جوش شیرین و کاربرد آن در زیبایی

جوش شیرین یکی از نام آشنا ترین مواد هایی است که بیشترین کاربرد را در آشپزی و مخصوصا شیرینی پزی دارد. امروزه علاوه بر آشپزی از فواید جوش شیرین می توان در تهیه ماسک های صورت به عنوان یک لایه بردار طبیعی و بدون هیچ ماده شیمیایی استفاده کرد.در واقع این ماده در قلمرو زیبایی هم نقش مهمی ایفا می‌ کند.  از این رو جوش شیرین با دارا بودن خاصیت روشن کنندگی و لایه برداری از پوست می تواند به عنوان ترمیم کننده پوست برای صورت عمل کند.

با توجه به اهمیت زیبایی در بین خانم ها و این که بیشتر خانم ها به جای استفاده از ماسک ها و کرم های شیمیایی به دنبال استفاده از مواد طبیعی هستند از این رو  برای رفع جوش های صورت جوش شیرین باعث خشک کردن جوش ‌ها شده و خواص آنتی ‌باکتریال آن کمک می‌ کند تا از شیوع بیشتر آن روی پوست جلوگیری شود.

این ماده‌ی جادویی و طبیعی کمک‌ می کند تا به روشی کاملا بی‌ضرر به بسیاری از هدف ‌هایی که در زمینه‌ی زیبایی و سلامتی دارید برسید. با توجه به فواید جوش شیرین، می توان از آن به عنوان ماده ‌ای شگفت انگیز برای زیبایی پوست و مو به استفاده کرد.

فواید جوش شیرین
پوست شفاف

در این مطلب می‌خوانید:

مهم ترین فواید جوش شیرین در زیبایی

استفاده به عنوان دئودورانت

در افرادی که دچار تعرق بیشتر در قسمت زیر بغل می شوند فواید جوش شیرین می تواند بسیار تاثیر گذار باشد؛ جوش شیرین در رفع بوی بد تعریق مناسب باشد از این رو در یک ظرف مناسب ۲ قاشق جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر رقیقی شود، بعد از استحمام بعنوان دئودورانت به زیر بغل‌ هایتان بمالید.

به عنوان شامپوی روشن کننده

زمانی که موها را رنگ می کنید موها در انبوهی از مواد شیمیایی اسیر می شوند و حتی با شامپو نیز این مواد از مو ها رفع نمی شوند برای خلاصی موها از توده های انباشت شده بر روی ان بهتر است تا از فواید جوش شیرین بهره ببرید به این منظور مقدار کمی جوش شیرین به شامپوتان اضافه کنید و مانند همیشه از آن استفاده کنید. موهایتان بسیار سر زنده و خوش حالت و براق می شود.

به عنوان سفید کننده‌ی دندان از فواید جوش شیرین بهره ببرید

دندان ها نقش زیادی را در زیباییی صورت افراد دارند از این رو علاوه بر اهمیت ان در بهداشت داشتن دندان های سفید بسیار مهم است بسیاری از افراد با مسواک زدن نیز رنگ دندان هایشان رو به زردی است که بسیار نگران کننده و خجالت اور است اما باید بگوییم که برای رفع این مشکل ترکیب جوش شیرین با ۵ قطره پراکسید هیدروژن و چند قطره آب برای سفید کردن دندان‌ها بسیار عالی است از این رو در ظرف کوچکی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. آن گاه فقط اگر نیاز بود به آن آب اضافه کنید. خمیر بدست آمده را توسط یک مسواک، با رعایت تساوی به دندان ‌هایتان بمالید، و اجازه دهید تا ۵ دقیقه بر روی دندان‌ هایتان باقی بماند.آنگاه با خمیردندان معمولی ‌تان دندان‌ هایتان را بشویید و سپس آبکشی کنید. برای نتایج پایدار رفع جرم دندان، می ‌توانید یکبار در هفته این فرایند را تکرار کنید.

