مراحل آرایش

الف تا ی آرایش صورت و زیرساز آرایش قسمت دوم

در مقاله قبلی با زیر سازی آرایش صورت آشنا شدید اکنون نوبت به معرفی مراحل آرایش صورت می رسد . اگر می خواهید به وسیله آرایش کردن بر جذابیت های چهره خود بیفزایید همراه ما باشید تا آرایشی بی نقص و کامل را فرا گیرید .

مراحل آرایش صورت در چند قدم

 الف اصلاح فرم و افزودن رنگ به پوست صورت

پس از تثبیت کانسیلر و فوندیشن ها بر روی پوست نوبت به اصلاح فرم صورت و افزودن رنگ به پوست می شود .به همین منظور می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل آرایش

۱.از یک برنزه کننده استفاده کنید .

در گام ابتدایی مراحل آرایش صورت با استفاده از برنزه کننده ها به تنهایی و یا همراه با رژگونه برنزه شدن رنگ پوست و حجم دهی به گونه ها بپردازید.شما می توانید از پودر برنزه کننده استفاده نکرده و تنها از رژ گونه برای اصلاح فرم و رنگ صورتتان استفاده کنید .در صورت استفاده از برنزه کننده از یک براش نرم آرایشی که دارای موهای کوتاهی می باشد استفاده کنید تا بتوانید برنزه کننده را به خوبی بر روی پوست صورت خود پخش نمایید .چنان چه پس از استفاده از برنزه کننده ظاهر پوستتان تیره شد آن را با کمی پودر مات کننده نرمال کنید .در صورت استفاده هم زمان از برنزه کننده و رژ گونه آن را از خط رویش مو یا بالای پیشانی ،داخل فرو رفتگی های گونه و زیر فک اعمال کنید .در صورت استفاده از برنزه کننده به تنهایی و بدون استفاده از رژ گونه این ماده را در نواحی از پوست (بالای گونه ها، پیشانی، قوس بینی و چانه )که تحت تاثیر نور مستقیم خورشید قرار دارد استفاده کنید .

 ۲.رژ گونه مد نظرتان را انتخاب کنید

رژ گونه ها هم همانند سایر محصولات آرایشی انواع مختلفی دارند و در اشکال مختلفی هم چون پودر ،کرمی و ژله ای به فروش می رسند .افراد دارای پوست چرب می بایست از رژ گونه های پودری و افراد دارای پوست خشک از رژ گونه های کرمی استفاده کنند .رژ گونه های ژله ای نیز دارای دوام بیشتری بوده و مناسب برای پوست های معمولی می باشند .چنان چه رنگ پوستتان روشن است رژ گونه صورتی کم رنگ و هلویی مناسب شماست .

راهنمای کامل تشخیص عطر اصل از تقلبی
مشاهده

در صورت متوسط بودن تناژ رنگ پوستتان رنگ های هلویی،صورتی و بنفش ملایم برایتان مناسب است و در نهایت اگر پوست تیره ای دارید از رژگونه هایی با تناژ گلبهی، نارنجی، قرمز و برنز استفاده کنید .برای اعمال رژ گونه در مراحل آرایش بر روی پوست خود به نوع آن توجه کنید .رژ گونه های پودری توسط براش های مخصوص و رژ گونه های کرمی و ژله ای را می توانید با استفاده از نوک انگشتان به پوستتان اعمال کنید.رژگونه زدن را با یک زاویه مشخص، از ابتدای گونه شروع کرده و تا شقیقه ها ادامه دهید.شما با استفاده از رژ گونه می توانید به صورتتان فرم داده و آن را به اصطلاح کانتورینگ نمایید . اما برای کانتورینگ صورت به وسیله رژ گونه و یافتن مکان مناسب برای اعمال رژ گونه به موارد زیر توجه کنید :

  • چنان چه صورت گردی دارید برای لاغر نشان دادن صورتتان لپ های خود را به سمت داخل کشیده و سپس به فرو رفتگی های ایجاد شده در گونه رژ گونه بزنید و آن را تا شقیقه ها ادامه دهید .
  • در صورتی که فرم صورت شما به شکل مربع است رژ گونه را در بالای گونه ها اعمال کرده و آن را تا سمت خط رویش موها امتداد دهید و در آن جا محو نمایید.
  • اگر صورت شما دارای فرم کشیده می باشد برای کاهش کشیدگی صورت رژ گونه را به بالای گونه ها بزنید و در همان جا آن را محو کرده و به سمت شقیقه ها ادامه ندهید .در نهایت با استفاده از پودر یا اسپری تثبیت کننده از، از بین رفتن و محو شدن رژ گونه و برنزه کننده جلوگیری کنید .

