محصولات پوستی

راهنمای خرید محصولات پوستی

پوست ما یکی از بزرگترین اعضای بدن ماست که به عنوان بخشی از دستگاه پوششی بدن به شمار آمده و شامل بخش های دیگری هم چون مو، ناخن و غشای محیطی می باشد .پوست یک ارگان زنده است بنابراین مراقبت از آن همانند مراقبت از سایر ارگان های بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .اما به راستی راه مراقبت از پوست بدن چیست؟مطمئنا شما نیز همانند سایر افراد محصولات بی شماری را برای مراقبت از سلامتی و زیبایی پوستتان خریداری می کنید انواع کرمها ، نرم کننده ها،مرطوب کننده ها و سایر محصولات مراقبت پوستی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای حفظ سلامت و زیبایی پوستتان استفاده نمایید و پوست شما بیش از ۶۰ درصد مواد تشکیل دهنده این محصولات را به خود جذب می نماید . اما تاکنون با خود فکر کرده اید که برای خرید چنین محصولاتی می بایست به چه نکاتی توجه نمایید؟رعایت چه نکاتی در خرید محصولات پوستی می تواند احتمال آسیب دیدن پوستتان را به حداقل برساند؟ نوشتار امروز به همین منظور تهیه شده است و شما را با مهم ترین نکاتی که می بایست در خرید محصولات پوستی بدان ها توجه نمایید آشنا می نماید پس با ما همراه باشید .

در این مطلب می‌خوانید:

نکات مهم در خرید محصولات پوستی

محصولات پوستی چیست؟

محصولات پوستی طیف وسیعی از تولیدات کارخانه های لوازم آرایشی و بهداشتی است که در داروخانه ها ،فروشگاه ها و سایر اماکن به فروش می رسند .وقتی شما به یک فروشگاه عرضه کننده محصولات آرایشی و بهداشتی مراجعه می کنید محصولات بی شماری را از برندهای مختلف در داخل قفسه ها مشاهده می کنید که هر کدام ظاهری شیک و بسته بندی هایی جذاب دارند .اما فریب ظواهر را نخورید شما می بایست محصولی را خریداری کنید که مناسب پوست و سطح درآمدی شما بوده و فاقد مواد مضر و ترکیبات شیمیایی سمی باشد. .مطمئنا هر محصول برای نوع پوست خاصی طراحی شده و دارای مزایا و معایبی می باشد بنابراین بهتر است به نکات زیر توجه نمایید تا اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید:

محصولات پوستی

۱.تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه ها بی خطر است.

نه الزاما این جمله همیشه صحیح نمی باشد .چرا که فروشگاه ها و سایر اماکن عرضه کننده محصولات بهداشتی در برخی موارد با عدم رعایت استانداردهای وزارت بهداشت و با فروش محصولات تقلبی و بی کیفیت سلامت هموطنانمان را به خطر می اندازند .شما ممکن است کالایی شکیل و جذاب را مشاهده کنید که تاریخ آن منقضی شده و یا حاوی مواد سمی خطرناک برای پوست مانند فرمالدئید و سرب باشد .

راهنمای خرید عطر مناسب نوروز
مشاهده

۲.فریب عناوین و برچسب های روی محصولات را نخورید

ممکن است بر روی محصولات عناوینی مانند ضد پیری ،نرم کننده ،روشن کننده ،سفید کننده،ضد لک  و …. درج شده باشد و شما فکر کنید با خرید هر کدام از این محصولات پوستتان جوانتر ،نرم تر ،سفید تر و روشن تر شده و از شر لکه های پوستی برای همیشه رها خواهید شد .اما تنها کافی است به ترکیبات تشکیل دهنده این محصولات نگاهی بیندازید چرا که در برخی موارد ترکیبات تشکیل دهنده این محصولات در دراز مدت سلامتی شما را تحت تاثیر قرار داده و استفاده مداوم از آن ها اثرات زیانباری مانند اگزما ، سرطان ، ناباروری و… به همراه داشته باشد..