در عرض 5 دقیقه با آرایش بینی تان را خوش فرم کنید
مشاهده
فواید جوش شیرین
سفید شدن دندان با جوش شیرین

فواید جوش شیرین به عنوان لایه بردار

بسیاری از افرادی که از این ماده به عنوان یک لایه بردار استفاده می کننده اطمینان می دهند که با استفاده از فواید جوش شیرین به یک رویه‌سایی عالی و کاملا طبیعی خواهید رسید، به طوری که نیازی به هیچ ماده شیمیایی دیگری نیست. از این رو برای رفع سلول های مرده پوست تنها کافی است مقداری جوش شیرین را با آب در کف دستتان مخلوط کنید و آنرا به صورت تان بمالید.

رفع جوش‌ های سرسیاه 

جوش های سرسیاه از آزار دهنده ترین جوش هایی است که تاثیر بسیار بدی را در چهره افراد دارد  یک راه حل بسیار طبیعی و بدون عارضه شیمیایی وجود دارد که می توانید از شر این جوش ها خلاص شوید از این رو برای از بین بردن جوش‌ های سرسیاه مخلوط یک قاشق چای‌ خوری جوش شیرین با یک فنجان آب مقطر، ترکیبی عالی برای است.

این ماسک کمک می‌کند تا جوش‌های سرسیاه به راحتی خارج شوند. ترکیب را درست کنید و به صورتتان بمالید. روی سرتان یک حوله بیندازید و سرتان را روی یک ظرف آب داغ نگاه دارید. حالا برای فشار دادن جوش‌ها باید دور انگشتان تان دستمالی بپیچید و با فشار ملایمی اینکار را انجام دهید.

فواید جوش شیرین
رفع جوش با استفاده از جوش شیرین

درمان آفتاب سوختگی با جوش شیرین

با توجه به حساسیت پوست قرار گرفتن در مقابل آفتاب می تواند که باعث بروز سوختگی و ایجاد لک های بر روی پوست شود برای رفع آفتاب سوختگی بهتر است تا مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و برای کم کردن سوزش و قرمزی پوست آن را به نواحی از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده بزنید بعد از خشک شدن با آب سرد شستشو دهید. تا رفع کامل سوختگی این کار را ادامه دهید.

بهترین فواید ماسک خاک رس را بشناسید
مشاهده

برطرف کردن بوی بد دهان با جوش شیرین

مطمئنا بیشتر افراد از این که دهان شان بوی بدی را دارد احساس بدی دارند برای رفع این مشکل غرغره دهان با جوش شیرین برای رفع باکتری های بد بسیار کمک کننده است از این رو جوش شیرین را در آب حل کرده و آن را در دهان غرغره کنید تا باکتری های عامل بد بو شدن دهان نابود شوند.

برطرف کردن ترک های پوستی با فواید جوش شیرین

ترک پا یکی از معضلاتی است که بیشتر افراد را درگیر کرده است با شروع فصل سرما بیشتر خانم ها دچار ترک های در قسمت پاشنه می شوند که برای محو کردن ترک های پوستی ‌تان استفاده  کنید. در یک سطل آب گرم و جوش شیرین را بریزید و پای خود را برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید و سپس برای رفع پوست های مرده با استفاده از سنگ پا به آرامی آن ها از کف پای خود پاک کنید بعد از خشک کردن پا از یک لوسیون مرطوب کننده یا روغن نارگیل یا زیتون برای ماساژ کف پا استفاده کنید و بعد یک جفت جوراب بپوشید.

برای درمان لب های تیره

عسل یکی از پرخاصیت ترین مواد طبیعی است که علاوه بر مصرف آن به عنوان ماده خوراکی می تواند به عنوان یک ضماد نیز مورد استفاده قرار بگیرد. بیشتر افراد دچار لب هایی با رنگ تیره هستند که یک راه طبیعی برای بازگشت رنگ طبیعی لب ها استفاده از ماسک عسل و جوش شیرین است. ترکیب حاصل را روی لب های خود اعمال کنید و با انگشتان تان به آرامی ماساژ دهید با توجه به این که عسل و فواید جوش شیرین به خلاص شدن از سلول های مرده پوست از روی لب کمک می کند باعث سفید شدن پوست به طور طبیعی می شوند.

خواص شگفت آور ماسک زردچوبه برای پوست
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.