زگیل در کودکان

زگیل در کودکان از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود. لطافت و نرمی دستان کودک بسیار دوست داشتنی و زیبا است کودکان در مقایسه با بزرگسالان پوست های به مراتب جوان تر شاداب تر و زیبا تر و حساس تر را دارند اما گاهی ممکن است که عواملی باعث بروز بعضی از مشکلات پوستی در کودکان شود یکی از شایع ترین مشکلات پوستی پیدایش زگیل بر روی دست ها و یا سایر نواحی بدن کودک است که کودک را تحت تاثیر قرار می دهد درباره زگیل ها باید بگوییم که این نوع زگیل ها مانند زگیل هایی که در افراد بزرگسال پدید می آید نوعی عفونت پوستی است که توسط ویروس ‌های خانواده‌ی ویروس پاپیلوم انسانی در افراد ایجاد می ‌شوند. کودکان بین یک تا دوازده ساله در مقایسه با بزرگسالان بیشتر مستعد این نوع ویروس هستند.

معمولا بسیاری از افراد را دیده اید که این عارضه بر روی دست ها و یا بین انگشتان دست شان وجود دارد باید بگوییم که این ویروس بیشتر مناطق گرم و مرطوب را مورد هجوم قرار می دهد.

انواع زگیل در کودکان

با توجه به تعریفی که از این عارضه پوستی کردیم باید بگوییم که شکل ظاهری زگیل در کودکان با هم متفاوت است و در بسیاری از مواقع علاوه بر درد و اذیت باعث ناراحتی و پایین آمدن اعتماد به نفس در کودکان و حتی بزرگسالان نیز می شود. ما در این قسمت به معرفی انواع زگیل ها و نقاطی که ممکن است این زگیل ها رشد کنند می پردازیم.

10 چربی سالم برای رژیم کتو
مشاهده

زگیل ‌های رایج و معمول

این نوع زگیل در کودکان که مانند یک برآمدگی سخت و کوچک بر روی نقاط مختلف مانند انگشتان دست و روی دست و آرنج‌ ها رشد می کند و در واقع در بیشتر کودکان مبتلا به زگیل مهم ترین مکان رشد این نوع زگیل بین انگشتان دست آن ها است که دارای شکل گنبدی و رنگ متمایل به خاکستری و قهوه‌ای می باشد.

زگیل‌ های مسطح

با توجه به ویژگی هایی که دارد این نوع زگیل در مقایسه با زگیل های معمول دارای بافت نرم تری است و بیشتر به رنگ‌ های بنفش، قهوه‌ای کمرنگ یا زرد  است که در روی صورت افراد به وجود می آید علاوه بر صورت ،روی بازو ها، زانوها یا دست‌ ها نیز ممکن است محل رشد زگیل در کودکان باشد شکل ظاهری این زگیل به اندازه یک سر سنجاق و نرم ‌تر از دیگر انواع زگیل و دارای سر های مسطح است که در صورت ظاهر شدن در صورت و یا سایر عضوهایی که گفته شد به صورت خوشه ‌ای به نظر می رسد.

زگیل ‌های کف پا

از آزار دهنده ترین و ناخوشایند ترین نوع های زگیل در کودکان می توان به زگیل کف پا اشاره داشت که محل رشد این زگیل درست در روی قسمت زیرین پاها است که در هنگام راه رفتن بسیار ناخوشایند است.

زگیل ‌های رشته مانند

زگیل های رشته ای با نوع های دیگر خود کاملا متفاوت است و در واقع زگیل در کودکان به رنگ گوشت و ظاهری مانند انگشت دارند که در بیشتر کودکان در نقاطی مانند کنار و یا اطراف دهان و یا چشم‌ ها یا بینی رشد می ‌کنند.

راهنمای کامل لیپوساکشن (پیکر تراشی)
مشاهده

 

واگیر دار بودن زگیل در کودکان

درباره زگیل در کودکان گفتیم که این زگیل‌ ها نوعی عفونت ‌های پوستی هستند که توسط ویروس‌های خانواده‌ی HPV  در کودکان ایجاد می‌شوند. بیشتر نگرانی اکثر خانواده ها در مسئله واگیر دار بودن زگیل این است که این افراد از هم بازی شدن کودکانشان با کودکی که زگیل دارد به علت ابتلا شدن کودک شان به این عارضه هراس دارند. با توجه به شکل زگیل که بسیار آزار دهنده است این نوع عفونت پوستی یک خطر جدی برای کودک محسوب نمی شود. اما با این وجود ممکن است ویروس ‌هایی که ایجاد کننده‌ی زگیل هستند با تماس فیزیکی نزدیک با کودک یا با سطحی که فرد بیمار آن را لمس کرده است مانند کف حمام یا سطح دوش ممکن است به فرد دیگر انتقال یابند. در کودکانی که مبتلا به زگیل هستند جلوگیری از خاراندن زگیل در جلوگیری از انتقال ان به سایر قسمت های بدن کودک بسیار موثر است رشد زگیل در کودکان به سرعت امکان پذیر نیست و ممکن است هفته‌ها یا زمان طولانی‌تری تا انتشار آن ها طول بکشد.

