رفع زردی ناخن ها

درمان زردی ناخن را جدی بگیرید. ناخن‌ها چیزهای زیادی را می‌توانند در مورد سلامت کلی بدن نشان دهند. هنگامی که ناخن‌ها تغییر رنگ می‌دهند، معمولاً به این معنی است که شما دچار عفونت یا قارچ ناخن شده‌اید. همچنین می‌تواند به این معنی باشد که لاک زده‌اید یا این که شما نسبت به چیزی آلرژی دارید. گاهی اوقات ممکن است ناخن‌ها به نشانه‌ای از موارد جدی‌تر مانند بیماری‌های مزمن ریه، غده‌های داخلی، انسداد لنفاوی و حتی آرتریت روماتوئید، زرد شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد علت ایجاد ناخن‌های زرد و چگونگی خلاص شدن از شر این بیماری دریافت خواهید کرد.

درمان زردی ناخن

دلایل احتمالی زردی ناخن

اگر ناخن‌های شما توسط لاک و یا محصولات زبر آسیب دیده است، رشد ناخن جدید باید دارای رنگی سالم و شفاف باشد. اگر ناخن‌های شما زرد رنگ باقی ماند، ممکن است اتفاق دیگری در بدن شما رخ داده باشد. گاهی اوقات داشتن ناخن‌های زرد می‌تواند نشانه‌ای از جدی‌تر بودن شرایط سلامت بدن باشد. کمبود ویتامین یا مواد معدنی می‌تواند باعث زرد شدن ناخن‌ها شود و معرفی یک مکمل مولتی ویتامین ممکن است این مشکل را متوقف کند.

در بعضی موارد، ناخن‌هایی که با وجود درمان‌های مکرر باز هم زرد رنگ باقی می‌ماند، می‌تواند نشانهٔ بیماری تیروئید، پسوریازیس یا دیابت باشد. در شرایط نادر، ناخن‌های زرد می‌توانند نشان دهنده وجود سرطان پوست باشند. ناخن‌های مداوم زرد و مشکلات تنفسی یا لنفاوی وضعیتی به نام سندرم ناخن زرد )YNS) را نشان می‌دهد.

معرفی بهترین اسپری خوشبو کننده بدن مردانه
مشاهده

 

چگونه می‌توان به درمان زردی ناخن پرداخت؟

درمان زردی ناخن به علت‌های متفاوتی بستگی دارد. به احتمال زیاد ناخن‌های شما به دلیل عفونت یا محصولی که استفاده کرده‌اید تغییر رنگ داده و زرد شده‌اند. این داروهای خانگی براساس اینگونه دلایل هستند. با این وجود، باید توجه داشت که داروهای خانگی همیشه بر درمان زردی ناخن مؤثر نیستند. اگر داروهای خانگی در از بین بردن تغییر رنگ مؤثر نبودند، باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان زردی ناخن با روغن درخت چای

روغن درخت چای

اگر ناخن‌های شما به دلیل عفونت باکتریایی یا قارچ تغییر رنگ داده‌اند، روغن درخت چای درمانی آسان است که می‌توانید برای درمان زردی ناخن امتحان کنید. یک یا دو قطره روغن درخت چای را با روغنی حامل مانند روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید و مخلوط را روی ناخن آسیب دیده بمالید. یک منبع مطالعاتی معتبر نشان داده است که روغن درخت چای به طور موثری می‌تواند جلوی رشد گونه‌های متداول قارچ ناخن را بگیرد.

جوش شیرین

جوش شیرین باعث ایجاد محیط قلیایی می‌شود و با انجام دادن این کار با گذشت زمان ناخن‌های شما را بسیار درخشان‌تر می‌کند.

درمان زردی ناخن با پونه ی کوهی

روغن پونه کوهی

بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت شده است که روغن پونه کوهی حاوی خواص ضد میکروبی است. این ماده در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها مؤثر است، که باعث می‌شود این ماده بسیار پر کاربرد در شرایطی شود که مطمئن نیستید چه چیزی باعث زرد شدن ناخن‌های شما شده است. مشابه استفاده از روغن درخت چای برای درمان زردی ناخن‌ها، روغن پونه کوهی نیز قبل از استفاده موضعی روی ناخن‌های آسیب دیده باید با روغنی حامل مخلوط شود.

16 فرمول شگفت انگیز برای تهیه ی رنگ موی طبیعی گیاهی
مشاهده

درمان زردی ناخن

آب اکسیژنه

ثابت شده است که آب اکسیژنه ماده‌ای مفید برای سفیدتر شدن دندان‌ها در هنگام ترکیب با جوش شیرین است و ماده اصلی برای سفید کردن دندان‌ها در خمیر دندان است. پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) توانایی‌های اکسید کننده دارد و این باعث می‌شود که تبدیل به یک لکه بردار شود. این بدان معنی است که این یک روش برای درمان زردی ناخن است که با استفاده از محصولات خاصی زرد رنگ شده‌اند. رنگ لاک تیره می‌تواند به درون مینای ناخن نفوذ کند و رنگ ناخن‌ها را به صورت دائمی تغییر بدهد. پراکسید هیدروژن به عمق ناخن می‌رود و رنگ ناخن را روشن می‌کند، همانند روشی که رنگ مو را از ریشه آن از بین می‌برد. مخلوط کردن پراکسید هیدروژن در آب گرم و قرار دادن ناخن‌ها در آن ممکن است لکه‌های ناخن را بهبود ببخشد و افزودن جوش شیرین باعث موثرتر شدن این محلول می‌شود.

