جوش سر سیاه

درمان ساده ی جوش سر سیاه

با توجه به حساس بودن پوست صورت و اهمیت آن در زیبایی افراد بیشترین گلایه ای که افراد در مراجعه به کلینیک ها دارند وجود جوش های سر سیاه بر روی صورت است معمولا افرادی که دارای پوست چرب هستند بیشتر از سایر افراد دارای جوش های سر سیاه هستند. اما ابتدا باید بگوییم که این نوع جوش ها از چه نوع جوش هایی هستند این جوش ها در سطح پوست و معمولاً بر روی صورت گردن و در بیشتر افراد مخصوصا اقایان در قسمت کمر مشاهده می ‌شوند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که علل بروز جوش سر سیاه چیست و چرا این جوش ها در این قسمت از صورت و بدن تشکیل می شوند.

جوش سر سیاه چیست؟

در ابتدای مطلب که گفتیم بیشترین کاندید جوش های سر سیاه افرادی هستند که پوست شان بیش از بیش چرب است و یا افرادی که بیشتر از لوازم آرایشی چرب استفاده می کنند علاوه بر این موارد عواملی مانند : استرس و اضطراب، تغییرات هورمونی و استفاده از برخی دارو ها همچون کورتیکو استروئید ها، لیتیوم و آندروژن ها و مصرف دخانیات و . . .

ما در این مقاله به بررسی و ارائه درمان های ساده جوش ها می پردازیم. همان طور که گفتیم عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند عامل برزو جوش های سر سیاه در فرد شود اما چگونه می توان از بروز این جوش ها جلوگیری کرد. خوشبختانه با رعایت نکات زیر و با توجه به مجموعه اقدامات پیش گیرانه مشخص بدون شک می توانید از بروز و تکرار جوش سرسیاه جلوگیری نمایید.

با عطر و ادکلن، خود و خانه‌تان را عطرافشان کنید
مشاهده

 

  •  مصرف میوه و سبزیجات تازه که دارای انتی اکسیدان فراوانی هستند
  •  استفاده از  مرطوب کننده های فاقد چربی
  •  شست و شوی مرتب پوست دو بار در طول روز
  •  استفاده از لوازم آرایشی مناسب و سازگار با پوست و فاقد چربی
  •  استفاده از کرم های ضد آفتاب

 

اساسی ترین راه کار ها و درمان های جوش سر سیاه

 

جوش های سر سیاه را دست کاری نکنید
در صورتی که به دنبال داشتن پوستی شفاف و سالم هستید باید از دست کاری جوش های صورتتان بپرهیزید زیرا دست کاری جوش باعث ورود باکتری به منافذ پوست می شود که این باعث بروز جوش ‌های بزرگ ‌تری بر پوست تان می شود در صورتی که به دنبال پاکسازی عمقی پوست‌ تان هستید و یا به دنبال از بین بردن جای جوش ها هستید، بهتر است برای این کار به پزشک متخصص مراجعه کنید.

جوش سر سیاه

 

منع مصرف شوینده های قوی

بیشتر افرادی که دارای جوش سر سیاه و پوست چرب هستند تصور می کنند که استفاده از شوینده های قوی می تواند تاثیری در کمتر شدن جوش ها داشته باشد که باید بگوییم که مصرف شوینده های قوی متاسفانه  موجب خشکی بیش از حد پوست می‌شود و پوست برای جبران این خشکی باید چربی بیشتری تولید کند از این رو وضعیت جوش‌ها وخیم ‌تر از قبل می شود برای همین هم از یک شوینده ملایم باید استفاده کرد و مصرف مرطوب کننده ها و کرم‌ های ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید

 

شستشوی مرتب پوست

از آن جایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف تمیز نگه داشتن آن بسیار مهم است و یکی از علل اصلی به وجود آمدن جوش‌ سرسیاه بر روی صورت باکتری می باشند. بهتر است تا روزانه ۲ بار پوست صوررتان را بشویید. فراموش نکنید که قبا از شستن صورتتان مواد ارایشی موجود بر روی پوستتان را با محلول ‌ها و کرم ‌های مخصوص پاک کنید.

