ملاک‌های عمل بینی موفق

ملاک عمل بینی موفق به چند دسته ی مختلف تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. جراحی رینوپلاستی یا عمل بینی یکی از معروف‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌های پلاستیک است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. بینی‌ها قابل تغییر شکل، اندازه، و زاویه هستند. همچنین از طریق این عمل می‌توانید برجستگیها تورفتگی‌ها و سایر نقایص ممکنه بینی خود را تغییر دهید. روزانه زنان و مردان زیادی در سراسر جهان تحت عمل زیبایی بینی قرار می‌گیرند. این عمل جراحی اغلب ظاهر صورت فرد را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

با این حال جراحی زیبایی بینی همیشه تنها به دلایل زیبایی انجام نمی‌شود؛ از این عمل جراحی برای اصلاح ناهنجاری‌های ساختاری در بینی نیز استفاده می‌شود: مثلاً افرادی که مشکلات تنفسی دارند. آبریزش و سینوزیت، چرکی مزمن و حتی خروپف را می‌توان از طریق جراحی زیبایی بینی که معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود برطرف کرد.

ملاک عمل بینی موفق

 

هفت ملاک عمل بینی موفق :

هدف از عمل بینی ایجاد جذاب‌ترین و طبیعی‌ترین نتیجهٔ ممکن است تا سایر ویژگی‌های صورت شما را تکمیل کند. گاهی اوقات جراحی زیبایی بینی با به حداقل رساندن انسداد راه هوایی بینی به بهبود تنفس بیمار کمک می‌کند. در همه موارد دستیابی به بهترین نتیجه کاربردی و زیبایی شناختی ویژگی بارز جراحی بینی است.

درمان سیاهی دور چشم
مشاهده

بیشتر بخوانید: هر آنچه که از جراحی زیبایی بینی لازم است بدانید

یک عمل بینی موفق می‌تواند تغییرات چشمگیری در موارد زیر ایجاد کند:

  •  نسبت آن با باقی اجزای صورت
  •  عرض بینی و برجستگی‌های قابل مشاهده
  • اندازه، شکل و موقعیت سوراخ بینی
  •  افتاده و برآمدگی نوک بینی
  • تقارن سوراخ‌های بینی

 

هر دو روش رینوپلاستی باز و بسته با انجام برش‌هایی انجام می‌شود و به جراحی اجازه می‌دهد به آرامی پوستی را که استخوان‌ها و غضروف بینی را پوشانده بالا ببرد و امکان دسترسی به تغییر ساختار بینی را فراهم می‌کند.

سپس پوست با دقت بر روی چهارچوب بینی تازه ایجاد شده به به عقب کشیده می‌شود تا ظاهری جدید و زیبا ببینی بدهد.

ملاک عمل بینی موفق

ملاک عمل بینی موفق به تفکیک

تقارن

قرن‌ها تقارن صورت با چهره، مقاومت در برابر بیماری‌ها و ژنتیک نسبت مستقیم داشته است. هدف دستیابی به تقارن بیشتر صورت بیشتر مد نظر بیمارانی است که به دنبال هستند. حفظ تقارن بینی و صورت در جراحی زیبایی بینی ضروری است.

تنفس

هنگامی که بحث بینی به میان می‌آید؛ فرم و عملکرد کاملاً در هم تنیده شده‌اند. طبق مقاله‌ای، از ۱۳۰ هزار بیمار ای که سالانه تحت عمل بینی قرار می‌گیرند، بیشترشان با تنفس از راه بینی بعد از عمل مشکل دارند. دلیل این امر این است که جراح گاهی اوقات غضروف زیادی را در حین عمل بینی از بین می‌برد و باعث می‌شود طرفین بینی هنگام استشاق از بین بروند. رینوپلاستی های امروزی و مدرن با تراشیدن ظریف‌تر و نازک‌تر بینی و تأکید بر ایجاد ساختار قوی‌تر بینی، از این عارضه جلوگیری می‌کنند. عمل موفق بینی یا باعث بهبود توانایی بیمار در تنفس آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود، و یا اینکه شرایط تنفسی قبل از عمل بیمار را تغییر نمی‌دهد.

زگیل در کودکان
مشاهده

بدون جای زخم

رینوپلاستی ای موفق است و تمام ملاک عمل بینی موفق را داراست که شکل ظاهری بینی را بعد از عمل زیباتر و بهتر کرده باشد. هدف از عمل‌های زیبایی صورت این است که نتایج عمل زیباتر از قبل باشند، پس در صورتی که جای زخم باقی بماند عمل زیبایی به عنوان یک عمل ناموفق شناخته می‌شود.

