لیفتینگ پوست و عوارض آن

عوارض لیفتینگ پوست پس از انجام این روش جوانسازی کاملا بدهی است. معمولا با افزایش سن پوست کم کم دچار تغییراتی می شود که این تغییرات در چهره افراد بسیار تاثیر گذار است بروز چین و چروک صورت یکی از این تغییرات است که در این زمان پوست حالت ارتجاعی خودش را از دست می دهد و دچار شلی و چین و چروک می شود. لیفتینگ یکی از روش های جوانسازی پوست صورت است که برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت اعمال می شود معمولا انجام لیفتیگ در خانم ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به آن ها باعث افزایش اعتماد به نفس نیز می شود. زیرا این روش رفع چین و چروک باعث می شود تا چهره فرد ۱۰ الی ۱۵ سال جوان تر به نظر برسد این روش برای خانم های ۶۰ ساله و یا افرادی که دارای چین های بزرگ در پیشانی و پوست افتاده هستند بسیار مناسب است. در عمل لیفتینگ برای رفع چین و چروک صورت برای سفت کردن عضلات صورت چربی اضافی آن را برداشته و با کشیدن پوست صورت و گردن تا حدود زیادی از چروکی پوست کاهش می دهند.

 

معمولا این روش جوانسازی پوست به دو صورت اعمال می شود :

در این مطلب می‌خوانید:

لیفت صورت با جراحی و لیفت صورت بدون جراحی

در روش های بدون جراحی که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی است از تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لایه برداری صورت با لیزر ، لیفت صورت با نخ و هایفوتراپی استفاده می شود .

عوارض لیفتینگ پوست

مهم ترین نکات قبل از لیفتینگ صورت

 

  •  یک روز قبل از لیفتینگ دوش گرفتن را فراموش نکنید
  •  روز انجام لیفتینگ صورت شما باید فاقد هر گونه آرایشی باشد.
  • منع مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، ایندومتاسین، پیروکسیکام، مفنامیک اسید و آسپیرین ۲ هفته مانده به لیفتینگ
  •  اجتناب از استعمال ذخانیات
  •  منع مصرف نوشیدنی های الکلی

 

مهم ترین نکات بعد از لیفتینگ

  •  پرهیز از انجام فعالیت های سنگین تا چند روز بعد از عمل لیفتینگ صورت
  •  جهت کاهش تورم بهتر است تا در موقع خوابیدن، سر بالاتر از بدن قرار گیرد
  •  بهتر است تا از کمپرس سرد برای رفع تورم و خونریزی استفاده کنید
  •  بهتر است تا مصرف آنتی بیوتیک را  بعد از عمل لیفتینگ صورت، به طور مرتب ادامه دهید
  •  از استعمال دخانیات بپرهیزید
  •  از مصرف آسپیرین و برخی از دارو های ضد التهابی خودداری کنید

 

عوارض لیفتینگ پوست

با توجه به این که جراحی لیفت صورت در مقایسه با روش های دیگر جوانسازی پوست بسیار کم ریسک تر از سایر روش ها است از این رو این روش یکی از امن‌ ترین عمل ‌های زیبایی است اما ممکن است در بسیاری از موارد این جراحی برای بسیاری از افراد عوارضی را داشته باشد.

 

احساس درد از عوارض لیفتینگ پوست

در بسیاری از بیمارانی که این نوع جراحی را برای رفع چین و چروک انتخاب می کنند ممکن است که در عوارض لیفتینگ پوست کمی احساس درد داشته باشند که جراح‌ برای تسکین این ناراحتی داروی ضد درد را  تجویز می کند. در صورتی که احساس درد شدید را داشتید بهتر است سریعا به پزشک تان مراجعه کنید

دانستنی های قبل از تزریق کلاژن
مشاهده

 

ایجاد ورم

ممکن است از میزان ورمی که بلافاصله بعد از جراحی لیفت صورت تجربه می‌کنید متعجب شوید، اما دلسرد نشوید. ورم صرفا واکنش طبیعی بدن به جراحی است، و وقتی بدن شروع به درمان و ترمیم خود می‌کند فروکش خواهد کرد. عوارض لیفتینگ پوست، ورم ممکن است بعد از فقط چند روز شروع به خوابیدن کند، هرچند احتمالا همچنان چند هفت بعد از جراحی لیفت صورت‌تان شاهد کمی ورم خواهید بود.

