تمام راه های درمان موهای آسیب دیده

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که دچار موهایی خشک و آسیب شده اید؟

اگر پاسختان به این سوال مثبت است خبر خوبی برایتان داریم. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش‌ های درمان موهای آسیب دیده را به شما معرفی نماییم تا بدین وسیله زیبایی و طراوت از دست رفته موهایتان را به آسانی بازیابی نموده و مجدداً شاهد لطافت و نرمی موهایتان باشید.

علت آسیب دیدگی موها

آسیب دیدن موها به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود و این امر در زنان بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد. چرا که خانم‌ ها عادت دارند تا موهایشان را رنگ ، مش و دلکره نموده و از وسایل حرارتی و گرمایشی مانند سشوار ، اتوی مو و بابلیس برای صاف کردن و یا حالت دادن به موهایشان استفاده نمایند در نتیجه موهایشان آسیب دیده و دچار خشکی می‌شود. اما برای رهایی از شر موهای وز و درمان موهای آسیب دیده استفاده از چه روش‌ هایی می‌تواند مفید بوده و در این زمینه کاربرد موثر و گسترده‌ای داشته باشد؟

الف: استفاده از محصولات گیاهی و ماسک ‌های مو برای درمان موهای آسیب دیده

۱) از روغن‌ های گیاهی استفاده کنید.

روغن‌های گیاهی بهترین، بی‌خطرترین، موثرترین و مرطوب کننده‌ترین محصولاتی هستند که شما می‌توانید از آن‌ ها برای درمان موهای آسیب دیده و آبرسانی موهایتان استفاده نموده و بدین طریق میزان آسیب دیدگی موها را کاهش داده و آن را از بین ببرید.

روغن‌ هایی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن جوانه گندم، روغن زیتون بهترین عصاره ‌های گیاهی هستند که در درخشان کردن و رفع کدری موها تاثیر چشمگیری دارند. این ترکیبات مغذی و مرطوب کننده عمقی مو هستند و در احیای موهای ضعیف، بی‌جان، شکننده و آسیب دیده مو تاثیر شگفت ‌انگیزی دارند.

۲) از نرم‌کننده‌ های قوی مو استفاده کنید.

استفاده از یک شامپوی نرم کننده قوی می‌تواند در نرم کردن و صاف نمودن موهای آسیب دیده کمک شایانی به شما نموده و آسیب دیدگی، کدری و شکنندگی موها را به سرعت درمان نماید. انتخاب یک نرم کننده مناسب از برندی معتبر و با کیفیت بسیار بالا می‌تواند سلامتی موهایتان را تضمین نموده و از زیبایی موهایتان محافظت نماید. نرم کننده‌ های مورد نظر ما فاقد پارابن و سولفات‌ ها بوده و در ترکیبات آن ‌ها پانتتول، کلاژن هیدرولیز شده، پروتئین سویا، کرانتین، روغن شی‌باتر، روغن آرگان و … به چشم می‌خورد.

فواید شگفت انگیز ماسک تخم مرغ برای مو
مشاهده

۳) از ماسک مو استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌ های مویی که در بازار به فروش می‌رسد راه حل دیگری برای درمان موهای آسیب دیده به شمار می‌رود. برند های مطرح و معتبر تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید و عرضه محصولات مراقبت از مو به نام ماسک مو نموده‌اند و با استفاده از ترکیباتی همچون آلوئه‌ورا، عسل، پروتئین هیدرولیز شده گندم، روغن شی‌باتر و … در فرمولاسیون محصولات خود در افزایش نرمی و شادابی موها تاثیر بسزایی به دنبال داشته ‌اند. این ماسک‌ها را می‌توانید در حین استحمام و یا پس از آن استفاده نموده از این طریق لطافت خاصی را به موهایتان هدیه نمایید.

