فواید شگفت انگیز ماسک تخم مرغ برای مو

ماسک تخم مرغ از طبیعی ترین راه ها برای داشتن موهای شاداب و سالم است، موهایی سالم مهم ترین نیاز همه افراد است امروزه استفاده بیش از انواع مواد آرایشی و اتو و سشوارها می توان گفت که موها دیگر شادابی خودد را ندارند و این مواد آرایشی شیمیایی باعث نازک تر شدن و در نهایت ریزش مو می شود. ریزش مو و نازک شدن مو برای خانم و اقایان بدترین کابوسی است که اتفاق می افتد اما درمان آن در مراحل اولیه ریزش بسیار ساده تر از زمان وخامت آن است.

امروزه راه کارهای زیادی برای درمان ریزش و یا پرپشت کردن مو وجود دارد که به عقیده بیشتر متخصصان رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از مواد معدنی و انواع پروتئین ها و ویتامین ها مناسب ترین راهکار برای رهایی از این وضعیت است ما در این بخش به فواید ماسک تخم مرغ در تقویت مو می پردازیم با ما همراه باشید تا نکات و اطلاعات مهمی را در این باره کسب نمائید.

 

معمولا اصلی ترین پایه و اساس داشتن موهای سالم مصرف انواع پروتئین های گیاهی و پروتئین های موجود در لبنیات و انواع گوشت ها است. معمولا عمده پروتئین مورد نیاز بدن را می توان در گوشت مرغ ، ماهی سالمون، ماست چکیده و همچنین منابع گیاهی مثل لوبیاها، دانه ها و آجیل ها به وفور یافت و با توجه به نیاز بدن برای رشد و تقویت مو مصرف این مواد می توانند تا حدود زیادی مشکلات ریزش مو را به حداقل برسانند.

 

در میان انواع مواد غذایی مفید برای مو، مصرف تخم مرغ و به ویژه زرده تخم مرغ که سرشار از مواد مغذی و پروتئین هایی مانند بیوتین، فولات، ویتامین A و ویتامین D است می تواند مناسب ترین ماده برای تقویت مو باشد زیرا به گفته بیشتر متخصصان مو در یک زرده تخم مرغ دقیقا همان مواد مغذی موجود می باشد که برای داشتن موی سالم و درخشان به آن نیاز است .

تفاوت عطر و ادکلن و اسانس در چه چیزی می باشد
مشاهده

از دیرباز استفاده از تخم مرغ و مخصوصا زرده که غنی از ویتامین‌هایی مفید برای محکم کردن ریشه مو و تقویت ان است مورد توجه افراد زیادی بوده است ماسک تخم مرغ علاوه بر این که موها را در برابر آسیب مقاوم‌تر می کند برای رطوبت رسانی موهای خشک نیز بسیار مفید است.

فواید بی نظیر ماسک تخم مرغ برای مو

 

مقاوم کردن مو در برابر آسیب

ویتامین ها و املاح معدنی موجود در زرده تخم مرغ و ماسک تخم مرغ باعث حفظ موها در برابر آسیب ها می شود. زرده تخم مرغ با دارا بودن ویتامین A و E، فولات و بیوتین به رشد و سلامت موها کمک می کند. مصرف  مرغ با داشتن مقدار مناسبی آهن برای تولید سلول های جدید بدن بسیار اهمیت دارد. زیرا با توجه به تحقیقاتی که در مورد ارزش غذایی تخم مرغ صورت گرفته است هر زرده تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی آهن می باشد.

 

رشد سریع موها 

با استفاده از ماسک تخم مرغ ویتامین های موجود در زرده تخم مرغ باعث رشد سریع موها می شود از این رو مالیدن موضعی زرده تخم مرغ به پوستِ کفِ سر باعث انتقال این ویتامین ها به ریشه موها می شود و این باعث رشد موهای بیشتر و ریزش کمتر می شود.

 

رفع شوره سر

با توجه به ترکیباتی که در زرده تخم مرغ  وجود دارد  ماسک تخم مرغ برای رفع شوره سر بهترین انتخاب است از این رو ترکیب زرده با روغن یاس بنفش هندی که در مبارزه با شوره سر موثر عمل میکند می تواند ترکیبی عالی برای رفع این معضل در افرادی که دچار شوره هستند باشد.

راه های از بین بردن خط خنده
مشاهده

جلوگیری از ریزش مو

با توجه به وجود پروتئین در زرده تخم مرغ و ضرورت آن در تقویت موها استفاده از تخم مرغ چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک ترکیب فوق العاده را برای تقویت موی سر می سازد در افرادی که دارای موهای خشک هستند باید بگوییم که زرده تخم مرغ رطوبت مورد نیاز مو و پوست سر را تامین می کند و از این باعث تقویت ریشه های مو در برابر ریزش می شود .

