سرم ویتامین C

سرم ویتامین C از معجزات عالی برای پوست خواهد بود. پوست برای محافظت از آسیب ها و برای حفظ طراوات و شادابی و جوانی خود نیازمند املاح و ویتامین های مفید است همان طور که بدن برای تقویت سیستم دستگاه ایمنی نیازمند املاح معدنی و ویتامین است پوست نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. یکی از مناسب ترین ویتامین های مناسب پوست ویتامین  Cکه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است از این رو می توان این ماده را امروزه علاوه بر سبد غذایی و رژیم های گوناگون به صورت موضعی نیز در ترکیبات سرم و کرم های روزانه، ماسک و تمیز کننده ها به وفور یافت که می تواند به کاهش چین و چروک، کاهش آسیب نور خورشید و تقویت ایمنی پوست کمک بزرگی کند.

یکی از عمده مشکلات پوست بروز چین و چروک و تیرگی های کنار چشم ها است که در بسیاری از موارد ازاد شدن رادیکال های آزاد باعث آسیب به پوست و پیری زودرس می شوند پوست برای شادابی و جوانی نیاز به کلاژن سازی دارد زیرا اصلی ترین عامل سفتی پوست است رادیکال های آزاد زمانی که آزاد می شوند باعث تخریب کلاژن و پروتئین های بدن می شود و تضعیف و آسیب دیدگی این رشته ها پوست را پیر و چروکیده می کند.

مصرف آنتی اکسیدان ها چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی بهترین راه برای جلوگیری از مضرات رادیکال های آزاد است که با توجه به اینکه سرم ویتامین c سرشار از آنتی اکسیدان است در صورت استفاده از سرم ویتامین c برای جلوگیری از پیری زودرس و حفظ شادابی پوست بسیار مهم است.

4 ست پاییزی عالی
مشاهده

سرم ویتامین C

مزایای استفاده از سرم ویتامین c

 

  •  حفظ طراوت و شادابی پوست
  •  رفع مشکلات پوستی مانند کک و مک، ملاسما و لک های آفتاب
  •  جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت و گردن
  •  لایه بردار قوی پوست صورت
  •  مراقبت قوی در برابر اشعه نور خورشید
  •  تنظیم و یک‌ دست کردن رنگ پوست
  •  محافظت در برابر آلودگی و سایر رادیکال ‌های آزاد
  •  جلوگیری از ایجاد لک های ناشی از افزایش سن
  •  کمک به بازسازی سریع پوست صورت و گردن
  •  شفاف کننده، سفت کننده و جوان کننده پوست صورت
  •  جلوگیری از افتادگی و شلی پوست گردن
  •  افزایش دهنده ساخت کلاژن
  •  دارای بافت غلیظ و بسیار مقرون به صرفه

 

سرم ویتامین C

سرم ویتامین C چیست؟

امروزه با توجه به اهمیت ویتامین C در زیبایی پوست و با توجه به این که این ویتامین غنی از آنتی اکسیدان است از این ویتامین در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، مثل انواع سرم ها، انواع مرطوب ‌کننده ‌ها و انواع ماسک های صورت و مو استفاده می ‌شود.

پوست برای جوانی نیاز به کلاژن سازی دارد و سرم های حاوی این ویتامین بهترین شیوه برای کلاژن سازی پوست است زیرا مانع آزاد شدن رادیکال های ازاد می شود از این رو مصرف این سرم می تواند برای افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند با تولید کلاژن بسیار موثر باشد از این رو توصیه می شود تا افرادی که به دنبال مراقبت از پوست خود هستند استفاده از سرم ویتامین C را در برنامه مراقبت از پوست خود داشته باشند در رابطه با کرم ها و لوسیون های حاوی این نوع ویتامین باید این نکته را در نظر داشت که استفاده بیش از حد مجاز این نوع ویتامین در ترکیبات کرم ها و یا سرم ها می تواند به پوست آسیب بزند از این رو و طبق توصیه کارشناسان پوست، از محصولاتی استفاده کنید که دارای ۱۰ الی ۱۵ درصد ویتامین C باشد.

لاغری شکم و معرفی کامل ترین روش های لاغری شکم
مشاهده

مانند سایر لوسیون ها بهتر است تا قبل از استفاده از سرم ویتامین c پوست تان را تمیز و خشک کنید و پوست عاری از هرگونه کرم یا آلودگی که مانع از رسیدن ویتامین C به پوست می ‌شود باشد. بهترین زمان برای استفاده از این سرم، در صبح و شب پس از تمیز کردن پوست است.

 

سرم ویتامین C

نکاتی در مورد خرید سرم ویتامین سی

با توجه به مزیت هایی که این سرم ویتامین C برای پوست دارد مصرف منظم آن به رفع پف زیر چشم هم کمک می‎کند. ما در این بخش به نکاتی که باید در خرید سرم ویتامین c  به آن توجه داشت اشاره می کنیم .

  • بهتر است تا در هنگام خرید سرم ویتامین C به مقدار این ویتامین در سرم دقت کنید به توصیه متخصصان پوست مقدار این ویتامین باید بین ۱۵ تا ۳۰ درصد باشد.
  •  در هنگام خرید به ترتیب ماده تشکیل دهنده توجه داشته باشید و سرمی را تهیه کنید که این ماده اولین جزء سازنده در مواد تشکیل دهنده‎ی سرم باشد.
  •  با توجه به خاصیت غیر پایداری این ویتامین بهتر است در خرید آن سرمی را که در ظروف شیشه‎ای کوچک تیره رنگ و با در کاملا عایق به عبور هوا است را انتخاب و خریداری کنید زیرا همان طور که گفتیم با تابش نور و جریان هوا ویتامین c   موجود در سرم به مرور زمان تجزیه شده و خاصیتش را از دست ‎می‎ دهد.

 

درباره مزایا و خاصیت ویتامین c  برای پوست گفتیم که در صورتی که به زیبایی پوستتان اهمیت می دهید بهتر است تا از تاثیرات مثبت سرم ویتامین سی بر پوست خود غافل نشوید. وقتی بحث از ویتامین ها و مخصوصا ویتامین c  می شود بیشتر افراد بر این باورند که گنجاندن ویتامین سی به برنامه رژیم غذایی می تواند موثر باشد باید بگوییم که راه موثر تر استفاده مستقیم از سرم ویتامین C روی پوست است. و با توجه به این که ویتامین C خاصیت محافظت در برابر نورخورشید را  دارد از این رو باعث کاهش استرس و رادیکال‌های آزاد اعم از دود خودرو ها، دود سیگار و مواد شیمیایی می ‌شود.

بهترین فواید ماسک خاک رس را بشناسید
مشاهده

سرم ویتامین C

 

چه سرمی را برای پوست نباید استفاده کرد ؟

در انتخاب سرم های پوست بهتر است تا در خرید آن ها و برای اثر بخشی مناسب به نوع پوست خود توجه کنید   اگر شما از آن دسته افراد هستید که پوست خشک یا حساسی دارند بهتر است سرمی که استفاده می کنید دارای غلظت اسیداسکوربیک کمتری باشد. بهتر است تا برای حفظ رطوبت پوست آن را به همراه مرطوب کننده استفاده کنید تا به این  ترتیب غلظت آن کمتر شود در مورد سرم ویتامین c  گفتیم که  در بین سایر ترکیبات مناسب پوست این نوع سرم بهترین است و از این رو و برای اثر بخشی بیشتر اگر روزانه استفاده شود علاوه بر  روشن کردن پوست به آبرسانی آن نیز کمک می‌کند .

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.