مد و فشن

نگاهی بر مد و فشن دهه ۶۰ میلادی

مد و فشن یکی از پدیده هایی است که از سالیان دراز در بین همه جوامع وجود داشته و تا به امروز نیز ادامه دارد تنوع بالای مد با توجه به نگرش ‌های اجتماعی، فرهنگ‌ ها و جوامع مختلف همیشه متفاوت بوده است. بیشترین تاثیر مد در عرصه تولید در بخش ‌های طراحی پوشاک و زیورآلات است که طراحان بسیاری در این زمینه ها فعالیت می کنند.

طراحان مد و زیبایی با پیش بینی تمام سلیقه ها سعی در طراحی یک طرح بسیار زیبا و عامه پسند دارند ان ها همیشه تلاش می‌کنند تا لباسی که طراحی می‌کنند تابعی از زیبایی و دل‌انگیزی باشد. از این رو برای طراحی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، الگوها و سبک‌ها استفاده می کنند.

نگاه بر مد و فشن دهه ۶۰

در بین سال های گذشته اگر بخواهیم به یکی از سال‌ های متفاوت در صنعت مد و فشن اشاره کنیم باید نگاهی به مد و فشن سال ۱۹۶۰ میلادی داشته باشیم زیرا با توجه به رنگ‌های بولد و طرح‌های جذاب، لباس‌های این دوران تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین لباس‌ها شده است. طراح های این دهه سرشار از ایده های خلاق و زیبا بود به طوری که بسیاری از طراحان مد و فشن امروزه از آن‌ها الهام می‌گیرند. بیشتر طراحان مد و فشن دهه ۶۰ را دوران انقلاب در صنعت مد و زیبایی می شناسند.

ویژگی های مد و فشن دهه ۶۰ میلادی

یکی از فاکتور‌ های مهم در صنعت مد دهه ۶۰ میلادی طرح ‌های بولد است این طرح ها که بسیار متنوع نیز هستند توانسته بودند تا در آن زمان در کنار رنگ ‌های متنوع و شاد، ظاهری چشمگیر و منحصر بفرد را به زنان ببخشند.

تاریخچه برند دیور
مشاهده

در طراحی های دهه ۶۰ مهم ترین چیز انتخاب رنگ ها و تنوع آن ها بود که به عنوان اصلی ترین موضوع برای خانم ها اهمیت داشت زیرا خانم های دهه ۶۰ میلادی از پارچه های بسیار خوش رنگ و یک رنگ بیشتر استقبال می کردند.

در بین لباس های زیبایی که در این دهه طراحی می شد یکی دیگر از مد‌های مورد علاقه زنان جوراب شلواری‌های رنگی بود. که از این جوراب شلواری های رنگی برای استفاده دامن یا پیراهن‌های کوتاه بسیار مورد توجه قرار می گرفت در میان انواع رنگ هایی که وجود داشت رنگ‌های زرد، نارنجی و بنفش از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای جواب شلواری دهه ۶۰ میلادی به حساب می‌آمدند.

مد و فشن

یکی دیگر از مد‌های دهه ۶۰ میلادی  بوت های شیک و سفید رنگ بود که مناسب ترین کفش برای فصل‌های سرد سال به شمار می رود و زنان زیادی از این بوت ها استقبال می کردند. با توجه به گستردگی طراحی دیگر بوت اما همچنان بوت های بلند زیر زانوی سفید به عنوان یکی از ترند‌های آن دوران بود که زنان آن را معمولا به همراه دامن کوتاه به تن می‌کردند.

استایل های خاص مد و فشن در این دوره

بانوان دهه ۶۰ میلادی را با چتری هایشان می شناسند از این رو و با توجه به طراحی های خاص و فوق العاده دهه ۶۰ میلادی در میان انواع مدل های مو، مدل موی چتری و مو‌های پوش داده شده هنوز هم محبوبیت خود را در میان زنان دارند. در کنار مدل موهای متنوع و جالب نوع آرایش صورت نیز بسیار متنوع بود زنان دهه ۶۰ میلادی را بیشتر با چشم‌های بزرگ، لب‌های بی رنگ، سایه‌های مات، خط چشم دنباله دار…  می شناسند  معمولا اگر تابلو های آن زمان را ببینید این نوع آرایش را در مد‌های آرایشی آن سال‌ها می توانید در چهره تک تک آن ها مشاهده کنید.

رنگ مو های مناسب فصل پاییز
مشاهده

از ان جایی که زیبایی چشم ها برای خانم های دهه ۶۰ میلادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود از این رو برای درشت نشان دادن چشم هایشان از ریمل‌های حجم دهنده استفاده می‌کردند و به کمک سایه‌های رنگی چشم هایشان را بسیار زیبا جلوه می دادند. با توجه به اهمیت زیبایی چشم ها تمام تلاششان را برای زیبا نشان دادن چشم ها انجام می دادند و برای باقی صورت شان از رنگ ‌های مات استفاده می‌کردند تا همان طور که گفتیم تمرکز از روی چشم هایشان برداشته نشود.

مد و فشن

ترندهای خاص مد و فشن دهه ۶۰ میلادی

یکی از برترین مد های دهه ۶۰ تنوع در طراحی جواهرات بود در واقع به عقیده بیشتر طراحان جواهرات در دنیا جواهراتی که در دهه ۶۰ میلادی مد شد، با جواهرات سال‌های قبل از آن کاملا متفاوت بود و این تنوع باعث شد تا بیشتر خانم ها از این نوع جواهرات استقبال نکنند زیرا جواهرات مروارید و فلزی بزرگ کم کم جای خودش را به  جواهراتی از جنس پلاستیک با طرح‌های هندسی و رنگ‌های روشن و به سبک پاپ آرت، جایگزین داده بود. این طرح بیشتر در میان طراحان و هنرمندان طرفدار داشت.

 

این روزها از موهای پف‌دار و حجیم تا خط چشم‌های گربه‌ای و لب‌های بی‌رنگ استایل سلبریتی‌ها را تغییر داده  و می توان به جرات گفت که بیشتر سلبریتی های دنیا به یاد دهه ۶۰ میلادی برای شرکت در مراسم ها و رویداد های بزرگ رو به استایل آرایش صورت و مو به سبک دهه ۶۰ میلادی  آورده اند و این نوع مد و فشن مجددا به دنیای مد امروزی  بازگشته است و با استقبال بسیاری بالایی نیز روبه رو شده است.

برند عطر و ادکلن جیوانچی
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.