 

 زگیل در کودکان

درمان زگیل در کودکان

در بخش فوق به بررسی انواع زگیل در کودکان و اشکال مختلف ان پرداختیم و همان گونه که مشخص شد هر کدام از انواع زگیل دارای اشکال مختلفی هستند که ممکن است بر روی نواحی مختلف کودک اعم از صورت و دست و بازو و یا . . .  به وجود بیاید. شکل ظاهری زگیل بسیار آزار دهنده است از این رو بیشتر خانواده ها در صورت مشاهده چنین عارضه ای بر روی دست یا صورت کودک خود سریعا به دنبال راه های درمان آن می روند.

قارچ پوستی از روز نخست ایجاد تا روز آخر درمان!
مشاهده

با توجه به این که زگیل دست و پا هیچ خطری برای کودک ندارد و در بسیاری از موارد نیز ممکن است تا بیشتر زگیل ‌ها طی چند ماه بدون هیچ درمانی از بروند با این وجود تشخیص و درمان ان مهم ترین کار برای خانواده ها است

با مراجعه به پزشک و معاینه آن معمولا پزشک پس از تشخیص نوع زگیل در کودکان می تواند درمان موثری را تجویز کند استفاده از کرم‌ های موضعی مانند سالسیلیک اسید و روش‌ های جراحی مناسب ترین راه کار هایی است که پزشک متخصص کودکان برای رفع این عارضه در نظر دارد بسیاری از خانواده ها از روش های معمولی برای رفع زگیل استفاده می کنند استفاده  از نوار چسب و یا راه کار های دیگری که در رفع این عارضه پوستی کمک می کند برای این افراد بسیار دلگرم کننده است اما نتیجه گیری از این روش ها ممکن است تا مانند نوع درمان پزشک رضایت مند نباشد از این رو مهم ترین کار در صورت مشاهده این عارضه و دردناک بودن زگیل مراجعه به متخصص اطفال است.

 

در صورتی که زگیل در کودکان باعث درد و ناراحتی در فرد شود پزشک بعد از معاینه آن تصمیم به خارج کردن زگیل می گیرد که ممکن است برای این کار نیاز به سوزاندن زگیل با استفاده از یک جریان الکتریکی و یا فریز کردن زگیل با استفاده از نیتروژن مایع و در آخر نیز از درمان لیزر استفاده کند که در تمامی این روش ها امکان افتادن زگیل بعد از چند روز بسیار زیاد است

آلرژی های غذایی و علائم آن ها
مشاهده

زگیل در کودکان

در درمان های موضعی برخی از پزشکان یک پماده که حاوی سالسیلیک اسید است را توصیه می کنند شما باید برای مدت چند هفته این پماد را بر روی زگیل قرار دهید با توجه به این که دارو های زگیل در کودکان شامل مواد شیمایی قوی هستند از این رو شما نمی توانید برای رفع زگیل صورت از این نوع پماد استفاده کنید با توجه به این که این پماد ممکن است باعث بروز سوزش شود از این رو باید با احتیاط مصرف شوند چرا که می‌توانند به پوست سالم آسیب بزنند. این درمان ممکن است چندین هفته یا ماه پیش از مشاهده‌ی نتایج طول بکشد اما در نهایت زگیل باید از روی پوست سالم پایین بریزد.

 

روش پیشگیری از زگیل در کودکان

رعایت نکات بهداشتی چه کودکان و چه در افراد بزرگسال باعث می شود تا فرد از بیشتر امراض پوستی و یا هر نوع بیماری دیگری در امان باشد از این رو بهتر است تادر صورت بروز زگیل در کودکان ابتدا وسایل شخصی او را جدا کنید . بهتر است که برای پیش گبری از این عارضه پوستی کودکان را به پوشیدن صندل‌های ضدآب و دمپایی در دوش ‌های عمومی، رختکن ‌ها و اطراف استخر های عمومی تشویق کنید.

همان طور که گفتیم بهترین روش پیشگیری داشتن بهداشت سالم است معمولا خراش ها یا بریدگی ها بیشتر علت بروز عارضه ها و عفونت های پوستی هستند از این رو از صابون و آب برای تمیز کردن آن ناحیه استفاده کنید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.