ب: اصلاح شیوه تغذیه و درمان موهای آسیب دیده

در بیشتر موارد آسیب دیدن موها به علت کمبود مواد غذایی مفید مانند ویتامین‌ ها و املاح معدنی در رژیم غذایی ایجاد می‌شود. ویتامین‌ هایی مانند ویتامین ‌های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین ث و املاح معدنی همچون زینک مس و آهن تاثیر قابل توجهی در محافظت از سلامتی و زیبایی موهایمان برعهده دارند. با مصرف مواد غذایی همچون میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، ماهی‌های چوب، حبوبات، مواد پروتئینی، تخم‌مرغ و … می‌توانیم ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدنمان را تامین کرده و علاوه بر سلامتی بدن زمینه درمان موهای آسیب دیده را نیز فراهم نماییم.

ج: استفاده از ماسک‌ های خانگی در درمان موهای آسیب دیده

راه‌حل دیگر درمان موهای آسیب‌ دیده استفاده از ماسک‌ های خانگی است بدین منظور می‌توانید از ماسک‌ های خانگی که در زیر به شما معرفی می‌شود استفاده نموده و از این راه وضعیت موهایتان را بهبود بخشید.

۱)درمان موهای آسیب دیده به کمک ماسک روغن بادام و روغن زیتون

ترکیب روغن بادام و روغن زیتون در آبرسانی موها و رفع خشکی آن ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد کافی است یک فنجان روغن بادام شیرین را با مقدار کمی روغن زیتون ترکیب کرده و سپس موهایتان را به این ترکیب آغشته نموده و پس از گذشت نیم ساعت موهایتان را بشویید.

۲) ماسک تخم‌مرغ و عسل

ترکیب عسل و تخم‌مرغ نیز می‌تواند در درمان موهای آسیب دیده، وز و رفع خشکی از آن ‌ها مفید و موثر باشد. این ترکیب آبرسان قدرتمندی بوده و موها را به طور عمقی مرطوب کرده و با تغذیه عمیق تارهای مو به روشی ساده و ارزان موهایتان را ترمیم می‌نماید.

برای جوانسازی پوست صورت چه کنیم؟
مشاهده

۳) سس مایونز

آغشه نمودن موها به سس مایونز راهی ساده، در دسترس و ارزان قیمت برای درمان موهای آسیب دیده است. این ماده مرطوب کننده قوی مو بوده و در درمان شوره، شپش و موخوره بسیار کارآمد است.

د: تکنیک‌ و روش های پزشکی درمان موهای آسیب دیده

راه ‌حل آخر برای درمان موهای آسیب دیده استفاده از این روش‌های نوین و تکنیک‌ های جدید می‌باشد.

۱) بوتاکس مو

بوتاکس مو یکی از شیوه‌های نوین و مدرن پزشکی است که در درمان موهای آسیب دیده اثرات مثبت و تایید شده ‌ای را به همراه دارد. این تکنیک کم خطرترین، مناسب‌ترین و موثرترین شیوه ترمیم و بازسازی موهاست که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و افراد بسیاری را به سمت خود جذب نموده است. این تکنیک با پر کردن تارهای مو به پر شدن و نرمی آن‌ ها کمک نموده و به عنوان یک روش در درمان موهای آسیب دیده شناخته می شود، کراتینه کردن موها الیاف مو را به وسیله یک ماده پر کننده پوشش می‌دهد تا موها صاف‌تر و درخشان‌تر از قبل به نظر برسند.

اگر جزو افرادی هستید که موهایی آسیب دیده، کم حجم و وز دارید می‌توانید از این روش درمانی برای درمان موهای آسیب دیده استفاده نمایید. برای انجام این روش کافی است به سالن آرایشی معتبری مراجعه نموده و یا خود محصول را خریداری کرده و به آسانی در خانه استفاده نمایید. در صورت انجام این روش در منزل ابتدا موهایتان را با یک شامپو شسته و پس از تمیز شدن موها از نرم کننده مناسب مویتان استفاده نمایید. اکنون با یک حوله رطوبت موها را گرفته و موهای نم‌ دار را به ۴ قسمت تقسیم کنید سپس محصول را بر روی موها قرار داده و به وسیله ماساژ، بوتاکس را به سراسر تارهای مویتان آغشته نمایید.

