خشک کردن موی فر با چند روش ساده

با وجود اینکه بسیاری از زنان آروزی داشتن موی فر دارند و بعضی ها پول های زیادی برای فر کردن دائمی موهایشان می پردازند ولی موی فر مشکلات خاص خودش را هم دارد. موی فر نسبت به موی صاف خشک تر است و بیشتر مستعد وز شدن و شکستن می باشد، بنابراین نیازمند مراقبت زیادی است. یکی از مشکلات موی فر، خشک کردن آن بعد از شستشو است که زمان زیادی می برد.

خشک کردن مو فر با سه روش

در این مقاله چندین روش خشک کردن مو فر با کمترین آسیب به آن برای کاهش آسیب ایجاد شده به وسیله حرارت سشوار، خشک کردن سریع تر آن و البته افزایش و کاهش فرها در هنگام خشک کردن را به شما معرفی می کنیم.

روش اول خشک کردن مو فر : اجازه دهید موهایتان با هوا خشک شوند

خشک کردن مو فر با حوله

۱-موهایتان را بشویید. معمولا موی فر خشک تر از موی صاف است زیرا چربی طبیعی که توسط پوست سر تولید می شود (سبیوم) سخت تر می تواند از پیچ و تاب های موی فر عبور کرده و تمام مو را بپوشاند. در نتیجه این چربی نمی تواند به خوبی روی مو توزیع شود و به خصوص انتهای موهای فر معمولا خشک می شود.

این مسئله سبب خشک شدن و سپس، شکست و وز شدن موی فر می شود. اگر شما هر روز موی فر خود را می شویید، از یک شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید که با آب رسانی به مو مانع شکست آن شود، وز شدن آن را کاهش دهد و ضمن جلوگیری از مو خوره، آن را براق کند.

  • شامپویی را انتخاب کنید که یا بدون سولفات باشد یا واجد آمونیوم لوریل سولفات، آمونیوم لورث سولفات یا سدیم لوریل سولفات نباشد. این ترکیبات شوینده هایی قوی هستند که مو و پوست سر شما را از روغن های طبیعی که مو به آن ها نیاز دارد، لخت می کنند.
  • از تمامی محصولاتی که دارای الکل هستند اجتناب کنید، زیرا الکل رطوبت مو را جذب می کند و مو را خشک و شکننده می نماید.
روش های از بین بردن کبودی
مشاهده

۲از یک مرطوب کننده یا نرم کننده پروتئینی استفاده کنید. مو نیازمند مقدار متعادلی از رطوبت و پروتئین است تا خاصیت کشسانی (الاتسیسیته) خود را حفظ کند. یعنی بتواند بدون شکستن، کمی کشیده شود. این قابلیت، یکی از نشانه های اصلی سلامت مو است.

نرم کننده های پروتئنی نه تنها با نفوذ به تنه مو آن را قوی تر می کنند، بلکه یک لایه نازک روی کوتیکول مو (خارجی ترین لایه مو) می سازند که مانع خشک شدن و وز شدن مو می شود.

  • از یک نرم کننده پروتئینی حاوی پروتئین گندم، کراتین، شیر، کلاژن یا سویا، یا یک مرطوب کننده حاوی روغن جوجوبا، گلیسرین (یا یک گلیسرین گیاهی)، آلوئه ورا، کره شیا یا ویتامین E استفاده کنید.
  • شما می توانید به طور متناوب یا یک روز در میان از مروطب کننده و نرم کننده پروتئینی استفاده کنید. همچنین بسته به بافت موی خود، روشی که برای خشک کردن مو فر خود استفاده می کنید، و اینکه هر چند وقت یک بار موی خود را با سشوار خشک می کنید و به آن حالت می دهید، می تواند یکی را بیشتر از دیگری به کار ببرید.
  • اگر موی شما خیلی خشک و وز است، زیاد کشیده می شود ولی با این حال، می شکند، وقتی که خیس است، شل به نظر می رسد، یا فر یا مدلش را به خوبی حفظ نمی کند، از یک نرم کننده پروتئینی بیشتر استفاده کنید.
  • اگر موی شما راحت می شکند یا گره می خورد، احساس توخالی بودن و شکنندگی دارد یا خیلی زاید کشیده نمی شود، از یک مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید.
9 تا از تصور اشتباه از عطر و ادکلن که اکثر افراد دارند
مشاهده

۳-آب اضافی مو را بگیرید تا خشک شدن سریع تر انجام شود. هیچ وقت با مالیدن حوله روی سر، موهایتان را خشک نکنید. خشک کردن موی سر با حوله با اصطحکاک زیادی که ایجاد می کند، سبب زبر شدن کوتیکل می شود. برای اینکه موهایتان وز نشوند، باید سطح کوتیکل آن ها صاف باشد.

به جای استفاده از حوله، خیلی آهسته و ملایم موهایتان را با دست فشار دهید تا آب آن ها خارج شود، سپس از یک حوله یا میکروفیبر (یک پارچه دارای قابلیت جذب زیاد آب) برای کشیدن بیشتر آب استفاده کنید.

  • تیشرت ها جایگزین های بسیار خوبی برای حوله ها به منظور خشک کردن مو فر هستند زیرا بافت آن ها زبر نیست و سطح کوتیکل را زبر نمی کنند.

۵-یک نرم کننده بدون نیاز به آب کشی روی موی سر بمالید و گره های مو را باز کنید. خشک کردن مو با هوا به مو زمان بیشتری می دهد تا رطوبت را جذب کند و متورم شود. این مسئله سبب می شود مو شکننده تر گردد و کوتیکل زبر شده و مو وز شود.