درمان زردی ناخن با ویتامین e

ویتامین E

ویتامین E به عنوان کمک کننده به سلول‌ها برای حفظ رطوبت و سالم به نظر رسیدن شناخته شده است. وقتی مقدار زیادی ویتامین E در بدنتان دارید پوست، مو و ناخن‌هایتان شاداب هستند. همچنین ویتامین E به عنوان یک درمان موفق بالینی برای سندرم ناخن زرد بوده است. سندروم ناخن زرد دقیقاً همان چیزی است که شما فکر می‌کنید – شرایطی که باعث ایجاد تغییر رنگ، نوک‌دار و ضخیم شدن ناخن است. از آنجا که ویتامین E رشد ناخن سالم را تحریک می‌کند، می‌تواند به طور روزانه به کار گرفته شود و یا به صورت خوراکی مصرف شود تا ناخن‌های شما به سرعت رشد کنند.

داروهای تجویزی برای درمان زردی ناخن

اگر زردی ناخن‌های شما ناشی از مخمر یا باکتری‌ها باشند، برخی از درمان‌های فوق را امتحان کنید تا به تمیز کردن آن کمک کنید. وقتی زرد شدن ناشی از قارچ است، تجویز شفاهی از قبیل ترمینافین (لامیسیل) یا ایتراکونازول (اسپروناکس) (داروهای ضد قارچ) می‌تواند مؤثر باشد. هر دو این داروها توسط FDA برای استفاده طولانی‌مدت برای کبد تعیین شده‌اند. آن‌ها برخی عوارض جانبی شایع مانند اسهال و درد شکمی را دارند. شما ممکن است بخواهید سیکلوپیروکس (لاک ناخن) را به عنوان یک درمان جایگزین درخواست کنید. سیکلوپیروکس مانند لاک ناخن به کار می‌رود. همه این نسخه‌ها هفته‌ها طول می‌کشد تا مؤثر باشند. رشد ناخن سالم به تدریج ظاهر زرد رنگ ناخن‌های شما را عوض می‌کند. بدانید که هیچ ضد قارچ خوراکی یا موضعی، ۱۰۰ درصد مؤثر نیست و تکرار قارچ ناخن نیز شایع است.

کاربرد ژل و فوم اصلاح
مشاهده

پیش‌گیری از زردی ناخن

شما می‌توانید با مراقب بودن در مورد بهداشت ناخن، از تغییر رنگ ناخن جلوگیری کنید. مراقب سالن‌های ناخن و اسپا (spa) باشید که می‌توانند عفونت‌های قارچی و بیماری را به مشتریان انتقال دهد. یک مانیکوریست خوب از یک کیت تمیز یا جدید برای هر فرد استفاده می‌کند. پاک‌کننده لاک ناخن را بیش از یک‌بار در هفته بر روی ناخن‌های خود استفاده نکنید و از پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ترکیب استون کمتری است. ناخن‌های خود را به طور مرتب تمیز کنید و یک یا دو بار در هفته چرک را از زیر ناخن‌هایتان با یک برس ناخن خارج کنید. همیشه جوراب‌های تمیز بپوشید و پاهای خود را مرتب در معرض هوای تازه قرار دهید تا از عفونت‌های ناخن پا مانند پای ورزش‌کاران اجتناب کنید.

موارد حاد

بعد از تلاش برای درمان ناخن‌های زرد در خانه، وضعیت شما باید بهبود یابد. اگر طی ۱۰ روز تا دو هفته بهبود نیابد، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما قادر خواهد بود آزمایشاتی را انجام دهد که مشخص می‌کند آیا ناخن‌های زرد شما از قارچ، مخمر، باکتری‌ها، یا چیزی جدی‌تر بوجود می‌آیند.

اگر رنگ سیاهی در ناخنتان رشد می‌کند، باید فوراً پزشک خود را ببینید. ممکن است نیاز داشته باشید که به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

زردی ناخن معمول است. درمان‌های خانگی فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید برای درمان این شرایط تلاش کنید. گاهی اوقات ناخن‌های زرد نشانه‌ای از یک مساله بزرگ‌تر هستند. ناخن‌های زرد نباید نادیده گرفته شوند و پیدا کردن علت اصلی، منجر به داشتن ناخن‌های سالم و سلامت عمومی بهتر خواهد شد.

شیوه ی اصولی اصلاح صورت آقایان
مشاهده

 

آسیب را با خیساندن ناخن برطرف کنید

  1.  ۳ – ۴ قاشق سوپ خوری هیدروژن پروکسید را با یک فنجان آب ولرم در یک کاسه بریزید و هم بزنید.
  2.  یک صندلی بردارید، ولو شوید، و ناخن‌های خود را به مدت دو دقیقه در آب خیس کنید.
  3.  از یک مسواک نرم و تمیز استفاده کنید و سطح ناخن‌هایتان را به آرامی تمیز کنید.
  4.  دست‌هایتان را تمیز کنید، کمی لوسیون بزنید، و تمام ناخن‌هایتان باید بلافاصله بسیار تمیز شده باشد (یا حداقل قسمتی ازش). برای نتایج بهتر، استرن توصیه می‌کند که این فرآیند را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید، به خصوص اگر لاک سیاه و یا هیچ پوششی بر سطح ناخن خود ندارید.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.