درمان فراموشی و آلزایمر در طب سنتی

یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه بیشتر افراد را درگیر کرده است مشکل فراموشی و درمان فراموشی است که این مشکل باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای افراد شده است داشتن حافظه قوی و هوش زیاد برای انجام بسیاری از کار ها مهم ترین خواسته افراد است که امروزه  مشکل الزایمر باعث شده تا بیشتر افراد برای دچار نشدن به آن  به دنبال راه کار های ارائه شده از طرف متخصصان باشند.

مهم ترین علت فراموشی در افراد معمولا به علت اختلال و فرسایش بافت های مغز است که این عامل بیشتر به مقدار خونی که به مغز می‌رسد است زمانی که خون به مغز نمی رسد مغز دچار تغییراتی می شود از این رو کاهش و ضعف حافظه می تواند باعث فراموشی شود.

 

تغذیه هم نقش بسیار اساسی را در آلزایمر دارد اغلب افراد تاکید دارند که استفاده از خوراکی ‌های با طبع سرد مانند کاهو، دوغ و ماست باعث فراموشی می شود. معمولا بسیاری از مردم با انجام کار هایی به دنبال پیش گیری از آلزایمر هستند که در این زمینه درمان های طب سنتی هم می تواند بسیار کاربردی و مناسب باشد در این طب برای افزایش حافظه و برای تقویت آن راه کار های بسیار مناسبی وجود دارد که ما در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

 

در طب سنتی برای تقویت افراد ممنوعیت هایی وجود دارد که بیشتر افراد برای رهایی از آن باید از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده کنند این افراد بهتر است تا از مصرف مواردی که طبیعت سرد دارند مثل لبنیات، ماست، دوغ، پنیر شیر پرهیز کنند همچنین این افراد از مصرف چیزهای بسیار ترش، ترشیجات، میوه جات ترش و کال،  گشنیز گوشت گاو اجتناب کنند بهتر است تا در طول شبانه روز استراحت کاملی داشته باشند و برای جلوگیری و درمان فراموشی از زیاده روی در خواب پرهیز شود. در این طب یکی از روش های درمان فراموشی انجام حجامت است.

گیاه درمانی و بهداشت فردی بانوان
مشاهده

در این مطلب می‌خوانید:

مهم ترین درمان های فراموشی در طب سنتی

همان طور که می دانیم یکی از راه های داشتن سلامت جسم و روح و روان استفاده از مواد غذایی مناسب و مفید است از این رو تغذیه سالم علاوه بر تامین سلامت جسم، بر سلامت ذهنی انسان نیز بسیار تاثیر گذار است برای همین هم بسیاری از اطبا برای درمان بسیاری از مشکلات مخصوصا مشکلات حافظه و تقویت آن تاکید به استفاده از بعضی گیاهان دارویی و بسیاری از غذاهای پرخاصیت دارند ما در این بخش به بررسی این درمان ها در فراموشی و مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه می پردازیم :

 

استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا در تغذیه روزانه و درمان فراموشی

به گفته اطباء سنتی یکی از راه های دچار نشدن به فراموشی گنجاندن غذاهای طبع گرم در برنامه غذایی است از این رو یکی از ساده ترین و بهترین راهها خوردن غذاها و مواد خوراکی با طبع گرم می باشد با توجه به این که این نوع مواد کالری بالایی دارند باعث افزایش فعالیت ‌های مغزی می شوند از این رو مغز نیز کند نمی شود موادی مانند کند و زنجبیل و گوشت گوسفند که بسیار برای سلامتی نیز موثر هستند از این رو بهتراست تادر کنار این مواد غذایی غذا های خون ساز نیز بخورید. اسید فولیک و ویتامین‌های مختلف مخصوصا ویتامین B12 در تقویت حافظه و توان مغز بسیار موثر است.

خواص میوه های پاییزی
مشاهده
درمان فراموشی
فراموشی را درمان شدنی است

میوه انار

میوه ها با داشتن انواع ویتامین ها مفیدترین مواد برای بدن و تقویب حافظه به شمار می روند در میان آن ها انار با داشتن خاصیت بسیار بالا از راه کارهای درمان فراموشی در طب سنتی است. بهتر است تا برای مدت تقریبا ۲ ماه روزانه یک عدد انار بخورید تا خون بدنتان به خوبی تصفیه شود و مغزتان دچار مشکل نشود.

 

معجون عسل با زعفران

با توجه به مواردی که گفته شد مشخص شد که خوردن غذ اها و میوه های با طبع گرم به تقویت حافظه بسیار کم می کند ازاین رو بیشتر تاکید اطبا در طب سنتی برای درمان فراموشی و تقویت ذهن خوردن ترکیبی از عسل ، زعفران و سعد در هنگام خواب علاوه بر خواب راحت برای عملکرد حافظه نیز بسیار مهم است

 

بادام

بادام با داشتن انواع ویتامین های مورد نیاز بدن مناسب ترین توصیه برای افرادی است که بی حوصله هستند و تمرکزشان ضعیف است  از این رو طبق دستور طب سنتی مصرف روزانه چند عدد بادام به طور خام و یا آسیاب شده آن همراه با کره برای درمان فراموشی بسیار مناسب است

درمان فراموشی
مصرف گردو و درمان آلزایمر

گردو

اگر به شکل مغز گردو نگاه کنیم درست شبیه به مغز انسان است از این رو این آجیل منحصر به فرد و با ارزش برای درمان فراموشی در طب سنتی و رفع ضعف مغز بسیار سفارش شده است. مصرف این خشکبار در کنار بادام و مویز می تواند تاثیری به مراتب بیشتر را در مغز داشته باشد از این رو در سفارش شده است تا افراد کهن سال حداقل روزی ۲۰ گرم خشکبار مصرف نمایند تا از زوال عقل در امان بمانند

کاشت مژه چیست و چه خطراتی می تواند داشته باشد؟
مشاهده

 

مویز و درمان فراموشی

همان طور که درباره خشکبار هایی مانند گردو و بادام گفتیم مصرف مویز نیز در ناشتا می تواند برای حافظه و تقویت عملکرد مغز مناسب باشد از این رو بهتر است تا مصرف روزانه ۲۱ عدد مویز را فراموش نکنید

درمان فراموشی
مویز و تقویت حافظه

ورزش

با انجام فعالیت های بدنی و ترشح هورمون های اندرفین و با بالا رفتن ادرنالین سوخت و ساز بدن شما بالا می رود و مغز را به چالش می کشاند از این رو انجام ورزش هوش و حواستان را سر جایش می‌آورد که بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

انجام ماساژ سر

یکی از راه های تقویت حافظه که باعث افزایش گردش خون در مغز و تقویت مغز می شود انجام ماساژ سر و پیشانی است که می تواند علاوه بر رفع خستگی و گردش خون این کار راهکار مناسبی برای رفع فراموشی نیز باشد.

در کنار تمام مواردی که برای عملکرد بهتر حافظه و تقویت مغز در طب سنتی و درمان فراموشی سفارش شده است انجام ورزش های ذهنی مثلاً منچ و مارپله و شطرنج و حل جدول های سودوکو نیز  برای افزایش حافظه بسیار مؤثر است. با توجه به مواردی که گفته شد بهتر است برای تشخیص دقیق نوع درمان فراموشی خود به متخصص طب سنتی مراجعه نمایید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.