سفیدی زودرس موها

روش های پیش گیری از سفیدی زودرس مو ها

امروزه یکی از عمده مشکلاتی که بسیاری از افراد آن هم در سنین جوانی دچار آن هستند تغییر رنگ موها و سفیدی مو ها است. در واقع بعد از مشکل ریزش مو، سفیدی مو یکی از اساسی ترین مشکلات برای اکثر جوانان است. با توجه به این که  سفیدی زودرس موها باعث می شود تا فرد بیشتر از سن واقعی خودش را نشان دهد و این می تواند بر روی روحیه و اعتماد به نفس فرد تاثیر بدی داشته باشد. با توجه به این که امروزه بیشتر جوانان با سفیدی زودرس موها دست و پنجه نرم می کنند از این رو بایستی به مهم ترین عوامل این علت اشاره داشت.

چرا به سفیدی زودرس موها دچار می شویم؟

در سفیدی مو عوامل ژنتیکی، سوءتغذیه، نوسان هورمونی، سیگار کشیدن، آلودگی، استرس، استفاده از مواد نامناسب برای مو یا بیماری‌های خاصی مانند سرماخوردگی حاد، سینوزیت و مشکلات تیروئید از عمده این دلایل هستند.

شاید جالب باشد بدانید که در کنار عواملی که گفته شد نقش تغذیه نیز می تواند در سفیدی زودرس موها بسیار مهم و تاثیر گذار باشد زیرا کمبود بعضی ویتامین‌ ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، مس و ید می ‌تواند در ایجاد این مشکل مؤثر باشد. برای همین هم امروزه برای پیشگیری از سفید شدن مو بر اثر تغذیه روشهای مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

هر آنچه که از جراحی زیبایی بینی لازم است بدانید
مشاهده

امروزه بسیاری از افراد برای از بین بردن سفیدی موها به جای استفاده از روش های خانگی استفاده از رنگ‌های شیمیایی را ترجیح می دهند و از آن جایی که این کار نیز نتیجه دائمی ندارد و فرد بعد از گذشت چند وقت دوباره شاهد افزایش تارهای سفید می شود از این رو و با توجه به نقش تغذیه بر روی پوست و نتایج به دست امده، پیشنهاد ما برای رفع این مشکل چند راهکار خانگی مناسب و بهینه می باشد زیرا به گفته اکثر متخصصان پوست و مو زیبایی داشتن تغذیه مناسب و رعایت رژیم غذایی متعادل می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی پوست و مو داشته باشد.

سفیدی زودرس موها

مفیدترین مواد غذایی برای از بین بردن سفیدی مو

انگور فرنگی

این میوه بسیار مغذی و مفید، غنی از ویتامین C و انتی اکسیدان است که می تواند برای بسیاری از مشکلات مو از جمله سفیدی زودرس موها، ضعیف شدن و ریزش آن بسیار موثر باشد. با توجه به این که این میوه ممکن است کمتر در دسترس افراد باشد از این رو می‌توانید روغن آن یا پالپ آن را تهیه و به صورت ماسک به مو‌هایتان بمالید. بهتر است این روغن تا ۲۴ ساعت روی سرتان باقی بماند.

سفیدی زودرس موها

برگ کاری

از جمله درختان بسیار خاص و با اهمیت مناطق گرم سیر آسیا از جمله هندوستان و پاکستان می توان به درخت کاری اشاره کرد برگ این درخت دارای خاصیت های بی نظیری است که علاوه بر ترمیم جای زخم و شادابی پوست، رشد مو و بسیاری از خواص دیگر می تواند به افزایش رنگدانه در موها نیز کمک کند. مخلوط پودر برگ این درخت با روغن زیتون می تواند یک ماسک قدرتمند برای افرادی باشد که دچار ریزش و یا سفید شدن تارهای مو هستند علاوه بر روغن زیتون  وقتی این برگ با روغن نارگیل مخلوط شود، ماسک موی فوق‌العاده‌ای می‌شود به این ترتیب که مقداری برگ تازه‌ی کاری را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید زمانی که سیاه شود، روغن آن را بفشارید و روی موهایتان ماساژ دهید بهتر است تا برای نتیجه گیری بهتر هر یک یا دو بار و به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه انجام دهید .