ب- آرایش چشم ها

مراحل آرایش

اکنون زمان آرایش چشم ها فرا رسیده است .انجام مراحل آرایش صحیح چشم ها می تواند در افزایش جذابیت چهره شما نقش بسزایی داشته و چشمان شما را جادویی ،زیبا و درخشان نماید .

۱.از پرایمر سایه چشم استفاده کنید .

استفاده از پرایمر های سایه چشم سبب هموار شدن سطح پلک و آماده سازی آن برای استفاده از سایه چشم خواهد بود .این محصول به عنوان زیر ساز سایه می تواند در براق نشان دادن سایه و افزایش دوام و ماندگاری آن بر روی پلک های شما تاثیر بسزایی داشته باشد .بدین منظور پرایمر را به سراسر ناحیه ابرو تا خط مژه بزنید .سایه مورد نظر خود را از رنگ های مشابه موجود در پالت سایه انتخاب کرده و با استفاده از کنتراست رنگ ها ظاهری خاص تر به چشم هایتان دهید.اگر قصد دارید تا کاملا طبیعی به نظر برسید از رنگ های خنثی و مقدار زیادی رنگ کرم و قهوه ای استفاده کنید.برای مهمانی های خاص و جشن ها تناژ های چشمگیر نقره ای و طلایی را استفاده کنید و برای مهمانی های خودمانی و دور همی های دوستانه از تناژ های رنگی استفاده کنید .

طبیعی ترین آنتی بیوتیک ها علیه سرماخوردگی
مشاهده

برای برجسته تر نشان دادن چشم های قهوه ای و تیره از رنگ های که با رنگ چشمتان کنتراست دارد مانند رنگ های آبی، سبز یا بنفش استفاده کنید و در صورت داشتن چشم هایی به رنگ آبی از رنگ های مسی و طلایی استفاده کنید. روی کل پلک تان سایه متوسط بزنید و سایه زدن را از خط مژه ها شروع کرده و به سمت ابروها آن را محو کنید. تناژ سایه می بایست نزدیک به رنگ پوست شما بوده و روشن تر و یا تیره تر از آن نباشد برای داشتن آرایشی ساده از سایه های مات و برای آرایش غلیظ از سایه های براق استفاده کنید خطوط اضافی را به وسیله سایه روشن محو کرده و در هنگام سایه زدن  بیشتر به نواحی خارجی چشم تمرکز کنید .اکنون با زدن سایه تیره رنگ به چین پلک ها به آرایش چشم خود بعد داده و سایه را به سمت داخل چشم محو کنید تا شکل > یا < ایجاد شود.برای درشت تر نشان دادن چشم ها از سایه هایی به رنگ سفید و نقره ای برای گوشه داخلی چشم ها استفاده کنید .

مراحل آرایش

۲.ابروهای خود را شکل دهید.

یک مداد ابرو انتخاب کنید که کمی تیره تر از رنگ طبیعی ابرو باشد.

میزان ضخامت و کلفتی ابرو را توسط مداد مشخص کنید و سپس با پر کردن موهای ابرو به وسیله سایه ،مداد و یا ریمل ابرو آن را ضخیم و پر پشت جلوه دهید .

۳.خط چشم

خط چشم ها نیز همانند سایر محصولات آرایشی انواع مختلفی دارند .خط چشم مویی ،ماژیکی ،مایع و مدادی از مهم ترین و پر استفاده ترین خط چشم ها به شمار می روند .شما حتی می توانید از سایه های پودری برای کشیدن خط چشم استفاده کنید .استفاده از خط چشم های مایع بیشتر متداول است و برای کشین خط چشم با نوع مایع آن نیاز به تمر کز زیاد و دستی بدون لرزش دارید .

