توصیه های مهم قبل از وکس

وکس کردن در صورتی که ندانید چطور پوست و موی خود را آماده کنید، ترسناک است. پیش از اینکه برای وکس کردن به سالن آرایش بروید یا پیش از اینکه خودتان وکس را انجام دهید، باید پوست و موی خود را با چند روش آماده کنید تا وکس کردن کمترین درد و التهاب پوست را به همراه داشته باشد. این آماده سازی ها روزها یا حتی هفته ها پیش از وکس کردن شروع می شوند. از یک ماه قبل برای وکس کردن برنامه ریزی کنید تا در هنگام وکس کردن پوستتان آماده و سالم باشد.

نکات مهم قبل از وکس

  • برنامه ریزی از قبل
  • آماده شدن از چندین روز قبل از وکس
  • آماده شدن برای وکس کردن

۱-برنامه ریزی از قبل

قبل از وکس

۱-۱-اجازه دهید موهایی که می خواهید وکس کنید، رشد کنند. حداقل فاصله زمانی بین دو جلسه وکس کردن باید یک الی دو هفته باشد. اندازه ایده آل مو برای وکس کردن باید حدود نیم سانتی متر باشد. این کار باعث می شود درد وکس کردن کم شود.

  • البته موی نازک مثل موی صورت زنان از این قاعده مستثنی است. موی نازک را می توان زمانی که کوتاه تر است نیز وکس کرد اما بهتر است پیش از وکس کردن چند هفته صبر کنید تا رشد کند.

۱-۲-وقتی پوسستان حساس است وکس نکنید. وکس کردن با پوست حساس بسیار آزاردهنده است. بهترین زمان برای وکس کردن، یک هفته بعدی از پریودی است که پوست شما در بهترین حالتش قرار دارد. در هنگام پریودی وکس نکنید. همچنین روز قبل و بعد از وکس کردن را باید در منزل خود و در جایی خنک و راحت سپری کنید. پوستی که به تازگی وکس شده باشد به راحتی آفتاب سوخته می شود.

طرز تهیه چند نوع نرم کننده طبیعی عالی برای مو
مشاهده

 

از دست ندهید: فواید وکس شکری و طرز تهیه

 

۱-۳-اولین وکس را پیش از مناسبتی خاص انجام ندهید. اگر به مناسبتی خاص مثل یک قرار عاشقانه می خواهید پوستتان را وکس کنید، باید قبلا چند بار آن بخش از پوست را وکس کرده باشید زیرا معمولا اولین تجربه وکس کردن سبب قرمز شدن و ملتهب شدن پوست می شود ولی به مرور پوست واکنش کمتری به وکس کردن نشان می دهد.

  • اگر بعد از وکس کردن پوستتان ملتهاب شد، می توانید بلافاصله بعد از وکس کردن، یک لایه روغن نارگیل، پودر بچه یا لوسیون نرم کننده روی پوست بمالید

۱-۴-پیش از وکس کردن با متخصص زیبایی خود صحبت کنید. در صورتی که یک متخصص زیبایی دارید، پیش از اینکه وکس کنید، در رابطه با آلرژی ها یا حساسیت های پوستی خود با او صحبت کنید. می توانید نوعی از وکس را انتخاب کنید که برای پوست شما مناسب باشد و سبب کمترین التهاب شود.

  • اگر برای اولین بار می خواهید وکس کنید، این موضوع را به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید.
  • اگر از هر کرمی برای پوسستان استفاده می کنید، به متخصص زیبایی خود اطلاع دهید زیرا بعضی از کرم ها می توانند باعث حساسیت پوست شوند.

۱-۵-پیش از وکس کردن تست آلرژی به وکس را انجام دهید. از آن جایی که وکس پوست حاوی مواد شیمیایی ملتهب کننده پوست است، از متخصص پوست خود بخواهید که پیش از وکس کردن، یک تست آلرژی پوست از شما بگیرد. در صورتی که تاکنون وکس نکرده اید، این کار ضرورت دارد و به شما نشان می دهد که واکنش پوست شما به وکس کردن چگونه خواهد بود. اگر به مواد شیمیایی خاصی واکنش دارید، با متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

درمان تبخال با روش های قطعی و سریع
مشاهده

تست قبل از وکس

  • ممکن است تست های آلرژی چند روز بعد جواب دهند، بنابراین حتما از حدود یک هفته قبل از وکس، تست را انجام دهید.

۲-آماده شدن از چندین روز قبل از وکس

۲-۱-پوستتان را از نظر وجود هرگونه التهاب، آفتاب سوختگی و هر آسیب دیگری بررسی کنید. پیش از وکس کردن هرگونه آسیبی که به پوستتان وارد آمده، مثل آفتاب سوختگی را درمان کنید تا وکس کردن آن را بدتر نکند و اشکتان را درنیاورد. حتی یک زخم خیلی کوچک به دلیل شیو کردن نیز می تواند سبب التهاب پوست پس از وکس کردن شود.