شامپو ضد شوره سر خانگی
مشاهده

سفیدی زودرس موها

حنا

حنا یکی از گیاهان دارویی سنتی است که این گیاه برای ما ایرانیان با توجه به خواص بی نظیری که دارد بسیار ارزشمند است حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند و این خاصیت حنا در داشتن موهایی سالم می تواند بسیار موثر باشد. استفاده از حنا علاوه بر رنگ طبیعی فوق‌العاده برای مو آنها را قوی می‌کند و حالت می ‌دهد. برای تهیه یک ماسک قوی باید مقداری حنا را با سه قاشق چای‌خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه و کمی ماست ساده مخلوط و مواد را یک‌دست روی موهایتان پخش کنید. سپس بعد از ۴۵ دقیقه آن را بشویید و به صورت معمول موهایتان را شامپو بزنید. بهتر است تا برای نتیجه بهتر ماهی ۲ بار این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

یکی از شگفت انگیزترین روغن های مورد استفاده برای موی سر روغن نارگیل است که این روغن می تواند  تأثیر شگفت‌انگیزی بر موهای شما بگذارد. علاوه بر مرطوب کنندگی مو و رشد مجدد آن با داشتن انتی اکسیدان فراوان از سفیدی زودرس موها نیز جلوگیری می کند

رُزماری و مریم‌گلی

گیاه رز ماری و گیاه مریم گلی از قدیمی ترین گیاهان سنتی در دنیا هستند که این گیاهان دارای ویژگی های خارق العاده ای می باشند هر دو این گیاهان خواص های شگفت انگیزی دارند خواص مریم گلی شامل توانایی آن در بهبود عملکرد مغز، کاهش التهاب، جلوگیری از بیماری های مزمن، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم هضم، رفع بیماری های پوستی، تقویت استخوان، کاهش تسریع در شروع اختلالات شناختی، جلوگیری از دیابت و رز ماری هم به عنوان معدن خاصیت شناخته شده است

راز های باور نکردنی اعداد اول
مشاهده

برای رشد و تقویت مو و همچنین برای تیره شدن مو هر دوی این گیاهان بسیار مناسب هستند به این ترتیب که از جوشانده این گیاهان می توانید بعد از شامپو زدن موهایتان برای پاک کننده قوی استفاده کنید. بهتر است تا هر هفته یک بار و بهمدت ۱۵ دقیقه این عمل را تکرار کنید.

آب پیاز

یکی از علت های سفید شدن تار های مو علت جمع شدن هیدروژن پراکسید در ریشه‌ی فولیکول موها و کمبود ترکیب طبیعی آنتی‌اکسیدانی به نام کاتالاز است یکی از مناسب ترین درمان ها استفاده از آب پیاز است زیرا آب پیاز روش بسیار خوبی برای درمان نازک شدن و سفید شدن زودرس موها است برای نتیجه گیری بهتر هر به مدت یک ساعت آب پیاز را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید .

چای سیاه

یک راه ساده‌ دیگر برای تیره‌تر کردن موها استفاده از چای سیاه است خاصیت چای سیاه علاوه بر تیره کردن موهای شما، آنها را نرم و درخشان نیز می‌کند. به این صورت که دو قاشق چای‌خوری چای سیاه را در یک فنجان با یک قاشق چای‌خوری نمک بجوشانید  و بگذارید خنک شود سپس موهایتان را چند بار با آن شست‌وشو دهید و بار آخر بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند .بهتر است که از این ماسک هفته ای ۲ بار استفتده نماید

سفیدی زودرس موها

برگ گیاه تاج خروس

یکی از گیاهان سنتی پرکاربرد برای ما ایرانیان گیاه تاج خروس است که این گیاه  علاوه بر جلوگیری از ریزش مو می تواند با حفظ رنگ طبیعی مو، از سفید شدن موها نیز جلوگیری کند. برای این کار ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید سپس آب گرفته شده از برگ ‌های تازه‌ی تاج خروس را به موها و پوست‌ سرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه سرتان را بشویید.

بالم‌ لب چیست؟ چند نمونه بالم لب خانگی
مشاهده

سفیدی زودرس موها

دانه‌ی کنجد سیاه

کنجد سیاه دانه ای جادویی است که غنی از پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و مس است و بیشتر در پزشکی باستانی چین مورد استفاده قرار می گرفت از این رو چینی ها دانه‌ی کنجد سیاه را راه بسیار مؤثری در درمان سفیدی زودرس موها می دانند با کم شدن ملانین رنگ مو تغییر می کند و تار های مو سفید می شود این ماده‌ی غذایی، فعالیت ملانوسیت‌ها برای تولید ملانین را افزایش می‌دهد از این رو استفاده‌ی مداوم از روغن کنجد می‌تواند برای رفع سفیدی مو بسیار مؤثر باشد.

توجه داشته باشید که برای پیشگیری از سفید شدن و خاکستری شدن‌ موها نه تنها استفاده از ماسک‌ گیاهی توصیه بسیار می‌شود بلکه در کنار این ماسک ها  اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی به سبد غذایی افراد نیز می‌تواند تاثیر مستقیمی بر پیشگیری از سفید شدن موها را داشته باشد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.