عوارض لیفتینگ پوست

عوارض لیفتینگ پوست و بروز زخم 

در این روش پزشک باید مهارت بسیاری بالایی را در پنهان کردن جای زخم‌ ها داشته باشد معمولا محو شدن جای زخم ممکن است که چند ماه طول بکشد از این رو اکثر زخم‌ های به جا مانده بر روی صورت بر اثر جراحی لیفت بالای خط مو پنهان می ‌شوند.

 

ایجاد کبودی

ممکن است بدن در مقابل تغییراتی که انجام می دهد دچار واکنش هایی شود که یکی از واکنش ها کبود شدن قسمت هایی است که دستک کاری شده است در عوارض لیفتینگ پوست این کبودی جای نگرانی ندارد زیرا اکثر کبودی ‌ها ظرف یکی دو هفته بر طرف می ‌شوند، بسته به نوع پوست بیمار ممکن است تا رفع کامل کبودی و بهبود کامل چند ماه طول بکشد.

 

واکنش به داروی بیهوشی از عوارض لیفتینگ پوست

یکی از شایع ترین عوارض لیفتینگ پوست در روش بیهوشی احساس حالت تهوع است که باید بگوییم این حالت یک عارضه‌ی جانبی چند ساعت بعد از لیفتینگ به طور کامل از بین می ‌رود.

 

 

سروما

یکی از عوارض لیفتینگ پوست سروماست. بسیار ممکن است که بعد از جراحی زیر بافت ها مایع خونابه ای به شکل کیست یا کیسه حاوی آب در زیر پوست تجمع کند از این رو پزشک برای تخلیه آن از یک سرنگ استفاده می کند و مواد تجمع یافته زیر بافت را تخلیه کند بعد از این کار پوست به بافت های زیر خود مجددا می چسبد، سروما دیگر تشکیل نمی شود.

خواص شیر مادر برای نوزاد
مشاهده

 

 

هماتوم

خونمردگی معمولا در بیشتر افرادی که دارای فشار خون بالا هستند و دارو های ضد انعقاد خون مصرف می کنند به وجود می آید هماتوم زمانی ممکن است پیش بیایید که در زیر پوست خونریزی صورت بگیرد از این رو ناحیه زخم دچار ورم می شود که بسیار دردناک است و باید سریعا برای معالجه به پزشک مراجعه کرد پزشک برای متوقف کردن جریان خون و برداشتن آن دست به انجام عمل جراحی می زند. برای پیشگیری از ایجاد هماتوم بهتر است تا زیر نظر پزشک  مصرف دارو های ضد انعقاد خون را قطع کرد.

عوارض لیفتینگ پوست

عفونت

علائمی مانند ورم، حساسیت، قرمز شدگی، و احساس حرارت موضعی از شایع ترین علامت های عوارض لیفتینگ پوست به عفونت است که این مشکل عموما در ناحیه‌ای بخصوص رخ می‌ دهد می توان که این نوع عفونت را با مصرف منظم آنتی‌بیوتیک رفع کرد. اما درباره این نوع جراحی باید بگوییم که به دلیل  خونرسانی خوبی که در ناحیه صورت و گردن وجود دارد،  احتمال عفونت پس از جراحی لیفت صورت بسیار کم است و تقریبا چنین حالتی دیده نمی شود. و بیشتر افرادی که کاندید عفونت هستند افرادی هستند که سابقه تزریق ژل و یا دستکاری بعد از تزریق را دارند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.