رگ های عنکبوتی صورت

علت ایجاد و درمان رگ های عنکبوتی صورت

رگ های عنکبوتی صورت ، رگ های بسیار نازک و پراکنده ای هستند که ممکن است تا در صورت و یا در سایر اندام های خود مثل پاها این رگ های خونی نازک و پیچ و تاپ دار را مشاهده کنید که توجه تان را جلب کند این رگ های خونی قرمز رنگ شکسته شده زیر پوست به رگ های عنکبوتی ( اسکلروتراپی ) معروف هستند. که همان طور که گفتیم معمولا در ناحیه صورت یا پاها و به رنگ قرمز، بنفش یا آبی رنگ دیده می شوند ما در این بخش به علل به جود آمدن این رگ ها و راه های درمان این عارضه می پردازیم.

 

مهم ترین عوامل در ایجاد رگ های عنکبوتی صورت

رگ های عنکبوتی صورت که به دلیل شباهت شکل ظاهری به پاهای عنکبوت به رگ های خونی عنکبوتی شناخته می شود ممکن است که در همه افراد و در یک سن مشخص بروز نکند این عارضه می تواند تا در هر سنی خودش را نشان دهد که ما در این بخش به بررسی برخی از علل رگ های خونی عنکبوتی و عوامل تاثیر گذار در شکل گیری بر روی صورت و سایر اندام ها می پردازیم :

کاموفلاژ در گریم چگونه به کار می آید؟
مشاهده

 

عامل ژنتیک:

در افرادی که به رگ های عنکبوتی صورت دچار هستند سابقه خانوادگی بسیار اهمیت دارد و معمولا این افراد به شکل گسترده تری و در سنین پایین تری از سایر افراد دیگر دچار این عارضه می شوند

نور آفتاب:

قرار گرفتن در مقابل اشعه خورشید می تواند باعث صدمه به پوست شود در افرادی که دارای پوست روشن هستند پرتو های خورشیدی می تواند علاوه بر نمایان تر کردن این عروق خونی آن ها را بزرگ تر و به پوست نزدیک تر کند.

رگ های عنکبوتی صورت

جنسیت:

بروز رگ های عنکبوتی صورت در خانم ها بیشتر از آقایان دیده شده است و معمولا بسیاری از خانم ها در سنین بین ۴۰ تا ۵۰ این عارضه را در نقاط مختلف صورت مثل روی گونه ها و یا قسمت چانه تجربه کرده اند

بارداری:

با توجه به این که در دوران بارداری تغییرات بسیاری در بدن ایجاد می شود و از همین رو هم  تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است که باعث ایجاد رگ های خونی عنکبوتی در صورت و یا شکم و پاها شود در ۹۰ در صد افراد معمولا این رگ های عنکبوتی پس از زایمان ناپدید می شوند.

مصرف الکل:

افرادی که الکل مصرف می کنند رگ های خونی این افراد رقیق تر است و از این رو ممکن است تا این افراد متوجه ظاهر شدن رگ های خونی قرمزی روی صورت شوند که در افرادی که پوست روشن دارند معمولا بیشتر است مصرف الکل نه تنها به رگ های خونی بلکه به سایر اندام ها می تواند بسیار آسیب وارد کند.

نکات پزشکی طلایی برای سلامتی در تابستان
مشاهده

 

درمان رگ های عنکبوتی صورت

رگ های عنکبوتی یا اسکلروتراپی به وجود آمده در صورت یا پاها بسیار واضح و مشخص هستند و پرشک با معاینات چشمی می تواند رگ‌ های عنکبوتی روی صورت را تشخیص دهد. برای درمان راه های بسیاری وجود دارد که ما در این بخش به آن ها می پردازیم.

 

کرم رتینوئید

یکی از مناسب ترین کرم ها برای رفع رگ های عنکبوتی صورت استفاده از کرم‌ های رتینوئید است که پزشک معمولا برای اغلب بیماری ‌های پوستی این نوع کرم را تجویز می کند استفاده از این کرم ها باعث می شود تا علاوه بر سلامت پوست این کرم محافظ خوبی برای پنهان کردن رگ های عنکبوتی شود

رگ های عنکبوتی صورت

اسکلروتراپی

مواد تزریقی در اسکلروتراپی که از تزریق اسکلروزیس و برای کمک به از بین رفتن رگ‌ های عنکبوتی و برای برای چند هفته مورد استفاده قرار می گیرد باعث می‌شود تا رگ‌ های زیر پوست از بین برود.