معرفی 6 تا از بهترین رول ضد تعریق لورآل
مشاهده

برای کشیدن خط چشم به پهنای پلکتان توجه کنید . مراحل آرایش باید با صبر و حوصله انجام پذیرد. پلک پهن نیاز به خط چشم پهن و پلک باریک با خط چشم نازک زیباتر می شود .برای کشیدن خط چشم از انحنای چشم شروع کرده و سپس به سمت بیرونی چشم بروید .خط چشم را می بایست کاملا نزدیک به مژه ها کشیده و برای ایجاد جلوه بیشتر خط بیرونی را پهن کنید .از ترکیب و مخلوط شدن خط چشم با سایه خودداری کنید . با کشیدن خط چشم به شیوه صحیح می توانید بر گیرایی و جذابیت چشم هایتان بیفزایید .کشیدن گوشه چشم در هنگام کشیدن خط چشم کار افراد مبتدی است و انجام آن در دراز مدت سبب بروز چین و چروک زودرس در این ناحیه خواهد شد .

مراحل آرایش

۳.ریمل

پس از کشیدن خط چشم نوبت به ریمل زدن مژه ها می رسد .برای ریمل زدن مژه ها از ریمل های حجم دهنده و بلند کننده و حالت دهنده استفاده کنید .با استفاده از این ریمل های سه کاره مژه های خود را بلندتر و پرتر نشان داده و بر زیبایی چشمان و مژه ها بیفزایید .با استفاده از این ریمل ها دیگر نیازی به استفاده از ابزاری به نام فر مژه نخواهید داشت .ریمل زدن را از زیر مژه ها شروع کرده و به وسیله حرکات زیگزاگی تا انتهای مژه ها ادامه دهید .اگر قصد بزرگ تر نشان دادن چشمانتان را دارید تنها به ریمل زدن مژه های بالایی اکتفا کنید و در غیر این صورت هم مژه های بالا و هم مژه های پایینی را ریمل بزنید .شما حتی می توانید از مژه های مصنوعی برای افزایش جذابیت چشمانتان استفاده کنید .

ج.آرایش لب

اکنون به مراحل پایانی مراحل آرایش نزدیک می شویم .لبان شما آخرین قسمتی است که در آرایش صورت تکمیل می شوند .برای آرایش صحیح لب ها نیز به نکات زیر توجه نموده و مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا لبانی خوش فرم و هیجان انگیز داشته باشید .

ساخت پاک کننده آرایش با مواد طبیعی
مشاهده

۱.لبانتان را مرطوب کنید

برای مرطوب کردن لب و زیر سازی آن قبل از استفاده از رژ لب از بالم های لب و لب لوها استفاده کنید .این کار سبب نرم شدن پوست لب و حجیم نشان دادن لب هایتان خواهد شد .در صورت عدم دسترسی به محصولات نامبرده می توانید از کرم ویتامین آ ،روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنید .

۲.خط لب را بکشید

برای کشیدن خط لب ابتدا به هماهنگی رنگ آن با رنگ رژ لب خود توجه کنید .برای داشتن ظاهری طبیعی تر از رنگ های روشن تر یا تیره تر از رنگ لبانتان استفاده کنید .اکنون با مشخص نمودن محدوده لب ها توسط خط لب خط لب را به دور لب ها بکشید و از محدوده خطوط لب خارج نشوید .شما می توانید با کشیدن خط لب به روی پوست لب دوام رژ لبتان را بیشتر کرده و در صورت لزوم رنگ آن را تیره تر نمایید .

۳.رژ لب بزنید

خوب اکنون نوبت زدن رژ به لب ها رسیده است .انواع مختلف رژ لب ها را می توانید بدین منظور استفاده کنید .رژ لب های مایع ،جامد و پودری در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.برای استفاده از رژ لب های مایع از برس های داخل آن استفاده کنید و رژهای جامد را می توانید مستقیما به پوست لبانتان اعمال کنید .رژ لب های پودری را نیز با براش های مخصوص رژ لب به لبانتان بزنید .در نهایت با زدن برق لب بر روی لب ها مراحل آرایش خود را تمام کرده و جلوه ای خاص و دلنشین با حجمی فوق العاده به لب هایتان هدیه کنید .

مراحل آرایش صورت به اتمام رسید در اینجا می توانید مجددا از اسپری تثبیت کننده برای تثبیت آرایشتان استفاده کنید و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید .

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.