این ماده با توجه به میزان آسیب‌ دیدگی موها به مدت ۲۰ یا ۹۰ دقیقه می‌تواند بر روی موها باقی مانده و سپس از روی موها شسته شود. پس از خشک کردن موها شاهد زیبایی، نرمی، درخشندگی و تقویت موهایتان در کوتاهترین زمان ممکن خواهید بود و این تاثیر بین ۲ تا ۴ ماه ماندگار خواهد بود.

۲) پیورا-لاکس جدیدترین روش درمان موهای آسیب دیده

پیورا-لاکس روش جدیدی برای درمان موهای آسیب دیده، موهای خشک و شکننده، موخوره، موهای کدر و وز شده است که با استفاده از آن می‌توان موها را ترمیم کرده و شادابی از دست رفته موها را به آن‌ ها باز گرداند در این روش با استفاده از اسیدهای آمینه (سیستئین، کراتین و …) عصاره روغن ‌ها و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موها تقویت و ترمیم شده و زیبایی و لطافت موها بازیابی خواهد شد. ترکیبات نامبرده به راحتی وارد قشر خارجی یا کورتکس مو شده و از این طریق صافی و نرمی خاصی را در موها ایجاد خواهند نمود. این ترکیبات همانند یک لایه محافظ دور موها را احاطه نموده و از آن ‌ها در برابر آسیب‌ های متعددی محافظت خواهند کرد. این روش درمان موهای آسیب دیده، برای تمامی موها قابل استفاده بوده و محدودیتی برای استفاده از آن توسط موهای بدون رنگ یا رنگ شده وجود ندارد.

فواید مصرف قهوه بر روی پوست
مشاهده

برای شروع موها با شامپوهای مخصوص شسته شده و سپس مواد و ترکیبات پیورا ـ لاکس بر روی موها اعمال می‌شود و با استفاده از نور مادون قرمز وارد لایه ‌های مو می‌گردد. موها آبکشی شده و مجدداً فرایند تکرار شده و با استفاده از حرارت لایه‌ های مو بسته می‌شود تا این مواد در داخل مو باقی بمانند اکنون مجدداً موها آبکشی شده و ترکیبات دیگری که عموماً شامل ویتامین ‌ها، آنتی اکسیدان‌ ها و روغن‌های گیاهی (روغن نارگیل، آووکادو، عناب و …) می‌باشد بر روی موها اعمال می‌شوند پس از گذشت چند دقیقه موها آبکشی شده و حالت داده می‌شود.

مدت زمان لازم برای انجام این روش درمان موهای آسیب دیده، بر اساس میزان آسیب دیدگی مو بین ۳ تا ۴ ساعت می‌باشد و پس از آن اثرات ترمیمی این روش به مدت ۴ تا ۶ ماه بر روی موها ماندگار خواهد ماند. با استفاده از این روش موهایتان سالم و شاداب شده و زیبا به نظر خواهد رسید مواد مورد استفاده در این روش کاملاً طبیعی و ارگانیک بوده و عاری از ترکیبات مضری همچون سولفات، پارابن و فرمالدئیدها می‌باشد.

۳) بریزیلین موفق ترین راه درمان موهای آسیب دیده

بریزیلین تکنیکی مفید و موثر و نوین برای درمان موهای آسیب دیده محافظت از موها است که در براق شدن و شادابی موها نقش موثری دارد. مواد مورد استفاده در این روش کاملاً بی‌ضرر بوده و استفاده از این روش کاملاً ایمن و بدون خطر می‌باشد تمامی افرادی که دارای موهای خشک و آسیب دیده می‌باشند می‌توانند از این روش برای ترمیم و درمان موهای آسیب دیده خود استفاده نمایند. برای انجام این روش به یک متخصص مو و یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید تا نوع و حالت موهای شما مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس اقدامات درمانی لازم در این زمینه آغاز گردد. اکنون با استفاده از یک فرمول شیمیایی کراتین مایع لایه‌ای محافظ اطراف رشته تارهای مو ایجاد گردیده و تمامی مشکلات ایجاد شده بر روی مو ترمیم و برطرف خواهد گشت.

