دانستنی های قبل از تزریق کلاژن

تزریق کلاژن پوست راهی ساده برای جوانسازی آن خواهد بود. با بالا رفتن سن معمولا پوست انسان دچار تغییر حالت می شود که عمده این تغییرات را می توان در پوست صورت به وضوح مشاهده کرد بروز چین و چروک و شلی پوست یکی از مهم ترین تغییراتی است که در بیشتر خانم ها و آقایان دیده می شود اما با توجه به حساسیت خانم ها در زمین زیبایی و اهمیت بالای آن از این رو بیشتر خانم ها به دنبال راه هایی هستند تا شادابی و درخشندگی پوست خود را حفظ نمایند. همان طور که می دانیم پوست برای جوان ماندن و حفظ درخشندگی خود نیاز به کلاژن دارد کلاژن پروتئینی است که در بدن همه افراد به وفور یافت می شود اما با افزایش سن و با ازاد شدن رادیکال های پوست از مقدار آن کاسته می شود علاوه بر افزایش سن عواملی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید، گرما ، آلودگی، و عوامل دیگر باعث کاهش کلاژن و بروز چین و چروک پوست می شود.

یکی از روش هایی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است تزریق کلاژن پوست برای جوان سازی بافت  چروکیده پوست است که این تزریق تا حدودد زیادی می تواند پوست را جوان تر و بهبود ببخشد. از این روش تزریق نه تنها برای جوانسازی پوست صورت بلکه بیشتر خانم هایی که دوست دارند تا گونه ها و لب های برجسته داشته باشند برای برجسته کردن لب بسیار ناز خود  با تزریق کلاژن لبهای خود را به اندازه مناسب می رسانند.

در تعریف کلاژن گفتیم که این پروتئین در استخوان‌ ها، غضروف‌ ها، پوست و تاندون‌های بدن به وفور یافت می ‌شود. مهم ترین وظیفه کلاژن‌های ویژه بافت پوست استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می باشد که با این ماده پوست خاصیت ارتجاعی خودش را حفظ می کند.

خواص شگفت آور ماسک زردچوبه برای پوست
مشاهده

تزریق کلاژن پوست

مهم ترین مزایای تزریق کلاژن پوست

تزریق کلاژن پوست علاوه بر پر کردن چین و چروک های آن می تواند برای مواردی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد ما در این قسمت مهم ترین کاربرد تزریق کلاژن برای پوست را معرفی می کنیم.

 

  •  رفع چین و چروک صورت
  • رفع خط لبخند
  • حجم دهی به گونه ها
  • کاهش خط اخم بین ابروها
  • رفع خط پیشانی ها
  • کاهش چروک گوشه چشم
  • کاهش خطوط گوشه لب ها
  • حجم دهی به لب و گونه
  • رفع جای جوش
  • رفع گودی زیر چشم

تزریق کلاژن پوست

دانستنی های قبل از تزریق کلاژن پوست

معمولا پزشک برای داشتن یک تزریق مناسب و برای نتیجه گیری بسیار عالی نکاتی را قبل از تزریق کلاژن پوست به افراد توصیه می کند.پزشک از بیمار می خواهد تا یک ساعت زودتر از زمان مشخص شده تزریق در کلینیک حاضر باشند.قبل از انجام تزریق پزشک از بیمار می خواهد تا برای جلوگیری از درد مقداری پماد بی حس کننده به ناحیه درمان اعمال شود از آن جایی که تاثیرگذاری این پماد به زمان نیاز دارد از این رو بهتر است تا ۲ ساعت قبل از تزریق صورت بگیرد.

اجتناب از مصرف بعضی از ویتامین ها و بعضی از مکمل ها مانند روغن ماهی جهت پیشگیری از بروز کبودی به بیماران خود توصیه می  شودبهتر است تا جهت پیش گیری از هر گونه ورم و یا کبودی ۵ روز قبل از انجام تزریق از قطره آرنیکا استفاده کنیدمهم ترین توصیه پزشک برای قبل از تزریق منع مصرف سیگار تا ۴۸ قبل از فرایند تزریق است.

روش درمان جای جوش
مشاهده

به بیماران توصیه می شود که از ۴۸ ساعت قبل از فرایند از مصرف الکل خودداری کنند.افرادی که از دارو های رقیق کننده خون  استفاده می کنند باید از یک هفته قبل از درمان از مصرف آن پرهیز کنند/ در مصرف داروهایی مانند ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپرین باید با پزشک خود مشورت کنیدمطمنا برای نتیجه بهتر در تزریق فیلر و تزریق کلاژن پوست مهم ترین کار توجه به نکات ارائه شده توسط پزشک است در بیشتر موارد بهتر است تا افراد برای داشتن ارامش خاطر از انجام یک تزریق مطمئن بهتر است تا یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشند.

تزریق کلاژن پوست

نکات مهم بعد از تزریق کلاژن پوست صورت

همان طور که در تزریق کلاژن پوست گفتیم این نوع تزریق به عنوان بهترین فیلر شناخته می شود و با توجه به این که موجب صاف تر و پر تر شدن ظاهر پوست می شود نیاز به مراقبت هایی بعد از اعمال تزریق دارد  که ما در این بخض به آن ها اشاره می کنیم .

مصرف نمک در بسیاری از موارد ممکن است تا باعث بروز ورم در افرادی که از ژل تزریقی استفاده می کنند شود از این رو برای از بین بردن ورم صورت از مصرف نمک خودداری کنید.

  •  استفاده از کمپرس آب سرد را پس از تزریق ژل به مدت ۱۵ دقیقه هر چند ساعت یکبار فراموش نکنید.
  •  از دستکاری صورت تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق خودداری کنید
  • بهتر است تا دو هفته پس از تزریق ژل به صورت در معرض آفتاب قرار نگیرید.
  •  مایعات فراوان بنوشید به طور میانگین روزانه ۱۰ لیوان آب بنوشید.
  •  بهتر است تا یک هفته پس از تزریق ژل فشاری به صورتتان وارد نکنید
  •  از رفتن به استخر و همینطور سونا و جکوزی  تا یک هفته تزریق کلاژن پوست اجتناب کنید
  •  از مصرف الکل و نوشیدنی های الکی برای رسیدن به نتیجه بهتر پس از تزریق بپرهیزید .
  •  بهتر است تا ۴۸ ساعت پس از تزریق کلاژن پوست به لب از آب گرم و نوشیدنی های گرم استفاده نکنید.
آشنایی با اس پی اف و عملکرد آن در ضد آفتاب ها
مشاهده

تزریق کلاژن پوست

با توجه به مواردی که درباره تزریق کلاژن پوست گفتیم، پوست برای حفظ حالت کشسانی و ارتجاعی خود نیاز به کلاژن دارد و هدف از تزریق کلاژن به منظور حفظ زیبایی پوست و سلامت ان است که این تزریق می تواند علاوه بر رفع مشکلات پوستی و خطوط و فرو رفتگی ها برای درمان انواع اسکار های پوست نیز بسیار مناسب و کاربردی است. در واقع وجود این پروتئین (کلاژن) نه تنها برای حفظ و سلامت پوست در بدن لازم است بلکه  این پروتئین دقیقا همان عاملی است که اجزای بدن را در کنار هم نگاه می دارد که در پی آن ساختار و استحکام بدن ممکن می شود.

برای انجام تزریق کلاژن پوست برای زیبایی پوست  فراموش نکنید که این کار بایستی زیر نظر متخصص پوست و در یک کلینیک معتبر صورت بگیرد تا نتیجه ای که می گیرد رضایت بخش و عاری از هرگونه عوارض باشد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.