راه های از بین بردن خط خنده

از بین بردن خط خنده یکی از افکاری است که هر سنی داشته باشید به دنبال آن هستید، معمولا با افزایش سن پوست دچار تغییراتی می شود که بروز چین و چروک از شایع ترین این  تغییرات است که با کاهش کلاژن پوست به وجود می آید در بسیاری از افراد ممکن است که بروز چین و چروک و خط های اطراف دهان و کنار چشم ها به علت پیری و سالخوردگی باشد اما ممکن است در بسیاری از افراد دیگر نیز این خط های کنار لب را ببینید با توجه به این که خنده بهترین کار برای یک زندگی سالم است اما باید بگوییم که در زمان خندیدن حرکت  عضلات صورت زیاد می شود و همین امر هم  موجب ایجاد چین در پوست شده، و چین ‌و چروک ‌هایی را به وجود می‌آورد که به خط خنده معروف است. ما در این بخش به بررسی عوامل ایجاد خط لبخند و ساده ترین راه های درمان چین و چروک صورت و خط لبخند خواهیم می پردازیم.

شایع ترین دلایل ایجاد خط خنده

* سالخوردگی

* آفتاب‌ سوختگی

* استعمال دخانیات

* افزایش یا کاهش شدید وزن

* خندیدن

* عامل ژنتیک

* مشکلات پوستی

* مشکلات فک

مناسب ترین روش های درمان خط لبخند

 

همان طور که می دانیم یکی از دلایل بروز چین و چروک صورت پیر شدن پوست است که می ‌تواند باعث از دست رفتن حجم بافت شود و از همین رو ظاهر ناخوشایندی را در اطراف دهان ایجاد می کند از بین بردن خط خنده راه های متناوبی وجود دارد که هم در خانه و هم در کلینیک های زیبایی قابل انجام هستند.

راهنمای کامل رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری
مشاهده

 

درمان با تزریق بوتاکس

برای رفع چین و چروک صورت که ممکن است بر اثر کهولت سن و یا عامل دیگری باشد از تزریق بوتاکس استفاده می شود در این روش با فلج کردن ماهیچه ی صورت، چین و چروک صورت این نواحی از بین می رود، در بسیاری از موارد دیده شده است که بعد از ۶ اثر این بوتاکس از بین می رود پس برای از بین بردن خط خنده دوباره احتیاج به تزریق بوتاکس دارید.

رفع خط خنده با تزریق ژل

از روش های دیگر درمان و از بین بردن خط خنده تزریق ژل است. با توجه به این که مواد تهیه کننده این ژل طبیعی است از این رو باعث حساسیت نمی شود و می توان به راحتی از این ژل برای رفع چین و چروک استفاده کرد.

 

درمان خطوط خنده با روش هایفوتراپی

یکی از روش های غیر جراحی که برای از بین بردن خط خنده و شلی پوست و کاهش چین و چروک بکار می رود هایفوتراپی است که این روش یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است این روش در یک جلسه کوتاه و بدون درد انجام می‌شود که نتایج آن کاملاً ماندگار می ‌باشد. در این روش، کلاژن سازی پوست تحت تاثیر گرما قرار می گیرد که موجب تحریک و رشد کلاژن جدید در پوست می شود، این امر باعث جوان ‌تر، شاداب ‌تر و احیا شدن چهره در فرد خواهد شد.

 

از بین بردن خط خنده توسط لیفت نخ

با افزایش سن تغییرات پوستی موجب بروز ناراحتی در فرد می شود که چین و چروک های حاصل از این تغییرات را می توان با  استفاده از نخ‌های نامرئی از بین برد.درمان با نخ یک روش مفید برای پیشگیری از تغییرات پوستی وابسته به سن است که دارای ماندگاری بالایی است، در برخی موارد و طبق تشخیص دکتر پوست از بین بردن خط خنده نیز با همین روش انجام می شود.

درمان با لیزر

روش های زیادی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد که در میان انواع متناوب ان یکی از بهترین روش‌ها استفاده از لیزر می باشد. اشعه لیزر با قدرت بالایی که دارد لایه رویی پوست را برداشته و در نتیجه باعث از بین رفتن چروک در قسمت های مختلف صورت ،پیشانی و دور دهان می شود در این روش لایه جدید تشکیل شده کاملا صاف می باشد، علاوه بر از بین بردن خط خنده با این روش می تواند سایر مشکلات پوستی مانند لکه های پوستی، رفع جای جوش و… را نیز از بین برد.

همه چیز درباره تزریق فیلر؛ فیلر بینی، فیلر لب و ..
مشاهده

 

درمان با روش میکرودرم

یکی از کار آمدترین و مناسب ترین روش های از بین بردن خط خنده و خط اخم روش میکرودرم است که در این روش کل پوست در معرض تماس پودر اکسید آلومینیوم که یک ماده معدنی بی ضرر است  قرار می‌گیرد که این پودر با ساییدن سطح پوست به وسیله کریستال‌های ریز باعث از بین رفتن بافت‌های مرده می شود و به این ترتیب مکانیزم ترمیم پوست فعال می شود.