۳.محصول فاقد ترکیبات مضری هم چون  فرمالدئید و پارابن است

شاید شما نیز با دیدن چنین برچسبی بر روی محصول از این که محصول مورد نظرتان فاقد مواد شیمیایی مضر برای پوستتان است خوشحال شده اید .اما متأسفانه بسیاری از کوکتل های شیمیایی تحت عنوان “عطر” در تهیه محصول استفاده می شود و شما در لیست ترکیبات کلمه عطر را به جای ترکیبات مضر نامبرده مشاهده می کنید و  نتیجه شما از وجود نقطه ضعف اصلی این محصول آگاه نمی شوید.

۴.محصولات صورتی ”به درمان سرطان پستان کمک می کند

همه ما به خوبی می دانیم که روبان صورتی نمادی از سرطان سینه و انجمن های حمایتی مربوط به این بیماری است .بنابراین مشاهده محصولاتی که حاوی روبان صورتی یا برچسب های صورتی می باشند الزاما ضد سرطان و یا کمک کننده به درمان سرطان نمی باشد برخی شرکت های بزرگ عرضه کننده محصولات زیبایی مانند استی لادر،ایوان و …. از سموم و ترکیبات سرطان زا در تهیه و تولید محصولاتشان استفاده می نمایند و نه تنها استفاده از این محصولات به درمان سرطان سینه کمک نمی کند بلکه خود عاملی برای بروز سرطان ها به شمار رفته و در حقیقت می توانند در بروز این بیماری کشنده سهیم باشند.

محصولات پوستی

۵.لیبل حاوی ترکیبات تشکیل دهنده محصول را به دقت مطالعه کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید محصولات می بایست بدان ها توجه داشته باشیم برچسب ترکیبات تشکیل دهنده این محصولات می باشد .اگر چه ممکن است برخی محصولات حاوی برچسب هایی مانند ارگانیک،صد در صد گیاهی و یا طبیعی باشند اما در ترکیبات آن ها مواد مضری به چشم می خورد که می تواند علاوه بر به خطر انداختن سلامتی پوست سلامتی عمومی بدن را نیز به خطر بیندازد .در زیر به مهم ترین ترکیبات مضری که در فرمولاسیون برخی محصولات به چشم می خورد اشاره می نماییم:

  • تیمروسول

این ماده یک ماده ضد عفونی کننده و نگهدارنده است که نام آن در فرمولاسیون برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی یا لنزهای تماسی  به چشم می خورد .این ماده حاوی مقادیر اندکی جیوه می باشد که به دلیل وجود این عنصر می تواند باعث واکنش های آلرژیک ، تحریک پوست و اثرات سوء بر سیستم عصبی شود. برخی مطالعات نشان داده اند که این ماده  می تواند بر تولید مثل تاثیر داشته و منجر به بروز ناباروری در زنان و مردان گردد.

  • اوره و ایمیدازولدینیل اوره

این ترکیبات نیز به عنوان ترکیبات نگهدارنده شناخته شده و وجود آن ها به دلیل آزاد نمودن ماده سمی و خطرناکی به نام فرمالدئید در بدن می تواند باعث درد مفاصل ، افسردگی ، سردرد ، درد قفسه سینه ، عفونت گوش ، خستگی مزمن ، سرگیجه ،بی خوابی و حتی سرطان  شود.

  • سدیم لوریل سولفات ، سدیم لوره سولفاتیک

این ترکیبات نیز تحریک کننده پوست و چشم بوده و سبب کاهش پاسخ سیستم ایمنی بدن به سایر سموم و آلرژن ها می شوند. این ماده به عنوان یک ماده پاک کننده و شوینده در تولید صدها شامپو ، محصولات شست و شوی بدن و حمام و همچنین کرم های پوستی و برخی مارک های خمیر دندان وجود دارد.

  • بنزیل الکل و ایزوپروپیل الکل

هر دو ترکیب نامبرده می توانند پوست را تحریک کنند. آن ها به عنوان مواد معطر و همچنین مواد نگهدارنده ، حلال ها و ضد کف برای لوسیون ها ، ضد آفتاب ها ، ضد عفونی کننده های دستی ، ضد آفتاب و دستمال مرطوب بچه ها استفاده می شوند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این دو الکل سمی بوده و اثرات بسیار بدی را به سیستم عصبی وارد می کنند.