با توجه به این که زادگاه این روش کشور برزیل بوده است به این روش بریزیلین می‌گویند. زمان لازم برای انجام این روش درمان موهای آسیب دیده، بسته به میزان و ضخامت مو در حدود یک الی دو ساعت بوده و پس از آن موها به خوبی آبرسانی گردیده و درخشندگی و انعطاف‌ پذیری بیشتری پیدا خواهند کرد، برای انجام این روش ابتدا موها ۲ بار با شامپو شسته شده و پس از تمیز شدن مو مقدار مناسبی کراتین بر روی موها اعمال می‌گردد. اکنون به وسیله شانه کراتین در لابلای موها به خوبی پخش شده و سپس موها در بالای سر جمع شده و کلاه مخصوصی بر روی سر گذاشته می‌شود و پس از ۲۰ دقیقه (یعنی پس از جذب کراتین توسط موها) موها با حرارت ملایم سشوار خشک می‌شوند. کراتین به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت بر روی موها باقی مانده و در روز دوم و سوم نیز عمل صاف کردن مجدداً تکرار شده و در پایان در روز سوم موها با یک شامپوی بدون سولفات شسته می‌شوند.

آشنایی با کاربردی ترین ابزار های اصلاح ابرو
مشاهده

۴) کراتینه کردن موها رایج ترین راه درمان موهای آسیب دیده

آخرین روشی که در این مقاله برای زیبایی موها و درمان موهای آسیب دیده به شما معرفی می‌گردد روشی به نام کراتینه کردن موهاست که جزو روش‌ های رایج برای درمان موهای آسیب دیده است. با استفاده از این روش موهایی نرم و درخشان داشته و آسیب دیدگر موها را به راحتی درمان کنید.

در طی این روش درمان موهای آسیب دیده، موهای وز و مجعد نرم و درخشان شده و منافذ موها با پروتئین ‌های ضروری و کراتین مو پر می‌شود. کراتینه کردن موها به سبک جدید فاقد فرمالدهید بوده و از این رو بهتر ،بی‌خطرتر و موثرتر از کراتینه دارای فرمالدهید می‌باشد.

این روش برای تمامی موها حتی موهای رنگ شده قابل استفاده بوده و مدت زمان ماندگاری آن در حدود ۶ ماه خواهد بود. با استفاده از این روش درمان موهای آسیب دیده، ساختار مو بهبود بخشیده شده و بدون عوارض جانبی موهایتان ترمیم و تقویت شده و دارای موهایی زیبا و براق خواهید شد.

در پایان

با توجه به روش های نامبرده بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن موها از موهایتان محافظت نمایید تا بدین طریق در زمان،هزینه و … صرفه جویی نمایید.

بدین منظور برای درمان موهای آسیب دیده به توصیه های زیر توجه نمایید:

  • روزانه آب فراوانی بنوشید .
  • مصرف ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدنتان را در اولویت قرار دهید .
  • از موهایتان در مقابل نور خورشید مراقبت و محافظت کنید .
  • از رنگ کردن مداوم موها و هر گونه مش،دکلره ،هایلایت و ….اجتناب کنید .
  • از استفاده مداوم اتوی مو، سشوار و ….برای خشک کردن ،صاف کردن و یا حالت دادن به موها خودداری نمایید .
  • از شوینده های مناسب برای شست و شوی موهایتان استفاده نموده و در پایان استفاده از ماسک های مو را از یاد نبرید .

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.