پی آر پی  (PRP)

نوعی دیگر از درمان های مناسب برای از بین بردن خط خنده و جوان سازی پوست پی آر پی ( پلاسمای غنی شده از پلاکت ) است که این روش با استفاده از تزریق خون و پلاسمای غنی از پلاکت ها فیبرو بلاست ها و سایر سلولهای بنیادی که حاوی فاکتور های رشد هستند در سلول های بدن فعال و نوسازی می شوند. از این روش علاوه بر جوان سازی پوست برای تحریک رشد مو، کلاژن سازی و درمان زخم بستر و زخم های دیابتی، جراحی ها، آرتروز و…. استفاده می شود.

 

درمان های خانگی مناسب برای از بین بردن خط خنده

 

روغن زیتون و از بین بردن خط لبخند

روغن زیتون با داشتن خواص بسیار قوی در تقویت پوست یکی از درمان های بی نظیر برای درمان خطوط صورت و خط لبخند است بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که این روغن حاوی ترکیبات ضد پیری است و چربی موجود دراین روغن  به از بین بردن خط خنده بسیار کمک می کند علاوه بر این موارد روغن زیتون در مرطوب ماندن پوست و بازسازی سلول ها بسیار تاثیر گذار است

 

روغن آرگان

وجود رادیکال های آزاد در پوست یکی از عمده دلایل از بین رفتن کلاژن پوست و آسیب به آن است اسید های چرب موجود در روغن های گیاهی از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند. از همین رو استفاده از این روغن می تواند باعث از بین بردن خط خنده در افراد شود. برای همین منظور بهتر است تا چند قطره روغن آرگان را به آرامی و با حرکات دایره وار بر روی پوست ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر بایستی این درمان را ۱ بار در روز و قبل از خواب انجام دهید.

تشخیص نوع پوست در یک ساعت فوری و فوتی!
مشاهده

درمان خط لبخند با ویتامین E

کپسول های ویتامین E مناسب ترین روش خانگی برای از بین بردن خط خنده در اطراف دهان و یا چین و چروک های صورت  است. برای این منظور بهتر است تا با یک سوزن یک کپسول را سوراخ کرده و به آرامی دور دهان را ماساژ بدهید  ئ بعد از گدشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

 

ضد آفتاب


پوست برای شادابی و جوانی باید حالت کشسانی داشته باشد که یکی از دلایل از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست تابش بیش از اندازه خورشید به صورت است  که می تواند موجب از بین رفتن حالت کشسانی و بروز چین و چروک و خطوط خنده در افراد شود کرم های ضد افتاب با spf راهی مناسب برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های آینده است. از بین بردن خط خنده و محو کردن آن به کمک استفاده ی مدام از این کرم صورت می پذیرد.

 

نوشیدن آب یک راه ساده برای از بین بردن خط خنده


معمولا زمانی که بدن دچار کم آبی می شود بسیار خشک و چروکیده می شود ازاین رو بیشتر افرادی که بدنشان دهیدراته است بیشتر از سایر افراد مستعد چروک شدن پوست هستند از این رو و برای جلوگیری از چروک شدن صورت نوشیدن روزانه ۱۰ لیوان آب بسیار ضرورت دارد .

منع مصرف دخانیات

مضرات استعمال دخانیات فقط برای سلامتی بدن نیست و علاوه بر آسیب به کبد و ریه و قلب استعمال دخانیات برای پوست تان نیز بسیار مضر است. به گفته بسیاری از محققان یکی از عوامل چین و چروک صورت و به وجود آمدن خطوط کنار لب و دهان در افراد سیگاری استعمال دخانیات است. با ترک سیگار علاوه بر سلامت قلب و ریه به سلامت پوست تان نیز کمک کنید

ایده هایی جذاب برای دکوراسیون پاییزی خانه
مشاهده

 

 

انواع ماسک های مناسب برای از بین بردن خط خنده

ماسک کلم و عسل

یکی از درمان های عالی برای از بین بردن خط خنده استفاده از ماسک ها است کلم با خاصیت های بسیار بالایی که دارد در صورت استفاده به عنوان ماسک با مخلوط عسل  بطور منظم می توانند چین و چروک و شل شدن پوست اطراف دهان را کاهش دهد. برای تهیه ی یک ماسک مناسب از بین بردن خط خنده در یک ظرف مناسب ۳۰ میلی لیتر از عصاره کلم را با ۱ قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کرده و روی پوست اطراف دهان به طور ملایم ماساژ دهید.

 

ماسک عسل و انگور

این درمان خانگی به سفت شدن ماهیچه ها اطراف دهان کمک می کند به این منظور مقداری عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز را با هم مخلوط کرده و سپس به آرامی بر روی نقاطی که دارای چین و چروک است بمالید و سپس بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک آووکادو 

ویتامین موجود در ماسک آووکادو باعث رطوبت پوست و از بین بردن خط خنده می شود ویتامین ایی در آووکادو برای پوست بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک بهتر است تا یک نیم از آووکادو را با جو مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید.  این ماسک را بعد از نیم ساعت با آب گرم صورتتان را تمیز کنید و پوست را خشک کنید.

 

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از شگفت انگیز ترین گیاهانی است که برای پوست خواص بی نظیری را دارد از این رو استفاده از این ژل برای درمان خانگی و از بین بردن خط خنده بسیار مناسب است ژل آلوئه ورا باعث کلاژن سازی پوست و رفع چروک های عمیق اطراف دهان می شود. ژل داخل برگ را جدا کرده و هفته ای ۳ بار و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.