10 تا از بهترین عطر و ادکلن سال 2017
مشاهده

محصولات پوستی

  • دیوکسان

این ماده توسط انجمن حمایت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا به عنوان یک ماده سرطان زای احتمالی  معرفی شده است .برخی شرکت ها از این ماده در شامپوها ، محصولات شست و شوی بدن ، محصولات حمام کودکان و سایر مواد آرایشی سایشی یا لایه بردار استفاده می نمایند .این شرکت ها از این رو که هنوز اثرات سرطان زایی دیوکسان کاملا به اثبات نرسیده است برای رفع شبهات موجود  نام آن را در برچشب های ترکیبات محصولات خود ذکر نمی کنند.

  • پارابن

پارابن یکی دیگر از ترکیبات مضری است که به عنوان مواد نگهدارنده در تهیه برخی محصولات از آن استفاده می شود .این ماده می تواند با تحریک هورمون زنانه استروژن زمینه بروز سرطان سینه را در برخی افراد مساعد نموده و در تشکیل تومورهای سرطانی در سینه زنان نقش بسزایی داشته باشد.

  • عطر

اصطلاحی مبهم که بسیاری از مواد شیمیایی سمی در آن پنهان شده اند ، از جمله عطرهای مصنوعی حاوی فتالات – ماده پلاستیکی سازی شده در پلی وینیل کلرید PVC که می تواند عملکرد سیستم غدد درون ریز شما را مختل نموده و سلامتی شما را تهدید نماید.

اکنون که با مواد و ترکیبات شیمیایی مضر برای پوستتان آشنا شدید توجه شما را به سایر نکاتی که می بایست برای خرید یک محصول خوب و استاندارد رعایت کنید جلب می کنیم:

کرم های پوستی مناسب سنتان را خریداری کنید

هر محصول برای سنین خاصی طراحی شده است چنان چه نوجوان می باشید از خرید محصولاتی که مناسب افراد بالای ۲۵ سال می باشد خودداری نموده و از کرم هایی که بر اساس نیازهای پوستی سن شما طراحی شده است استفاده کنید تا پوستتان را به راحتی تغذیه نمایید .

به بسته بندی محصولات توجه کنید

هر کدام از محصولات مراقبت از پوست در محفظه خاصی قرار گرفته اند و در این میان محفظه های تیوپی به دلیل عدم تماس دست با آن ها و عدم آلودگی کرم از مزیت بیشتری برخوردارند .محصولات پلمپ شده را خریداری کنید تا از خطر پرشدن محصول با مواد تقلبی توسط افراد سودجو دور بمانید .

به نظرات مصرف کنندگان این محصول توجه نمایید

در هنگام خرید های آنلاین به قسمت نقد و بررسی محصولات توجه نموده تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید محصول مورد نظرتان نمایید .

به ماندگاری محصول توجه کنید

هنگام خرید محصولات به تاریخ تولید و انقضای آن توجه نمایید و از خرید محصولاتی که ماندگاری بسیار بالا دارند خودداری کنید .این محصولات حاوی مواد نگهدارنده و ترکیبات مضر شیمیایی برای پوست می باشند.

محصولات پوستی

نوع پوستتان را فراموش نکنید

هر محصول مناسب نوع پوست خاصی طراحی شده است .برخی محصولات مناسب پوست چرب ،برخی مختلط ،برخی خشک و برخی نرمال می باشند .استفاده از برخی از محصولات برای تمامی پوست ها بلامانع می باشد.پس در هنگام خرید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید .

از خرید محصولات حاوی ترکیبات مضر خودداری نمایید

با توجه به مطالب بندهای قبلی و آشنایی با ترکیبات مضری که در تهیه برخی از محصولات از آن ها استفاده می شود در هنگام خرید ،از خرید محصولات حاوی این ترکیبات و روغن های معدنی مانند پارافین خودداری کنید .

13 عطر زیبا برای میز آرایش خانم ها
مشاهده

به اطلاعات مندرج بر روی محصول توجه کنید

یک محصول آرایشی و بهداشتی معتبر دارای نام تولید کننده ، تاریخ تولید و انقضا ، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت وارد کننده می باشد.