نرم کننده های بدون نیاز به آب کشی، واجد پلی مرهایی هستند که یک سد یا فیلم روی مو ایجاد می کنند که از ورود آب به مو و تورم آن یا تبخیر آب درون مو و خشک شدن آن جلوگیری کرده و وز شدن مو را کاهش می دهند.

از دست ندهید: کراتین کردن مو

با استفاده از یک شانه دارای دندانه های فاصله دار، نرم کننده بدون نیاز به آب کشی را روی موهایتان پخش کنید (استفاده از برس بعد از شستن مو سبب آسیب شدید به مو می شود). تمرکز شما روی بخش میانی تنه مو تا انتهای مو باشد.

۶-موی خود را با دست حجم دهید و اجازه دهید با هوا خشک شود. ابتدا با یک شانه موی خود را به عقب شانه کنید. سپس انگشتانان را به صورت زیگزاگی لای موها بکشید تا حسابی از هم دیگر فاصله بگیرند. در نهایت اجازه دهید موها در مجاورت هوا خشک شوند. این روش خشک کردن موی فر تقریبا هیچ آسیبی به مو نمی رساند.

معرفی 42 وبلاگ آرایشی و زیبایی خارجی
مشاهده

روش دوم: خشک کردن مو فر با سشوار

خشک کردن مو فر با سشوار

۱-از دیفیوزر استفاده کنید. دیفیوزر وسیله ای است که هوای خروجی از سشوار را پخش می کند. این کار سبب می شود حجم موها افزایش یابد، وزن شدن مو به حداقل می رسد و به حفظ فرها کمک می کند. دیفیوزرها می توانند سبب افزایش فر شدن موهایی شوند که خیلی فر نیستند.

۲-موهایتان را بشویید و نرم کنید. بعد از اینکه موهایتان را شستید از یک شانه دارای دندانه های فاصله دار برای پخش کردن نرم کننده پروتئنی یا مرطوب کننده روی موها استفاده نمایید. پیش از آب کشی نرم کننده یا مرطوب کننده، چند دقیقه صبر کنید تا جذب موهایتان شود. سپس با آب سرد آبکشی نمایید تا کوتیکل بسته شود.

سپس، موهایتان را با ملایمت با دست فشار دهید تا آب آن خارج شود. در مرحله بعدی، موهایتان را با یک تیشرت، حوله نرم یا جاذب قوی آب فشار دهید تا آب بیشتری از موها خارج شود. این کارها سبب می شود که کوتیکل زبر نشود.

۳-از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. خشک کردن مو فر با سشوار داغ به مو آسیب می زند. از محافظ های حرارتی برای ایجاد یک لایه حفاظتی علیه حرارت روی مو استفاده کنید. این محصولات مانع خشک شدن بیش از حد مو نیز می شوند. بعضی از این محافظ های حرارتی دارای پایه سیلیکونی هستند و بیشترین حفاظت حرارتی را ایجاد می کنند، اما این محصولات سبب سنگین شدن مو می شود. بعضی دیگر از محافظ های حرارتی دارای پایه آبی و پایه روغنی می باشند. اگر موی چربی دارید، از روغنی ها استفاده نکنید.

۶-با نصب دیفیوزر روی سشوار، موهای خود را سشوار بکشید. روش های کمی برای خشک کردن مو فر با سشوار کشیدن وجود دارد و انتخاب از میان آن ها به طول و ضخامت موی شما و حجم نهایی که می خواهید مویتان داشته باشد، بستگی دارد. به طور کلی، همیشه موهایتان را پیش از سشوار کشیدن تقسیم کنید. از درجه حرارت پایین تا متوسط سشوار استفاده نمایید تا مو و پوست سرتان نسوزد و دور فن آن را نیز پایین بیاورید تا مو وز نشود.

شخصیت شناسی با رایحه عطر
مشاهده

موهایتان را تنها ۸۰ تا ۹۵ درصد خشک کنید و اجازه دهید هوا مابقی رطوبت را خودش خشک کند. این کار سبب می شود هم آسیب به مو و هم وزن شدن آن کم شود.

از دست ندهید: بهترین جایگزین سشوار

۷-اجازه دهید مویتان کاملا خشک شود و سپس از یک حالت دهنده نهایی استفاده کنید. پس از خشک کردن مو فر، باید به آن حالت دهید. حالت دهنده های مختلفی مثل اسپری ها و ژل هوا وجود دارند. از پمادها هم می توانید استفاده کنید. راه دیگر، استفاده از سرم یا روغن است.

خشک کردن سریع تر موهای فر

برای هرچه سریع تر خشک کردن مو فر می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

۱-موهایتان را تقسیم کرده و داخل یک پارچه نرم بپیچید. اگر موی شما خیلی فر است، می توانید پیش از پیچیدن آن در پارچه، آن را ببافید.

۲-موهایتان را جمع کنید. این کار نه تنها باعث می شود مو سریع تر خشک شود، بلکه ظاهر مو را نیز بهتر می کند زیرا فرهای مو روی هم دیگر قرار گرفته و حالت می گیرند.

۳-از یک سرپوش خشک کننده یا یک هود خشک کننده برای سریع تر خشک کردن موی فر استفاده کنید. سرپوش خشک کننده، یک سرپوش پلاستیکی است که موی شما درون آن قرار می گیرد تا بدون هیچ گونه آسیبی خشک شود. خشک کننده های هودی هم آسیب کمتری نسبت به سشوار دارند. این دستگاه ها آنقدر که ممکن است تصور کنید، گران نیستند.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.