 

لیزرتراپی

در روش لیزرتراپی برای از بین بردن رگ‌ های مشکل‌ساز از نور قوی لیزر استفاده می ‌شود. با توجه به هزینه بالای این نوع درمان لیزرتراپی می‌تواند به پوست نیز آسیب بزند احتمال برگشت این رگ ‌ها و نیاز به تکرار روند درمان نیز در این روش وجود دارد.

مناسب ترین درمان های خانگی رگ های عنکبوتی صورت

در کنار درمان هایی که گفتیم بعضی از داروهای خانگی نیز برای پیش گیری یا کاهش ایجاد رگ‌ های عنکبوتی در صورت بسیار مناسب است و با توجه به این که درمان های خانگی در مقایسه با سایر روش ها عوارض جانبی ندارد از این رو باز هم بهتر است تا برای درمان با پزشک مشورت نمائید.

چگونه از برس پاکسازی استفاده کنیم؟
مشاهده

 

شستشوی صورت با آب ولرم

با توجه به حساس بودن پوست صورت در شست و شوی صورت گرمای بیش از حد منجر به پاره شدن رگ ‌های خونی می شود. از این رو بهتر است تا از آب سرد و ولرم برای شستن صورت و بدن به جلوگیری از آسیب رگ ‌های خونی استفاده کنید.

 

روغن آرنیکا

در کاهش رگ های عنکبوتی صورت استفاده از روغن های گیاهی و روغن آرنیکا یا محصولاتی که حاوی آرنیکا هستند می ‌تواند به کاهش ایجاد رگ‌ های عنکبوتی بسیار کمک کند. در صورت مشاهده کردن هر گونه عوارض جانبی بهتر است تا به متخصص پوست مراجعه کنید

 

سرکه‌ی سیب

یکی از راه های کم کردن رگ های عنکبوتی صورت شست و شوی صورت با سرکه‌ی سیب است که می‌ تواند پوست صورت را محکم کرده و از ایجاد رگ‎‌های عنکبوتی در برخی افراد جلوگیری کند. شما می توانید برای رفع رگ های عنکبوتی یک توپ کوچک پنبه‌ای را به سرکه سیب آغشته کرده و بر روی یک قسمت از صورت که علائم پارگی رگ ‌های خونی دیده می شود بمالید

 

آلوئه ورا

یکی از شگفت انگیز ترین گیاهان دارویی که خاصیت جادویی برای پوست و رگ های عنکبوتی صورتدارد  ژل آلوئه ورا  است که این ژل می‌تواند در درمان سرخی و جوانسازی و رفع شلی پوست بسیار مؤثر باشد. با توجه به تحقیقاتی که درباره این ژل صورت گرفته است آلوئه ورا می‌تواند که سرخی پوست را مثل کرم‌ هیدروکورتیزون کاهش دهد. در بیشتر مواقع ژل الوئه ورا باعث ایجاد خشکی بر پوست می شود که بهتر است تا پس از هر بار استفاده پوست را مرطوب نمایند.

درمان پسوریازیس
مشاهده

رگ های عنکبوتی صورت

ویتامین C

ویتامین c علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث بهبود وضعیت پوست نیز می شود و استفاده از مکمل ‌های ویتامین C می تواند تا باعث بهبود پارگی رگ ‌های خونی صورت شود طبق مطالعاتی که انجام شده است مشخص شده است که ویتامین C به انعطاف رگ‌ های خونی و حفظ کلاژن در سلول ‌ها بسیار کمک می ‌کند.

 

گیاهان

گیاهان با توجه به خاصیت ضد التهابی که دارند می توانند تا بر روی پوست اثرات بسیاری داشته باشند از این رو می‌توان برای درمان برخی از مشکلات پوستی از ان ها استفاده کرد معمولا گیاهانی مثل مریم گلی،گل همیشه بهار،جو دو سر،بومادران و بابونه گیاهانی هستند که برای رگ‌ های عنکبوتی استفاده می‌شود.

راه های پیشگیری از بروز رگ های عنکبوتی صورت و پاها

  •  از رفتن به استخرهای که دارای آب گرم بسیار شدید هستند خودداری کنید
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید
  •  از کرم های ضد افتاب استفاده کنید
  • هنگام ورزش یا تفریح در محیط بیرون از ماسک‌های صورت و کلاه استفاده کنید.
  •  از مصرف بی رویه کافین خودداری کنید

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.