گوشی ضد آب
مشاهده

شستن مرتب روبالشتی

روبالشتی هر کسی بزرگ ترین مرکز تجمع باکتری است و از آن جایی که پوست برخورد مستقیمی را با آن دارد از این رو بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار روبالشی ‌های خود را بشویید زیرا سلول‌ های مرده و چربی پوست مانده بر روی آن باعث رشد جوش‌ سر سیاه می‌شود.

جوش سر سیاه

ماسک عسل و دارچین

با توجه به این که عسل جز آنتی بیوتیک های بسیار قوی و طبیعی به شمار می رود از این رو می تواند که ماسک و لایه بردار مناسبی برای خارج کردن آلودگی‌ ها از منافذ باز پوست باشد. به این ترتیب که می توان برای تهیه ماسک عسل و دارچین یک قاشق غذا خوری از آن را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط و سپس به مدت  ۳ دقیقه این ترکیب را بر روی پوست خود ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

جوش سر سیاه

مخلوط آبلیموی تازه و نمک با عسل و ماست

این ماسک بهترین روش برای از بین بردن پوست های مرده و چربی صورت است زیرا آبلیمو خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی دارد بهتر است که مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک و مقداری عسل مخلوط و بر روی جوش‌ها و پوست صورت به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با انگشتان خود بمالید و سپس صورت تان را با آب گرم بشویید.

 

جوش شیرین

از آن جایی که جوش شیرین بسیار اعجاز برانگیز است از این رو خاصیت پاک کنندگی، آن به لایه‌ برداری سلول‌ های مرده بسیار کمک می‌کند. از این رو این ماده می تواند برای رفع جوش سر سیاه بسیار مفید و مناسب باشد. از این رو برای تهیه ماسک جوش شیرین مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به آرامی بر روی پوست ‌تان بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

دانستنی های قبل از تزریق کلاژن
مشاهده

جوش سر سیاه

ماسک سفیده تخم مرغ

مهم ترین علت جوش سر سیاه باز بودن منافذ پوست است که برای رفع این مشکل ماسک سفیده تخم مرغ می تواند بسیار موثر باشد زیرا این ماسک علاوه بر بستن منافذ باز پوست و رفع آلودگی موجود در آنها باعث شفاف شدن پوست می شود. برای همین منظور سفیده تخم مرغ را به آرامی بر روی پوست‌ تان بمالید. و سپس بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت‌تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک شنبلیله

گیاه شنبلیله دارای خواص بسیاری است که ماسک تهیه شده از این گیاه یکی از آسان ترین راه های طبیعی برای از بین بردن جوش  سر سیاه است . به این ترتیب که مقداری از برگ های این گیاه را له کرده و با کمی اب مخلوط می کنید تا خمیری غلیظ به دست بیاید سپس خمیر را بر روی سر سیاه ها قرار دهید و بگذارید در حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند و بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

 

ماسک گوجه فرنگی
یک گوجه فرنگی را له کرده و از آب وگوشت آن به عنوان یک درمان صورت استفاده کنید. شما باید آن را روی مناطقی از صورت که سرسیاه ها در آن دیده می شوند متمرکز کنید. در صورت امکان بگذارید شب را روی صورت تان بماند. این روش درمانی سرسیاه ها را خشک خواهد کرد. با این کار جوش های سرسیاه به صورت طبیعی از روی پوست ناپدید خواهندشد.

علت ایجاد و درمان رگ های عنکبوتی صورت
مشاهده

جوش سر سیاه

ماسک زرد چوبه و عسل

با توجه به خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه این ادویه جادویی با ترکیب با عسل می‎ تواند به عنوان یک ماسک عالی برای پوست استفاده شود زرد چوبه پوست را تسکین و منافذ باز آن را می بندد. این ترکیب به رفع سلول‌ های پوست مرده و همچنین کشتن باکتری‌ها نیز کمک می‌کند و پوستی شاداب و سالم را برای فرد هدیه می دهد.

 

در صورتی که با این درمان های ساده خانگی به نتایج مورد دست پیدا نکردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با متخصصین امر مشورت نموده تا آنها بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.