  • اگر پوسستان در بعضی جاها ترک می خورد، از وکس کردن آن بخش ها خودداری کنید. وکس کردن در بخش هایی از پوست که به دلایل هورمونی ترک می خورند، موئثر نیست.
  • اگر آفتاب سوختی یا التهاب پوست شما با روش های معمولی برطرف نشد، چند روز صبر کنید تا التیام یابد و سپس وکس کنید.

۲-۲-از یک هفته قبل از وکس کردن، آفتاب نگیرید. مواجهه با نور آفتاب می تواند سبب حساس شدن پوست شود. حتی اگر بعد از آفتاب گرفتن، دچار آفتاب سوختگی نشوید، پوست شما مستعد التهاب خواهد بود. چند روز پیش از وکس کردن خیلی از خانه خارج نشوید و در محیطی خنک وقت بگذرانید.

  • اگر نیاز دارید از منزل خارج شوید، از یک ضدآفتاب SPF50+ استفاده کرده و هر چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

۲-۳-پوستتان را لایه برداری کنید. قبل از وکس کردن بهترین است پوستتان را در حمام لایه برداری کنید تا پوست مرده شسشته شود. این کار سبب کاهش رشد موها به سمت داخل بعد از وکس کردن می شود. یک کرم لایه بردار روی بهش هایی که می خواهید وکس کنید بمالید و با یک لیف آن بخش ها را بشویید.

  • لیف را به آرامی روی پوستتان بکشید، اگر این کار را خشونت انجام دهید، پوسستان ممکن است ملتهب شود.
  • از لایه برداری پاها در همان روزی که می خواهید وکس کنید، اجتناب کنید. لایه برداری پوست باید چند روز قبل از وکس کردن انجام شود.
روش درمان جای جوش
مشاهده

 

از دست ندهید: نکات مهم در مورد اصلاح صورت آقایان

 

۲-۴-پوستتان را مرطوب نگه دارید. بعد از لایه برداری، از یک مرطوب کننده پوست استفاده کنید. این کار سبب می شود پوست رطوبتش را حفظ کند و تا روز وکس کردن نرم بماند. لایه برداری می تواند پوست را خشک کند و همیشه بعد از لایه برداری باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

۳-آماده شدن برای وکس کردن

۳-۱-یک دوش آب گرم بگیرید تا پوستتان نرم و مرطوب شود. قبل از وکس کردن و در همان روز، یک حمام آب گرم طولانی انجام دهید تا پوستتان نرم و مرطوب شده و منافذ پوست باز شوند. پوست خشک در هنگام وکس کردن باعث درد می شود زیرا کندن موها از پوست خشک سخت تر است. اگر زمان کافی برای حمام کردن ندارید، قبل از وکس کردن بخشی از پوست را که می خواهید وکس کنید، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با آب گرم خیس کنید.

  • قبل از وکس کردن مقدار زیادی آب بنوشید تا پوستتان کمتر ملتب شود.

۳-۲-مرطوب کننده استفاده کنید. روزهای قبل از وکس کردن از یک مرطوب کننده دارای پایه آبی و بودن روغن استفاده کنید تا پوستتان تا حد ممکن نرم شود. این کار سبب می شود که پوستتان در هنگام وکس کردن نسوزد.

  • قبل از وکس کردن از مرطوب کننده روغنی (مثل روغن نارگیل) استفاده نکنید زیرا اگر موهایتان چرب شوند، وکس به آن ها نمی چسبد. با این حال، بعد از وکس کردن می توانید از مرطوب کننده های روغنی استفاده کنید تا پوستتان دچار عفونت نشود.
چگونه بدون آسیب به ناخن های طبیعی، کاشت ناخن را برداریم؟
مشاهده

۳-۳-خال ها یا جراحت های پوستی را بپوشانید. خال ها، برجستگی های پوستی و زخم ها ممکن در در هنگام وکس کردن کنده شوند. کنده شدن خال ها ممکن است منجر به ایجاد سرطان پوست شود! این گونه زوائد پوستی را با چسب زخم بپوشانید تا یادتان بماند در هنگام وکس کردن، آن ها را به متخصص زیبایی خود نشان دهید.

۳-۴-یک مسکن قبل از وکس کردن بخورید. اگر تحمل درد برای شما سخت است، یک ساعت قبل از وکس کردن یک قرص ایبوپروفن بخورید تا درد و التهاب کاهش یابد.

۳-۵-برای وکس کردن در سالن زیبایی، لباس های شل و راحت بپوشید. اگر می خواهید پاهایتان را در سالن زیبایی وکس کنید، لباس های تنگ مثل شلوار جین نپوشید. بعد از وکس شدن پوست شما بهتر است لباس هایی شل و راحت تنتان کنید تا پوستتان ملتهب نشود.

  • در روز وکس کردن لباس جدید نپوشید. لباسی بپوشید که پوست شما با آن آشناست و به آن تطبیق پیدا کرده است.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.