اولین و مهمترین قدم برای پیشگیری از به وجود آمدن عوارض ناخواسته مانند زخم قابل مشاهده روی بینی، انتخاب جراح پلاستیکی است که دارای گواهی پزشکی، و با تجربه باشد.

نیازی به عمل مجدد نباشد

در بسیاری از رینوپلاستی ها نتیجهٔ بعد از عمل بسیار زیبا می‌شود اما در بعضی از موارد، بیماران گزارش‌هایی از نتایج نامطلوبی مانند افتادن بینی، تنفس سخت، اسکلت بد شکل بینی و بینی‌ای با ظاهری غیر طبیعی، داده‌اند.

متأسفانه این مشکل نادر نیست. در حقیقت تخمین زده شده است که بین ۵ تا ۱۵ درصد بیمارانی که عمل زیبایی بینی داشته‌اند، نیاز به عمل جراحی دوباره دارند. برخی از بیماران فقط به تغییرات و عمل جزئی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به عمل‌های کامل‌تر و سخت‌تر نیاز دارند.

عمل بینی موفق آن عملی است که توسط جراح زیبایی با تجربه انجام شود و در اولین عمل نتیجهٔ زیبا و مطلوبی داشته باشد و نیاز به عمل مجدد نباشد، همچنین نتیجهٔ بعد از عمل باید بدون تغییر در سال‌های بعدی نیز باقی بماند.

ملاک عمل بینی موفق

ظاهر طبیعی بینی ملاک عمل بینی موفق

بینی عمل شده باید بعد از عمل، طبیعی و زیبا به نظر برسد، در غیر این صورت بینی ظاهر و نتیجه‌ای غیر طبیعی دارد که آشکار است بینی عمل شده است.

شایع ترین علل سرگیجه و راه درمان
مشاهده

تیغهٔ بینی نباید بیش از حد تراشیده شود، نوک بینی نباید خیلی بالا باشد، سوراخ‌های بینی نباید خیلی بزرگ باشند. قسمت جلوی بینی نباید مانند مداد به نظر برسد؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نوک بینی بیش از حد نازک شود.

بینی عمل شدهٔ غیر طبیعی توجه دیگران را به خودش جلب می‌کند. در حالی که بینی عمل شدهٔ طبیعی همانطور که زیبا به نظر می‌رسد و صورت را زیباتر می‌کند، توجه دیگران را نیز جلب خودش نمی‌کند.

تطبیق و هماهنگی اعضای صورت

چشم‌ها ممکن است مانند پنجره‌هایی برای روح باشند، اما هیچ چیز در هماهنگی اعضای صورت مانند بینی نامتناسب اختلال ایجاد نمی‌کند. نقص در چنین عضو برجستهٔ صورت توجه ناخواسته را به خود جلب می‌کند و می‌تواند به اعتماد به نفس آسیب برساند. خوشبختانه، فقط یک تغییر جزئی می‌تواند چهره را زیباتر کند و اعتماد به نفس را افزایش دهد.

یک جراح موفق بینی دو جنبه را در نظر می‌گیرد: ۱. ظاهر بینی و ۲. ظاهر کلی صورت بیمار، با در نظر گرفتن این جوانب جراح می‌تواند عملی مطلوب‌تر با ظاهری طبیعی را برای بینی انجام دهد و باعث کاهش احتمال نیاز مجدد به عمل در سال‌های بعدی می‌شود.

رضایت بیمار

بینی زیبا و جذاب ملاک عمل بینی موفق

در گذشته، جراحان زیبایی روش‌هایی که مورد پسند عام و معروفیت بیشتر و جهانی را داشتند دنبال می‌کردند و با آن روش‌ها بیمارانشان را عمل می‌کردند. بعضی اوقات، این روش‌ها منجر به ویژگی‌های ظاهری مشترک در بین بیماران بعد از عمل می‌شد. خوشبختانه جراحان از این روش‌ها دیگر استفاده نمی‌کنند. یک جراح متخصص با تجربه و خوب برای هر بیمار با توجه به شکل کلی صورتش روش عمل بینی آن بیمار را انتخاب می‌کند تا به نتیجه‌ای خاص و مطلوب و مورد پسند بیمارش برسد.

کاهش وزن : روش های ساده و فوق العاده برای کم کردن وزن
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.