیشتر باشد، می توانید از این روش استفاده از هایلایتر همراه با روش های دیگر مثل پودر یا مایع استفاده کنید.

اشتباهاتی که باید در استفاده از هایلایتر از آن ها اجتناب کنید

صرف نظر از اینکه کدام روش استفاده از هایلایتر را انتخاب می کنید، نکات ظریفی در هایلایت کردن صورت وجود دارند که اگر آن ها را رعایت نکنید، نه تنه صورتتان زیباتر نمی شود، بلکه حالتی مصنوعی و مرده به خودش می گیرید.

هیچ وقت از هایلایتری که بیش از ۲ سایه، روشن تر از پوست شماست استفاده نکنید زیرا سبب ایجاد درخشش غیرطبیعی روی صورت شما می شود. به یاد داشته باشید کانسیلرهای گرم با سایه های طلایی و برنزی و کانسیلرهای سرد با سایه های نقره های و سفید، تطابق دارند.

هرگز هایلایتر را در بخش تحتانی گونه ها استفاده نکنید. هیچ وقت از مقدار زیادی هایلایتر استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید ظاهری بسیار براق داشته باشید. هرگز نوری را که قرار است پس از هایلایت کردن، تحت آن قرار بگیرید، فراموش نکنید. برای مثال اگر می خواهید در یک روز ابری و با نور ملایم بیرون بروید، می توانید از هایلایتر براق تری مثل یک کرم استفاده کنید ولی اگر هوا آفتابی است، از یک هایلایتر دارای درخشش کمتر مثل یک هایلایتر پودر استفاده کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.