پیش گیری از سفید شدن زودرس مو

معمولا سفید شدن مو عارضه ای است که افراد ممکن است در هر سنینی با آن مواجه شوند از علت های سفید شدن مو در افرادی که سن آن ها کمتر است می توان به مشکلات تغذیه ای و در سایر خانم ها استفاده بیش از حد از محصولات رنگ مو اشاره داشت . از این رو تخم مرغ برای مو با خاصیت عالی خود و با ترکیب با روغن های طبیعی، مثل روغن نارگیل، گزینه خوبی برای تقویت رنگ طبیعی موها به شمار می رود

درخشندگی مو

یکی از خاصیت های بسیار مهم زرده تخم مرغ نرم کردن مو و رفع زبری و فری موها است که علاوه بر این موارد زرده تخم مرغ میتواند باعث درخشندگی موها نیز بشود. بسیار از نرم کننده های گیاهی امروزه حاوی مقادیر زیادی زرده تخم مرغ هستند زیرا همان طور که گفتیم استفاده از زرده تخم مرغ بعنوان نرم کننده و ماسک تخم مرغ به احیای درخشندگی طبیعی مو کمک خواهد می کند کرد.

 

 

چگونه از با زرده تخم مرغ یک ماسک برای موهادرست کنیم

با توجه به اهمیت مو در زیبایی امروزه برای رسیدگی به موی سر انواع گوناگونی از روشهای تقویتی و درمانی وجود دارد و برای همین هم مراکز زیایی بسیاری در این عرصه فعایت می کنند اما بیشتر افراد برای رفع مشکلات پوستی و رفع ریزش مو و مشکلاتی از این قبیل به سراغ روشهای ساده‌تر و ارزان‌تر می روند

با این 8 روش از سرماخوردگی جلوگیری کنید
مشاهده

ما در این قسمت ساده ترین ماسک های تقویت مو را برای تان آموزش می دهیم.

 

طرز تهیه انواع ماسک تخم مرغ

 

ماسک ها نقش زیادی را در زیبایی بخشیدن و سلامت پوست دارند ماسک ها با توجه به ترکیباتی که دارند مناسب ترین و در عین حال ارزان ترین راه برای رفع مشکلات پوست و مو می باشد

 

ماسک مناسب برای رفع ریزش و تقویت مو

زرده تخم مرغ با ارزش غذایی بسیار بالا در صورت ترکیب با سایر مواد عالی می تواند که از بروز مشکلات پوستی تا حدود زیادی پیشگیری کند و در بسیاری از موارد نیز باعث درمان شود

 

مواد مورد نیاز ماسک تخم مرغ

 

زرده تخم مرغ  یک عدد

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

مقداری آب

 

برای تهیه ی این ماسک تخم مرغ در یک ظرف مناسب زرده تخم مرغ و روغن زیتون  و آب را ترکیب کرده و هم بزنید تا مواد میکس شوند. زمانی که مواد در هم آمیخته شدند  با استفاده از دستکش و کمک انگشتان ماسک مو را به سرتان بمالید. و سپس یک ساعت صبر کنید تا ماسک به طور کامل در موهای شما جذب شود شما بعد از یک ساعت می توانید تا سرتان را با آب سرد بشویید.

 

 

ماسک با تخم مرغ برای رفع چربی مو

 

آب لیموی طبیعی

زرده تخم مرغ

کلاه پلاستیکی

 

با توجه به خاصیت ضد چربی آب لیمو از این رو در این ماسک تخم مرغ برای از بین بردن چربی بیش از حد مو در یک ظرف پلاستیکی اندکی آب لیمو به یک زرده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید. سپس، این ترکیب را روی تمام تارهای مو بمالید بعد از این که کل موهایتان را به اینمواد آغشته کردید یک کلاه پلاستیکی را تا ۱۵ دقیقه روی سرتان قرار دهید و سپس موها را آبکشی کنید فراموش نکنید که موهایتان را با ـب خیلی گرم شستشو ندهید بعد از این که ماسک از روی موهایتان رفت سر خود را با شامپوی مناسب  شستشو دهید.

نکاتی در مورد انتخاب لباس ورزشی مناسب
مشاهده

 

ماسک تقویت مو

 

زرده تخم مرغ   یک عدد

عسل طبیعی  ۲ قاشق غذاخوری

روغن نارگیل  ۲ قاشق غذاخوری

کلاه حمام

 

عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده سپس در یک ظرف  زرده، عسل و روغن نارگیل را به آرامی مخلوط کنید. و هم بزنید تا تمام ترکیبات میکس شوند سپس مخلوط را روی پوست سر و مو ماساژ دهید این ماسک تخم مرغ بهتر است تا مدت زمان زیادی بر روی سرتان باقی بماند از این رو . یک کلاه دوش را بردارید و موهای خود را بپوشانید. سپس بعد از ۱۲ ساعت موهایتان را با آب ولرم و با استفاده از یک شامپوی ملایم شست و شو کنید.

 

 

 

 

در مورد مزیت های استفاده از ماسک مو و تاثیر آن ها بر روی رشو رفع چربی مو ها باید بگوییم که با توجه به این که نتیجه فواید ماسک تخم مرغ ممکن است تا هفته‌ها طول بکشد از این رو افراد بهتر است تا این روش درمان آسان و ارزان را به جای روش های پر هزینه امتحان کنند و نا امید نشوند تا فواید استفاده از زرده تخم مرغ برای موها خودش را نشان بدهد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.