سطح درآمد و بودجه خود را برای خرید مشخص کنید

همیشه گران قیمت ها بهترین نیستند .علاوه بر توجه به موارد نامبرده در هنگام خرید محصول می بایست به سطح درآمدی خود توجه نموده و محصولی متناسب با شرایط پوست و درآمد خود را پیدا کنید . در برخی موارد محصولات ارزان قیمت برند معتبری از محصول گران قیمت برندی ناشناخته کیفیت و کارایی بیشتری دارد .

محصولات پوستی

همچنین بهتر است بدانید زیبایی پوست از دو طریق ایجاد می شود: غذاهایی که می خورید ، و آنچه را روی پوست خود قرار می دهید. شیوه زندگی شما و نوع تغذیه روزانه شما در سلامتی و زیبایی پوست شما نقش تعیین کننده ای دارند .مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ،مواد غذایی لبنی کم چرب،مواد غذایی پروتئینی و کربوهیدرات های پیچیده با دارا بودن ویتامین ها و عناصر معدنی مورد نیاز بدن در تغذیه سلول های پوستی،افزایش میزان ساخت کلاژن و به تبع آن افزایش خاصیت کشسانی و الاستیته پوست، بازسازی و ترمیم سلول های پوستی نقش بسزایی دارند و می توانند از بروز پیری زودرس پوست ،اگزما،عوارض آلرژیک و سایر مشکلات پوستی پیشگیری نمایند .

در زیر به معرفی ده ماده برتر غذایی که می تواند در زیبایی پوست شما نقش تعیین کننده ای داشته باشد پرداخته ایم .

  • زیتون و روغن زیتون

میوه زیتون و روغن بکر آن یکی از منابع طبیعی تامین ویتامین E برای بدن است ، این ویتامین به عنوان ویتامین جوانی و زیبایی شناخته شده و با ترمیم بافت همبند پوست را تغذیه می کند. میوه زیتون و روغن آن یک ماده غذایی مفید و سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی های سالم است که همه آن ها برای صاف نگه داشتن پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن سودمند است.

  • خیار

خیار محتوی آب بسیار بالایی می باشد از این رو در هیدراته نمودن پوست ،رفع چین و چروک های پوستی و جوانسازی پوست نقش چشمگیری دارد .استفاده از این ماده در مرطوب کننده ها سبب آبرسانی بیشتر پوست می گردد.

  • تربچه

این سبزی نقلی دوست داشتن و زیبا با دارا بودن سطح بالایی از ویتامین ث در کلاژن سازی و در نتیجه جوان سازی پوست تاثیر بسزایی دارد و از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

محصولات پوستی

  • دانه های خوراکی

دانه های خوراکی مانند کنجد،شاهدانه ،بذر کتان و …با دارا بودن سطح بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن ،امگا۳و امگا۶ در زیبایی پوست تاثیر چشمگیری دارند .با افزودن این مواد به اسموتی ها،سالادها و یا ماست از خواص تغذیه ای آن ها استفاده کنید .

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا یا صبر زرد گیاهی سودمند برای زیبایی پوست و رفع التهابات پوستی شناخته شده است .این ماده شفابخش حاوی ژلی است که می تواند به منظور چوانسازی پوست به صورت خوراکی و موضعی استفاده شود.

  • روغن نارگیل

یکی دیگر از برترین روغن های گیاهی که از قدرت هیدارتاسیون بسیار بالایی برخوردار می باشد روغن نارگیل است که دارای مزایای بی شماری برای سلامتی بدن و زیبایی پوست می باشد . این ماده با داشتن آنتی اکسیدان فراوان در کنترل قند خون ، بهبود عملکرد  غده تیروئید و ترمیم پوست نقش بسزایی دارد. شما می توانید برای بهره مندی از مزایای یاد شده روغن نارگیل را به تنهایی بخورید ، داخل اسموتی ها کنید ، در پخت و پز  استفاده نموده و یا به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کنید.

  • آووکادو

در این میوه ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی وجود دارد که برای سلامتی عمومی بدن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در زیبایی پوست شما نیز نقش بسزایی دارند. این میوه حاوی سطح بالایی از بتاکاروتن ، لوتئین ، ویتامین های B6 ، C ، E ، K ، سلنیوم ، روی ، فولات ، پتاسیم ، گلوتاتیون و چربی های سالم برای تغذیه بدن و پوست می باشد.

  • آرگولا

این سبزی قدرتمند به دلیل داشتن سطح بالایی از ویتامین A  ماده خوبی برای محافظت از پوست در برابر آفتاب است. ویتامین A همچنین به مهار آکنه کمک می کند.

  • دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل منبع فوق العاده ای از ویتامین های گروه B ، بسیاری از مواد معدنی (از جمله روی) ، فیتون ها و روغن های چرب است. همه این ها در ایجاد پوستی شفاف و درخشان مفید می باشند.

  • زردچوبه

این ادویه یک ماده غذایی ترمیمی محسوب می شود که دارای خواص ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، ضد سرطانی و ضد میکروبی است. زردچوبه به دلیل توانایی تصفیه خون در شفاف سازی پوست موثر است .

آشنایی با انواع عطر بهار نارنج
مشاهده

با توجه به مطالب ارائه شده تاکنون حتما متوجه شده اید که برای خرید یک محصول مراقبت از پوست خوب و طبیعی ابتدا می بایست به برچسب فرمولاسیون و محتویات این محصول توجه نمایید .در صورت وجود پارابن ، فتالات ، سولفات ها ، فرآورده های نفتی ، عطرها و موارد مشابه به دنبال محصول دیگری باشید .به دنبال محصولات برندهای مطرح و معتبر باشید .خرید خود را از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر سطح شهر خود و یا فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهید

.در مورد محصول انتخابی و کمپانی تولید کننده آن تحقیق نموده و در صورت اطمینان از تمامی موارد اقدام به خرید محصول مورد نظرتان نمایید .با توجه به موارد نامبرده شما می توانید محصول با کیفیتی را برای زیبایی و مراقبت از پوستتان خریداری نموده و با خیال راحت از آن استفاده کنید .

محصولات پوستی

در زیر ۵ برند مطرح و بین المللی عرضه کننده محصولات زیبایی و مراقبت از پوست را به شما معرفی می کنیم:

  • Annmarie

محصولات تولید شده توسط این برند همگی ارگانیک و ۱۰۰ درصد طبیعی می باشند .این محصولات عاری از مواد مضر شیمیایی بوده و دامنه قیمت آن ها بین ۱۰ تا ۳۳۲.۹۵ دلار می باشد.

  • Kora

برند کورا با تهیه محصولات خود بر اساس فرمول های ارگانیک  بهترین و با کیفیت ترین محصولات برای تغذیه ، جوانسازی ، زیباسازی و تغییر شکل پوست را ارائه می دهد.(دامنه قیمت: ۲۵ دلار – ۲۰۰ دلار)

  •    Face Naturals

محصولات این برند نیز با استفاده از گیاهان دارویی ارگانیک فرموله شده و فاقد مواد شیمیایی مضر برای پوست می باشد. (دامنه قیمت: ۴.۹۵ دلار – ۲۹.۹۵ دلار)

محصولات پوستی

  • Juice Beauty

این شرکت مراقبت از پوست در فرمولاسیون محصولات خود از آبمیوه های غنی از آنتی اکسیدان به عنوان بیس و پایه ساخت محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می کند. همه  ترکیبات تشکیل دهنده محصولات این شرکت  ۱۰۰٪ ارگانیک هستند. (دامنه قیمت: ۱۲ دلار – ۷۵ دلار)

  • Sukin

محصولات این شرکت استرالیایی تماما گیاهی و طبیعی بوده و استاندارد های لازم را برای زیبایی و مراقبت از پوست دارا می باشند . (دامنه قیمت: ۵ دلار – ۲۴ دلار)

ما خرید و استفاده از محصولات مراقبت از پوست برند Annermie  را به شما توصیه می کنیم. محصولات این شرکت به خوبی پوست را تغذیه نموده و با ترکیبات کاملا ارگانیک و طبیعی سلول های پوستی شما را ترمیم و بازسازی خواهند نمود.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.